Kurabiyeler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Kurabiyeler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

20 Aralık 2024 Cuma

BASTON KURABİYE






Tarif benim klasiklerimden, sadece iki renk yaparken kakaoluda bir tık yılbaşı aroması katıverdim 🫰 


BASTON KURABİYE 

Malzemeler: 

  • 1 adet yumurta sarısı 
  • 250 gr tereyağ 
  • 1 çay bardağı pudra şekeri 
  • 1 paket vanilya 
  • 3 yemek kaşığı kakao 
  • 1 tatlı kaşığı tarçın 
  • Un (yumurta büyüklüğü ve yağ nedeniyle ölçü vermemeyi tercih ediyorum) 
Yapılışı 

  1. Yumurta sarısı, tereyağ, pudra şekeri ve vanilyayı yoğurma kabına alalım. 
  2. İkiye ayırdığımız anda hamurun kıvamına henüz gelmemesi gerekiyor çünkü kakaolu tarafa ekstra kuru malzemeler ekleyeceğiz, o nedenle un ekleyelim ama hala ele yapışır durumdayken hamurumuzu ikiye ayıralım. 
  3. Beyaz kalacak olan hamura rahatça rulo yapacak kıvama gelene kadar un eklemeye devam edelim. 
  4. Diğerine ise kakao ve tarçını ilave edelim sonrasında aynı şekilde rahat rulo yapabileceğimiz kıvama gelene kadar un ekleyelim. 
  5. Her iki hamurumuz hazır olunca yarın ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar hazırlayalım. 
  6. Hazırladığımız yuvarlakları önce sırayla rulo yapalım yani bir beyaz rulo ve bir kakaolu rulomuz olsun. 
  7. Bu ruloları birbirine saralım ve bastırmadan birlikte rulo olarak bir ileri bir geri tezgahta şekil verelim. 
  8. İki renkli rulomuzun üst kısmını baston şeklinde kıvıralım ve yağlı kâğıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. 
  9. 170 derecede 15 dk pişirip soğutalım. 
Afiyetle, sağlıkla 

21 Şubat 2021 Pazar

İKİ RENKLİ BASİT KURABİYE

 



Evdeki en basit malzemelerle harika bir kurabiye yapalım mı..

Malzemeler:
  • 125 gr tereyağ 
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
Yapılışı:
  1. Un ve kakao hariç tüm malzemeleri bir kaba alıyoruz.
  2. Unu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. 
  3. Hamur tam toparlanmamışken hala un alabilecekken hamuru ikiye ayırıyoruz.
  4. Beyaz olana un, diğerine kakao ve un ekleyerek hamurun rahat yuvarlanır ama ele yapışmaz bir kıvam almasını sağlıyoruz.
  5. Bir tepsiye yağlı kağıt serip , bir parça beyaz hamurdan bir parça kakaolu hamurdan alıp yuvarladığımız kurabiyeleri diziyoruz.
  6. Önden ısınmış 190 derece fırında beyaz kısımlar hafiften pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

3 Eylül 2020 Perşembe

PARÇA ÇİKOLATALI KURABİYE

 


Yazın en sevdiğim şey, kesinlikle akşam üzeri serin serin yıkanmış balkonda çay keyfi yapmak. Elbette bu çayın yanı boş kalmamalı.

Böyle bir günde, Tekirdağ'da kuzenlerimle çay keyfi yapacağımız bir akşam üzeri için girdik mutfağa ve bu tarifi denedik. Sonuç oldukça keyifli oldu. 

Tarif Damy's Kitchen'dan alınmıştır.

Malzemeler:
  • 120 gr tereyağ (oda ısısında)
  • 1/4 su bardağı esmer şeker 
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 adet yumurta
  • 1 ve 2/3 su bardağı un
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı damla çikolata ya da parça çikolata
Yapılışı :
  1. Fırını 180 dereceye getirip ısıtıyoruz. (fanlı ayar)
  2. Tereyağ ve şekerleri mikserle krem kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.
  3. Yumurtayı ekleyip sadece karışana kadar tekrar mikserle karıştırıyoruz.
  4. Bir kapta un, karbonat, tuz ve vanilyayı karıştırıyoruz.
  5. Bu karışımı yağlı, yumurtalı karışıma ilave edip mikserle toparlayıp sonra elimizle çok yoğurmadan karıştırıyoruz.
  6. Çikolataların yarısını da ilave ederek hamuru karıştırıyoruz.
  7. Bir yemek kaşığı büyüklüğünde alıp yuvarlayıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz.
  8. Kalan çikolataları üzerlerine yerleştirip 10-12 dk kadar (bu süreyi aşmayın) pişiriyoruz.
  9. Fırından alıp 10 dk kadar soğutup servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

3 Nisan 2020 Cuma

FISTIK EZMELİ KURABİYE


İşte çocukların çok seveceği bir kurabiye ile yeniden buradayım. Evin içini saran o şahane koku ve süt - kurabiye partisi.. Yüzlerini güldürecek eminim..


Malzemeler: (Yaklaşık 30 adet)
  • 200 gr tereyağ
  • 3 yemek kaşığı şekersiz fıstık ezmesi 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet yumurta
  • 3,5-4 su bardağı un (birden dökmeyin, kıvamına göre ayarlanmalı)
Yapılışı:
  1. Oda ısısında iyice yumuşamış tereyağını bir kaba alıyoruz.
  2. Fıstık ezmesi, yumurta ve toz şekeri de ilave ederek bir mikser yardımı ile iyice karışana kadar çırpıyoruz.
  3. Sonrasında karışıma kabartma tozu ekliyoruz.
  4. Evde varsa tuzlu fıstıkları kabaca kırıp eklerseniz tadı daha da şenlenecektir.
  5. Azar azar un ekleyerek hamuru toparlıyoruz.
  6. Bu hamur 20 dk buzdolabında bekleyecek o yüzden bu beklemede de toparlayacaktır, hala yapışkan diye düşünüp ekstra un koymayın.
  7. Buzdolabında 20 dk beklettiğimiz hamuru bir kez daha hafifçe yoğuruyoruz.
  8. Bir tepsiye yağlı kağıt serip hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayarak tepsiye koyuyoruz.
  9. Yuvarladığımız hamuru bir çatalla üzerine bastırarak hem şekil veriyoruz hem de yassılaştırıyoruz.
  10. 180 derece fırında pembe sarı bir renk alana kadar pişiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


16 Mart 2020 Pazartesi

KIYIR KIYIR SİMİT KURABİYE (tuzlu)




İçinde olduğumuz durumlar çok can sıkıcı. Virüsün küresel olarak bu kadar hızla yayıldığı bir durumda ise tek yapmamız gereken şey, kişisel farkındalığımızı mümkün mertebede en yüksek seviyede tutmak. Kendimizi koruduğumuz ve yönergeleri doğru izlediğimiz sürece bu illeti yaymadan savuşturabileceğimize inanıyorum.

Tatil diye dillenen ancak zorunlu ev istirahati olarak söylemenin daha doğru olduğu bu günlerde evde çocuklarla beraber pişirip sonrasında da yiyebileceğiniz bir tarif ileteceğim sizlere. Tarifi sevgili Ufuk'un sayfasında gördüm ve yaptım, hepimiz çok sevdik, bundan sonra sık sık yapacağız. 
Ben daha tuzlu bir tat yakalamak için sadece şeker miktarı ile oynadım biraz.

Malzemeler:
  • 125 gr oda ısısında beklemiş tereyağ
  • 1 kahve fincanı üzüm sirkesi
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı pudra şekeri
  • Un (Ele yapışmayan, yumuşak bir hamur oluncaya kadar)
  • 1 su bardağı susam
  • 1 yumurta akı
Yapılışı:
  • Öncelikle susamı bir tavada yakmadan kavurup bir tabağa alıyoruz.
  • Un hariç tüm malzemeleri derin bir kasede karıştırıyoruz.
  • Ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ilave ediyoruz. (Ben yaklaşık 2 su bardağı ekledim)
  • Bir kaseye yumurta akını hazırlıyoruz.
  • Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz.
  • Fırını 180 dereceye getiriyoruz.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz.
  • Dibi yuvarlak bir kaşık ya da aletin sapı ile ya da parmağınızı bastırarak ortaya bir delik yapıyoruz.
  • Önce yumurta akına sonra kavrulmuş susama batırıp fırın tepsisine aralıklı şekilde diziyoruz.
  • İyice kızarana kadar fırında pişiriyoruz.
Bu tarif içindeki sirke nedeniyle uzun süre dayanıklılığını koruyor ve bayatlamıyor.

Afiyetle, sağlıkla


25 Şubat 2020 Salı

LAVANTALI VE BADEMLİ KURABİYE



Bozcaada'ya gittiğimde yazın bir demet lavanta almıştım. Kurudukça dökülen tohumlarını da bir kavanozda biriktiriyordum, bu kurabiyeyi yapmayı hayal ederek.

Her yiyeceğe nereli olduğunu sorsalardı, bu kurabiye mutlaka ve mutlaka Bozcaadalı olurdu bence.
Isırdığım anda o çınarın altında kahve içerken, Boboz'da sandviç yerken buldum kendimi.

Malzemeler:
  • 250 gr oda ısısında beklemiş tereyağ
  • 1 su bardağı badem
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı dövülmüş lavanta tohumu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 3 su bardağı)

Yapılışı:
  1. Bademleri fırın tepsisine yerleştirip bir müddet fırında kavuruyoruz.
  2. Fırından aldıktan sonra mutfak robotundan iri parçalar şeklinde kalacak biçimde bir tık geçiriyoruz.
  3. Bir kaba tereyağı alıp pudra şekeri,vanilya, yumurta sarısını koyup karıştırıyoruz. Sonrasında yavaş yavaş un ekleyerek ele yapışmayan kıvamlı bir hamur olana kadar yoğuruyoruz. 
  4. Son olarak badem ve lavanta tohumlarını ekleyerek hamuru 30 dk buzdolabında bekletiyoruz.
  5. Bir tepsiye yağlı kağıt serip hazırlıyoruz.
  6. İki yağlı kağıt arasında açtığımız hamuru bir çay bardağı ya da yuvarlak bir kalıpla keserek fırın tepsisine diziyoruz.
  7. 180 derece fırında kenarları hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


28 Haziran 2019 Cuma

ÇÖREKOTLU MİNİK KURABİYE



Yapın yapın, buzluğunuza atın.. An bir misafir geldiğinde, çocuğunuzun canı bir şeyler çektiğinde pişirin ..

Tek lokmalık ama kocaman bir mutluluk emin olabilirsiniz :)

Malzemeler:

  • 125 gr tereyağ (oda ısısında yumuşamış)
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1/2 çay bardağı çörekotu
  • 1 tepeleme yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber 
  • Yaklaşık 2,5-3 su bardağı un
  • Üzerine 1 yumurta sarısı
Yapılışı :
  1. Un hariç tüm malzemeleri bir kaba alıyoruz.
  2. Elimize yapışmayacak şekilde olana kadar un ekleyerek rahat şekil alan bir hamur yoğuruyoruz.
  3. Cevizden biraz daha küçük parçalar alıp yuvarlıyoruz.
  4. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yuvarladığımız kurabiyeleri diziyoruz.
  5. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  6. Kurabiyelerin üzerine yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz.
  7. Üzerleri kızarınca fırından alıyoruz.
Afiyetle, sağlıkla




3 Temmuz 2018 Salı

ELMAPARE - ELMALI KURABİYE2



Aslında Elmalı Kurabiye tarifim fikstir. Yıllardır, sizinle de daha önce paylaştığım bu tarifi yaparım.
Bu yeni bir deneme oldu diyebilirim.
Hamuru bulut gibi oldu.. İçine kayısı marmelatı ya da vişne de konabilir.. Ya da mesela nutella.. Denemeden bilemezsin :)

Malzemeler:


  • 200 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (ben mısırözü kullandım)
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (Benim 4 bardağa yakın aldı)
İç Harcı;
  • 3 adet elma
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 avuç doğranmış/çekilmiş ceviziçi
Üzerine;
  • Ceviz , pudra şekeri
Yapılışı:

  1. Elmaları rendeleyip şeker ile birlikte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
  2. Üzerine tarçın ve cevizi ekleyip karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
  3. Hamur malzemelerini, un hariç bir kaba alıyoruz. 
  4. Ele yapışmayan, kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un ekleyerek yoğuruyoruz. Pürüzsüz, yumuşak bir hamur olmalı.
  5. Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar kopartıp avucumuzda açıyoruz. Ortasına iç harcımızdan koyup hamuru yırtmadan birleştiriyor ve yuvarlıyoruz.
  6. Kat yeri altta kalacak şekilde yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz.
  7. Üzerine bir parça (ben yarım ceviz koydum) ceviz yerleştiriyoruz.
  8. Tüm hamur bitene kadar bu işlemi yaparak 180 derece fırında hafif pembeleşinceye dek pişiriyoruz.
  9. Pişen kurabiyeleri fırından çıkartıp soğutuyoruz ve üzerine bir elek yardımıyla pudra şekeri serpiyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

13 Nisan 2018 Cuma

EN PRATİK DOĞUMGÜNÜ KURABİYESİ


Bu blog bundan 7-8 yıl önce bir pasta-kurabiye bloguydu.. Bilen biliyor.. Eskiden şeker hamurlu pastalarım ve kurabiyelerim vardı.. Hala da var ama çok nadiren yapıyorum artık. 

Şeker hamurlu yapmasam da evde mutlaka haftada, 10 günde bir kurabiye pişiyor. Benim hep yeni deneyeyim kafa yapım bazı çeşitlemeler yapsa da çocukların sevdiği tarif hiç şaşmıyor. 

Bu reçeteyi not etmeyin, kanıksayın.. Zaten malzemesi o kadar az ki.. Elinize bir kalıp hiç yoksa da bir çay bardağı alın, yapın yapın pişirin.. İçine bazen benim gibi damla çikolata karıştırın, bazen ceviz, hatta bazen kakao katın (ama o zaman unu dikkatli ayarlayın) bazen de tam fırından çıkardığınızda o yumuşaklığı dururken bonibon yerleştirin üzerlerine.. 

Ben Poyraz'ın doğumgünü partisi için Dr.Oetker'in icing setini kullandım hatta Aras yaptı çoğunu diyebilirim.. Temamıza sarı-kırmızı ve beyaz renkler uyduğu için onları kullandık..

Malzemeler:
  • 250 gr tereyağ
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı (büyük boy) pudra şekeri
  • Aldığı kadar un 
  • Bu aşamada içine ne isterseniz ekleyebilirsiniz.
Yapılışı:
  1. Oda ısısında yumuşamış tereyağını, yine oda ısısındaki yumurta sarısını ve pudra şekerini bir kaba alıp un ekleyerek yoğuruyoruz. 
  2. Ele yapışmayan, kıvamlı bir hamur olunca 10-15 dk kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  3. Fırını 160 derecede ısıtıyoruz.
  4. Tepsiye yağlı kağıt seriyoruz.
  5. Hamuru 1-1,5 cm kalınlığında merdane ile açıyoruz.
  6. Ben çay bardağı ile yuvarlak kestim.
  7. Tepsiye dizip kenarları pembeleşince fırından alıyoruz. (Pişme süresi 10-12 dk dikkat)
  8. Bu kurabiyeleri bal sürerek şeker hamuru ile de kaplayabiliriz.
Ben kurabiyeleri soğutup sonrasında üzerini Dr.Oetker Süsleme Glazürü ile süsledim.

Afiyetle, sağlıkla


5 Nisan 2018 Perşembe

PORTAKALLI ŞEKER KURABİYESİ



Eskiden dedemin fırınına gelirdi bu kurabiyelerden pişirilmek üzere.. Kocaman kocaman tepsilerde kocaman kurabiyeler... 

Yumuşak kurabiye seviyorsanız.. Tarif aşağıda :)

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 250 gr oda ısısında yumuşamış tereyağ
  • 1 portakalın kabuklarının rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 700 gr)
  • üzeri için 1 yumurta sarısı ve toz şeker
Yapılışı:
  1. Tereyağ, yumurta, toz şeker, yoğurt, kabartma tozu ve vanilyayı bir kasede yavaş yavaş un ekleyerek yoğuruyoruz. Kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar un eklenmeye devam ediyoruz.
  2. Hamur kıvamına gelince portakal kabuğu rendelerini ekliyoruz. (Ben portakal kabuğunu rendeleyip sonra bıçakla ufaltıyorum )
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, uzun rulo şeklinde yuvarlayıp spiral şeklinde sarıyoruz.
  4. Yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış fırın tepsisine aralıklı olarak diziyoruz.
  5. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp ve toz şeker serpiyoruz.
  6. 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

21 Kasım 2017 Salı

HİNDİSTAN CEVİZLİ KURABİYE VE YENİ KAHVALTI SOFRASI


Geçtiğimiz cumartesi günü yine bir misafir grubunu kahvaltıda ağırlamak üzere davet etmiştim. Kahvaltı olduğunda işin iyi tarafı gün boyu rahatça oturup sohbet edebiliyoruz ama işin stresli tarafında ise misafirler erken geliyor :) Bu durumu iyi yönetebilmek için de hayli erken kalkmak gerekiyor. Bir zamanlar "Yemekteyiz" programı vardı belki hatırlarsınız, hatta geçenlerde yine bir reklamını gördüm, sanırım tekrar başlamış olabilir. Orada ev sahibi olan kişi hazırlıklara yetişemez, eli ayağına dolaşır, mutfağı çöp basar, tencere taşar ne kadar sakarlık varsa olurdu.. İşte ben de bu cumartesi günü öyleydim.. 

Bir saat var, yarım saat var diye dakikaları sayar buldum kendimi ve birden ding dong :) Geldiler..

Neyse ki sadece mutfak masasını toparlamaya vaktim kalmamıştı, diğer her şey tamamdı.. Üstümü de giyinmiş ama saçımı taramadan kapıyı açabildim :)

Misafir olunca illa bir iki yeni şey denerim.. Bu sefer yaptıklarım pek yeni sayılmaz, sadece blogda tarifinin olmadığını farkettiğim bu kurabiye yeni sayılır.. Diğerlerinden ileriki postlarda bahsedeceğim ..



Eskiden peynir tabağı bu kadar popüler bir olgu değildi.. Her peynir kendi içinde tabaklanır ayrı ayrı sunulurdu.. Şimdi ise trend peynir tabağından bir arajman hazırlamak. Bu trende elbette biz de elimizden geldiğince uyum sağlamaya çalışıyoruz. Ayrı bir yazıda peynir tabağı hazırlama üzerine kendi paylaşımımı yapmayı düşünmüyor değilim hani..





Kahvaltılıkların dışında bir börek, bir el açması çörek/poğaça, bir kurabiye ve cheesecake ikramım oldu misafirlerime. Bugün size kurabiyenin tarifini vermek istiyorum. Aslında çoğu pastanede de olan, evlerde de sıkça pişen bir kurabiye, Hindistan Cevizli Kurabiye tarifi ..

O kadar uzun zamandır yapmadığımı farkedip, Google'da her zaman yaptığım gibi "Yemekbahane Hindistan Cevizli Kurabiye" yazdığımda hiç bir sonuç alamayınca anladım ki ben uzun zamandır yapmadığım gibi bu tarifi bu deftere de hiç yazmamışım meğer :)

O zaman gelsin tarifimiz .. 



Malzemeler:


  • 1 paket margarin (Oda ısısında beklemiş, 250 gr) (Ben Sana Hamurişi kullandım)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 yumurtanın sarısı
  • Aldığı kadar un (Benim hamurum 3,5 su un bardağı aldı)
Üzerine ; 
  • 1 yumurtanın beyazı
  • 2 su bardağı hindistan cevizi 
Yapılışı:



  1. Hamuru için (un hariç) gerekli malzemeleri derin bir kaba koyuyoruz.
  2. Malzemeleri un ekleyerek ele yapışmayan kıvamlı bir hamur olana kadar yoğuruyoruz.
  3. Fırını 170 derecede ısıtıyoruz.
  4. Tepsiye yağlı kağıt sererek hazırlıyoruz. 
  5. Bir kaseye yumurta akını koyup bir çatal yardımı ile hafifçe çırpıyoruz. Başka bir kaseye de hindistan cevizini dökerek hazırlıyoruz.
  6. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz.
  7. Yuvarladığımız hamuru önce yumurta akına batırıp sonra hindistan cevizine buluyoruz.
  8. Bu şekilde tüm hamur bitene kadar aynı işlemi yapıp tepsiye dizerek fırına veriyoruz.
  9. Üzerleri pembeleşinceye kadar pişiriyoruz (yaklaşık 15 dk)
Afiyetle, sağlıkla

4 Ekim 2017 Çarşamba

KUŞ ŞEKİLLİ KURABİYE


Sizi bilmem ama benim için bir çocuğa yemek yedirmek büyük E-Zİ-YET ..

Hayatında hiç makarna yememiş bir çocuğun annesi olarak ona yemek yemenin zevkli, keyifli bir şey olduğunu anlatmaya çalışmaktan çatladım desem yeridir. Ne taklalar atmıyorum ki.. Herkes çocuğunu hamburgerciden, hazır içecekten kaçırırken ben gel yavrum Mc Donald's a gidelim bak bütün çocuklar hamburgeri sever üstelik oyuncak veriyorlar diye yalvarıyorum.. İtici mi geldi bu durum? Yargılamayın.. Ne olur ..
Eğer çocuğunuz çay kıvamında, içinde tek bir tane daha olmayacak şekilde süzülmüş yani suya dönmüş bir çorbadan başka bir şey içmiyorsa, gözlerinin altı mosmorsa hamburgerci size hayal gibi gelebilir..

Aras artık 6,5 yaşında.. Yakın çevrem onun yeme konusundaki psikolojik korkularını bilmekle beraber, dış dünya tabii durumun derinliğini bilmediği için zaman zaman elimde cicibebe paketini ağzına dayamama tepki verebiliyor.. "Ay yapmayın o çok sağlıksız !" Evde yaptığımı yemiyorsa benim için değil.. Çünkü yoksa açlıktan bayılacak..

Ama bugüne şükürler olsun ki yediklerinin sayısı artmaya başladı. Hayatımıza ekmek, köfte ve patates girdi. Bir de kurabiye .. Hepsi olmasa bile en azından beğenirse (gözüyle) tadına bakabiliyor.

Bu kurabiye de onu ve sınıf arkadaşlarını motive etsin diye yaptıklarımdan. Şeklini internette gezinirken görmüştüm, şeker hamursuz ama eğlenceli bir kurabiye olması çok hoşuma gitmişti.. Malzemeler son derece basit.. Benim kurabiye demirbaşım bu hamur, içine ne katarsanız sizindir.. :)

Malzemeler:
  • 1 yumurta sarısı
  • 250 gr tereyağ (margarin tercih edenler margarin de kullanabilir)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı ama birden koymayın)
  • 1 paket vanilya
  • Damla çikolata
  • 1 tatlı kaşığı kakao
Yapılışı :
  1. Yumurta, yağ, şeker ve vanilyayı bir kaseye alalım. Aldığı kadar un katarak ele yapışmayan ama rahatça toparlanan bir hamur haline gelene kadar yoğuralım. 
  2. Hamuru bir streçe sarıp 20 dk buzdolabında bekletelim.
  3. Hamurdan bir parça kopartıp kakao karıştırıp bir kenara alalım.
  4. Fırını 160 derecede ısıtalım.
  5. Tepsiye yağlı kağıt serelim.
  6. Hamuru bir merdane yardımı ile 1,5-2 cm kalınlığında çok ince olmayacak şekilde açalım. 
  7. Bir çay bardağı ile yuvarlaklar keselim. İki minik hamur parçasını yuvarlayıp göz olarak üzerine koyalım. Bunun üstüne damla çikolata yerleştirelim.
  8. Kakaolu parçadan minik bir oval yapıp burun yapalım. Üstüne bıçağın ucu ile iz yapalım.
  9. Son olarak çatalla yan kısımlarına iz yapıp tepsiye dizelim.
  10. Pembeleşinceye kadar pişirelim (yaklaşık 15-20 dk)
Afiyetle, sağlıkla



3 Mart 2016 Perşembe

YEŞİL FISTIKLI KURABİYE

Fıstıklı Kurabiye

Annem fıstıklı ne olsa çok sever.. Yeşil gördü mü dayanamaz. Hele dondurmada en favorisi fıstıklıdır. Ben ise fıstık konusunda biraz çekimserim sanırım. Tamam kabuklu halini şöyle çat çut kıra kıra severim ama genele vurursak ceviz mi fıstık mı kazanır benim gastrosevdamda sanırım ceviz, kesinlikle ceviz kazanır. Haaa katmeri tenzi ediyorum :) bu arada.

Menü belirlerken genellikle 2 tuzlu, 3 salata, 2 tatlı gibi bir denge ile seçerim çeşitleri. Elbette şimdi artık daha az çeşit yapma modası var, çoğunlukla da hazır almak zorunda kalınıyor yoğun çalışıyor olmaktan ötürü. Ancak benim hep bir tezim vardır, evde malzeme varsa pastaneye gitmekten daha kısa sürer evde yapması diye, işte yine bu teze uygun bir tarif :)

Masama kattığı rengi çok sevdim, tadını da elbette.. Ama esas olan fıstıksever annemin çok sevmesiydi, o da geçer notu bol bol yiyerek verdi :) sağolsun..

Buyrun tarifi...

Malzemeler:

  • 1 paket margarin (ben teremyağ kullandım) (tereyağ kullanacaksanız, un miktarını iyi ayarladığınıza dikkat edin, margarindeki su oranı ile tereyağdaki aynı olmuyor)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 su bardağı toz yeşil fıstık
  • Yaklaşık 3 su bardağı un (birden ilave edilmemeli, kulak memesi kıvamında ele yapışmayan kolay şekil alan bir hamur olmalı, az gelirse biraz daha fazla un kullanılabilir)
Üzeri için ;
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı toz fıstık
Yapılışı:
  1. Hamuru için tüm malzemeleri, un hariç bir kaba alıp, yavaş yavaş un ekleyerek kurabiye hamurumuzu yoğuruyoruz.
  2. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip, fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayarak tepsiye diziyoruz.
  4. Yaklaşık 15 dk üzeri pembe bir renk oluncaya kadar pişiriyoruz.
  5. Pudra şekeri ve fıstığı bir tabakta karıştırıyoruz.
  6. Kurabiyeleri bu karışıma bulayıp servis tabağına alıyor  üzerlerine de bir çimdik daha karışımdan koyup servise hazır hale getiriyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

29 Şubat 2016 Pazartesi

İLKBAHARI MÜJDELEYEN BİR ÇAY DAVETİ SOFRASI OLSUN İSTEDİM

Sümbül Temalı Çay Daveti Sofrası

Evet tam olarak yapmak istediğim buydu. Bahar koksun .. istemiştim.

Kışın kasveti üzerimizde hala ağırlığını hissettiriyorken, çiçekçilerin yeni yeni satmaya başladığı mor,pembe salkım sümbüller bana ilham vermişti.

Bu ilhamın Madame Coco'da karşıma çıkan peçetelerle de uyumu, sadece vazoyu dolduracak çiçeğe bırakmıştı işimi.

Buz grisi masa örtüm, Duygum çeyiz hazırlığı yaparken özenip kendime hediye diye aldığım pembe nakış işlemeli Paşabahçe çay tabaklarım ve yine yeniden :) beyaz tabaklarımla tam da istediğim bir sonuç çıkıverdi ortaya.

Çok mu uğraşmıştım bunun için hayır .. Peki misafirlerim sofrayı gördüklerinde kendilerini özel ve değerli hissettiler mi , kesinlikle EVET..

Hep söylediğim gibi, sadece küçücük bir dokunuş size ve çevrenizdekilere mutluluk verecek bir sofra kurmanız için yeter de artar bile ..

Sümbül Temalı Çay Daveti

Menüdekilerin tarifleri hemen bir sonraki postta gelmeye başlayacak. Yaşasın yazacak tarif var, hislerimi anlatmam mümkün değil, çok mutluyum :)

* Peynirli rulo börek (bu böreğe bayılacaksınız eminim)
* Tavuklu talaş böreği (muffin kalıbında pişirdim, şeklini çok sevdim)
* Tabule
* Bakliyat Salatası (bu favorimdi diyebilirim, en kısa zamanda denemelisiniz)
* Katlı patates salatası (üstünde yok yok, annemin özel tarifi)
* Fıstıklı kurabiye
* Magnolia taklidi yapan çilekli tatlı  (klasik tarife bir kaç ufak dokunuş oldu)

Detaylar sonra ...

Afiyetle & sağlıkla,

29 Aralık 2015 Salı

ZENCEFİLLİ YILBAŞI KURABİYESİ

zencefilli kurabiye


Hey gidi heyyyy... Seneler geçmiş.. bak şimdi ... sene 2007 ben bir zencefilli kurabiye tarifi yazmışım buraya.. Okurken gülümsedim, eskiden bloggerlar arasında etkinlikler olurdu, icabet ederdik :)
Ne muhteşem günlerdi onlar, hep sevgiyle anıyorum. O günler sayesinde benim çok kadim arkadaşım oldu, sağolsunlar.
Katıldığım etkinlik için yapmışım kurabiyeleri, ya da kurabiyeleri yapıp etkinliğe katılmışım, bilemedim şimdi :) 
Neyse o tariften sonra dün akşam yeni bir zencefilli tarif tecrübe ettim. Bugün Aras'ın sınıfındaki anne etkinliğinde hep birlikte bu kurabiyeleri süsledik. 4 yaşında 15 çocukla kurabiye süslemek hakikaten çok eğlenceliydi .. Sarı çam ağaçları süsledik, yeşil yıldızlar taktık .. hayaller sonsuz ve kuralsız.. Çocuk olmak ne güzel şey..

Malzemeler:
  • 250 gr tereyağ (teremyağ-hüner gibi hamurişine uygun margarinler de kullanılabilir)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 yemek kaşığı pekme (üzüm pekmezi kullandım)
  • aldığı kadar un (yaklaşık 4,5 su bardağı aldı)
Yapılışı:
  1. Oda ısısında yumuşamış tereyağını şeker ve yumurta sarısı ile mikserle çırpıyoruz.
  2. Pekmez ve diğer malzemeleri (un hariç) de ilave ediyoruz.
  3. Unu kademe kademe ilave ederek hamuru toparlamaya başlıyoruz.
  4. Ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur olana kadar un ekleyerek yoğuruyoruz.
  5. Kıvamına gelen hamurumuzu bir streç filme sarıp ya da bir buzdolabı poşetine koyup buzdolabında 20-25 dk kadar bekletiyoruz.
  6. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip, fırını 170 derecede ısıtıyoruz.
  7. Buzdolabında beklettiğimiz hamuru 4 ya da 5 parçaya ayırıp un serptiğimiz tezgahta merdane ile açıyoruz.(Açarken hamurun üzerine yağlı kağıt koyarsanız pürüzsüz olacaktır.)
  8. Kurabiye kalıbı ya da hiç bir şey yok ise su bardağı ile kesip yağlı kağıt serili fırın tepsisine sıkıştırmadan diziyoruz.
  9. Fırında kenarları kızarana kadar pişiriyoruz.
Haa bu arada fotoğraftaki yılbaşı temalı taş boyamasını Zeynep'ciğim yapmış, bana gönderdiği o harika hediye paketinden çıkmıştı. Ona buradan yine yeniden kocaman öpücüklerimi gönderiyorum...


Afiyetle & sağlıkla,

3 Aralık 2015 Perşembe

HAŞHAŞLI ÇİKOLATALI SANDVİÇ KURABİYE

Haşhaşlı Çikolatalı Sandviç Kurabiye

Merhaba Aralık.. Merhaba yeni umutlar.. Merhaba herkese..

Uzuuuunnn bir aradan sonra mutfakta yeni bir şey deneyimlemiş olmanın verdiği keyifle karşınızdayım.
Aralık ayının keyfi beni sarmaya başladı ya sizi.. İlk iş hemen eve bol ışıklı ağacımızı kurdum bile.. Poyraz'ın ilk tepkisi benim için yine Aras'ınki kadar özeldi. Işıkları görünce içi içine sığmadı resmen, ellerini kollarını hızla oynatmaya başladı. Aras ile beraber ağacın üzerine süsleri asarken yine çok eğlendik.. Bu sene daha yükseğe asabildiğini farkederek kendisiyle gurur da duydu :)
Bu sene Aralık ayında yine misafirlerim olacak yani yazacak bir şeyler çıkacak.. Şimdiden heyecanlıyım..
Geçtiğimiz hafta yine bizim blog kızları görüşmemiz vardı ve ben yeni bir şey yaparak gitmeye karar verdim. Sonucundan ben de yiyenler de son derece memnun kaldık ...
Bu tarifi sandviç yapmadan da tüketebilirsiniz diyerek yapımına geçiyorum :)

Malzemeler:

  • 3 yumurta sarısı
  • 250 gr tereyağı (oda ısısında yumuşamış)
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 3 yemek kaşığı haşhaş tohumu
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • Yaklaşık 450 gr un (birden kullanılmayacak)
Arası için;
  • 250 gr çikolata (bitter kullandım)
Yapılışı:
  1. Yağ ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpıyoruz. 
  2. Yumurta sarılarını ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
  3. Bir kaseye unu eliyoruz. Kabartma tozu, vanilya ve tuzu una karıştırıyoruz.
  4. Yumurtalı karışıma haşhaşı ekliyoruz. 
  5. Toz karışımı (un-tuz-kabartma tozu) yumurtalı karışıma yavaş yavaş elle yoğurarak yediriyoruz. (Yumuşak ama dağılmayan bir hamurunuz olmalı, unu dikkatli eklemeniz gerekir.)
  6. Kurabiye hamuru oluştuktan sonra bir streç filme sarıp buzdolabında 20-25 dk kadar bekletiyoruz.
  7. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz. Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz.
  8. Beklettiğimiz hamurdan parçalar alıp un serptiğimiz tezgahta 1 cm kalınlığında açıyoruz. (açarken üzerine yağlı kağıt koyar ve merdaneyi kağıt üzerinden hamurda gezdirirseniz daha pürüzsüz açılacaktır.)
  9. Çay bardağı ya da bir kurabiye kalıbı ile kesip tepsiye diziyoruz.
  10. Fırında yaklaşık 10 dk kenarları altın rengi oluncaya kadar pişiriyoruz. (Sizin fırınınız için bu süre 10 dk dan uzun ya da kısa olabilir, lütfen kurabiyenin rengini takip ediniz)
  11. Pişen kurabiyeleri soğumaya bırakıyoruz. (Benim kurabiyelerim 3 tepside pişti, yani 3 sefer pişirme yaptım)
  12. Çikolataları ufak parçalara bölüp benmari usulü ile eritiyoruz. 
  13. Bir kurabiyenin üzerine bir çay kaşığı ile çikolata döküp üzerine ikinci kurabiyeyi kapatıyoruz.
  14. Üzerlerine yine çikolata damlatarak süsleme yaptım, siz de farklı farklı süslemeler yapabilirsiniz.
Afiyetle & sağlıkla,

14 Ağustos 2015 Cuma

URAS BEBEĞİN VINTAGE TEMALI BABYSHOWER PARTİSİ


Zevkli insanlar benim dünyamda bambaşka bir mertebede desem kocaman bir laf mı etmiş olurum. Ne diyeyim, doğru ama ... 
Yaptıkları şeyleri zevkle, keyifle yapınca ortaya çıkan şeyler de etraflarına keyif olarak yansıyor.
Benim sıkça kullandığım bir  hashtag bile var IG'de takip edenler bilir #partikafası diye..
Deliye hergün bayram misali ben nereye parti oraya parti nereye ben oraya durumundayım.. 
Şimdi bugün sizlere görsel şölen yaşatacağım parti bir babyshower partisi. Ben bu partinin davetli kısmındayım bu sefer.. Sevgili yeni akrabam (ne güzel bir tanımlama oldu bu) Haticeciğim ve zevkini kızına büyük itina ile geçirmiş Nur Teyzeciğimin bizzat ellerinden çıkan bu parti, her köşesi ile buram buram zerafet kokuyordu.
Uras bebek ne şanslı !



Hatice ve Nur Teyze o kadar güzel hazırlanmışlardı ki partiye renkler, detaylar hepsi beni inanılmaz cezbetti.. Mint yeşili, uçuk mavi ve sarının hakim olduğu partide gördüğünüz tüm dekoratif objeler ve örtüleri Hatice kendisi seçmiş.


Yemek büfesinin arkasında duran o tül perdeyi ise yine Hatice ve Nur Teyze yapmışlar. Ne kadar pratik ancak zevkli olmuş..

Bunlar da masaların görselleri.. Dantel görünümlü amerikan servisler ve pastel tonlardaki peçeteler tema ile son derece uyumlu olmuş.


Şeker büfesinden bir kaç görüntü... Pasta, cupcake, popcake, kurabiyeler, jelibonlar, şekerleme kavanozları ...








Herkese hediye olarak dağıtılan bu minik kavanozlarda ise yine Nur Teyze'nin elleri ile yaptığı çilek reçelleri var.  
Bu keyifli partiden yüzümüzde tebessüm ve güzel bir hatıra ile ayrıldık.. Şimdi sıra Uras'ın sağlıkla gelişini beklemekte..

Bakalım bir sonraki partimiz ne-nerede ve kiminle olacak?



Pasta-cupcake-kurabiyeler : Ponpon Pasta
Basılı materyallerin tasarımı ve basımı : Sarpani Organizasyon

Afiyetle & sağlıkla,

11 Ağustos 2015 Salı

FINDIKLI KURABİYE

Fındıklı Kurabiye

Yeniden başlasıınnnnnn ... aşk ateşi yansınnnnnn.... tra la laa laaaa ....
Ben bu masalı çok duydum senden diyenler, bana inanmayanlar, hadi canım öyle diyip duruyorsun bir numaranı görmedik diyenler ... haklısınız :)
Şu anda yaptığım sadece bir girişim :)
Ama nitelikli (birazdan tarif yazıcam :) ), samimi (her an haklı çıkabilirsiniz, yadırgamıyorum) ve iyi niyetli (gerçekten çok yazmak istiyorum ama olmuyor) bir girişim ....

Olsun garibin umudu misali yine yeniden klavyede tıkı tıkı yazıyorum şu kurabişin tarifini işte size :) Çok mu çok oluyorum hahahhahaaa :)

Biri asla ve zinhar çorba dışında bir şey yemeyen, bir diğeri dünya zevklerine kabak-havuç-pirinç üçlemesinin haşlaması ile adım atmış iki erkek çocuk annesi olarak mutfakla bağım çok kuvvetli diyemem bu aralar .. ama olsun benim hala UMUDUM var cicim :)

Durun hemencecik ve hızla yazayım şu pastaneye gitsen bu kadar kısa sürede kurabiye alamazsın kategorisine aday tarifimi :) (süre konusundaki iddiam malzemelerin temini ve tezgaha çıkarma süreci hariçtir, aman kızmayın sonra)

Malzemeler:

  • 1 paket Teremyağ / Sana Hamurişi (oda ısısında)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı iri dövülmüş/çekilmiş fındık
  • 1 yumurtanın sarısı
  • aldığı kadar un (yaklaşık 3-3,5 su bardağı -hemen koymayın aldıkça ilave edin)
  • üzerine pudra şekeri (1 su bardağı)
Yapılışı:
  1. Un hariç tüm malzemeleri derin bir mutfak kabına alıyoruz.
  2. Yoğurmaya başlıyoruz ve un ilave ediyoruz.
  3. Ele yapışmayan, rahat toparlanan bir hamur elde edene kadar un ekleyerek yoğurmaya devam ediyoruz.
  4. Fırını 160 derecede ısıtıyoruz.
  5. Tepsiye yağlı kağıt seriyoruz.
  6. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayarak yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralarında mesafe bırakarak diziyoruz.
  7. Üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  8. Fırından alıp ılınmalarını bekliyoruz ve üzerlerine pudra şekeri serpiyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

8 Ağustos 2014 Cuma

ELMALI MİLFÖYLER

Elmalı Milföyler


Milföy hamuru mucizevi bir şey bence. Tatlı - tuzlu ne olursa hep yakışıyor. Gardropta bulunması gereken siyah pantalon - beyaz gömlek misali herkesin buzdolabında olması gerekir diye düşünüyorum, yanılıyor muyum?
Eskiden bu kadar ulaşılabilir değildi, hatırlarsınız, milföy. Ben hatırlıyorum da çocukken milföy hamuru ile talaş böreği yapardı annemin kuzeni. O hamurun ağzımda haşırrr.. diye dağılışı çok hoşuma giderdi. Malum yemek işlerine çocukluğumdan beri düşkün olduğum için o börek benim için özeldi. Sanki yabancı bir mutfağın mahsulü, geleneksel olmayan bir şey gibi.. Evet milföy geleneksel mutfağımızdan bir parça değil.. Ben demek ki çocuk aklımla o zaman anlamışım bunu :)
Milföy varsa evinizde börek de tatlı da yapmak sadece bir fırın mesafesinde aslında. Sofra dergisinde çıkan bu tarifim de buna bir örnek. Elmalı, cevizli ve tarçınlı hazırlanan bir harç ile pratik ama akılda kalan bir tatlı yapmak son derece pratik, yalancı elmalı strudel :) bizim şu yalancı su böreği, yalancı tavuk göğsü ifadelerimiz de beni çok güldürür.. neden yalancı ise artık :) 

Malzemeler:
  • 8 adet kare milföy hamuru
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 adet elma
  • 1 su bardağı ceviziçi
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • süslemek için ceviziçi
  • üzeri için pudra şekeri
Yapılışı:
  1. Elmaları rendeliyoruz. Bir tavaya elma ve şekeri koyup elmalar suyunu çekip renk değiştirene kadar pişiriyoruz. 
  2. Cevizleri dövüyoruz. Pişen elmalara dövülmüş ceviz ve tarçını ekliyoruz.
  3. 4 adet milföy hamurunu yan yana 4 milföy hamurunu da diğer 4ün altına gelecek şekilde dizip bir dikdörtgen elde ediyoruz. Dizerken hafif üst üste koyuyoruz ki  yapışsınlar. Bir merdane yardımı ile hamurları hem birleştirerek hem de genişleterek açıyoruz.
  4. Açtığımız dikdörtgenin ortasına iç harcı döküp geniş bir rulo olarak sarıyoruz. Üzerine ceviz dizerek süslüyoruz.
  5. Yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye ruloyu yerleştiriyoruz.
  6. Önceden 180 derecede ısınmış fırına verip üzeri pembeleşinceye, hamur kabarıncaya kadar pişiriyoruz.
  7. Pişen çöreği çıkartıp bir süre soğuttuktan sonra üzerine pudra şekeri serpiyoruz.
  8. Dilimleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,



8 Temmuz 2014 Salı

BONİBONLU KURABİYE

Bonibonlu Kurabiye

Aras'ın doğumgünü için ne yapacağımı düşünürken emin olduğum bir şey vardı ki o da bu sene şeker hamurlu kurabiye yapmak istemediğimdi. Gelen çocukların da artık yaş ortalamalarının 3 ve üzeri olduğunu düşünerek, daha rahat ve istedikleri kadar yiyebilecekleri bir kurabiye olsun istediğim için buna karar vermiştim. Ellerini bir kovaya daldırsınlar, doya doya istedikleri kadar yesinler diye :)
O yüzden basit, lezzetli ve elbette çocukların en seveceği şekilde bol kakaolu bir kurabiye yapmaya karar verdim. Üstlerine koyduğum renkli bonibonlar da kurabiyenin albenisi olacaktı.

Tarif olarak bu linkte görebileceğiniz tarifi kullandım.

Hamuru hazırladıktan sonra buzdolabında dinlendirip merdane ile 1,5 cm kalınlığında açtım ve bir çay bardağı ile yuvarlaklar kesip yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim. Üstlerine bonibonları yerleştirip 170 derece ısınmış fırına verdim. Tam 10 dk pişirip fırından aldım. (10 dk benim fırınım için uygundu, bonibonların üzeri yanmamalı, kurabiye kabarmış olmalı) Önce yumuşak olabilir kurabiyeniz, pişmedi diye düşünmeyin, kendini şekince toparlayacak.

Bu arada bugün Sevgili Zeynep, blogunda Aras'ın doğumgününe yer vermiş. Zevkli arkadaşımın partimiz için yazdıklarını okumanızı tavsiye ederim.

Okuyuca not: bu arada daha iyiyim.. kafamı nispeten toparlıyorum, daha sık burada olacağım inşallah.
Bu arada hayırlı Ramazanlar diliyorum!

Afiyetle & sağlıkla,



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails