Cheesecake etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Cheesecake etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

13 Mart 2018 Salı

OREOLU CHEESECAKE


Cheesecake benim için normal kek yapmak kadar pratik bir durum.. Bu blogda bir çok çeşnilisini bulacağınız cheesecake tariflerimin zemininde yatan malzemeler esasında hiç değişmiyor. Sadece içine giren lezzete uygun olarak aromasına dair ufak tefek değişikliklerim oluyor. Tıpkı bu sefer olduğu gibi.. Oreo, bir çoğumuzun damak tadına uygun olduğu için bu seferki denememi Oreo ile yapmaya karar vermiştim, sonuçtan oldukça memnun kaldım. 
Buyurun ölçüler;

Malzemeler:
  • 35-40 adet oreo bisvüvi 
  • 100 gr tereyağı
  • 3 paket peynir (2 paket krem beyaz, 1 paket labne kullanıyorum)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya 
  • 2 yumurta
  • 200 ml. bir küçük kutu sıvı krema
  • 3 çorba kaşığı un
  • Toz hindistan cevizi (Süslemek için)
 Kalıp : 20 cm'lik kelepçeli kalıp

Yapılışı :
  1. Fırını 200 derecede ısınmaya bırakıyoruz. 
  2. Kalıbımızın tabanına yağlı kağıt döşeyip, kelepçesini o şekilde kilitliyoruz.Kalıbımızın dışını tamamen folyo ile sarıyoruz.
  3. Oreoların 20 tanesini robottan geçirip un haline getiriyoruz. Bu tozdan 2-3 yemek kaşığı ayırıyoruz.
  4. Tereyağını eritip, kalan oreo tozları ile iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız bisküvi kırıntılarını kalıbımızın tabanına boşluk kalmayacak şekilde iyice yayıyoruz. Bir kaşık yardımı ile hafifçe bastırarak bisküvilerin bütünleşmesini sağlamamız gerekiyor. Bu işlemi tamamladıktan sonra kalıbımızı diğer malzemeler hazır olana kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  5. Yumurtaların oda ısısında olması her zamanki gibi önemli. Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Bu karışıma vanilyayı ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Un ve kremayı da ekleyip çırpma işlemini sürdürüyoruz. 
  6. En son peynirlerimizi katıp homojen bir kıvam alana kadar yüksek hızda çırpıyoruz. Çırpma işlemini bitirmeden düşük hıza alıyoruz, hava kabarcıklarının sönmesi için bir süre de düşük hızda çırpıyoruz. 
  7. Hazırladığımız kek karışımına daha önce ayırdığımız bisküvi tozlarından karıştırıyoruz. Ayrıca bir kaç bisküviyi daha elimizle gelişi güzel iri parçalara kırıp onları da katıp karıştırıyoruz.  
  8. Buzdolabından aldığımız kalıbımıza, bisküvi tabanının üzerine, hazırladığımız peynirli karışımı döküp bir kaşık yardımı ile üstünü düzeltiyoruz. 
  9. Fırının içerisine ısıya dayanıklı bir kase içerisinde bir miktar su koyuyoruz. 
  10. Cheesecake'i önceden ısıttığımız fırına verip yaklaşık 15 dk kadar yüksek ısıda pişiriyoruz. Sonrasında kademeli olarak ısıyı azaltıyoruz. Son olarak 90 derece olacak şekilde, kekin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Bu kademeli ısı ayarlaması kekin ortasının çökmesini engelliyor.
  11. Üzeri kızaran cheesecake'imizi fırından çıkartıp bir fırın telinin (ızgarasının) üzerine koyarak soğumaya bırakıyoruz. (Bu kekin tabanının terlemesini engelliyor.)
  12. Kekimiz soğuduktan sonra kalıbın üzerini streç film ile örterek keki buzdolabında 4-6 saat kadar bekletiyoruz.
  13. Bekleyen kekimizi kalıptan çıkartıp servis tabağına alıyoruz ve üzerini bisküvi ve hindistan cevizi tozu ile süsleyerek, oda ısısında bir süre beklettikten sonra servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

25 Aralık 2013 Çarşamba

KABAK TATLILI CHEESECAKE - BİR TÜRK AMERİKAN ORTAK YAPIMI

Kabak Tatlılı Cheesecake

Aslında balkabaklı cheesecake mi demeliydim diye düşündüm başlığa.. Ama annem cheesecake bitip servis tabağına aldığımda "aaa ben püre şeklinde üzerinde balkabağı olacak sanmıştım bu baya kabak tatlısı servisi olmuş" diyince evet .. benim hayalim de öyleydi demiştim.. Bir Türk tatlısı ve cheesecake birleşimi yani bir Türk - Amerikan ortak yapımı :) Nitekim de öyle oldu.. Klasik cheesecake tarifimin içine bolca kattığım ceviz ve üzerinde yaptığım kabak tatlısı sunumu sonucu bu hale getirdi. Kabak tatlısı ve cheesecake .. Güzel ikili oldular.. Kesinlikle denemelisiniz..
Erken yılbaşı partimde assolist rolündeydi ve herkesten geçer not aldı.. Gerek sunumu gerekse de lezzeti ile beğenildi.
Aslında tıpkı Carte D'or un yaptığı gibi geleneksel Türk tatlılarının hemen hepsi ile özellikle meyveli olanları ile neden denenmesin? Bir düşünün şimdi cheesecake üzerinde nar gibi kızarmış ayva tatlısı dilimleri.. hmmm ilk fırsatta bunu da yapmalıyım :)
Ya da incir tatlısı .. balları yanlardan akarken :)
Ohooo Müge konuyu aldın götürdün.. Gel sadede .. tarifi ver hadi :) 

Ayrıntılı yapımlarını daha önce paylaştığım için tekrar buraya yazmıyorum.
Cheesecake yapımını buradan, kabak tatlısı tarifini buradan alabilirsiniz.

Tek yapılması gereken cheesecake içindeki limonu çıkartmak, yerine 1 su bardağı orta irilikte ceviz içi eklemek.. ama bunu son aşamada yapmanız gerekir.

Cheesecake de kabak tatlısı da akşamdan pişmeli. İkisi de ayrı ayrı kendini iyice çekmeli.

Sonrasında sabah kabak tatlılarını ufak dilimler halinde kekinizin üzerine yerleştirmeniz ve arzuya göre krem şanti ile süslemeniz yeterli. Tercih ederseniz şeker ile çırpılmış labne peyniri ya da kaymak ile de süslenebilir.

Afiyetle & sağlıkla,

10 Mayıs 2013 Cuma

PİŞİRMEDEN PRATİK ÇİLEKLİ CHEESECAKE

Pratik Cheesecake

Cheesecake yapmak aslında benim için en pratik tatlı.. Kek çırpar gibi .. malzemelerim evde varsa hemencecik yaparım genelde..Ama bu sefer daha da pratikleşti, üstelik yazlık moduna daha da uygun oldu sanki.
Buzdolabında sadece dondurularak hazır hale gelen bu tatlıyı yaparken kelepçeli kalıp yine ideal bir görüntü sağlamak adına önemli. Ama yoksa ya da alternatif bir sunum tercih ederseniz tek kişilik porsiyonlar ya da bir borcam da kullanılabilir.
Pratik Çilekli Cheesecake

Malzemelerin içerisinde de görebileceğiniz üzere, oturduğum semtte jelatin ya da toz jöle bulamadığım için  Dr. Oetker'in Cheesecake yap paketinin yarısından faydalandım. Tatlının kesildiğinde düzgün olmasını istediğim için bu karışımın içindeki jelatinini kullanmış oldum diyebiliriz. Arzu ederseniz kullanmayabilirsiniz ancak serviste dilimleme sorunu çekebilirsiniz.
Şimdi çilek mevsimi diye çilek kullandım ama alternatif olarak böğürtlen, şeftali, kayısı gibi meyveler de kullanılabilir.

Pratik Çilekli Cheesecake

Malzemeler:
  • 1,5 paket Burçak bisküvisi
  • 50 gr tereyağ ya da margarin (Ben Teremyağ kullandım)
  • 2 paket Labne peyniri
  • 5 tepeleme yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket krema
  • 1/2 paket Dr. Oetker Cheesecake Yap
  • 1 kg çilek

Pratik Cheesecake

Yapılışı:
  1. Bisküvileri robottan çekip un haline getiriyoruz. 
  2. Tereyağını bir tavada eritip un haline gelen bisküvilerle karıştırıyoruz.
  3. Kelepçeli kalıbın kenarlarını ıslatıp tabanına yağlı kağıt yerleştiriyoruz.
  4. Yağlanan bisküvileri bastırarak yağlı kağıt serilmiş tabana yerleştiriyoruz.
  5. Labne ve pudra şekerini bir kasede mikserle çırpıyoruz.
  6. Bir başka kasede krema ve cheesecake karışımını çırpıyoruz.
  7. Bu kremalı karışımı peynirli labneye katarak bir dakika kadar da o şekilde çırpıyoruz.
  8. Tüm bu karışımın içine ufak ufak çilek doğruyoruz (yaklaşık 300 gr kadar) Hazırladığımız krema ile karıştırıyoruz.
  9. Büyük çileklerden seçip ortadan ikiye bölüp bisküvilerin üzerine çemberin çevresine diziyoruz.
  10. Peynirli çilekli harcı döküp üzerini düzelterek kabı streç film ile sararak buzluğa kaldırıyoruz.
  11. Bu şekilde minimum 3-4 saat tutuyoruz.
  12. Servis etmeden önce üstüne de çilek dizerek buzdolabının alt kısmına alıyoruz.
  13. Dilimleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

2 Mart 2012 Cuma

MANDALİNALI CHEESECAKE

Mandalinalı Cheesecake


Mevcut cheesecake tarifimde sos denemeleri ile farklılıklar yapmaya çalışıyorum zaman zaman. Bu da onlardan biri. Kış mevsiminin ferahlatan meyvesi mandalina ve peynir bence iyi bir uyum yakaladılar.

Cheesecake tarifi aynı..
Sadece içine 1 mandalinanın suyunu da kattım.

Sosu için;
3 mandalinanın suyunu, 1 çay bardağı toz şeker ile kaynatıyoruz. Şeker iyice eriyince 1 tatlı kaşığı buğday nişastasını bir miktar su ile açarak kaynayan sosa ilave ediyoruz. Kıvamı koyulaşınca ocağın altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.Soğuduktan sonra cheesecakin üzerine yayıp, mandalina dizerek süslüyoruz. Kenarlara da çırpılmış kremşanti ile dekor yapabilirsiniz.

Afiyetle & sağlıkla,

12 Kasım 2010 Cuma

PORTAKALLI CHEESECAKE

Portakallı Cheesecake

Önce limonlusunu yapmıştım, sonra franbuazla denedim... Kesmedi geçtiğimiz kış kestaneli versiyonunu pişirdim.Sırada aklımda daha farklı tatlarla kombinlemek var hala bitmedi elbette :) Ama baz ve yapım aşamaları hep aynı. Ben bu tarifi çok seviyorum ve benim cheesecake anlayışıma birebir uyuyor. Yapım aşaması da hiç beni üzmedi bugüne kadar. Hatta Burcu'nun dediğine göre New York'ta gittiği Cheesecake Factory'de bile yediği cheesecakede bu tadı bulamamış :) Elçiye zeval olmaz, ben Burcu'nun söylediğini aktarıyorum sadece :)


Baby Shower
partisinde cupcakeler ve kurabiyeler olunca bir de daha ferah bir tatlının büfede yer almasını tercih ettim. Mevsimin de kışa çaldığını düşünerek portakalı kullanmak istedim. Çok da iyi etmişim zira yerken insanın içine bir serinlik veren, hafif ve keyifli bir tatlı oldu.


Malzemeleri tekrar hatırlarsak ;

  • 1,5 paket Eti burçak bisküvi (bu sefer 1 paket kullandım)
  • 100 gr tereyağı
  • 3 paket krem peynir (2 paket krem Pınar Beyaz krem peynir , 1 paket Pınar Labne kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya - ben 1 çay kaşığı vanilya şurubu koydum (bu sefer kullanmadım)
  • 2 yumurta
  • 200 ml. bir küçük kutu sıvı krema
  • 3 çorba kaşığı un (tepeleme)
  • 1 limon suyu ve rendesi (Bu sefer 1 portakalın suyu ve rendesi olarak değiştirdim)

Fırını 200 derecede ısınmaya bırakıyoruz. Kalıbımızın tabanına yağlı kağıt döşeyip, kelepçesini o şekilde kilitliyoruz.Kalıbımızın dışını tamamen folyo ile sarıyoruz.
Bisküvilerimizi robottan geçirip, un haline getiriyoruz. Tereyağını eritip, ufaladığımız bisküvilerimizle iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız bisküvi kırıntılarını kalıbımızın tabanına boşluk kalmayacak şekilde iyice yayıyoruz. Bir kaşık yardımı ile hafifçe bastırarak bisküvilerin bütünleşmesini sağlamamız gerekiyor. Bu işlemi tamamladıktan sonra kalıbımızı diğer malzemeler hazır olana kadar buzdolabında bekletiyoruz.
Yumurtaların oda ısısında olması her zamanki gibi önemli. Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Un, krema , portakal suyu ve portakal kabuğu rendesini de ekleyip çırpma işlemini sürdürüyoruz. En son peynirlerimizi katıp homojen bir kıvam alana kadar yüksek hızda çırpıyoruz. Çırpma işlemini bitirmeden düşük hıza alıyoruz, hava kabarcıklarının sönmesi için bir süre de düşük hızda çırpıyoruz.
Buzdolabından aldığımız kalıbımıza, bisküvi tabanının üzerine hazırladığımız peynirli karışımı döküp bir kaşık yardımı ile üstünü düzeltiyoruz.
Fırının içerisine ısıya dayanıklı bir kase içerisinde bir miktar su koyuyoruz.
Cheesecake'i önceden ısıttığımız fırına verip yaklaşık 15 dk kadar yüksek ısıda pişiriyoruz. Sonrasında kademeli olarak ısıyı azaltıyoruz. Son olarak 90 derece olacak şekilde, kekin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Bu kademeli ısı ayarlaması kekin ortasının çökmesini engelliyor.
Üzeri kızaran cheesecake'imizi fırından çıkartıp bir fırın telinin (ızgarasının) üzerine koyarak soğumaya bırakıyoruz. (Bu kekin tabanının terlemesini engelliyor.)
Kekimiz soğuduktan sonra kalıbın üzerini streç film ile örterek keki buzdolabında 4-6 saat kadar bekletiyoruz.


Portakal Sosu:


  • 2 adet portakalın suyu
  • 3 tatlı kaşığı tepeleme buğday nişastası
  • 1 yemek kaşığı toz şeker

Bir tavaya portakal suyu, nişasta ve şekeri koyup tel çırpıcı ile karıştırarak pişiriyoruz. Koyulaşınca ocaktan alıp hafifçe ılınmasını bekliyoruz. Ilınan sosu hala kelepçeli kalıpta duran cheesecakein üzerine döküp tekrar buzdolabına kaldırıyoruz.


Ben Dr. Oetker'in portakal şekerlemeleri (yurtdışından almıştım) ve eritilmiş & rendelenmiş çikolata ile üzerini süsleyerek servis ettim.


Bu vesile ile sizlere tatlı mı tatlı , huzur dolu bir bayram diliyorum...


Afiyetle & sağlıkla,

26 Temmuz 2010 Pazartesi

KAYISILI YOĞURT PASTASI

Kayısılı Yoğurt Pastası

Ne iyi etmişim de hep yeni bir şeyler denemişim o gün misafilerime :) Bir aydır cepten yazıyorum resmen. Yazmadığım hala bir kaç tarif var hatta :) Bu beni Ramazan ayına kadar rahat rahat idare eder sanırım.

Bu tarife "Kayısılı Cheesecake" de denilebilir ama cheesecake'e nazaran içi daha yumuşak bir pasta aslında. Tarifi Sofra Dergisi , Haziran 2010 sayısından aldım ancak üzerinde bazı oynamalar yaptım.

  • 1 paket finger bisküvi
  • 100 gr tereyağ
  • 6 adet yumurta
  • 1 kutu süzme yoğurt (Sütaş 750 gr)
  • 1 paket beyaz krem peynir (Pınar Beyaz)
  • 1 su bardağı krema
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 paket vanilyalı puding (Dr. Oetker)
  • 20 adet kayısı
  • 10-15 adet kiraz
  • pudra şekeri (Servis ederken)

Tabanını hazırlama :

Bisküvileri elimizle parçalayıp, robota koyuyoruz ve un haline gelene kadar parçalıyoruz. Tereyağını eritip un haline gelen bisküvilerle karıştırıyoruz. 26 cm kelepçeli kalıbın tabanına
yağlı kağıt koyup kitliyoruz. Tereyağ bisküvi karışımını kalıbın tabanına bastırarak eşit kalınlıkta yayıyoruz. Bu şekilde hazırladığımız tabanı buzdolabında 30 dk kadar bekletiyoruz.

Kremasını hazırlama :

Yumurta sarı ve beyazlarını ayırıyoruz. Yumurta sarılarını bir kaba alıp, toz şekerle çırpıyoruz.

Karışım krema kıvamına gelince yoğurt, peynir, krema, un ve pudingi ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. (Bu aşamada yoğurdun kıvamından vb durumlardan ötürü çok sıvı kalırsa bir kaşık daha un ilave edebilirsiniz)

Kayısıların yarısının çekirdeklerini çıkartıp, robotto püre haline getirip bunu da yumurta sarılarının olduğu karışıma ilave ediyoruz.

Yumurta beyazlarını da bir tutam tuz ile cam bir kapta bıçakla kesilinceye kadar çırpıyoruz. Kıvamını bulunda yumurta sarılarının olduğu karışıma katıp , tahta kaşıkla karıştırıyoruz.

Bunu buzdolabında beklettiğimiz tabanın üzerine döküyoruz.

Kayısıların kalanını ufak ufak doğrayıp hazırlıyoruz. Kirazların da çekirdeklerini çıkarttıktan sonra doğruyoruz. Kayısı ve kirazları una bulayıp karışımın üzerine serpiştiriyoruz.

Pastamızı 180 derecede , önceden ısıtılmış fırında, ortası pişene kadar tutuyoruz. (yaklaşık 1 saat) .

Pişince soğumak üzere buzdolabında bekletiyoruz.

Pudra şekeri serpip servis ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

8 Nisan 2010 Perşembe

KESTANELİ CHEESECAKE

kestaneli cheesecake



Uzun zaman sonra tek başıma yaptığım ilk şey bu cheesecake oldu.Artık ayağımın üzerinde uzun süre durabildiğimi farkettiğim ilk fırsatta kendimi mutfağıma atıverdim.Ama beni görmenizi isterdim, sanki bir kanatlarım eksikti :) İlk etapta neredeyim durumuna düşmedim değil."Bıçağım vardı o neredeydi?" "Şu tabak burada mı duruyordu?" "Ben mi bunu buraya koymuşum?" gibi mutfağıma karşı doğal bir yabancılık hissettim.Sonra mikserimle, fırınımla birbirimize göz kırpıp :) bu yabancılığı ani bir devinimle fırlatıp attık.

Kış mevsimini pek seven biri değilim aslında ama beni kışa bağlayan bazı temel şeyler var, onları yitirdiğim için zaman zaman kışı dahi özleyebiliyorum. Örneğin, boza, sahlep, pembe polar pijamalarım :) ve tabii ki "Kestane". Bana göre kestane, hangi tarifin içine girse, o yemek birden saraylanır, kademe atlar,sıradanlıktan çıkar sanki.1 kg kestaneyi 20 adet kesmeşeker ve bir çay kaşığının yarısı kadar tuzla yaklaşık 25 dk düdüklüde haşlayıp yediniz mi hiç? Deneyin derim :) Ama tabii kalori miktarına değinmiyorum, zira bu konuda sicili pek temiz değil!

Kestaneli Cheesecake uygulamama gelirsek, aslında pek yeni bir tarif yaptım denilemez. Benim cheesecake tarifim artık standartlaştı, tadını ve kıvamını bu şekilde çok beğeniyorum ve gerçek bir cheesecake yediğimi hissediyorum. Yine bu tariften yola çıkarak bu sefer kestane ile bir deneme yaptım.Buzdolabında kalan yaklaşık 200-250 gr kadar kestaneyi kullanarak da kışın son kestanesi ile vedalaşmış oldum diyebiliriz. Ufak tefek değişiklikleri ile buyrun tarifi:

kestaneli cheesecake



Malzemeler:

  • 1 paket Eti Burçak bisküvi
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 paket krem peynir (Pınar Beyaz kullandım)
  • 2/3 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 2 yumurta
  • 1 küçük kutu krema (200 ml)
  • 3 çorba kaşığı un
  • 250 gr şeker ile haşlanmış ve robottan çekilmiş kestane püresi

Süslemek için ;

  • 50 gr bitter çikolata
  • 1/2 tatlı kaşığı tereyağ
  • Çikolatalı kestane şekeri - ince kıyılmış
  • 2-3 adet kestane şekeri

    kestaneli cheesecake

Cheesecake yapılışına geçmeden evvel 200-250 gr kadar kestaneyi yaklaşık 10 adet kesme şeker ile haşlıyoruz. Soğuyunca soyuyor ve rondodan geçirerek kestane püremizi hazırlıyoruz.(Bu hazırlığı önceden yapabiliriz)

20-23 cm çapındaki kelepçeli kalıbımızın tabanına yağlı kağıt koyup kelepçeliyoruz.Dışarıda kalan fazla kağıdı makasla kesiyoruz.Kalıbın dışında alüminyum folyo sarıp kalıp hazırlığımızı tamamlıyoruz.

Fırınımızı 170 derecede ısıtıyoruz. Fırınımızın içine kekin çatlamasını engellemek için 1 kase su yerleştiriyoruz.

Tereyağını ocakta eritip, bisküvileri rondodan çekiyoruz. Un haline gelen bisküvileri erittiğimiz tereyağ ile karıştırıp, kalıbın tabanına iyice bastırarak yerleştiriyoruz. Bu aşamadan sonra kalıbımızı bir müddet buzdolabında bekletiyoruz.

Mikserde yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Vanilya, un ve kremayı ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Peynirlerimizi de katıp iyice birbirine karışana kadar çırpma işlemine devam ediyoruz. Çırpma hızını sona yaklaştıkça düşürüyoruz, bu kabarcık oluşumunu engelleyecektir. Mikseri kapattıktan sonra karışımın içine kestane püresini de katıp bir kaşık yardımı ile iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız bu harcı buzdolabında beklettiğimiz kalıbımıza döküyoruz. Isınan fırına koyup üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Üzeri kızarsada ortası hala yumuşaksa ısıyı düşürüp kekin iyice pişmesini sağlıyoruz. Piştikten sonra ocağın üzerinde (tezgahta soğutmayın) soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan kekimizi mümkünse 1 gece buzdolabında bekletiyoruz. (üzerini örterek)

Ertesi gün, çikolatayı benmari usulü eritip içine tereyağı katıp karıştırıyoruz. Bunu spatula yardımı ile kekin üzerine sürüyoruz, bu birazdan süsleme için koyacağımız kestane şekerlerinin sabitlenmesini sağlayacak ve keke biraz da çikolata tadı katacaktır.

Çikolatalı kestane şekerlerini bir bıçakla ufak ufak kıyıp, sürdüğümüz çikolatanın üzerine serpiştiriyoruz. Son olarak 3-4 tane kestane şekeri ile süslemeyi tamamlıyoruz.

kestaneli cheesecake


Umarım beğenirsiniz.

Afiyetle, sağlıkla

25 Mart 2008 Salı

FRANBUAZLI CHEESECAKE

Gitmek ...


gitmek,
bir eylemdir kendi alfabesinde,
gelmeler gitmelere tutsak...
ama silinir tüm gitmeler
gidenler geldiğinde.
gitmek,
üç sestir bir hecede
incitmez ama asla gitmek
gidenler gittikleri gibi
kaldığı sürece....


Turan Demir




Son yazımda bahsettiğim güzel gülüşlü , pozitif tatlı kadın... Bugün gitti... Öğrenmeye çalıştığı tarzanca Türkçesi ile "ben geliyorum çok çok" diyerek :) Yolun açık olsun mana mou !

Kaldığımız yerden devam ...

Ağzımız tatlansın, yüreğimiz ferahlasın ...

Bir cheesecake iyi giderdi şimdi olsaydı...




Kendi yok tarifi var ....

Buyrun buradan bakın :)






Aslında Limonlu Cheesecake ile yapılışı ve malzemeleri aynı. Sadece bu sefer limon suyu ve rendesini ilave etmedim ve üzerine Franbuaz sos hazırladım..

Yine de malzemeleri tekrarlamak gerekirse :

- 1,5 paket Eti burçak bisküvi
- 100 gr tereyağı
- 3 paket krem peynir (1 paket labne + 2 paket beyaz krem peynir kullandım)
- 1 su bardağı toz şeker
-1 paket vanilya
- 2 yumurta
- 200 ml. (bir küçük kutu) sıvı krema
- 3 çorba kaşığı un

Yapılışını aynen burada belirttiğim şekilde uygulayabilirsiniz.

Kekimiz piştikten sonra soğumaya bırakıyoruz.

Franbuazlı Sos:
  • 100 gr franbuaz
  • 30 gr toz şeker
  • 1 çay kaşığı toz jelatin

Franbuaz ve toz şekeri bir tencereye koyup kısık ateşte şeker eriyene ve franbuaz renk verene kadar pişiriyoruz. Hafifçe kaynamaya başladığında toz jelatini ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz.

Soğuyan cheesecake in üzerine döküyoruz.

Bu aşamada cheesecake in hala kelepçeli kalıpta olması gerekir.

Sosu döktükten sonra üzerine bir streç film koyup buzdolabında 5-6 saat dinlendiriyoruz.

Kalıptan çıkartmadan evvel bir bıçakla kalıbın kenarlarından geçip kekimizi kalıptan çıkartıyoruz.

Krem şanti ile süsleyerek servis edebilirsiniz.

Afiyetle,

2 Kasım 2007 Cuma

LİMONLU CHEESECAKE


Uzun süredir cheesecake konusunda bir takım denemeler yapıyorum. Çeşitli tarifler deniyorum. Lezzetleri her ne kadar sorunsuz olsa da görüntüde istediğim performansı yakalayamadığım için içime bir türlü sinmiyordu.

Yerli - yabancı bir çok site ve blogdan tarifleri ve püf noktalarını okuyup, şöyle dolgun dokulu, yüksek, dolu dolu peynir tadını hissedebileceğim bir tarifi aradım. En sonunda hiç de uzakta değil, aradığım tarifi tam yanıbaşımda buluverdim. Nerede mi ? Pastacı'da tabii ...

Bu tarifi de ilk denemem de tutturamadım , ama tamamen benim hatalarımdan ve talihsizliklerden kaynakladığı için tutmadığını bildiğim için tekrar denemeye karar verdim.. Sonuç tam istediğim gibi oldu.Pişirme esnasında sevgili Fidan'ın tavsiyelerini de uyguladığımı söylemem gerek.
Hazırlama süresi : 20 dk
Pişirme süresi : 45 - 50 dk
Malzemeler:
  • 1,5 paket Eti burçak bisküvi
  • 100 gr tereyağı
  • 3 paket krem peynir (Burcu'nun belirttiği gibi Trakya Çifliği markasını kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya - ben 1 çay kaşığı vanilya şurubu koydum
  • 2 yumurta
  • 200 ml. bir küçük kutu sıvı krema
  • 3 çorba kaşığı un
  • 1 limon suyu ve rendesi
Kalıp : 20 cm'lik kelepçeli kalıp
İhtiyaç duyulan diğer malzemeler: Alüminyum folyo , pişirme kağıdı , 1 kase su
Fırını 200 derecede ısınmaya bırakıyoruz. Kalıbımızın tabanına yağlı kağıt döşeyip, kelepçesini o şekilde kilitliyoruz.Kalıbımızın dışını tamamen folyo ile sarıyoruz.
Bisküvilerimizi robottan geçirip, un haline getiriyoruz. Tereyağını eritip, ufaladığımız bisküvilerimizle iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız bisküvi kırıntılarını kalıbımızın tabanına boşluk kalmayacak şekilde iyice yayıyoruz. Bir kaşık yardımı ile hafifçe bastırarak bisküvilerin bütünleşmesini sağlamamız gerekiyor. Bu işlemi tamamladıktan sonra kalıbımızı diğer malzemeler hazır olana kadar buzdolabında bekletiyoruz.
Yumurtaların oda ısısında olması her zamanki gibi önemli. Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Bu karışıma vanilyayı ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Un, krema , limon suyu ve limon kabuğu rendesini de ekleyip çırpma işlemini sürdürüyoruz. En son peynirlerimizi katıp homojen bir kıvam alana kadar yüksek hızda çırpıyoruz. Çırpma işlemini bitirmeden düşük hıza alıyoruz, hava kabarcıklarının sönmesi için bir süre de düşük hızda çırpıyoruz.
Buzdolabından aldığımız kalıbımıza, bisküvi tabanının üzerine hazırladığımız peynirli karışımı döküp bir kaşık yardımı ile üstünü düzeltiyoruz.
Fırının içerisine ısıya dayanıklı bir kase içerisinde bir miktar su koyuyoruz.
Cheesecake'i önceden ısıttığımız fırına verip yaklaşık 15 dk kadar yüksek ısıda pişiriyoruz. Sonrasında kademeli olarak ısıyı azaltıyoruz. Son olarak 90 derece olacak şekilde, kekin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Bu kademeli ısı ayarlaması kekin ortasının çökmesini engelliyor.
Üzeri kızaran cheesecake'imizi fırından çıkartıp bir fırın telinin (ızgarasının) üzerine koyarak soğumaya bırakıyoruz. (Bu kekin tabanının terlemesini engelliyor.)
Kekimiz soğuduktan sonra kalıbın üzerini streç film ile örterek keki buzdolabında 4-6 saat kadar bekletiyoruz.
Bekleyen kekimizi kalıptan çıkartıp oda ısısında bir süre beklettikten sonra ister sade, ister beğendiğiniz bir sosla servis edebilirsiniz.

Afiyetle,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails