Pastalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Pastalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

20 Ocak 2023 Cuma

EKPA PASTA


Hey gidi günler hey.. Ne pastalar yaptık zamanda ama şimdi pasta yapınca şaşırıyorlar.. hahhah 
Sen tuzlucusundur, tatlı nereden esti diyorlar.
Vallahi öyleyim, tuzlucuyum ama bu pasta yapma konusunu etkilemiyor elbette. 
Fadimem,  kendi gününde Yasom ile Esram için doğumgünü pastası yapalim diyince hemen kollar sıvandı ve bu şahane pasta yapıldı. Çok basit yapması önce onu söyleyeyim, sadece pisme süresi nedeniyle el oyalıyor ama tadına doyamadık ben bile 2 dilim yemişim.

Buyurun malzemeler :


Choux Hamuru (profiterol, ekler pasta için kullanılan hamur)

* 1,5 su bardağı su
* 180 gr tereyağ 
* 1/2 çay kaşığı tuz 
* 3/4 paket kabartma tozu
* 6 adet büyük boy yumurta
* 1,5 su bardağı un 

Pastacı Kreması

* 3 su bardağı süt 
* 3 yemek kaşığı un
* 1 yumurta sarısı 
* 2 yemek kaşığı nişasta 
* 2 paket vanilya 
* 1 su bardağı toz şeker 
* 2 yemek kaşığı tereyağ 

Ganaj

* 200 gr krema
* 250 gr çikolata (ben sütlü ve bitter karışık kullandım) 

Yapılışı:
1. Hamur için suyu, yağı ve tuzu tencereye koyalım. 
2. Yağ iyice eriyince unu ilave edelim ve bir müddet pişirelim. Ocağı kapatıp soğumaya bırakalım.
3. Hamur soğurken diğer yanda yağ ve vanilya hariç krema için tüm malzemeleri ocağa alalım, karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim.
4. Koyulaşınca ocağı kapatalım vanilya ve tereyağı ekleyerek mikserle 4-5 dakika krem kıvamına gelene kadar çırpalım.
5. Mümkünse cam olan bir kaseye kremayı alıp üzerine streç film kapatarak soğumaya bırakalım.
6. Soğuyan hamurumuza yumurtaları tek tek ekleyerek mikserle karıştıralım.
7. Pastamızı şekillendireceğimiz kelepçeli kalıp ya da Çember ölçüsünde fırın kağıtlarına daireler çizip hazır edelim.
8. Fırınımızı 180 derece ısıtalım.
9. Çizdiğimiz dairelerin içine gelecek şekilde hamurumuzu bir kaşık ve spatula yardımıyla döküp fırına verelim. Ben bu şekilde 4 tepsi yaptım ve ayrı ayrı pişirdim.
10. Hamurlar pişerken ganaj için bir kaseye çikolatalarımızı kırıp kaynamakta olan suyun üzerinde benmari şeklinde erimelerini sağlayalım.
11. Eriyen çikolataları krema ile karıştıralım ve soğutalım.
12. Pişen hamurları kalıp ölçüsünden büyüdüyse kenarlarından keselim.
13. Kelepçeli kalıbın ya da çemberin içine zemin katı hamur oturtarak yerleştirelim.
14. Zemine oturttuğumuz hamurun üzerine önce pastacı kreması sonra biraz ganaj döküp yayalım ve 2 kat hamuru yerleştirelim.
15. Bu şekilde en üst kata hamur koyana kadar devam edelim son kat hamurun üzerine sadece ganaj sürerek buzdolabında en az bir gece bekletelim.
16. Servis etmeden önce kelepçeyi dikkatle açıp süsleyelim.

Afiyetle, sağlıkla 


4 Ekim 2021 Pazartesi

KEKTEN TIRAMISU

Çok farklı farklı tiramisu tarifleri verdim yıllar içinde sizlere. Elbette orjinal tarifi ile kıyaslandığında bizim bu yaptığımız tiramisuya benzetme çabası. Kahve ve peynir kullanarak o lezzeti kendi damak zevkimize uydurmaya çalışıyoruz sadece.
Bu sefer evde bir anda tatlı yapmak aklıma gelince kekini de kendim yaparak bir tarif uyguladım.

MALZEMELER 
Kek için;
*4 yumurta
*1 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı un
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
*3 yemek kaşığı kakao

Kreması için ;
*1 litre süt
*1 su bardağı toz şeker
*3 yemek kaşığı un
*3 yemek kaşığı buğday nişastası
*1 yumurta sarısı
*1 paket vanilya 
*200 gr labne peyniri

Islatmak için;
*2 tatlı kaşığı granül kahve
*3 kesme şeker
*1 fincan sıcak su 

Üzerine, 
Kakao


Yapılışı :
1.Önce kek ile başlayalım. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpalım.
2.Tüm toz malzemeleri elekten geçirip buna ekleyelim ve yumurtalı karışıma ekleyelim.
3.Kelepçeli kalıbın içine yağlı kağıt yerleştirip kek harcını dökelim. 
4.180 derece önden ısınmış fırında pişirelim.
5.Pişen keki oda ısısına gelene kadar soğutalım.
6.Kreması için tencereye vanilya ve peynir hariç tüm malzemeleri koyalım. 
7.Sürekli karıştırarak pişirelim. 
8.Koyulaşıp göz göz olunca ocaktan alalım vanilya ekleyip karıştırıp soğumaya bırakalım. 
9.Soğuyan kremayı labne ile çırpalım. 
10.Sıcak suya kahve ve şekeri katıp karıştıralım. 
11.Keki ikiye kesip 2 kat elde edelim. 
12.Kekin ilk katını kahve ile iyice ıslatalım. 
13.Krema döküp yayalım, aynı şekilde ikinci katı koyup yine kahve ile ıslatalım. 
13.Krema koyup en üstüne kakao serpelim. 
14. Birkaç saat buzdolabında dinlenirip servis edelim. 

Afiyetle, sağlıkla 

6 Temmuz 2021 Salı

MAKARONLU DOĞUMGÜNÜ PASTASI VE SADE PANDİSPANYA


Mügeee... Nerelerdesin?

Haziran ayının başında yeni bir yerde işe başladım dostlarım, o nedenle sayfayı hayli ihmal ettim yine.

Eskisi gibi herşeye yetişemiyorum artık, ya zaman denilen şey iyice azaldı, ya yaptıklarım arttı ya da benim artık gücüm tükendi :) Her ne olursa olsun tek bilmenizi istediğim şey bu sayfayı ve sizleri hiç unutmadığım sadece vaktimin yetmeyişi.

Poyraz'ın doğumgününde yaptım bu pastayı. Ancak bu pastayı yaptığım hevesle maalesef kutlayamadık çocuğumun doğumgününü. Zira Mart ayında tam doğumgünü olduğu gün ben mutfakta bir iki arkadaşım gelecek diye kısır yaparken, henüz Covid pozitif çıktığını öğrenen biri ile temaslı olduğumu öğrenmiştim. Kısırın soğanları hoopp çöpe ben kendimi karantinaya atıverdim. Bu pasta da öyle maskelerin ardında buruk bir şekilde kesildi ve yendi.

Biliyorsunuz beni, bir dönem bol bol pasta yaptım. Bu pastayı da yaparken keyif aldım, benim için iyi oldu, özlemişim.

Malzemeler:

  • 4 adet yumurta (sarısı - beyazı ayrılmış)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı sıcak su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
Yapılışı:
  1. Unu ince elekten geçirelim ve kabartma tozu ile karıştıralım.
  2. Oda sıcaklığındaki yumurtaların sarı ve beyazlarını ayıralım.
  3. Beyazlarını toz şekerin yarısı ile katı olana kadar çırpalım.
  4. Sarılarını da kalan şekerle krema kıvamına gelene kadar çırpalım, çırparken kaynar suyu ekleyerek şekerin iyice erimesini sağlayalım.
  5. Çırptığımız sarılara elediğimiz unu ekleyelim ve bir spatula yardımı ile iyice karıştıralım.
  6. En son yumurta aklarını söndürmeden azar azar yedire yedire un kattığımız yumurta sarılarına ekleyerek tüm malzemeyi biraraya getirelim.
  7. 20 cm kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt koyalım.
  8. Karışımı döküp 180 derece fırında pişirelim. Bir çubuk yardımı ile 30 dk sonra ortasının pişip pişmediğini kontrol edelim.
  9. Pişen pandispanyayı kalıbında 1 gece boyunca bekletelim.
  10. Ertesi gün kelepçeyi açarak pandispanyamızı kullanabiliriz.

Bu pasta için pastacı kreması olarak bu tarifi yaptım..
Dış kaplaması için ise ganaj hazırladım.

Ganaj Malzemeler:

  • 200 gr krema
  • 240 gr bitter çikolata
Kremayı hafifçe ısıtıp içine çikolatayı parçalayarak koyuyoruz ve kremanın içinde eritiyoruz. Buzdolabında bekletip sonrasında mikserle 4-5 dk çırpıyoruz. 

Makaron ve bezeleri File Marketten aldım, 1 paketi 15 TL ye dekoratif olarak rahatlıkla kullanabileceğiniz makaronlar satılıyor.

İşte oğluşumun doğumgünü pastası böyle çıktı ortaya, umarım seneye bol misafirli bir parti verebilirim yeniden. Partilerimi özledim :(

Afiyetle, sağlıkla




5 Ekim 2020 Pazartesi

İNCİRLİ TART



Haftasonu Tekirdağ'da sandıkla adığımız incirlerle ne yapalım sorusuna iki tatlı ile yanıt verdik, biri bu tart biri de magnolia oldu. Magnolia tarifi artık standartlaştı, buradan kolayca ulaşabilirsiniz. 

Gelelim tartımıza, bu tarifin içinden hem klasik bir tart hamuru hem de yapımı kolay bir Crem Patisserie yani pastacı kreması elde etmiş olacaksınız. Üstünü istediğiniz şekilde  çeşitlendirebilirsiniz.
İncirli yapacaksanız mutlaka bıçakla kesilebilen, henüz tam olgunlaşmamış incir kullanmalısınız. 

Malzemeler:

TART HAMURU  (22/24 cm tart kalıbı için)

  • 125 gr soğuk tuzsuz tereyağ (Çok fazla oda ısısında yumuşamamış olmalı)
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1,25 su bardağı un 
PASTACI KREMASI 
  • 500 ml süt
  • 1/2 su bardağı buğday nişastası
  • 5 yumurta sarısı
  • 1/2 su bardağı toz şeker (daha tatlı seviyor olabilirsiniz, tadına bakara arttırabilirsiniz)
  • 50 gr tereyağ
  • 60 gr beyaz çikolata 
Üzerine, 10 adet incir

Yapılışı:
  1. Öncelikle tart hamurumuzu yaparak başlıyoruz.
  2. Un hariç tüm tart malzemelerini bir kaba koyup azar azar un vererek ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Hamuru bir streç filme sarıp buzdolabında bekletiyoruz.
  3. Krema için yumurta sarılarını şekerin yarısı ile iyice çırpıyoruz.
  4. Sütü ocağa alıp şekerin diğer yarısı ile kaynatmadan ısıtıyoruz.
  5. Çırptığımız yumurta sarılarına nişastayı da ekleyip bir kez de onunla çırpıyoruz.
  6. Ilınan sütten bir kepçe alarak yumurta sarılı karışıma ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. 
  7. Isısı dengelenen yumurtalı karışıma bir kepçe daha süt ekleyerek tekrar karıştırıyoruz.
  8. Bu karışımı ocaktaki süt tenceresine boşaltıp kısık ateşte hiç bırakmadan karıştırarak pişiriyoruz.
  9. Koyulaşan ve kıvam alan kremayı ocaktan alıp tereyağ ve doğranmış beyaz çikolata ile 3-4 dk kadar kremsi bir kıvam alıncaya dek mikserle çırıpıyoruz.
  10. Bir cam kaseye boşaltıp üzerine streç film kapatıyoruz. (Kabuklanmaması için)
  11. Soğuyunca kaseyi buzdolabına kaldırıp bekletiyoruz. (Minimum 45 dk)
  12. Tart hamurunu buzdolabından alıp iki yağlı kağıt arasında yuvarlak şekilde açıyoruz. 
  13. Tart kalıbının içine yağlı kağıt kesip yerleştiriyoruz. 
  14. Açtığımız hamuru kalıba yerleştirip arzu edersek kenarlarını hafif yükseltiyoruz. (Kenarlarını iyice yağlamış olmamız lazım bunu yapacaksak)
  15. Kabarmaması için hamurda bir çatal yardımı ile delikler açıyoruz.
  16. 180 derece fırına vererek pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. İnce olduğu için hızlı pişecektir, kontrollü olmalısınız.
  17. Pişen tart hamurunu fırından alıp soğumaya bırakıyoruz.
  18. İncirleri ay şeklinde doğrayıp hazırlıyoruz.
  19. Buzdolabındaki kremayı çıkartıp mikserle 2-3 dk tekrar çırparak kıvamını dengeliyoruz.
  20. Soğuyan tartın üzerine kremayı sürüp üzerine arzu ettiğimiz şekilde incirleri dizerek servise hazırlıyoruz. 
Afiyetle, sağlıkla




 

4 Mayıs 2020 Pazartesi

BİSKÜVİDEN PRATİK DOĞUMGÜNÜ PASTASI


İki oğlumun da doğumgünleri karantina sürecine denk geldi bu sene. Her zaman yaptığım o şölenli partileri bu sene maalesef yapamadım. Doğumgünlerine dair hep güzel hatıraları olsun istediğim için de bu sene ikisi için de evde de olsak ayrı ayrı hazırlandım, pastlar yapıp evi süsledim.

Aras'ın duvardaki panosunu Sofra dergisini keserek yaptım :) Poyraz'ınkini ise boyayarak yazmıştık.
Pasta ise hazır pastayı aratmayacak görünümde ama tam bir ev lezzeti oldu.

Yapımı da oldukça basit. Varsa bu ara denk gelen özel günleriniz şiddetle tavsiyemdir.



Malzemeler:
  • 1 paket kakaolu puding
  • 2 paket petibör bisküvi
  • 2,5 su bardağı süt
  • 2 paket bitter kare çikolata (bitter daha iyi kıvam alıyor)
  • 1 paket krema
  • süslemek için evde ne varsa :)
Yapılışı:
  1. Pudingi üzerinde yazan ölçüyle değil 2,5 su bardağı süt ile pişiriyoruz.
  2. Bir süre soğutuyoruz.
  3. Kelepçeli kalıbımızın (benimki 20 cm) tabanına yağlı kağıt kesip koyuyoruz.
  4. Bisküvilerin desensiz alt kısmına pudingden bir kaşıkla sürerek dik şekilde kalıbın içine yerleştiriyoruz. Bu şekilde sıra sıra giderek (hep dik konulacak) kalıbı dolduruyoruz.
  5. Kalan puding varsa kaşıkla aralara gezdiriyoruz.
  6. Bu şekilde minimum 3-4 saat bekletiyoruz. (Ben geceden yaptım)
  7. Çikolatayı benmari usulü eritiyoruz. (Benmari kaynayan su dolu bir tencerenin üzerine, suya temas etmeyecek şekilde bir cam kap konarak çikolatanın erimesi metodu)
  8. Eriyen çikolatayı krema ile mikserle çırpıyoruz.
  9. Soğutup buzdolabında 15 dk katılaşmasını sağlıyoruz.
  10. Kelepçeli kalıbı açıp hazırladığımız krema ile pastamızın heryerini sıvıyoruz.
  11. Elimizde varolan malzemelerle (ben kurabiye süsü ve çikolata kullandım) pastamızı süslüyoruz.
  12. Bu şekilde minimum 2 saat buzdolabında bekletip servis edilmelidir.
Afiyetle, sağlıkla



3 Şubat 2020 Pazartesi

AĞLAYAN KEK




Pasta yapmak isteyen ama çekinenlere tam uygun bir tarif..
Gözünüz hiç korkmasın, su gibi akıcı bu tarifle tam istediğiniz sonucu alacaksınız.. Adımları dikkatle takip edin yeter...

Malzemeler:

KEK:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ (ben ayçiçek kullandım)
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1,5 su bardağı un
MUHALLEBİ:
  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket toz krem şanti
  • Süt
ÇİKOLATA SOS:

  • 1,5 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 60 gr bitter çikolata (ben damla çikolata kullandım - 1 su bardağı)
Keki ıslatmak için 2 su bardağı süt
Fırın kabını yağlamak için margarin
Üzerini süslemek için hindistan cevizi

Yapılışı:

  1. Kek için yumurta ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  2. Diğer malzemeleri de ekleyerek iyice karıştırıyoruz.
  3. Fırın kabını margarinle yağlıyoruz (Fırın kabınız kalınlığını belirleyecek, o yüzden çok küçük bir kap belirlemeyin, mümkünse kare ya da dikdörtgen olsun, 28 cm lik dikdörtgen borcam kullandım)
  4. Yağladığınız kaba kek harcımızı döküyoruz. 
  5. Yaklaşık 25 dk kadar (kek ne kadar inceyse o kadar çabuk pişer, dikkat!) pişirip kürdanla kontrol ediyoruz. Pişen keki fırından alıp 2-3 dk ilk sıcağının çıkmasını sağlıyoruz.
  6. 2 bardak sütle sıcak keki ıslatıyoruz ve muhallebiye geçiyoruz.
  7. Süt,şeker ve unu bir kapta karıştırıyoruz.
  8. Tel süzgeçten süzerek tencereye alıyoruz.
  9. Koyulaşınca ocaktan alıp tereyağ ve krem şantiyi ekleyerek çırpıyoruz. Çok koyu ise süt ekleyip kıvamını açmamız gerekebilir. İstediğimiz kıvam krem kıvamıdır.
  10. Muhallebiyi hazır olunca kekin üzerine eşit miktarda döküyoruz.
  11. Bir tencereye sos malzemelerinden süt, su, şeker, un ve kakaoyu koyup kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca ocağın altını en kısığa alıp tereyağ ve çikolatayı ekliyoruz. Çikolata eriyince ocaktan alıp bir süre karıştırarak kabuk tutmadan soğutuyoruz.
  12. Son olarak muhallebinin üzerine çikolata sosumuzu da döküp iyice soğuduktan sonra keki buzdolabında 1 gece bekletiyoruz.
  13. Ertesi sabah üzerini hindistan cevizi ile süsleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

25 Kasım 2019 Pazartesi

ÇİKOLATA DOLGULU LİMONLU CUPCAKE ve BİR BABYSHOWER PARTİSİ


Bu blog nice babyshower partilerine tanıklık etmiştir. İşte bu da en son hazırladığım parti. Kuzenim için evde organize ettiğim bu partide ne yapacağımı düşündüğümde aklımdaki tek şey minimal ancak sevimli bir dekorasyondu. Balon zinciri mi yapsam, arkaya poster mi assam diye gittim geldim. Ancak sonunda kurulumunun çok kolay olduğunu okuduğum bu stantları almakta karar kıldım.


 Bir çerçevede Deniz bebeğe hoşgeldin temalı bir tasarımda da karar kıldıktan sonra işim oldukça kolaylaştı. Sonrası bir  iki aksesuar ve menüyü seçmek oldu.

Minik ayıcığı ikea'dan , çorapları da English Home'dan topladım..
Yenmediği için pasta yapmak istemiyordum, cupcake  yapmaya karar verdim.

ÇİKOLATA DOLGULU LİMONLU CUPCAKE
(20 adet)
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Un (2 su bardağı aldı benimki)
  • 1 limonun kabuğu
İç Dolgusu:
  • 1 paket Cremole (Dr Oetker)
  • Süt 
Dış Kreması:
  • İki paket Cupcake kreması (Kenton)
  • Su


Yapılışı:

  1. Yumurta ve şekeri krema kıvamında oluncaya kadar çırpıyoruz.
  2. Un ve limon hariç diğer malzemeleri ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
  3. Ununu da katarak kıvamı geldiğinde çırpmayı bırakıyoruz.
  4. Limon kabuğu rendelerini ekleyerek harcı spatula ile karıştırıyoruz.
  5. Cupcake kaplarını yarısına kadar hazırladığımız harçla doldurup 180 derece fırında pişiriyoruz.
  6. Kekler piştiğinde çıkartıp soğutuyoruz.
  7. Cremoleyi paketin üzerinde yazan ölçüyü yarım bardak süt azaltarak çırpıyoruz.
  8. Bir sıkma torbasına koyup keklerin içine cremole sıkıyoruz.
  9. Cupcake kremasını üzerindeki ölçü kadar hazırlıyoruz. (Ben iki paket kullandım)
  10. Sıkma torbasına koyup kekleri istediğimiz şekilde süslüyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


25 Aralık 2018 Salı

KÜTÜK PASTA - YILBAŞI PASTASI



Bu pastanın yapımında PelinChef'in tarifini uyguladım.


Malzemeler:

Kek için,

  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik un
  • 1/4 su bardağı buğday nişastası
  • 4 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 çay kaşığı limon suyu
  • 1/2 çay bardağı sıcak su
Arası ve üzeri için;
  • 1 paket krema
  • 3 paket kare bitter çikolata (80 grlık paketler)
  • Muz
  • 1 avuç fındık - Robottan çok inceltilmeden çekilecek
Süsleme;
  • 3 paket kare bitter çikolata
  • Pudra şekeri

Yapılışı:
  1. Öncelikle arasına ve üzerine süreceğimiz ganajı hazırlıyoruz. Kremayı bir tencereye alıp kaynatmadan iyice ısıtıyoruz. Ocaktan alıp içine 3 paket bitteri ufak parçalar halinde kırıp iyice eritiyoruz. Eriyen çikolatalı kremayı özleşince buzdolabına kaldırarak soğutuyoruz.
  2. Kek için yumurta sarılarını ve beyazlarını dikkatli bir şekilde iki ayrı kaba ayırıyoruz.
  3. Şekerin yarısını yumurta beyazları ile çırpıyoruz. Beyazlar iyice köpürünce limon suyunu ekliyoruz. 
  4. Bir kasede un, nişasta, kakao ve vanilyayı karıştırıyoruz.
  5. Yumurta sarılarını ayırdığımız diğer kapta ise yumurta sarısı ve şekerin kalan kısmını çırpıyoruz. Krema kıvamına gelince sıcak suyu yumurtayı pişirmemeye dikkat ederek, azar azar ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
  6. Yumurta sarılarına bir araya getirdiğimiz toz malzemeleri de ekliyoruz. Karışım iyice katı olmuş oluyor.
  7. Bu karışıma yavaş yavaş kaşık kaşık yumurta akı ekliyoruz. Akları söndürmeden tüm yumurta beyazları bitene sarıların olduğu karışım akışkan olana kadar bu işlemi yapmaya devam ediyoruz.
  8. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip kek harcını eşit miktarda tepsiye döküyoruz.
  9. 180 derecede ısınmış fırında yaklaşık 15-20 dk (fırına göre değişir) keki pişiriyoruz. Kekin kenarları yağlı kağıttan rahatça kurtulur duruma gelince pişmiş demektir.
  10. Bir mutfak havlusuna ters çevirip kekin üzerindeki kağıdı dikkatlice sıyırıyoruz.
  11. Havlu ile yavaşça rulo yapıp keki bu şekilde soğutuyoruz.
  12. Süsleme çikolataları yapmak için bir tencerenin dibine su kup üzerine suya temas etmeyecek şekilde bir kase yerleştirip 3 paket bitteri bu kaseye ufak ufak parçalar halinde koyuyoruz. Benmari şeklinde çikolatayı eritiyoruz. 
  13. Yağlı kağıt serilmiş bir minik tepsiye eriyen çikolatayı çok ince olmayacak şekilde döküp her yerine eşit şekilde yayıyoruz. Buzdolabında donduruyoruz.
  14. Soğuyan keki açıp arasına buzdolabında beklettiğimiz ganajdan sürüyoruz. Uç kısmına muz yerleştirip, her yerine fındık serptikten sonra çok sıkmadan bir rulo yapıp servis edeceğimiz tabağa alıyoruz.
  15. Üzerine kalan ganajı sürüp varsa çatlayan yerler kapatıyoruz.
  16. Buzdolabında bekleyen çikolaların kağıdını gelişigüzel katlayarak çikolatarı kırıyoruz. 
  17. Pastanın üzerine kırık çikolataları dizip, pudraşekeri serperek servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla



13 Mart 2018 Salı

OREOLU CHEESECAKE


Cheesecake benim için normal kek yapmak kadar pratik bir durum.. Bu blogda bir çok çeşnilisini bulacağınız cheesecake tariflerimin zemininde yatan malzemeler esasında hiç değişmiyor. Sadece içine giren lezzete uygun olarak aromasına dair ufak tefek değişikliklerim oluyor. Tıpkı bu sefer olduğu gibi.. Oreo, bir çoğumuzun damak tadına uygun olduğu için bu seferki denememi Oreo ile yapmaya karar vermiştim, sonuçtan oldukça memnun kaldım. 
Buyurun ölçüler;

Malzemeler:
  • 35-40 adet oreo bisvüvi 
  • 100 gr tereyağı
  • 3 paket peynir (2 paket krem beyaz, 1 paket labne kullanıyorum)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya 
  • 2 yumurta
  • 200 ml. bir küçük kutu sıvı krema
  • 3 çorba kaşığı un
  • Toz hindistan cevizi (Süslemek için)
 Kalıp : 20 cm'lik kelepçeli kalıp

Yapılışı :
  1. Fırını 200 derecede ısınmaya bırakıyoruz. 
  2. Kalıbımızın tabanına yağlı kağıt döşeyip, kelepçesini o şekilde kilitliyoruz.Kalıbımızın dışını tamamen folyo ile sarıyoruz.
  3. Oreoların 20 tanesini robottan geçirip un haline getiriyoruz. Bu tozdan 2-3 yemek kaşığı ayırıyoruz.
  4. Tereyağını eritip, kalan oreo tozları ile iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız bisküvi kırıntılarını kalıbımızın tabanına boşluk kalmayacak şekilde iyice yayıyoruz. Bir kaşık yardımı ile hafifçe bastırarak bisküvilerin bütünleşmesini sağlamamız gerekiyor. Bu işlemi tamamladıktan sonra kalıbımızı diğer malzemeler hazır olana kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  5. Yumurtaların oda ısısında olması her zamanki gibi önemli. Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Bu karışıma vanilyayı ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Un ve kremayı da ekleyip çırpma işlemini sürdürüyoruz. 
  6. En son peynirlerimizi katıp homojen bir kıvam alana kadar yüksek hızda çırpıyoruz. Çırpma işlemini bitirmeden düşük hıza alıyoruz, hava kabarcıklarının sönmesi için bir süre de düşük hızda çırpıyoruz. 
  7. Hazırladığımız kek karışımına daha önce ayırdığımız bisküvi tozlarından karıştırıyoruz. Ayrıca bir kaç bisküviyi daha elimizle gelişi güzel iri parçalara kırıp onları da katıp karıştırıyoruz.  
  8. Buzdolabından aldığımız kalıbımıza, bisküvi tabanının üzerine, hazırladığımız peynirli karışımı döküp bir kaşık yardımı ile üstünü düzeltiyoruz. 
  9. Fırının içerisine ısıya dayanıklı bir kase içerisinde bir miktar su koyuyoruz. 
  10. Cheesecake'i önceden ısıttığımız fırına verip yaklaşık 15 dk kadar yüksek ısıda pişiriyoruz. Sonrasında kademeli olarak ısıyı azaltıyoruz. Son olarak 90 derece olacak şekilde, kekin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Bu kademeli ısı ayarlaması kekin ortasının çökmesini engelliyor.
  11. Üzeri kızaran cheesecake'imizi fırından çıkartıp bir fırın telinin (ızgarasının) üzerine koyarak soğumaya bırakıyoruz. (Bu kekin tabanının terlemesini engelliyor.)
  12. Kekimiz soğuduktan sonra kalıbın üzerini streç film ile örterek keki buzdolabında 4-6 saat kadar bekletiyoruz.
  13. Bekleyen kekimizi kalıptan çıkartıp servis tabağına alıyoruz ve üzerini bisküvi ve hindistan cevizi tozu ile süsleyerek, oda ısısında bir süre beklettikten sonra servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

29 Aralık 2017 Cuma

2018 İÇİN YILBAŞI PASTASI - NAKED CAKE


Bu blogda kutladığım 12. yeniyıl olacak.. Geriye dönük senelere gidip baktığınızda sizlerle paylaşılmış nice sofra ve nice tarif var fikir alabileceğiniz. Her sene de yenilerini koymaya elimden geldiğince gayret edeceğim..

Bu sene ki örneğim, annem ve eşimin doğumgünleri vesilesi ile hazırladığım bu pasta oldu. Ben pastanın pandispanyasını kendim pişirdim ama siz hazır kek de kullanabilirsiniz. Son dönemde artık malum sade ve gösterişsiz pastalar moda oldu, ben de bir naked cake denemesi yaptım kendimce..

Malzemeler:
Malzemeler

KAKAOLU PANDİSPANYA :

(20 cm kelepçeli kalıpta pişirdim)
  • 3 adet yumurta
  • 3 Türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 3 Türk kahvesi fincanı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 Türk kahvesi fincanı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı kaynar su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 250 gr bitter çikolata
  • 200 gr krema
  • 1 paket Dr.Oetker Vanilyalı Pasta Kreması
  • 4 yemek kaşığı Sıcak Çikolata Tozu (Kahve Dünyasından Almıştım)
  • 1 fincan sıcak su
  • 3-4 adet muz
  • Süslemek için nar ve bahçeden topladığım çam dallarını kullandım

Yapılışı:

  1. Pandispanyanın yapımında bu pastadaki pandispanya tarifini kakaolu olarak uyguladım. Başta da söylediğim gibi siz arzu ederseniz UNO'nun hazır pasta tabanlarından da kullanabilirsiniz. İki tane pandispanya yaptım çünkü biraz yüksek bir pastam olsun istiyordum, toplam 4 kek katı ile pastayı hazırladım.
  2. Kekleri bir gece önceden pişirdim ve hazır ettim.
  3. Bitter çikolataları ufak ufak doğrayıp benmari usulü eritip sonrasında krema ile çırpıyoruz. Hazırladığımız ganajı bir süre (donmaması gerekir) buzdolabında bekletiyoruz. (Donarsa bir süre benmarinin üzerine koyabilir ya da mikrodalga fırında 5-10 sn kadar çözdürebilirsiniz)
  4. Pasta kremasını hazır kullandım, çünkü buttercream tadını sevmiyorum, krem şanti de alternatif olabilir.
  5. Sıcak su ile sıcak çikolata tozunu karıştırıp kekleri ıslatmak için hazırlıyoruz.
  6. Muzları doğrayıp onları da hazırlayınca artık pastanın yapımına geçebiliriz.
  7. Servis edeceğiniz tabağın üzerine ilk kat kekimizi koyuyoruz. Sıcak çikolata ile bir fırça yardımıyla ıslatıyoruz. Üzerine bir miktar pasta kreması ve bolca ganaj sürüp muz diziyoruz.
  8. Tüm katlara aynı işlemi yapıp son olarak pastayı pasta kreması ile gelişigüzel bir şekilde sıvıyoruz. Her yerin kusursuz kapanmasına gerek yok malum adı üzerinde Naked (Çıplak) :)
  9. Süsleme yaparken yeniyıl teması ile süslemek istedim. Önüme bahçedeki çam ağacı gelince de bir kaç dal aldım, narlar da üzerinde pek sevimli oldu, ne dersiniz?
Böyle şölenli, neşeli, eğlenceli ve gülümseten sofralarınızın bol bol olması dileğiyle,
Mutlu Seneler ....

Afiyet ve sağlıkla,

9 Ekim 2017 Pazartesi

MEYVELİ PARFE



Pişirmesi olmayan bir tatlı yine.. Tıpkı bu çilekli cheesecake tarifi gibi.. O yüzden yine pratiklik sınıfında tam not almayı başardı. Tarifi umut sepetim blogunda görmüştüm. Fotoğraf çekmeye fırsatım olmadan kesen misafirlerime de buradan selam olsun :) Neyseki bu pozu instagram için çekmişler :)

Bu arada instagram hesabımı takip ediyor musunuz? https://www.instagram.com/yemekbahane

Hadi tarifi şuraya not edelim..

Malzemeler:

  • 2 paket Dankek çikolatalı rulo pasta 
  • 1 paket toz kremşanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 500 gr dondurma (ben vanilyalı kullandım)
  • meysim meyveleri (ben şeftali, kırmızı erik ve üzüm kullandım)

Yapılışı :

  1. Toz kremşantiyi bir bardak soğuk süt ile çırpıp koyu kıvam alınca buzdolabında bir süre bekletiyoruz.
  2. O sırada biz tercih ettiğimiz meyvelerden minik minik küpler doğrayarak hazırlık yapıyoruz.
  3. Bir kasede çırpılmış krem şanti, dondurma ve doğradığımız meyveleri karıştırıyoruz.
  4. Bir kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştiriyoruz.
  5. Rulo pastayı bir parmak kalınlığında olacak şekilde dilimleyip kelepçeli kalıbın içine dik şekilde çerçeve yaparak diziyoruz. 
  6. Ruloların çerçevesi bitince hazırladığımız dondurmalı karışımı ortaya dköüp kaşıkla eşit şekilde dağıtıp üzerini düzeltiyoruz.
  7. Bu şekilde minimum 2 saat buzlukta beklettiğimiz tatlımızı ikramdan hemen önce kelepçeden çıkartarak yine meyvelerle süsleyerek servis ediyoruz. 

Afiyetle & sağlıkla,




2 Aralık 2016 Cuma

KAKAOLU ISLAK KEK

Kakaolu Islak Kek



En temel, en klasik kek tarifimdir. Ölçüsünü değiştirmezseniz asla şaşmaz, sizi yarı yolda bırakmaz (Tabii fırın da önemli) Meğer bugüne kadar yazmamışım :)


Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 avuç ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • sosu sulandırmak için (ölçüsüz) süt
Yapılışı:
  1. Toz şeker, süt, kakao ve sütü çırpıyoruz.
  2. Bu karışımdan 1/2 su bardağı ayırıyoruz.
  3. Ayırdığımızdan kalan kısmına 3 yumurtayı ekleyerek iyice çırpıyoruz. Yumurtaların çırpılması ile karışım kabarıyor.
  4. Buna kabartma tozu ve unu ilave ediyoruz.
  5. Fırın kabımızı (mümkünse düz dikdörtgen / yuvarlak bir kalıp tercih edin, her yerinin eşit ıslanması kolay olacaktır) margarin ile iyice yağlıyoruz.
  6. Fırını 180 derecede ısınmaya bırakıyoruz.
  7. Yağladığımız kaba kek karışımımızı döküyoruz, arzuya göre üzerine ceviz dizip fırına veriyoruz.
  8. Yaklaşık yarım saat sonra kürdan ile test edip pişip pişmediğini kontrol edebiliriz.
  9. Pişen keki fırından alıyoruz ve kenarlarından bir bıçak ile tepsisinden ayırmaya çalışırcasına geçiyoruz. bir çatal ile kekin çeşitli yerlerine delikler açıyoruz.
  10. Ayırdığımız sosu süt ile karıştırarak inceltiyoruz ve kek henüz sıcakken ve kalıbının içindeyken bolca her yerine eşit olacak şekilde sostan döküyoruz.
  11. Sosunu çekmesini bekliyoruz, sonrasında dilimleyerek servis ediyoruz.
Evde ceviz olmasa da olur. Üzerine hiç bir şey koymayabilir, çikolata-fındık vs tercih edebilirsiniz.

Afiyetle & sağlıkla,

25 Kasım 2016 Cuma

MUZLU KAKAOLU KEK

muzlu çikolatalı kek




Islak kekin tarifini verecektim bu geldi :) Dün akşam taze taze pişirince heme de tarifi yazmak istedim. Elim hazır klavyeye alışmış bunu ertelemek olmazdı.
Büyük oğlum Aras'ın yemek ile doğduğundan beri pek hoş değil, okuyanlar hatırlayacaktır. Aras şimdi Hazırlık sınıfına gidiyor. Tıpkı pedagog desteği aldığımız o dönemde duyduğumuz üzere, büyüdükçe aşacak evresini tecrübe ediyoruz aslında. Eskiden hiç tadına bakmadığı nice şeyi şimdi kendisi merak eder duruma geldi. Örneğin geçen hafta ilk kez patates kızarmasının tadına bakmış ve elbette her aklı başında insan gibi tadını beğenmiş :) Aras'a birileri bir şey ikram ettiğinde "yemem" dediğinde onu klasik bir yemekseçer olarak adleden toplum insanımız, onun yemekten korktuğunu ve hayatında örneğin hiç ekmek, makarna, kek gibi çocukların çok severek tükettikleri şeyleri yemediğini duyunca doğal olarak şaşırır. Evet Aras hayatında hiç çikolatalı pasta bile yemedi :) Ama çikolata seviyor, belli markalarınkini. Bu keki onun sınıfında bugün öğretmenleri için yapacakları partiye götürdün diye pişirdim. Beraber yemek yapmayı seviyoruz. Karıştırmak, malzeme eklemek, hamur mıncıklamak en sevdiği şeyler. Paylaşmak için güzel bir yöntem oluyor bizim için de..


Bu keki hazırlamamız yaklaşık 10 dk sürdü. Yaklaşık olarak pişmesi ile beraber 40 dk da hazırdı diyebilirim. Elinizin altındaki malzemeler ile yapıldığı için son derece pratik.


Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet büyük boy olgunlaşmış muz
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı tepeleme kakao
  • 2 su bardağı un (yavaş yavaş dökün, ilave alabilecek durumdaysa harcınız biraz daha eklemeniz gerekebilir, muz vve yumurtaların büyüklüğüne göre değişecektir)
Yapılışı:


  1. Yumurta ve şekeri koyu bir krema kıvamına gelene kadar iyice çırpıyoruz.
  2. Kıvama gelince süt ve yağı ekliyoruz.
  3. Muzu çatalla ezip katıyoruz.
  4. Kabartma tozu ve kakaoyu da ekleyerek bir kaç sefer çırparak malzemeleri birleştiriyoruz.
  5. Son olarak koyu boza kıvamına gelene kadar un ilave ederek yine çırpıyoruz.
  6. Kek kalıbımızı margarin ile yağlıyoruz.
  7. Fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtıyoruz.
  8. Harcımızı yağladığımız kalıba döküp fırına veriyoruz.
  9. 20 dk fırını hiç açmıyoruz, kabarma işlemi gerçekleşip üst tarafın kabuk tutmaya başladığını farkedince fırını açıp kürdan ile içinin pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
  10. Pişen keki fırından alıp ılınınca kalıbı ters çevirerek servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

29 Şubat 2016 Pazartesi

İLKBAHARI MÜJDELEYEN BİR ÇAY DAVETİ SOFRASI OLSUN İSTEDİM

Sümbül Temalı Çay Daveti Sofrası

Evet tam olarak yapmak istediğim buydu. Bahar koksun .. istemiştim.

Kışın kasveti üzerimizde hala ağırlığını hissettiriyorken, çiçekçilerin yeni yeni satmaya başladığı mor,pembe salkım sümbüller bana ilham vermişti.

Bu ilhamın Madame Coco'da karşıma çıkan peçetelerle de uyumu, sadece vazoyu dolduracak çiçeğe bırakmıştı işimi.

Buz grisi masa örtüm, Duygum çeyiz hazırlığı yaparken özenip kendime hediye diye aldığım pembe nakış işlemeli Paşabahçe çay tabaklarım ve yine yeniden :) beyaz tabaklarımla tam da istediğim bir sonuç çıkıverdi ortaya.

Çok mu uğraşmıştım bunun için hayır .. Peki misafirlerim sofrayı gördüklerinde kendilerini özel ve değerli hissettiler mi , kesinlikle EVET..

Hep söylediğim gibi, sadece küçücük bir dokunuş size ve çevrenizdekilere mutluluk verecek bir sofra kurmanız için yeter de artar bile ..

Sümbül Temalı Çay Daveti

Menüdekilerin tarifleri hemen bir sonraki postta gelmeye başlayacak. Yaşasın yazacak tarif var, hislerimi anlatmam mümkün değil, çok mutluyum :)

* Peynirli rulo börek (bu böreğe bayılacaksınız eminim)
* Tavuklu talaş böreği (muffin kalıbında pişirdim, şeklini çok sevdim)
* Tabule
* Bakliyat Salatası (bu favorimdi diyebilirim, en kısa zamanda denemelisiniz)
* Katlı patates salatası (üstünde yok yok, annemin özel tarifi)
* Fıstıklı kurabiye
* Magnolia taklidi yapan çilekli tatlı  (klasik tarife bir kaç ufak dokunuş oldu)

Detaylar sonra ...

Afiyetle & sağlıkla,

14 Ağustos 2015 Cuma

URAS BEBEĞİN VINTAGE TEMALI BABYSHOWER PARTİSİ


Zevkli insanlar benim dünyamda bambaşka bir mertebede desem kocaman bir laf mı etmiş olurum. Ne diyeyim, doğru ama ... 
Yaptıkları şeyleri zevkle, keyifle yapınca ortaya çıkan şeyler de etraflarına keyif olarak yansıyor.
Benim sıkça kullandığım bir  hashtag bile var IG'de takip edenler bilir #partikafası diye..
Deliye hergün bayram misali ben nereye parti oraya parti nereye ben oraya durumundayım.. 
Şimdi bugün sizlere görsel şölen yaşatacağım parti bir babyshower partisi. Ben bu partinin davetli kısmındayım bu sefer.. Sevgili yeni akrabam (ne güzel bir tanımlama oldu bu) Haticeciğim ve zevkini kızına büyük itina ile geçirmiş Nur Teyzeciğimin bizzat ellerinden çıkan bu parti, her köşesi ile buram buram zerafet kokuyordu.
Uras bebek ne şanslı !



Hatice ve Nur Teyze o kadar güzel hazırlanmışlardı ki partiye renkler, detaylar hepsi beni inanılmaz cezbetti.. Mint yeşili, uçuk mavi ve sarının hakim olduğu partide gördüğünüz tüm dekoratif objeler ve örtüleri Hatice kendisi seçmiş.


Yemek büfesinin arkasında duran o tül perdeyi ise yine Hatice ve Nur Teyze yapmışlar. Ne kadar pratik ancak zevkli olmuş..

Bunlar da masaların görselleri.. Dantel görünümlü amerikan servisler ve pastel tonlardaki peçeteler tema ile son derece uyumlu olmuş.


Şeker büfesinden bir kaç görüntü... Pasta, cupcake, popcake, kurabiyeler, jelibonlar, şekerleme kavanozları ...








Herkese hediye olarak dağıtılan bu minik kavanozlarda ise yine Nur Teyze'nin elleri ile yaptığı çilek reçelleri var.  
Bu keyifli partiden yüzümüzde tebessüm ve güzel bir hatıra ile ayrıldık.. Şimdi sıra Uras'ın sağlıkla gelişini beklemekte..

Bakalım bir sonraki partimiz ne-nerede ve kiminle olacak?



Pasta-cupcake-kurabiyeler : Ponpon Pasta
Basılı materyallerin tasarımı ve basımı : Sarpani Organizasyon

Afiyetle & sağlıkla,

3 Haziran 2015 Çarşamba

POYRAZ'IN ÇOCUKLARI SEVİYORUZ TEMALI KIRMIZI BABY SHOWER PARTİSİ

BabyShower Poyraz
Bundan tam 4 yıl önce henüz evde sadece Engin ve ben varken hayat ne farklıydı.. Serbestlik, özgürlük, kafa nereye biz oraya durumu... Bunlar zaman zaman özlense de o evde bir sessizlik, bir yalnızlık da vardı sanki.. Şimdi düşünüyorum da ne kadar boşmuş hayatımız.Elbette hayatta hedeflerimiz vardı ancak bu hedefler bile sanki şimdi bana çok şeffaf içi boş geliyor. Aras aramıza geldiğinde büyüdüğümü hissetmiş, bu ağır yükle nasıl yaşayacağımı sormuştum anneme... Ya şimdi.. Geçtiğimiz Temmuz ayında tekrar hamile kalmayı hiç düşünmezken aldım benim minik mucizemin haberini..Korktum, ağladım, telaşlandım, yapamam bir daha yapamam dedim .. Gücümü toplayıp içimi dolduran bu lütufa sarılınca bu meleğin Aras'a hediye olduğunu anladım.. Kimse kardeşsiz kalmamalıydı, Aras da.. Karnımın çıkması beni neşelendirdi, tekrar hamileliğin güzelliğine bürünmek ise beni iyice havaya soktu. Ne yalan söyleyeyim çok zor geçti günlerim kötü günler geçirdim hep ama sonunda parti vakti gelince neşem yerine geldi.. Bu parti tıpkı Aras'da da olduğu gibi bizim blog kızları ile yaptığım ilk babyshower partisi oldu.
14 şubata denk gelen bu kutlamada tema olarak sevgiyi seçtim.. çocuklara olan sevgimizi...
Bu partinin tüm hazırlıklarında sevgili arkadaşlarım Pembe Mavi Şekerler bana yardımcı oldular.
Gelelim detaylara...

Yukarıda gördüğünüz gibi bir sevgi ağacımız vardı.. Bunu bir centerpiece olarak kullandık masamızda. Ağaca herkesin çocukları ile olan fotoğrafları kalp temasında asıldı. Aralara da konseptimiz için belirlediğimiz çocuk görsellerini astık.

BabyShower Poyraz
Ne şanlıyım ki Münevver Ablayı tanıyorum :) Makaron ile harikalar yaratan Münevver Ablamız bu sefer de kalp temasına uygun makaronları ile tabaklarımızı süsledi.
Pembe Mavi Şekerlerin yaratıcılarından Selenciğimin elleri ile ördüğü peçeteliklerim ise partide kolye bileklik olarak bizi bile süsledi :)
Gelen konuklarıma günün hatırası olarak ise yine kırmızı püsküllerle süslenmiş, içinde banyo köpüğü bulunan minik şişeler hazırlandı.

BabyShower Poyraz


Sandalyelere sardığımız kırmızı otrişlerle konseptimiz tam oldu diyebilirim :) Fotoğraflarımızın daha da hoş olmasını da sağladı bu otrişler ...

BabyShower Poyraz


BabyShower Poyraz

Pasta ise sevgili Yasom'dan yine :) Çocuk figürleri ile bezenen bu pasta tam istediğim gibi sade ve sevimli oldu... Üzerinde de canlarımın adları yazılı kalpler ile pastayı görür görmez bayıldım !!!

BabyShower Poyraz

BabyShower Poyraz

Partimizin detayları bunlardan ibaretti.. Bir sonraki yazımda ise yine PMS (PEMBE MAVİ ŞEKERLER) tarafından hazırlanan diğer partimi aktarmaya çalışacağım..

Afiyetle & sağlıkla,

27 Mayıs 2014 Salı

KARAMELİZE ELMALI ÇİKOLATALI PASTA

Karamelize Elmalı Çikolatalı Pasta

Bu aralar yetişemediğimi, yetemediğimi hisseder oldum. Özellikle de Aras'a. Sabahları her  "işe gitme anne" deyişi yüreğime hançer gibi saplanır durumda. Ona nasıl anlatsam elbette anlamsız geliyor.. O annesini yanında istiyor. Buna ihtiyacı var çünkü. Onunla geçirdiğim zamanların kalitesi yüksek olsa da o doğal olarak daha da fazlasını istiyor. Onu bıraktığımı düşünüyor. Her sabah ayrılmak, ona güle güle demek benim için hala ızdırap. Akşamları ise heyecanla beni beklediğini bilmek en güzel yanı. Sürpriz bekleyişi, hadi oynayalım diye beni çekiştirişi.. Anne olmak .. Hiç bitmemen, tükenmemen gerekiyor..

Enerji lazımsa, burada alası var..

Bu pasta..Sofra dergisi tariflerimden biri..

Malzemeler:

Keki için:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağından 1 parmak az toz şeker
  • 1 paket krema
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 ufak doğranmış elma
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1/2 su bardağı doğranmış çikolata ya da damla çikolata
  • 2,5 su bardağı kekun
  • 2,5 çay kaşığı tarçın
  • bir miktar margarin (yağlamak için)
Kreması için:
  • 1 paket krema
  • 250 gr bitter çikolata
Karamelize elma dilimleri:
  • 2 adet elma 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
Yapılışı:

  1. Öncelikle karamelize elma dilimlerini yaparak başlıyoruz. Elmaların kabuklarını soyup orta çekirdeğini bir oyma aleti ya da kaşık ile elmayı zedelemeden çıkartıyoruz.
  2. Elmaları halka halka dilimliyoruz. 
  3. Büyükçe bir tavaya şekeri döküyoruz. Yüksek ateşte şekeri ısıtıyoruz. Tereyağını ilave ediyoruz. 
  4. Şeker renk değiştirince içine elmaları koyuyoruz. Ters yüz ederek elmaları karamelize olana kadar pişiriyoruz.
  5. Pişen elmaları bir yağlı kağıdın üzerine alıp soğutuyoruz.
  6. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  7. 20 cm kelepçeli kalıbın alt tabanına yağlı kağıt yerleştirip kenarlarını margarin ile yağlıyoruz.
  8. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamı alıncaya kadar çırpıyoruz. Daha sonra krema, sıvıyağ ve kekunu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. 
  9. Son olarak ceviz, elma, çikolata ve tarçını da koyup tahta bir kaşıkla harca yediriyoruz. 
  10. Harcımızı kalıba döküp kekimizi fırına veriyoruz.
  11. 30-35 dk sonra bir kürdan ile kekin pişip pişmediğini kontrol ediyoruz (fırınların ısısı ve hızına göre pişme süreleri değişkenlik gösterebilir, siz kekin kabarma sürecini takip etmelisiniz)
  12. Pişen keki çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
  13. Bitter çikolatayı bir bıçakla ince ince kıyıyoruz.
  14. Benmari usulü eritiyoruz.
  15. Eriyen çikolatayı krema ile iyice çırpıp, bu ganaj kremayı 10 dk kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  16. Soğuyan kekimizi kalıbından çıkartıp hazırladığımız ganaj kremayı kekin her yerine sıvıyoruz.
  17. Karamelize elmalarla dekore edip servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,


·      

30 Aralık 2013 Pazartesi

MUZLU GOFRETLİ DOĞUMGÜNÜ PASTASI VE YENİYILA DAİR

Muzlu Gofretli Pasta

Hayatta hep ileriye bakıyoruz. Bu güzel bir meziyet elbette.. Yüzünü geleceğe dönmek, yarınları hayal etmek, planlamak ve yarına koşmak.
Peki ya geçmiş? Geçmişte istediklerimiz, umutlarımız, hayal ettiklerimiz.. Onlar geçmişte, bakılmayan da mı kalıyor?
Geçmişini bilmeyen geleceğini göremez mi? 
Ben işin tarih kısmında değilim..Sadece şunu düşünüyorum..evet hep istiyoruz, hep diliyoruz, hep hayal ediyoruz..
Peki eskiden istediklerimiz, olanlar, olmayanlar, rafa kalkanlar, askıda asılı duranlar..
Onlarla aramız nasıl?
Mesela 10 yıl önce istediklerimiz şu anda hala aynı kıymette mi ya da hakikaten gerçekleşti mi?
Çok mu üzerine gidiyoruz acaba isteklerin ve yılların.. ve de kendimizin?
2014 ne getirecek.. ne verecek bize..?
Peki 2013..2012..2011 onların verdikleri ne alemde..
Tüketmeye hızla alışan bünyeler hayalleri de hor mu kullanıyor acaba?
Bu yıl .. elimizdekilerin değerini bilme, eskiden isteyip yapamadıklarımızı sandıktan bulup çıkartma yılı olsa.. 
En güzeli de 2014 kıymetini bileceğimiz güzelliklerin yılı olsun !

Bu pasta, kıymetli birine .. kocama yaptığım doğumgünü pastası.. 
Bu sene 19. kez beraber kutladık onunla doğumgününü ve o artık son 30'lu yaşına girdi.. 
Ben geçmişe bakmayı seven biriyim ve gözümün önünden film şeridi gibi akıp gitti onca yıl..
Beraber nasıl büyüdüğümüz.. nasıl eskidiğimiz :) nasıl umutlandığımız.. umudumuzu nasıl yitirdiğimiz ... hepsi iyisi, kötüsü bir bir..
Tekrar mutlu yıllar diliyorum sana buradan :) Ağzımızın tadı hep bal gibi, ömrün uzun ve sağlıklı olsun ..

Pastaya gelirsek.. Yine muz ve çikolata.. Tıpkı buradaki pastada olduğu gibi.. ama pandispanyası ve kreması farklı..

Muzlu Gofretli Pasta

Malzemeler:
SADE PANDİSPANYA :
(20 cm kelepçeli kalıpta pişirdim)
  • 3 adet yumurta
  • 3 Türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 3 Türk kahvesi fincanı un
  • 1 Türk kahvesi fincanı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı kaynar su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

YAĞLI PASTACI KREMASI:
  • 3 adet yumurta sarısı
  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
GANAJ:
  • 250 gr bitter-sütlü çikolata
  • 200 gr krema

Diğer malzemeler:
  • yaklaşık 40 adet rulo kat gofret
  • 1 kg muz
  • 2 su bardağı damla çikolata
  • muzlu jöle ( hazır jöleden 2 yemek kaşığını biraz sıcak su ile açarak muzların kararmaması için kullanılacak)
Yapılışı :
  1. Pandispanyayı bir önceki gece yaparak bekletiyoruz. 
  2. Yumurtaları, sıcak su ve şeker ile krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  3. Krema kıvamına gelince buna yoğurt, un, vanilya ve kabartma tozunu ilave ediyoruz. 
  4. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  5. Kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştirip hazırladığımız kek harcını buna döküp fırına veriyoruz.
  6. Yaklaşık 25-30 dk sonra içinin pişip pişmediğini kürdan ile kontrol ederek pandispanyayı fırından çıkartıyoruz ve bir telin üzerinde ya da ocağın üstünde (altından hava alacak şekilde boşluklu olarak) bekletiyoruz.
  7. 250 gr çikolatayı benmari usulü eritip krema ile çırparak ganajı hazırlıyoruz.
  8. Tereyağ dışındaki tüm pastacı kreması malzemelerini bir tencerede karıştırarak pişiriyoruz.
  9. Koyulaşan muhallebiye son olarak tereyağını ekleyip dokusunu çırparak inceltiyoruz.
  10. Pansipanyayı iki eşit parçaya bölüyoruz. (üçe de bölebilirsiniz, arzuya göre)
  11. Servis edeceğimiz tabağa alt tabanın altına bir parça ganaj sürerek sabitliyoruz. 
  12. Araya pastacı kremasının tamamını, üzerine de ganajdan sürüp muz dilimleri yerleştiriyoruz. Damla çikolata serpiştirip ikinci katı yerleştiriyoruz. 
  13. Pastayı ganaj ile sıvayıp kenarlarına pastanın boyuna göre ölçüp, kırdığımız gofretleri çiz gibi diziyoruz.
  14. Son olarak pastanın üzerine muz dilimleri diziyoruz ve kararmalarını engellemek amacı ile bir fırça yardımı ile jöle sürüyoruz.
  15. Damla çikolata serpip pastamızı tamamlıyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,






2 Aralık 2013 Pazartesi

SAVUYER BİSKÜVİLİ MUZLU ÇİKOLATALI PASTA-YILBAŞI PASTASI ÖNERİSİ

Savuyer bisküvili muzlu çikolatalı pasta

Bu tarifi geçen sene blog kızları olarak Fadime'de yaptığımız "Blog Yıldızları Buluşuyor" partisine denk gelen Yasemin ve Esra'nın doğumgünlerini kutlamak için yapmıştım. Bizim grubun pastacı teyzesi Yasemin "ben böyle pasta yemedim" diyerek onore etmişti beni :) Geç kalınmış bu tarifi yılbaşında pasta yapmak isteyenler için yazıyorum. Süslemesini değiştirerek, örneğin mantar ve böğürtlen çikolatalarla üzerini süsleyerek ya da şeker hamurundan çam ağaçları yaparak yılbaşı pastası moduna sokmak son derece kolay olacaktır :)

Malzemeler:

Pandispanya için:
  • 6 yumurta
  • 170 gr toz şeker
  • 130 gr un
  • 1/2 çay bardağı sıkma portakal suyu
  • 1 tutam tuz
Pastacı Kreması İçin :
  • 2,5 su bardağı süt
  • 4 tepeleme yemek kaşığı toz şeker
  • 3,5 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 paket yemeklik krema
  • 1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
Ganaj için:
  • 40 gr sütlü çikolata
  • 40 gr bitter çikolata
  • 1 çay bardağı yemeklik krema
Süsleme ve içi için :
  • 6 adet muz
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1/2 çay bardağı toz fıstık
  • 15 adet kedidili bisküvisi
  • 80 gr sütlü çikolata (Kenar süsleri için)
  • 1/2 çay bardağı toz jöle (sıcak su ile açılmış şekilde)

Savuyer bisküvili muzlu çikolatalı pasta

Yapılışı:
Pandispanya Yapılışı:
  1. Yumurta sarıları ve beyazlarını itina ile ayırıyoruz. 
  2. Cam bir kasede yumurta beyazlarını toz şekerin yarısı ile katı bir kıvam alana kadar çırpıyoruz. Çırparken bir tutam tuz eklenmesi yumurtanın kıvamını daha rahat almasını sağlar. 
  3. Ayrı bir kasede yumurta sarılarını ve şekerin diğer yarısını krema kıvamı alıncaya kadar çırpıyoruz.
  4. Krema kıvamına gelen yumurta sarılarına portakal suyunu ve elenmiş unu ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
  5. Daha sonra yumurta beyazlarını da bu karışıma ekliyoruz. Tahta bir kaşık yardımı ile yumurta beyazlarını söndürmeden alttan üste kaşık darbeleri ile karışım homojen bir şekilde birbirine yediriyoruz.
  6. Fırını 170 derece ısıtıyoruz. 23 cm kek çemberinin altına yağlı kağıt koyarak ya da alüminyum folyo sararak düz bir tepsiye oturtuyoruz. 
  7. Hazırlanan karışımı kek çemberine döküyoruz. İçi pişene dek (yaklaşık 25-30 dk) pişiriyoruz.
Not: Pandispanyanın 1 gece dinlenmesi daha iyi bir sonuç verir.

Krema yapımı:
  1. Süt, un ve şekeri bir tel çırpıcı vasıtasıyla iyice karıştırarak ocakta pişiriyoruz.
  2. Kaynama noktasına gelince, koyulaşan kremayı ocaktan alıp, içerisine tereyağ koyup muhallebinin sıcaklığı ile karıştırılarak yağı eritiyoruz.
  3. Kremayı bu şekilde soğumaya bırakıyoruz.
  4. Soğuduktan sonra hazırladığımız bu kremaya yemeklik krema ekleyip yaklaşık 3-4 dk kadar mikserle çırpıyoruz.
Ganaj yapımı :
  1. Çikolataları benmari usulü eritiyoruz. 
  2. Eriyen çikolatayı krema ile çırpıyoruz.
  3. Hazırladığımız ganajın kıvam alması için bir yaklaşık 20 dk kadar serin bir ortamda (buzdolabı olursa daha kısa süre tutulmalı) bekletiyoruz.
Kenar Çitleri için:
  1. Süsleme için belirtilen çikolataları benmari usulü eritiyoruz.
  2. Kedidili bisküvilerinin uçlarını eriyen çikolataya batırıp yağlı bir kağıdın üzerine koyuyoruz.
  3. Çikolata henüz donmadan üzerlerine hindistan cevizi serpiyoruz.
Pastanın katlandırılması:
  1. Soğuyan pandispanyanın üst kabuk kısmını bir bıçak yardımı ile alıp, pandispanyayı üç eşit kata bölüyoruz.
  2. Birinci katın üzerine hazırlanan pastacı kremasından bir spatul yardımı ile sürüyoruz. (en üst kısma da kremadan ayırmamız gerekiyor)
  3. Eşit miktarda muz dizip üzerine ikinci kat pandispanyayı koyarak aynı şeyi tatbik ediyoruz.
  4. Üçüncü kat pandispanyayı yerleştirildikten sonra tüm pasta ganaj ile iyice sıvıyoruz.
Pastanın son şeklinin verilmesi :
  1. Ganaj ile sıvanan pastanın çevresine çikolataya bulanmış kedidili bisküvileri pasta boyuna göre oranlayarak  (bir bıçakla keserek) yanyana diziyoruz.
  2. Pastanın üst kısmına kalan pastacı kremasını bir kaşık yardımı ile dolduruyoruz.
  3. Üzerine muzları dizip sıcak su ile açılmış toz jöleyi muzların kararmasını engellemek adına bir fırça ile muzların üzerlerine sürüyoruz.
  4. Fıstık ve hindistan cevizi ile süsleme yaparak pasta yapımını sonlandırıyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails