Parti Hazırlıkları etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Parti Hazırlıkları etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

6 Temmuz 2021 Salı

MAKARONLU DOĞUMGÜNÜ PASTASI VE SADE PANDİSPANYA


Mügeee... Nerelerdesin?

Haziran ayının başında yeni bir yerde işe başladım dostlarım, o nedenle sayfayı hayli ihmal ettim yine.

Eskisi gibi herşeye yetişemiyorum artık, ya zaman denilen şey iyice azaldı, ya yaptıklarım arttı ya da benim artık gücüm tükendi :) Her ne olursa olsun tek bilmenizi istediğim şey bu sayfayı ve sizleri hiç unutmadığım sadece vaktimin yetmeyişi.

Poyraz'ın doğumgününde yaptım bu pastayı. Ancak bu pastayı yaptığım hevesle maalesef kutlayamadık çocuğumun doğumgününü. Zira Mart ayında tam doğumgünü olduğu gün ben mutfakta bir iki arkadaşım gelecek diye kısır yaparken, henüz Covid pozitif çıktığını öğrenen biri ile temaslı olduğumu öğrenmiştim. Kısırın soğanları hoopp çöpe ben kendimi karantinaya atıverdim. Bu pasta da öyle maskelerin ardında buruk bir şekilde kesildi ve yendi.

Biliyorsunuz beni, bir dönem bol bol pasta yaptım. Bu pastayı da yaparken keyif aldım, benim için iyi oldu, özlemişim.

Malzemeler:

  • 4 adet yumurta (sarısı - beyazı ayrılmış)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı sıcak su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
Yapılışı:
  1. Unu ince elekten geçirelim ve kabartma tozu ile karıştıralım.
  2. Oda sıcaklığındaki yumurtaların sarı ve beyazlarını ayıralım.
  3. Beyazlarını toz şekerin yarısı ile katı olana kadar çırpalım.
  4. Sarılarını da kalan şekerle krema kıvamına gelene kadar çırpalım, çırparken kaynar suyu ekleyerek şekerin iyice erimesini sağlayalım.
  5. Çırptığımız sarılara elediğimiz unu ekleyelim ve bir spatula yardımı ile iyice karıştıralım.
  6. En son yumurta aklarını söndürmeden azar azar yedire yedire un kattığımız yumurta sarılarına ekleyerek tüm malzemeyi biraraya getirelim.
  7. 20 cm kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt koyalım.
  8. Karışımı döküp 180 derece fırında pişirelim. Bir çubuk yardımı ile 30 dk sonra ortasının pişip pişmediğini kontrol edelim.
  9. Pişen pandispanyayı kalıbında 1 gece boyunca bekletelim.
  10. Ertesi gün kelepçeyi açarak pandispanyamızı kullanabiliriz.

Bu pasta için pastacı kreması olarak bu tarifi yaptım..
Dış kaplaması için ise ganaj hazırladım.

Ganaj Malzemeler:

  • 200 gr krema
  • 240 gr bitter çikolata
Kremayı hafifçe ısıtıp içine çikolatayı parçalayarak koyuyoruz ve kremanın içinde eritiyoruz. Buzdolabında bekletip sonrasında mikserle 4-5 dk çırpıyoruz. 

Makaron ve bezeleri File Marketten aldım, 1 paketi 15 TL ye dekoratif olarak rahatlıkla kullanabileceğiniz makaronlar satılıyor.

İşte oğluşumun doğumgünü pastası böyle çıktı ortaya, umarım seneye bol misafirli bir parti verebilirim yeniden. Partilerimi özledim :(

Afiyetle, sağlıkla




4 Mayıs 2020 Pazartesi

BİSKÜVİDEN PRATİK DOĞUMGÜNÜ PASTASI


İki oğlumun da doğumgünleri karantina sürecine denk geldi bu sene. Her zaman yaptığım o şölenli partileri bu sene maalesef yapamadım. Doğumgünlerine dair hep güzel hatıraları olsun istediğim için de bu sene ikisi için de evde de olsak ayrı ayrı hazırlandım, pastlar yapıp evi süsledim.

Aras'ın duvardaki panosunu Sofra dergisini keserek yaptım :) Poyraz'ınkini ise boyayarak yazmıştık.
Pasta ise hazır pastayı aratmayacak görünümde ama tam bir ev lezzeti oldu.

Yapımı da oldukça basit. Varsa bu ara denk gelen özel günleriniz şiddetle tavsiyemdir.



Malzemeler:
  • 1 paket kakaolu puding
  • 2 paket petibör bisküvi
  • 2,5 su bardağı süt
  • 2 paket bitter kare çikolata (bitter daha iyi kıvam alıyor)
  • 1 paket krema
  • süslemek için evde ne varsa :)
Yapılışı:
  1. Pudingi üzerinde yazan ölçüyle değil 2,5 su bardağı süt ile pişiriyoruz.
  2. Bir süre soğutuyoruz.
  3. Kelepçeli kalıbımızın (benimki 20 cm) tabanına yağlı kağıt kesip koyuyoruz.
  4. Bisküvilerin desensiz alt kısmına pudingden bir kaşıkla sürerek dik şekilde kalıbın içine yerleştiriyoruz. Bu şekilde sıra sıra giderek (hep dik konulacak) kalıbı dolduruyoruz.
  5. Kalan puding varsa kaşıkla aralara gezdiriyoruz.
  6. Bu şekilde minimum 3-4 saat bekletiyoruz. (Ben geceden yaptım)
  7. Çikolatayı benmari usulü eritiyoruz. (Benmari kaynayan su dolu bir tencerenin üzerine, suya temas etmeyecek şekilde bir cam kap konarak çikolatanın erimesi metodu)
  8. Eriyen çikolatayı krema ile mikserle çırpıyoruz.
  9. Soğutup buzdolabında 15 dk katılaşmasını sağlıyoruz.
  10. Kelepçeli kalıbı açıp hazırladığımız krema ile pastamızın heryerini sıvıyoruz.
  11. Elimizde varolan malzemelerle (ben kurabiye süsü ve çikolata kullandım) pastamızı süslüyoruz.
  12. Bu şekilde minimum 2 saat buzdolabında bekletip servis edilmelidir.
Afiyetle, sağlıkla



25 Kasım 2019 Pazartesi

ÇİKOLATA DOLGULU LİMONLU CUPCAKE ve BİR BABYSHOWER PARTİSİ


Bu blog nice babyshower partilerine tanıklık etmiştir. İşte bu da en son hazırladığım parti. Kuzenim için evde organize ettiğim bu partide ne yapacağımı düşündüğümde aklımdaki tek şey minimal ancak sevimli bir dekorasyondu. Balon zinciri mi yapsam, arkaya poster mi assam diye gittim geldim. Ancak sonunda kurulumunun çok kolay olduğunu okuduğum bu stantları almakta karar kıldım.


 Bir çerçevede Deniz bebeğe hoşgeldin temalı bir tasarımda da karar kıldıktan sonra işim oldukça kolaylaştı. Sonrası bir  iki aksesuar ve menüyü seçmek oldu.

Minik ayıcığı ikea'dan , çorapları da English Home'dan topladım..
Yenmediği için pasta yapmak istemiyordum, cupcake  yapmaya karar verdim.

ÇİKOLATA DOLGULU LİMONLU CUPCAKE
(20 adet)
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Un (2 su bardağı aldı benimki)
  • 1 limonun kabuğu
İç Dolgusu:
  • 1 paket Cremole (Dr Oetker)
  • Süt 
Dış Kreması:
  • İki paket Cupcake kreması (Kenton)
  • Su


Yapılışı:

  1. Yumurta ve şekeri krema kıvamında oluncaya kadar çırpıyoruz.
  2. Un ve limon hariç diğer malzemeleri ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
  3. Ununu da katarak kıvamı geldiğinde çırpmayı bırakıyoruz.
  4. Limon kabuğu rendelerini ekleyerek harcı spatula ile karıştırıyoruz.
  5. Cupcake kaplarını yarısına kadar hazırladığımız harçla doldurup 180 derece fırında pişiriyoruz.
  6. Kekler piştiğinde çıkartıp soğutuyoruz.
  7. Cremoleyi paketin üzerinde yazan ölçüyü yarım bardak süt azaltarak çırpıyoruz.
  8. Bir sıkma torbasına koyup keklerin içine cremole sıkıyoruz.
  9. Cupcake kremasını üzerindeki ölçü kadar hazırlıyoruz. (Ben iki paket kullandım)
  10. Sıkma torbasına koyup kekleri istediğimiz şekilde süslüyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


13 Nisan 2018 Cuma

EN PRATİK DOĞUMGÜNÜ KURABİYESİ


Bu blog bundan 7-8 yıl önce bir pasta-kurabiye bloguydu.. Bilen biliyor.. Eskiden şeker hamurlu pastalarım ve kurabiyelerim vardı.. Hala da var ama çok nadiren yapıyorum artık. 

Şeker hamurlu yapmasam da evde mutlaka haftada, 10 günde bir kurabiye pişiyor. Benim hep yeni deneyeyim kafa yapım bazı çeşitlemeler yapsa da çocukların sevdiği tarif hiç şaşmıyor. 

Bu reçeteyi not etmeyin, kanıksayın.. Zaten malzemesi o kadar az ki.. Elinize bir kalıp hiç yoksa da bir çay bardağı alın, yapın yapın pişirin.. İçine bazen benim gibi damla çikolata karıştırın, bazen ceviz, hatta bazen kakao katın (ama o zaman unu dikkatli ayarlayın) bazen de tam fırından çıkardığınızda o yumuşaklığı dururken bonibon yerleştirin üzerlerine.. 

Ben Poyraz'ın doğumgünü partisi için Dr.Oetker'in icing setini kullandım hatta Aras yaptı çoğunu diyebilirim.. Temamıza sarı-kırmızı ve beyaz renkler uyduğu için onları kullandık..

Malzemeler:
  • 250 gr tereyağ
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı (büyük boy) pudra şekeri
  • Aldığı kadar un 
  • Bu aşamada içine ne isterseniz ekleyebilirsiniz.
Yapılışı:
  1. Oda ısısında yumuşamış tereyağını, yine oda ısısındaki yumurta sarısını ve pudra şekerini bir kaba alıp un ekleyerek yoğuruyoruz. 
  2. Ele yapışmayan, kıvamlı bir hamur olunca 10-15 dk kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  3. Fırını 160 derecede ısıtıyoruz.
  4. Tepsiye yağlı kağıt seriyoruz.
  5. Hamuru 1-1,5 cm kalınlığında merdane ile açıyoruz.
  6. Ben çay bardağı ile yuvarlak kestim.
  7. Tepsiye dizip kenarları pembeleşince fırından alıyoruz. (Pişme süresi 10-12 dk dikkat)
  8. Bu kurabiyeleri bal sürerek şeker hamuru ile de kaplayabiliriz.
Ben kurabiyeleri soğutup sonrasında üzerini Dr.Oetker Süsleme Glazürü ile süsledim.

Afiyetle, sağlıkla


29 Aralık 2016 Perşembe

2017 YILBAŞI SOFRASI ÖNERİLERİ VE BLOG KIZLARI İLE YENİ YIL KUTLAMAMIZ

Artık her sene geleneksel olarak yılbaşı öncesinde toplanıyoruz bizim blog kızları ile biliyorsunuz. Aralık ayında kimin ev sahibi olacağı ise her sene ayrı bir konu bizde. Geçen sene sıramı yılbaşı ile karışık Poyraz'ın diş buğdayı partisini de yaparak savmıştım neyseki, sanırım daha 2 -3 senem var :)

Bu sene bundan 5 yıl önce de bize Aralık ayında ev sahipliği yapan ve sofrasını - detaylarını hala unutamadığımız, çıtayı yükseklere çekerek bizi perişan eden sevgili Neslihandaydık yine.

O günü bizi unutturacak, akıllarda yepyeni şeyler bırakan bu buluşmaya dair fazla söz etmeyecek direk fotoğraf paylaşımına geçeceğim.

İtina ile hazırlanmış bir sofra, ince ince düşünülmüş ayrıntılar, lezzetli bir menü daha ne olabilir ki.

İşte sizlere de fikir verecek yeni yıl sofralarınızda fark yaratabileceğiniz blog kutlamamızın detayları.

Önce sofranın detayları ile başlayalım.

yılbaşı sofrası


yılbaşı peçete katlama


yılbaşı peçete katlama


yılbaşı peçete katlama


yılbaşı sofrası


Menü ise yine oldukça zengindi. Bu toplantıda en sevdiğim şey yiyeceklere de bir yeni yıl ruhunun verilmesi oluyor. İşte herkesin özenerek hazırladığı lezzetli ikramlarımız.

Erken  buluştuğumuz için kahvaltı - öğlen yemeği bir arada gibi hazırlıyoruz soframızı.


Lezzetli çeşitleri ile hazırlanmış peynir tabağımız..

peynir tabağı


Yılbaşı çelengi şeklinde dekore edilmiş, görsel bir şölen sunan zeytin tabağımız

zeytin tabağı ylbaşı sofrasında


Neslihan'ın sevgili annesinin ellerinde çıkan nefis bir yöresel lezzet


yöresel köfte


Neslihan'ın her sene hazırladığı artık geleneksel hale gelen çam ağacı formundaki patates salatası

patates salatası çam ağacı


Gülriz'in tadına doyum olmayan nefis bisküvileri

kakaolu yılbaşı bisküvisi

Adaş'ın tadına doyamadığım tahinli patlıcan salatası

kereviz salatası

Yine Neslihan'ın annesinin itina ile hazırladığı kabak çiçeği dolması

kabak çiçeği dolması


Sevgili Esra ile özdeşleşen nefis kişimiz

kiş

Benim yaptığım pastırmalı yılbaşı börekleri

pastırmalı yılbaşı böreği

Fadimeciğimin elinden brokoli salatası, tadı ile bizi şaşırtan bir lezzet oldu

brokoli salatası

Selen'in yaptığı nefis kereviz salatası (bknz. Yemekbahane Kereviz Salatası Tarifi bu linktedir)

patlıcan salatası

Neslihanın sofraya renk katan sebze tabağı

brokoli çam ağacı

Münevver ablamızın ıspanaklı çöreği

ıspanaklı çörek

Ve... tatlı büfemiz 

tatlı büfesi

Pastalarımızın kraliçesi Yasomdan geleneksel hale getirdiğimiz kütük pastamız..


kütük pasta

Makaron denince akla gelen ilk isim o :) Münevver Ablacığımın elinden kardanadam makaronlar..

kardan adam makaron

Gördüğünüz gibi bizim önce gözümüz doydu o gün.. Her şeyin tadına bakayım derken de elbette fenalık seviyesine yakınlaştık :)

Şimdi bir kaç dekorasyon detayı fotoğrafı koyarak ayrılıyorum :) 


yıldız kurabiye yılbaşı ağacı


yılbaşı dekorasyon


yazı panosu

Herkese sağlıklı , mutlu ve huzurlu bir yıl diliyorum buradan...

2017 güzel anılarla dolu olsun hepimiz için...

Afiyetle & sağlıkla 
mutlu yıllar pano

3 Şubat 2016 Çarşamba

POYRAZ'IN DİŞ BUĞDAYINI YAPTIK

IMG_1229

İşte bir insanın hayatında önemli bir evre.. Diş ..
Benim mini mini bebeğimin diş buğday partisini yine abisinde de olduğu gibi sevgili blog dostlarımla yaptık. Aslında henüz dişi çıkmamıştı ama olsun .. :) Maksat eğlence olsun.. Bize parti yapmaya vesile olsun.. Yılbaşını da kutladığımız bu partide diş buğdayını da aradan çıkartınca doğan görünümlü şahin misali bizim de yılbaşı gönümlü diş buğdayı partimiz oluverdi :)

IMG_1379

Poyraz'a yedirdiğim hazır meyve kavanozlarını atmamış, biriktirmiştim. Onları kırmızı keçeye sarıp silikon tabancası ile de yeşil çam (plastik) dallarından (gerçek de bulunursa çok şık olur eminim) yapıştırınca yılbaşı ve diş buğdayı bir araya gelmiş oldu :)

dişbuğdayı

Haşlanmış nohut, fasulye, buğday, kuru üzüm, dolmalık fıstık, dolmalık üzüm ve konserve mısırı pudra şekeri ile tatlandırarak hazırladığım diş buğdayları tam bir kuru aşure tadındaydı.

yılbaşı menü

Menümüz yine her zamanki gibi çok çeşitliydi..

Avcı böreği (Selen)
Kısır (Müge H.)
Rulo poğaça (tarifini vereceğim)
Tereyağlı tuzlu kurabiyeler (Fadime)
Çatlak kurabiye (pancar tozu ile kırmızı renklendirilmiş) (Münevver Abla)
Peynir dolgulu salatalık
Üç katlı patates salatası (tarifini yazacağım)
Diş buğdayı pastası (Tabii ki Yasemin teyzemiz yine harika pastalarından bize yaptı.. Bu sefer dişimiz noel baba formatındaydı)

diş buğdayı pastası

Poyraz'a yine önüne bir sürü mesleği temsilen eşya koyduk, kendisi metreyi seçti.. Abisi de cetvel seçmişti.. Bu çocuklar galiba mühendislik yolundalar .. bakalım göreceğiz :)

Afiyetle, sağlıkla

14 Ağustos 2015 Cuma

URAS BEBEĞİN VINTAGE TEMALI BABYSHOWER PARTİSİ


Zevkli insanlar benim dünyamda bambaşka bir mertebede desem kocaman bir laf mı etmiş olurum. Ne diyeyim, doğru ama ... 
Yaptıkları şeyleri zevkle, keyifle yapınca ortaya çıkan şeyler de etraflarına keyif olarak yansıyor.
Benim sıkça kullandığım bir  hashtag bile var IG'de takip edenler bilir #partikafası diye..
Deliye hergün bayram misali ben nereye parti oraya parti nereye ben oraya durumundayım.. 
Şimdi bugün sizlere görsel şölen yaşatacağım parti bir babyshower partisi. Ben bu partinin davetli kısmındayım bu sefer.. Sevgili yeni akrabam (ne güzel bir tanımlama oldu bu) Haticeciğim ve zevkini kızına büyük itina ile geçirmiş Nur Teyzeciğimin bizzat ellerinden çıkan bu parti, her köşesi ile buram buram zerafet kokuyordu.
Uras bebek ne şanslı !



Hatice ve Nur Teyze o kadar güzel hazırlanmışlardı ki partiye renkler, detaylar hepsi beni inanılmaz cezbetti.. Mint yeşili, uçuk mavi ve sarının hakim olduğu partide gördüğünüz tüm dekoratif objeler ve örtüleri Hatice kendisi seçmiş.


Yemek büfesinin arkasında duran o tül perdeyi ise yine Hatice ve Nur Teyze yapmışlar. Ne kadar pratik ancak zevkli olmuş..

Bunlar da masaların görselleri.. Dantel görünümlü amerikan servisler ve pastel tonlardaki peçeteler tema ile son derece uyumlu olmuş.


Şeker büfesinden bir kaç görüntü... Pasta, cupcake, popcake, kurabiyeler, jelibonlar, şekerleme kavanozları ...








Herkese hediye olarak dağıtılan bu minik kavanozlarda ise yine Nur Teyze'nin elleri ile yaptığı çilek reçelleri var.  
Bu keyifli partiden yüzümüzde tebessüm ve güzel bir hatıra ile ayrıldık.. Şimdi sıra Uras'ın sağlıkla gelişini beklemekte..

Bakalım bir sonraki partimiz ne-nerede ve kiminle olacak?



Pasta-cupcake-kurabiyeler : Ponpon Pasta
Basılı materyallerin tasarımı ve basımı : Sarpani Organizasyon

Afiyetle & sağlıkla,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails