Kekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Kekler etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

29 Kasım 2021 Pazartesi

DAMLA ÇİKOLATALI YUMUŞAK KEK


Ah nerede o mutfaktan çıkmadığım günler. Mutfağına yabancılaşmış hisseder mi insan kendini, aynen o duygudayım maalesef. Yoğun iş hayatı, çocukların okul konuları ve takip etmem gereken onlarca başlık olunca yeme içme faaliyetine dair hiç bir aktivitem kalmadı resmen. Tabii her haftasonu yapılan Pancake leri saymazsak 😎
Dün kahvaltı sofrasını toplar toplamaz resmen mikserime saldırdım, hemen kek pişirmeye girişiverdim. Çünkü neydi mottomuz #MutluMutfakKekKokar değil mi❤️
Kek sıcakken yarısı bitti bile, evdeki en basit malzemeyle ve evet yoğurtla. Çünkü bence en yumuşak dokulu kek yoğurtla oluyor, bu bence böyle. 

Malzemeler :
* 3 adet yumurta
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 su bardağı yoğurt
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* yaklaşık 2,5 bardak un (birden koymamalısınız)
* 1 su bardağı damla çikolata

Yapılışı :
1. Kek kalıbını katı yağ ile iyice yağlıyoruz.
2. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. 
3. Yoğurt ve sıvıyağ ekleyip karıştırıyoruz. 
4. 2 bardak un ve diğer toz malzemeleri eleyerek karışıma ekliyoruz, çırpıyoruz. 
5. Eğer sıvı kıvamdaysa (yoğurda göre değişir) kalan unu ekleyip kek harcı kıvamında olmasını sağlıyoruz.
6. Damla çikolataları bir kaşık unla karıştırıp (dibe çökmemesi için) kek harcına ekliyoruz.
7. Yağladığımız kalıba harcı döküp 180 derece sıcak fırında yaklaşık 35 dk kadar pişiriyoruz. (içinin pişip pişmediğini kontrol ederek) fırından alıp ilk sıcağı çıkınca kalıptan çıkartıyoruz.


Afiyetle, sağlıkla 

17 Şubat 2021 Çarşamba

ŞEKERSİZ PORTAKALLI KEK

 




Allahım utandırma demek istiyorum, 2 haftadır beyaz un ve şeker yemedim :)
Ama 5 çaylarımı da aksatmıyorum gördüğünüz gibi.. Bu kek, diyet tariflere mesafeli annemin bile beğenisini kazandı. Durmayın hemencecik yapıverin, portakal bolken ....


Malzemeler:
  • 1 adet büyük portakal /1 büyük çay bardağı suyu çıktı
  • 1 su bardağı dut kurusu
  • 1 su bardağı badem 
  • 3 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Aldığı kadar siyez un (Benimki 6 yemek kaşığı aldı)

Yapılışı:
  1. Kuru dut ve bademi mutfak robotunda iyice toz haline gelene kadar çekiyoruz.
  2. Yumurtayı ekleyip robotto çekmeye devam ediyoruz.
  3. Portakal suyu ve yağ ekledikten sonra kabartma tozunu ve un ilave ediyoruz. Ben unu yavaş yavaş koyarak kek harcı kıvamına gelmesini sağladım. Koyu ama akışkan bir kıvamı 6 kaşıkta aldı.
  4. 20 cm lik kelepçeli kalıbımın tabanına yağlı kağıt koyup kenarlarını yağladım.
  5. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  6. Kek harcımızı kalbıa döküp fırına veriyoruz.
  7. Yaklaşık 25 dk sonra içini bıçakla kontrol ediyoruz ve piştiğinde fırından alıyoruz.
Afiyetle, sağlıka

3 Şubat 2020 Pazartesi

AĞLAYAN KEK




Pasta yapmak isteyen ama çekinenlere tam uygun bir tarif..
Gözünüz hiç korkmasın, su gibi akıcı bu tarifle tam istediğiniz sonucu alacaksınız.. Adımları dikkatle takip edin yeter...

Malzemeler:

KEK:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ (ben ayçiçek kullandım)
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1,5 su bardağı un
MUHALLEBİ:
  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket toz krem şanti
  • Süt
ÇİKOLATA SOS:

  • 1,5 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 60 gr bitter çikolata (ben damla çikolata kullandım - 1 su bardağı)
Keki ıslatmak için 2 su bardağı süt
Fırın kabını yağlamak için margarin
Üzerini süslemek için hindistan cevizi

Yapılışı:

  1. Kek için yumurta ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  2. Diğer malzemeleri de ekleyerek iyice karıştırıyoruz.
  3. Fırın kabını margarinle yağlıyoruz (Fırın kabınız kalınlığını belirleyecek, o yüzden çok küçük bir kap belirlemeyin, mümkünse kare ya da dikdörtgen olsun, 28 cm lik dikdörtgen borcam kullandım)
  4. Yağladığınız kaba kek harcımızı döküyoruz. 
  5. Yaklaşık 25 dk kadar (kek ne kadar inceyse o kadar çabuk pişer, dikkat!) pişirip kürdanla kontrol ediyoruz. Pişen keki fırından alıp 2-3 dk ilk sıcağının çıkmasını sağlıyoruz.
  6. 2 bardak sütle sıcak keki ıslatıyoruz ve muhallebiye geçiyoruz.
  7. Süt,şeker ve unu bir kapta karıştırıyoruz.
  8. Tel süzgeçten süzerek tencereye alıyoruz.
  9. Koyulaşınca ocaktan alıp tereyağ ve krem şantiyi ekleyerek çırpıyoruz. Çok koyu ise süt ekleyip kıvamını açmamız gerekebilir. İstediğimiz kıvam krem kıvamıdır.
  10. Muhallebiyi hazır olunca kekin üzerine eşit miktarda döküyoruz.
  11. Bir tencereye sos malzemelerinden süt, su, şeker, un ve kakaoyu koyup kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca ocağın altını en kısığa alıp tereyağ ve çikolatayı ekliyoruz. Çikolata eriyince ocaktan alıp bir süre karıştırarak kabuk tutmadan soğutuyoruz.
  12. Son olarak muhallebinin üzerine çikolata sosumuzu da döküp iyice soğuduktan sonra keki buzdolabında 1 gece bekletiyoruz.
  13. Ertesi sabah üzerini hindistan cevizi ile süsleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

6 Aralık 2019 Cuma

FİT CUPCAKE



Her pazartesi sağlıklı yaşamıma geri dönüyorum artık. Haftasonu ne yaparsam yapayım en azından 4 günü dengeli ve düzenli beslenme ile geçirmeye maksimumda gayret gösteriyorum.
İşte bu kek de yine böyle bir günün akşamında evdeki malzemelerle yapıldı. Sonuç tek kelime "süper"

FİT CUPCAKE

Malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 7-8 adet etli iri hurma
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı chia tohumu
  • 1 avuç karışık kuruyemiş (badem-kaju-fındık)
  • 1 paket kabartma tozu 
  • yulaf kepeği (yaklaşık 1,5 su bardağı)
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • 1 adet soyulmuş küp doğranmış elma
Yapılışı:

  1. Malzemeleri öğütebilmek için mutfak robotunda hazırladım.
  2. Yumurta ve çekirdeği çıkartılmış hurmaları robota koyup çalıştıralım.
  3. Hurmalar parçalandığında süt,yağ ve chia tohumu, kabartma tozu, tarçını ekleyip bir tık daha çalıştırıyoruz.
  4. Kuruyemişleri ekleyip tekrar çalıştırıyoruz.(Çok basmayın fazla parçalanmasınlar)
  5. Son olarak malzemeye koyu ama asla kuru olmayacak şekilde yulaf kepeği ve elmaları ekliyoruz. Yulafın hepsini birden koymayın.Sulu olmayacak ama kupkuru da olmamalı.
  6. Malzeme hazır olunca kek kağıtlarını yerleştirdiğimiz muffin kalıplarına harcımızı bölüştürüyoruz.
  7. 200 derece fırında yaklaşık 15 dk-20 dk içinde pişmiş oluyor. Kızarıklığından anlayacaksınız.
Afiyetle, sağlıkla

23 Ocak 2019 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU MUHALLEBİLİ BROWNI



Son derece derleme bir tarif .. Ama sonuç çok lezzetli.. Çay sofralarınıza ithafen...

Malzemeler:

Kek için;

  • 3 adet yumurta
  • 1/2 su bardağından 1 parmak az toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı un
  • 1/2 su bardağından 1 parmak az sıvıyağ
  • 1/2 su bardağından 1 parmak az süt
Kek Sosu için;
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
Muhallebi için;
  • 2 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
Çikolata Sos İçin;
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
Yapılışı:
  1. Önce muhallebiyi yaparak başlıyoruz. Sütün hepsini kullanmayacağız. 
  2. 1 bardak süt, un, şeker ve vanilyayı bir kasede karıştırıp tel süzgeçten süzerek tencereye alıyoruz.
  3. Sürekli karıştırarak koyu bir muhallebi olana dek pişiriyoruz.
  4. Koyulaştığında tereyağı ekleyerek mikserle çırpmaya başlıyoruz. Çırparken kalan 1 bardak sütten, muhallebinin kıvamını krema şeklinde ayarlayarak azar azar ekliyoruz. Krema kıvamında pürüzsüz hale gelen muhallebiyi bir kenarda soğumaya bırakıyoruz. 
  5. Çikolata sos için 1 su bardağı su, 1 su bardağı süt ve diğer malzemeleri bir tencereye koyup karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz. Çok koyu olması halinde ayırdığımız yarım bardak su ile bir miktar kıvamını açıp akıcı hale getiriyoruz.
  6. Bir tepsi ya da düz bir kek kalıbını (ben dikdörtgen bir fırın kabı kullandım) iyice margarin ya da tereyağ ile yağlayarak hazırlıyoruz.
  7. Keki için önce yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  8. Sıvı malzemeleri ekleyerek karıştırıyoruz.
  9. Son olarak un, kakao ve kabartma tozunu eleyerek ilave edip bir spatula ile iyice sıvılara yediriyoruz. 
  10. Yağladığımız kaba döküp 180 derece ısınmış fırında pişiriyoruz.
  11. Kek pişerken kek sosu malzemelerini bir kasede karıştırarak hazırlıyoruz.
  12. Kek pişince çatalla gelişigüzel delerek sosu her yerine dengeli şekilde döküp, keki ıslatıyoruz.
  13. Bir müddet sosu çekmesini bekliyoruz.
  14. Sosu çeken kekin üzerine önce muhallebiyi sonra da üzerine çikolata sosu dökerek servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

16 Ocak 2019 Çarşamba

KREM PEYNİRLİ RULO KEK


Bir tuzludan diğerine ... Üstelik yine kek kıvamında. Geçenlerde kahvaltıya gelen misafirlerim için yaptım bu tarifi. Tadı ve sunumu tam puan aldı. Un miktarının düşük olduğunu düşünürsek kahvaltı veya diğer öğünlerde rahatlıkla tüketilebilir bir sağlıklı beslenme alternatifi.. Hem çocuklara da sebze yedirmenin olukça pratik bir yolu, ne dersiniz?

Malzemeler:
  • 4 adet yumurta
  • 1 adet büyük boy patates (büyük değilse 2 adet kullanalım)
  • 1 adet büyük boy havuç
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet yeşil kabak
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • tuz, karabiber, kuru nane, kırmızı pul biber
  • arasına krem beyaz peynir 
  • maydanoz

Yapılışı:
  1. Yumurtaları derin bir kaseye kırıp bir çırpıcı yardımı ile bir kaç dakika çırpıyoruz. (Ben mikserle çırpmadım)
  2. Patates, havuç, kabak ve soğanları rendeleyerek hazırlıyoruz.
  3. Sebzeleri, yoğurt, sıvıyağ ve kabartma tozunu yumurtalara ekliyoruz.
  4. Un ekleyerek ile koyu boza kıvamına getiriyoruz.
  5. Baharatlarını katarak tatlandırıyoruz.
  6. Büyük bir fırın tepsisine yağlı kağıt sererek hazırladığımız harcı eşit miktarda yayarak tepsiye döküyoruz.
  7. 180 derece fırında kızarana kadar ve kenarları kağıttan kurtulana kadar pişiriyoruz.
  8. Fırından aldığımız tepsiyi ılınması bekletiyoruz.
  9. Krem peynir ve ince kıyılmış maydanozu karıştırıp ılınan kekin üzerine sürüyoruz ve alttaki yağlı kağıttan kurtara kurtara kırmadan rulo şeklinde sarıyoruz. 
  10. Ben üzerine maydanozları bir miktar krem peynir sürerek sabitledim. 
Afiyetle, sağlıkla


9 Ocak 2019 Çarşamba

TUZLU PEYNİRLİ KEK



Poğaça yapmaya vaktiniz yoksa, bu kek hayatınızı kurtaracaktır.

Malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (ben ayçiçek yağı kullandım)
  • 1 su bardağı peynir (ben evde kalan beyaz peynir, eski kaşar karışık rendeledim ve kullandım)
  • İnce kıyılmış maydanoz (miktarı arzuya göre)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1,5 çay bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı tereyağ ya da margarin (kalıbı yağlamak için)
  • susam
  • çörek otu
  • tuz, kırmızı pul biber
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 2 su bardağı)

Yapılışı:
  1. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  2. Kek kalıbımızı tereyağ ya da margarin çok iyi şekilde yağlıyoruz.
  3. Kalıbın dibine susam ve çörek otu serpiyoruz.
  4. Yumurtaları bir kapta iyice çırpıyoruz.
  5. Yumurtalara diğer tüm malzemeleri ekleyip yaklaşık 1 tatlı kaşığı tuzla tatlandırıyoruz. Kırmızı biber istenilen miktar ayarlanabilir, ben 1 çay kaşığının ucu ile koydum.
  6. Kek harcını bir spatula ile iyice harmanlıyoruz. Koyu ama akışkan bir kıvamda olması gerekiyor, buna göre un oranı ayarlanmalı. 
  7. Hazırladığımız kalıba döküp fırına veriyoruz. 
  8. İçinin piştiğine emin olana kadar pişiriyoruz. Eğer üzeri peynirden dolayı erken kızarırsa fırının derecesini düşürmelisiniz.(benim yaklaşık 40 dk sürdü)
  9. Fırından aldığımız keki soğutup bir tabağa ters çevirerek servis ediyoruz.

Afiyetle, sağlıkla 

16 Ağustos 2018 Perşembe

ELMALI TURTADA GÜNCELLEME VAR



Tarif defterim :) yani blogum eski olunca zaman zaman eski tariflerimin fotoğraflarını güncelliyorum biliyorsunuz.

Elmalı Turta da son güncellediğim fotoğraf oldu.

Bu çok sevilen tarifimi denemenizi öneririm..

Afiyetle, sağlıkla


14 Ağustos 2018 Salı

ŞEFTALİLİ ALTÜST KEK




Uzun zamandır yapmak istediğim bir kekti. Ancak şeftalinin hamuru ıslatmasından ve keyifsiz bir kalınlıkta bir kek olmasından yana endişelerim vardı. İnternette yerli ve yabancı sitelerde hayli gezindim ve sonunda aradığım keki buldum. Özge'nin Oltası sayfasında tüm ölçüleri birebir yapıldığında harika bir sonuç veren bu tarifi buldum. Kendisine sevgilerimi iletiyorum :)

Kayıtlarımda kalması için ben de burada paylaşıyorum.

Buyrun tarif geliyor :)

Malzemeler:
(26 cm kelepçeli kalıpta pişirdim)

Altı yani Şeftali kısmı için;
  • 1 adet büyük boy (küçük ise 2 tane) olgun şeftali (çok yumuşak olmasın)
  • 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • Bunları karıştırmaya yetecek miktarda 1-2 yemek kaşığı limon suyu 
Kek Hamuru;
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı ılık süt (hafif ısıtıyoruz)
  • 1/2 su bardağı eritilip soğutulmuş tereyağ (yaklaşık 100 gr) (eritirken yanmaması için içine 1 yemek kaşığı zeytinyağı ilave ettim)
  • 1 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı:
  1. Sütü ılıtıp içine 1 yemek kaşığı limon suyu ilave ederek 10 dk kadar bekletiyoruz. Bu Buttermilk elde etmemizi sağlıyor, sütü kesiyor ve yoğurdun dibine benzer bir şey elde ediyoruz.
  2. Tereyağını 1 yemek kaşık zeytinyağı ile yakmadan eritip soğutuyoruz.
  3. Kelepçeli kalıbımızın altına yağlı kağıt yerleştirerek hazırlıyoruz.
  4. Şeftaliyi ince ince kabuklarını soymadan ay şeklinde dilimliyoruz.
  5. Bir kasede nişasta, toz şeker ve limon suyunu karıştırıp bir sos hazırlıyoruz. 
  6. Şeftalileri bu sosa bulayarak yağlı kağıt serdiğimiz kalıbın taban kısmına diziyoruz.
  7. Un, kabartma tozu ve vanilyayı bir kasede harmanlıyoruz.
  8. Yumurta, toz şeker ve erimiş yağı mikserle iyice çırpıyoruz.
  9. Hazırladığımız kesik sütten biraz döküp biraz da unlu karışımdan katarak yine çırpıyoruz.
  10. Süt ve un bitene kadar bunu tekrarlıyoruz.
  11. Boza kıvamında kek harcımız hazır olunca şeftalilerin üzerine döküp 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Kürdan testi yaparak içinin pişip pişmediğini kontrol ediyoruz.
  12. Fırından aldığımız kek iyice soğuyunca kenarlarını dikkatlice kurtararak kelepçeyi açıyoruz.
  13. Servis tabağına ters yüz ederek kağıt kısmı üste gelecek şekilde keki yerleştiriyoruz.
  14. Yavaşça kağıdı açarak kekimizi servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


22 Ocak 2018 Pazartesi

PARÇA ÇİKOLATALI CEVİZLİ MUZLU KEK


Sömestr tatili geldi çattı. Siz de benim gibi 15 gün evde neler olacak kaygısında mısınız :) Öğretmenlerimizin de dinlenmesi gerekiyor elbette ama işte çalışan anne olunca evde oldukları zamanları organize etmek de zor oluyor, ne yaparsın :)

Hele de kapışmaya hazır iki kardeşin evde sürekli olmaları .. Kafamı yormuyor değil.. Programlamaya çalışıyorum bakalım.. Etkinliklere bakacağım biraz. Belki bir kaç gün de izin alır, bir şeyler yaparız..Mutfakta da bol bol vakit geçireceğiz tabii.. Her ne kadar her yaptığımı yemeseler de en azından kurabiye ve kek seviyorlar.

Bu keki onlara değil, teyzeme gelen misafirler için yapmıştım. Engin'in Alanya iş seyehatinden tüm bonkörlüğü ile getirdiği 3-4 kilo muzu bitirme çabası beni muzlu kek yapmaya zorladı diyebiliriz.

Daha önce bir Muzlu Kek tarifi paylaşmıştım, bunun farkı içinde parça çikolata ve bolca ceviz olması. Tarifi @sukrankaymak'ın Instagram sayfasında gördüm, fıstıkla yapmıştı, ben cevizli olarak uyguladım. Sonucundan oldukça memnun kaldım. 

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben ayçiçek yağı kullandım)
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 adet iyice olgunlaşmış muz
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviziçi
  • 1 çay bardağı parça (damla) çikolata
  • 2 tepeleme su bardağı un (farklılık gösterebilir)
Üzerine ;
  • 80 gr bitter çikolata
  • Dekoratif çikolata parçaları
Yapılışı:
  1. Kek kalıbımızı margarin ile yağlayıp, fırınımızı 180 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  2. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelinceye kadar iyice çırpıyoruz.
  3. Sıvıyağ, süt ve yoğurdu ekliyoruz, karıştırıyoruz.
  4. Bir kapta un, vanilya ve kabartma tozunu karıştırıp eleyerek diğer kek malzemelerine ilave ediyoruz, çırpıyoruz.
  5. Bir başka tabakta muzları çatalla iyice eziyoruz. Ezilen muzlara, ceviz ve çikolataları ekleyerek birbirlerine iyice yediriyoruz. (Bulamaç oluyor)
  6. Bu cevizli, çikolatalı, muzlu karışımı kek harcının içine katıp bir kaşık yardımı ile çırpmadan karıştırıyoruz. 
  7. Yağladığımız kalıba kekimizi döküyoruz.
  8. Yaklaşık 40-45 dk kadar pişiriyoruz. (Fırına göre değişkenlik gösterebilir.) Kürdanla kontrol ederek çıkartıyoruz.Soğumaya bırakıyoruz.
  9. Bitter çikolatayı benmari usulü eriterek çikolata sos yapıyoruz.
  10. Soğuyan keki kalıptan çıkartarak servis edeceğimiz tabağa alıyoruz. Üzerine sostan gezdirip dekoratif çikolatalarla süsleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle & Sağlıkla,


2 Aralık 2016 Cuma

KAKAOLU ISLAK KEK

Kakaolu Islak Kek



En temel, en klasik kek tarifimdir. Ölçüsünü değiştirmezseniz asla şaşmaz, sizi yarı yolda bırakmaz (Tabii fırın da önemli) Meğer bugüne kadar yazmamışım :)


Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 avuç ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • sosu sulandırmak için (ölçüsüz) süt
Yapılışı:
  1. Toz şeker, süt, kakao ve sütü çırpıyoruz.
  2. Bu karışımdan 1/2 su bardağı ayırıyoruz.
  3. Ayırdığımızdan kalan kısmına 3 yumurtayı ekleyerek iyice çırpıyoruz. Yumurtaların çırpılması ile karışım kabarıyor.
  4. Buna kabartma tozu ve unu ilave ediyoruz.
  5. Fırın kabımızı (mümkünse düz dikdörtgen / yuvarlak bir kalıp tercih edin, her yerinin eşit ıslanması kolay olacaktır) margarin ile iyice yağlıyoruz.
  6. Fırını 180 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  7. Yağladığımız kaba kek karışımımızı döküyoruz, arzuya göre üzerine ceviz dizip fırına veriyoruz.
  8. Yaklaşık yarım saat sonra kürdan ile test edip pişip pişmediğini kontrol edebiliriz.
  9. Pişen keki fırından alıyoruz ve kenarlarından bir bıçak ile tepsisinden ayırmaya çalışırcasına geçiyoruz. bir çatal ile kekin çeşitli yerlerine delikler açıyoruz.
  10. Ayırdığımız sosu süt ile karıştırarak inceltiyoruz ve kek henüz sıcakken ve kalıbının içindeyken bolca her yerine eşit olacak şekilde sostan döküyoruz.
  11. Sosunu çekmesini bekliyoruz, sonrasında dilimleyerek servis ediyoruz.
Evde ceviz olmasa da olur. Üzerine hiç bir şey koymayabilir, çikolata-fındık vs tercih edebilirsiniz.

Afiyetle & sağlıkla,

25 Kasım 2016 Cuma

MUZLU KAKAOLU KEK

muzlu çikolatalı kek




Islak kekin tarifini verecektim bu geldi :) Dün akşam taze taze pişirince heme de tarifi yazmak istedim. Elim hazır klavyeye alışmış bunu ertelemek olmazdı.
Büyük oğlum Aras'ın yemek ile doğduğundan beri pek hoş değil, okuyanlar hatırlayacaktır. Aras şimdi Hazırlık sınıfına gidiyor. Tıpkı pedagog desteği aldığımız o dönemde duyduğumuz üzere, büyüdükçe aşacak evresini tecrübe ediyoruz aslında. Eskiden hiç tadına bakmadığı nice şeyi şimdi kendisi merak eder duruma geldi. Örneğin geçen hafta ilk kez patates kızarmasının tadına bakmış ve elbette her aklı başında insan gibi tadını beğenmiş :) Aras'a birileri bir şey ikram ettiğinde "yemem" dediğinde onu klasik bir yemekseçer olarak adleden toplum insanımız, onun yemekten korktuğunu ve hayatında örneğin hiç ekmek, makarna, kek gibi çocukların çok severek tükettikleri şeyleri yemediğini duyunca doğal olarak şaşırır. Evet Aras hayatında hiç çikolatalı pasta bile yemedi :) Ama çikolata seviyor, belli markalarınkini. Bu keki onun sınıfında bugün öğretmenleri için yapacakları partiye götürdün diye pişirdim. Beraber yemek yapmayı seviyoruz. Karıştırmak, malzeme eklemek, hamur mıncıklamak en sevdiği şeyler. Paylaşmak için güzel bir yöntem oluyor bizim için de..


Bu keki hazırlamamız yaklaşık 10 dk sürdü. Yaklaşık olarak pişmesi ile beraber 40 dk da hazırdı diyebilirim. Elinizin altındaki malzemeler ile yapıldığı için son derece pratik.


Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet büyük boy olgunlaşmış muz
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı tepeleme kakao
  • 2 su bardağı un (yavaş yavaş dökün, ilave alabilecek durumdaysa harcınız biraz daha eklemeniz gerekebilir, muz vve yumurtaların büyüklüğüne göre değişecektir)
Yapılışı:


  1. Yumurta ve şekeri koyu bir krema kıvamına gelene kadar iyice çırpıyoruz.
  2. Kıvama gelince süt ve yağı ekliyoruz.
  3. Muzu çatalla ezip katıyoruz.
  4. Kabartma tozu ve kakaoyu da ekleyerek bir kaç sefer çırparak malzemeleri birleştiriyoruz.
  5. Son olarak koyu boza kıvamına gelene kadar un ilave ederek yine çırpıyoruz.
  6. Kek kalıbımızı margarin ile yağlıyoruz.
  7. Fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtıyoruz.
  8. Harcımızı yağladığımız kalıba döküp fırına veriyoruz.
  9. 20 dk fırını hiç açmıyoruz, kabarma işlemi gerçekleşip üst tarafın kabuk tutmaya başladığını farkedince fırını açıp kürdan ile içinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
  10. Pişen keki fırından alıp ılınınca kalıbı ters çevirerek servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

20 Mayıs 2015 Çarşamba

ELMALI HURMALI MUFFİN

Elmalı Hurmalı Muffin

Bu bir geri dönüş mü? Eskiye özlem mi? Kendini kaybeden birinin çırpınışı mı? Zamanın içinde kaybolmaya direniş mi? Yoksa öylesine bir gelip yazayım durumu mu... İnanın bilmiyorum, belki hiç biri belki de hepsi birden...
Tek bildiğim ve hissettiğim ... özlem..
İkinci oğlumu da kucağıma aldım Allah'ın izni ile.. 2 aylık oldu bile... Adını Poyraz koyduk... Eser, estirir, yorar dediler ama biz sevdik ismi bir kere, koyduk gitti.. :) Eserse de estirirse de kabulümüz dedik. Yaş 37 den hallice evde 2 çocuk, iş güç sıkıntı, uyku karne ile, sinirler hepten o biçim derken blog neresi, ben kimim muamması içinde olmam sanırım sürpriz değil..
Ay ne iyi geliyor şu anda yazmak, işte en özlediğim, içimi beni hem tanımayan hem çok tanıyan birilerine dökmek, okunursa okunur, okunmazsa da bana kalır ohhhh söyledim kurtuldum şeysi işte :)
şifreler bile bana küsmek üzereyken kendimi burada buluverdim.
Geçenlerde hasbelkader mutfağa girip bir şeyler denemiştim bari yazayım dedim....
Birdaha ne zaman olur bilmem umarım yarın olur diye ümit ederim .. tarifi verip kaçıyorum, birazdan mesai beni bekler :)

Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ (ben ayçiçek yağı kullandım)
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 büyük rendelenmiş elma
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 15 adet hurma - ufak doğranmış
  • aldığı kadar un (bende 3 bardak aldı)
Yapılışı :
  1. Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  2. Yağ, süt ,kabartma tozu, elma, tarçın ve hurmayı ekliyoruz, çırpmaya devam ediyoruz.
  3. Unu ilave edip koyu boza kıvamına gelmesini sağlıyoruz.
  4. Muffin kaplarına kağıtları yerleştiriyoruz.
  5. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  6. Kağıtların içini harç ile dolduruyoruz, 2/3 dolduracağız - kabarma payı olarak.
  7. Kekleri fırına veriyoruz.
  8. Yaklaşık 15 dk sonra kürdan ile kontrol ediyoruz ve fırından alıyoruz..
Afiyetle & sağlıkla,



20 Ağustos 2014 Çarşamba

KREMŞANTİLİ KEK

Krem Şantili Kek

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kremşanti
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Yaklaşık 3 su bardağı un (hepsini birden ilave etmemek gerekir)

Yapılışı:
  1. Süt ve kremşanti bir kasede çırparak koyu bir kıvam almasını sağlıyoruz.
  2. Başka bir kasede yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  3. Yumurtalı karışıma sıvıyağ ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
  4. Kremşantiyi yumurtalı karışıma ekleyerek spatula ile yediriyoruz.
  5. Kabartma tozu, vanilya ve 2,5 bardak unu bir kasede karıştırıp eleyerek kremşantili, yumurtalı harca ekliyoruz. Spatula ile karıştırıyoruz.
  6. Kıvamına göre biraz daha un ekleyebiliriz. (Koyu akıcı bir kıvamda olması gerekir)
  7. Karışımın yarısına yakın bir bölümü başka bir kaseye aktarıp kakao karıştırıyoruz.
  8. Kek kalıbını yağlıyoruz.
  9. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  10. Kalıba biraz beyaz harç döküp üzerine kakaoludan gezdiriyoruz. Tekrar beyaz döküp yine kakaoludan gezdiriyoruz. Bu şekilde tüm harçları bitirene kadar tekrarlıyoruz.
  11. Keki fırına verip yaklaşık 30 dk pişiriyoruz. (süre fırından fırına değişir) 
  12. Pişip pişmediğini kürdan ile kontrol edip fırından alıyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,


27 Mayıs 2014 Salı

KARAMELİZE ELMALI ÇİKOLATALI PASTA

Karamelize Elmalı Çikolatalı Pasta

Bu aralar yetişemediğimi, yetemediğimi hisseder oldum. Özellikle de Aras'a. Sabahları her  "işe gitme anne" deyişi yüreğime hançer gibi saplanır durumda. Ona nasıl anlatsam elbette anlamsız geliyor.. O annesini yanında istiyor. Buna ihtiyacı var çünkü. Onunla geçirdiğim zamanların kalitesi yüksek olsa da o doğal olarak daha da fazlasını istiyor. Onu bıraktığımı düşünüyor. Her sabah ayrılmak, ona güle güle demek benim için hala ızdırap. Akşamları ise heyecanla beni beklediğini bilmek en güzel yanı. Sürpriz bekleyişi, hadi oynayalım diye beni çekiştirişi.. Anne olmak .. Hiç bitmemen, tükenmemen gerekiyor..

Enerji lazımsa, burada alası var..

Bu pasta..Sofra dergisi tariflerimden biri..

Malzemeler:

Keki için:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağından 1 parmak az toz şeker
  • 1 paket krema
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 ufak doğranmış elma
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1/2 su bardağı doğranmış çikolata ya da damla çikolata
  • 2,5 su bardağı kekun
  • 2,5 çay kaşığı tarçın
  • bir miktar margarin (yağlamak için)
Kreması için:
  • 1 paket krema
  • 250 gr bitter çikolata
Karamelize elma dilimleri:
  • 2 adet elma 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
Yapılışı:

  1. Öncelikle karamelize elma dilimlerini yaparak başlıyoruz. Elmaların kabuklarını soyup orta çekirdeğini bir oyma aleti ya da kaşık ile elmayı zedelemeden çıkartıyoruz.
  2. Elmaları halka halka dilimliyoruz. 
  3. Büyükçe bir tavaya şekeri döküyoruz. Yüksek ateşte şekeri ısıtıyoruz. Tereyağını ilave ediyoruz. 
  4. Şeker renk değiştirince içine elmaları koyuyoruz. Ters yüz ederek elmaları karamelize olana kadar pişiriyoruz.
  5. Pişen elmaları bir yağlı kağıdın üzerine alıp soğutuyoruz.
  6. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  7. 20 cm kelepçeli kalıbın alt tabanına yağlı kağıt yerleştirip kenarlarını margarin ile yağlıyoruz.
  8. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamı alıncaya kadar çırpıyoruz. Daha sonra krema, sıvıyağ ve kekunu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. 
  9. Son olarak ceviz, elma, çikolata ve tarçını da koyup tahta bir kaşıkla harca yediriyoruz. 
  10. Harcımızı kalıba döküp kekimizi fırına veriyoruz.
  11. 30-35 dk sonra bir kürdan ile kekin pişip pişmediğini kontrol ediyoruz (fırınların ısısı ve hızına göre pişme süreleri değişkenlik gösterebilir, siz kekin kabarma sürecini takip etmelisiniz)
  12. Pişen keki çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
  13. Bitter çikolatayı bir bıçakla ince ince kıyıyoruz.
  14. Benmari usulü eritiyoruz.
  15. Eriyen çikolatayı krema ile iyice çırpıp, bu ganaj kremayı 10 dk kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  16. Soğuyan kekimizi kalıbından çıkartıp hazırladığımız ganaj kremayı kekin her yerine sıvıyoruz.
  17. Karamelize elmalarla dekore edip servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,


·      

17 Aralık 2013 Salı

KAKAOLU & CEVİZLİ YILBAŞI CUPCAKELERİ - ÇAY DAVETİ MENÜSÜ

kakaolu yılbaşı cupcakeleri

Eski çalışma arkadaşlarım, hala tuhaf geliyor böyle söyleyince, her gün görmeye alışık olduğum insanlar 1 yıldır göremediklerim oldular maalesef .. O yüzden bu seneki aralık partimi onlarla yapmak istedim. Onlar için özendim, uğraştım :) Size sofra ve süsleme detaylarını daha sonra aktaracağım. Menüsünde ise doyurucu ve dengeli olmaya çalıştım, abartmadan :) Nitekim öyle oldu sanırım, kararında ve keyifli bir menü oldu.

  • Üç renkli börek
  • Kısır
  • Tavuk Salatası
  • Kumpir Salatası (paylaşacağım)
  • Peynirli Poğaça (Yeni bir tarifi, yakında paylaşacağım)
  • Kabak Tatlılı Cheesecake (paylaşacağım)
  • Kakaolu Cupcakeler

Kakaolu cupcakeler bu ölçü ile 20 adet çıktı.

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket (50 gr) kakao
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1/2 su bardağı parça çikolata
  • 2-3 bardak un (ayarlanması gerekir)
Yapılışı:
  1. Cupcake kağıtlarını muffin kalıplarına yerleştirip hazırlıyoruz.
  2. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  3. Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.
  4. Krema kıvamına gelen yumurta, şeker karışımına süt, kakao ve sıvıyağı da ekleyerek tekrar çırpıyoruz.
  5. Kabartma tozu ve un ilave ederek kekin kıvamını koyu boza kıvamına getiriyoruz. 
  6. Son olarak çikolata ve cevizleri ilave ederek bir kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.
  7. Cupcake kağıtlarının yarısına denk gelecek şekilde paylaştırarak, dolduruyoruz.
  8. Isıttığımız fırında yaklaşık 20-25 dk kadar pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,



25 Ocak 2013 Cuma

ELMALI CEVİZLİ MİNİ KEKLER

Elmalı Cevizli Mini Kekler

Sevgili mutfak şefleri ...
Şimdi size soruyorum..
1- Evde kalmış elmalarınız mı var?
2- Aniden gelecek birileri mi oldu?
3- Canınız tatlı mı çekti?

Hadi elmalı bu keki yapalım..

Klasik bir yemekbahane notu: Muffin kalıbınız yoksa tekli kek kalıbınızda rahatlıkla yapabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağından 1 parmak az toz şeker
  • 1 paket krema
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 adet rendelenmiş ve suyu iyice sıkılmış elma (kırmızı elma tercih ederseniz daha iyi sonuç alırsınız)
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 2,5 su bardağı kekun (kekun olduğu için kabartma tozu kullanmıyoruz)
  • 2 çay kaşığı tarçın
Yapılışı :
  1. Fırınımızı 180 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  2. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamı alıncaya kadar çırpıyoruz.
  3. Daha sonra krema, yağ ve kekunu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.
  4. Son olarak ceviz, elma ve tarçını da koyup bir tahta kaşıkla harca yediriyoruz.
  5. Muffin kaplarına kağıtlarını yerleştiriyoruz. (tek kek kalıbı ile yapılacaksa kalıbın yağlanması gerekir)
  6. Harcımızı kalıpların yarısına kadar gelecek şekilde paylaştırıyoruz.
  7. Fırında içleri pişene kadar tutup, kürdanla kontrol edip çıkartıyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

13 Ocak 2013 Pazar

SEBZELİ MUFFIN

Sebzeli Muffin

Bu sebzeli minik kekçikler henüz bu sabah pişti. Uzun zamandır yapmadığım denli hızlı bir şekilde de öğlen bloga tarifi düşüyor. Instagramda fotoğraf paylaştığımda tarifini soranlara ithafen hemen aldım bu aksiyonu :)
Evdeki her türlü sebzeyi kullanabilirsiniz, illaki benim yazdıklarımın olmasına gerek yok zira yine evde ne varsa uygulaması ile yaptım bu muffinleri ..Ama soğan ve patates muhakkak olsun derim ben, soğanın tatlı lezzeti, patatesin hamuru tutuşu sonucu etkileyecektir. Bir sonrakine pırasa koymayı düşünüyorum hatta biraz da tavuk, ne dersiniz ?
Sebze yemeyi sevmeyen çocuklar ve ev halkı için de güzel bir alternatif olabilir belki ...

Malzemeler: (8 adet muffin)

  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 adet büyük boy patates (patates ufaksa 2 tane kullanabilirsiniz)
  • 1 adet havuç
  • 1-2 dal kereviz yaprağı
  • 1-2 dal maydanoz
  • 1 adet yumurta
  • 4 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı + 1 tatlı kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (ben mısırözü kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 tatlı kaşığı toz şeker
Yapılışı:
  1. Öncelikle sebzelerimizi hazırlayacağız. Soğanları ufak ufak yemeklik şekilde doğuyoruz. Patatesleri de minik küpler halinde doğrayıp hazırlıyoruz.
  2. Havuçların ufak ve ince doğranması önemli çünkü biliyorsunuz havuç geç pişen bir sebzedir.
  3. Kereviz yaprakları ve maydanozu da ince ince kıyıp sebze hazırlığımızı tamamlıyoruz.
  4. Fırını 170 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  5. Muffin kalıplarını iyice margarin ile yağlıyoruz. (Ya da muffin kağıdı kullanabilirsiniz)
  6. Bir kasede sebzelerimizi ve diğer tüm malzemeleri karıştırıp bir harç hazırlıyoruz.
  7. Yağladığımız muffin kaselerinin içerisine harcımızı bölüştürüyoruz.
  8. Üzerleri kızarana ve içi pişene kadar fırında pişiriyoruz. (Kürdan veya bir bıçak ile içlerinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz)
  9. Hafifçe ılındıktan sonra kalıptan çıkartıp servis ediyoruz.
Not: Muffin kalıbınız yoksa bu harcı ufak bir kek kalıbında ya da tepside yine iyice yağlayarak tek parça şeklinde pişirmeniz mümkün.

Afiyetle & sağlıkla,

18 Ekim 2012 Perşembe

MUZLU FINDIK KITIRLI MUFFIN

Üzerleri hakikaten kıtır kıtır ... 

Muzlu Fındık Kıtırlı Muffin
Blogger buluşmalarımız burada yayınlayamasam da aslında son derece düzenle devam ediyor. Birbirinden güzel yiyeceklerle dolu, şık sofralar, şık sunumlarla bezeli olmalarının ötesinde en sevdiğim yanı sohbet kısmı. Bloglar sayesinde tanıdığım ama şimdi de onlarsız yapamadığım bu kadın sürüsü, bir de bebelerle iyice kalabalıklaştı. Her buluşmamız bir kreş tadında, her odada farklı bir yaş grubu ya elinde emzik ya da IPAD  ile oynaşıp duruyorlar :) Geçtiğimiz cumartesi günü Münevver Ablamızda toplandık. Münevver Ablacığım, her zamanki zerafeti ve marifeti ile ağırladı bizleri.
Herkes bir şeyler yaptığı için çok daha fazla seviyorum o buluşmaları. O buluşmalar olmasa ben hiç mutfağa girmeyeceğim neredeyse .Sayesinde vesile oluyor da bir şeyler pişiriyorum.
Bu muffinleri de o buluşmamızda yaptım ilk kez. Tarifi bir arkadaşım verdi, Amerikalı bir tanıdığından almış, cup ölçülerinde olduğu için daha önce denemeye cesaret edemediğini ama yediğinde çok beğendiği bir tarif olduğunu söyledi. Merak etme ben ölçüleri normale çeviririm dedim ve ilk kez ben denedim. Sonuçtan gayet memnun kaldım. Ama sadece bir şey itiraf ediyorum tarifteki şeker ölçüsü gözüme az gözükünce şekeri fazlalaştırdım, yapmasam daha iyi olurmuş. Zira muz zaten tatlı bir meyve olduğu için benim kekler biraz fazla tatlı oldu sanki. O nedenle tarifteki şeker oranına birebirde uymanızı ısrarla tavsiye ediyorum.

Malzemeler (12 adet muffin için)
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 3 adet büyük olgunlaşmış muz
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 su bardağı margarin / tereyağ (ben Teremyağ kullandım)
Üzerindeki kıtır için:
  • 1/3 su bardağı esmer toz şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı çekilmiş fındık
  • 1 yemek kaşığı margarin/tereyağ (ben Teremyağ kullandım)
Yapılışı :
  1. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  2. Derin bir kasede ezilmiş muz, toz şeker, yumurta ve margarini mikserle iyice çırpıyoruz.
  3. Başka bir kasede kuru malzemeleri karıştıyoruz.
  4. Muzlu karışıma kuru malzemeleri ilave edip homojen bir karışım elde edene kadar çırpıyoruz.
  5. Muffin kalıplarının içerisine kağıtları yerleştirip, 3/4 seviyede kek harcı ile dolduruyoruz.
  6. Başka bir kasede üzerindeki kıtırı elde etmek için şeker, un, tarçın ve çekilmiş fındığı yağ ile ovuyoruz. Kırıntı halinde olması gerekiyor.
  7. Bu kırıntıyı keklerin üzerine serpiştirip fırına veriyoruz.
  8. Üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Kürdan/bıçak ile keklerin içinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
Afiyetle & sağlıkla,

12 Ekim 2012 Cuma

MÜRDÜM ERİKLİ & İNCİRLİ TURTA

mürdüm erikli & incirli turta

Geçen hafta gelen misafirlerime genel olarak bilindik bir menü hazırlamıştım, en azından tatlı kısmında yeni bir tarif denemek istedim. Mevsim meyvelerini kullanma fikri ile bu turta çıktı ortaya. Konuklarım beğendiler, umarım sizler de dener ve beğenirsiniz.

Malzemeler:

Turta için
  • 3 su bardağı un ( ~ 400 gr)
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 160 gr soğuk tereyağ
  • 90 gr toz şeker (1 su bardağından 1 parmak az)
  • 2 ufak yumurta
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 8-9 adet mürdüm eriği 
  • 4-5 adet siyah incir (çok yumuşak olmaması önemli, ham gibi ufaklarından seçilmeli)
Üzeri için 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 150 gr tereyağ (oda ısında)
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Yapılışı :
  1. Derin bir kasede un, kabartma tozu, tereyağ, toz şeker, yumurta ve sütü ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz. (Bu aşamada un ilave etmeniz gerekebilir ekstra olarak, yağınızın durumuna göre)
  2. Bu hamuru streçle sarın ve buzdolabında 1 saat kadar dinlendiriyoruz.
  3. Üzeri için olan malzemeleri de bir kasede bir araya getiriyoruz. Ancak bu toparlanması zor bir hamur olacaktır. Toparlanmaması iyidir, zira kırıntı şeklinde turtanın üzerine serpmek üzere kullanıyor olacağız.
  4. 20-23 cm kelepçeli kalıbın alt kısmına yağlı kağıt koyup kelepçesini kapatıyoruz. İç kenarlarını hafifçe tereyağı ile yağlıyoruz.
  5. Kalıbın içerisine beklettiğimiz turta hamurunu eşit kalınlıkta yayıyoruz.
  6. Mürdüm eriklerinin çekirdeklerini çıkartıp dörde bölüyoruz. İncirlerin kabuklarını soymadan dörde bölerek hazırlıyoruz.
  7. Turta hamurunun üzerini meyvelerimizle kaplıyoruz.
  8. En üste de hazırladığımız kırıntılı hamuru bolca serpiştiriyoruz.
  9. Fırını 180 derecede ısıtıp turtamızı üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  10. Kürdan ile içinin pişip pişmediğini kontrol etmemiz gerekir.
  11. Pudra şekeri serpip servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails