Çikolatalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Çikolatalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

3 Aralık 2015 Perşembe

HAŞHAŞLI ÇİKOLATALI SANDVİÇ KURABİYE

Haşhaşlı Çikolatalı Sandviç Kurabiye

Merhaba Aralık.. Merhaba yeni umutlar.. Merhaba herkese..

Uzuuuunnn bir aradan sonra mutfakta yeni bir şey deneyimlemiş olmanın verdiği keyifle karşınızdayım.
Aralık ayının keyfi beni sarmaya başladı ya sizi.. İlk iş hemen eve bol ışıklı ağacımızı kurdum bile.. Poyraz'ın ilk tepkisi benim için yine Aras'ınki kadar özeldi. Işıkları görünce içi içine sığmadı resmen, ellerini kollarını hızla oynatmaya başladı. Aras ile beraber ağacın üzerine süsleri asarken yine çok eğlendik.. Bu sene daha yükseğe asabildiğini farkederek kendisiyle gurur da duydu :)
Bu sene Aralık ayında yine misafirlerim olacak yani yazacak bir şeyler çıkacak.. Şimdiden heyecanlıyım..
Geçtiğimiz hafta yine bizim blog kızları görüşmemiz vardı ve ben yeni bir şey yaparak gitmeye karar verdim. Sonucundan ben de yiyenler de son derece memnun kaldık ...
Bu tarifi sandviç yapmadan da tüketebilirsiniz diyerek yapımına geçiyorum :)

Malzemeler:

  • 3 yumurta sarısı
  • 250 gr tereyağı (oda ısısında yumuşamış)
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1,5 çay kaşığı tuz
  • 3 yemek kaşığı haşhaş tohumu
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • Yaklaşık 450 gr un (birden kullanılmayacak)
Arası için;
  • 250 gr çikolata (bitter kullandım)
Yapılışı:
  1. Yağ ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpıyoruz. 
  2. Yumurta sarılarını ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
  3. Bir kaseye unu eliyoruz. Kabartma tozu, vanilya ve tuzu una karıştırıyoruz.
  4. Yumurtalı karışıma haşhaşı ekliyoruz. 
  5. Toz karışımı (un-tuz-kabartma tozu) yumurtalı karışıma yavaş yavaş elle yoğurarak yediriyoruz. (Yumuşak ama dağılmayan bir hamurunuz olmalı, unu dikkatli eklemeniz gerekir.)
  6. Kurabiye hamuru oluştuktan sonra bir streç filme sarıp buzdolabında 20-25 dk kadar bekletiyoruz.
  7. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz. Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz.
  8. Beklettiğimiz hamurdan parçalar alıp un serptiğimiz tezgahta 1 cm kalınlığında açıyoruz. (açarken üzerine yağlı kağıt koyar ve merdaneyi kağıt üzerinden hamurda gezdirirseniz daha pürüzsüz açılacaktır.)
  9. Çay bardağı ya da bir kurabiye kalıbı ile kesip tepsiye diziyoruz.
  10. Fırında yaklaşık 10 dk kenarları altın rengi oluncaya kadar pişiriyoruz. (Sizin fırınınız için bu süre 10 dk dan uzun ya da kısa olabilir, lütfen kurabiyenin rengini takip ediniz)
  11. Pişen kurabiyeleri soğumaya bırakıyoruz. (Benim kurabiyelerim 3 tepside pişti, yani 3 sefer pişirme yaptım)
  12. Çikolataları ufak parçalara bölüp benmari usulü ile eritiyoruz. 
  13. Bir kurabiyenin üzerine bir çay kaşığı ile çikolata döküp üzerine ikinci kurabiyeyi kapatıyoruz.
  14. Üzerlerine yine çikolata damlatarak süsleme yaptım, siz de farklı farklı süslemeler yapabilirsiniz.
Afiyetle & sağlıkla,

17 Aralık 2013 Salı

KAKAOLU & CEVİZLİ YILBAŞI CUPCAKELERİ - ÇAY DAVETİ MENÜSÜ

kakaolu yılbaşı cupcakeleri

Eski çalışma arkadaşlarım, hala tuhaf geliyor böyle söyleyince, her gün görmeye alışık olduğum insanlar 1 yıldır göremediklerim oldular maalesef .. O yüzden bu seneki aralık partimi onlarla yapmak istedim. Onlar için özendim, uğraştım :) Size sofra ve süsleme detaylarını daha sonra aktaracağım. Menüsünde ise doyurucu ve dengeli olmaya çalıştım, abartmadan :) Nitekim öyle oldu sanırım, kararında ve keyifli bir menü oldu.

  • Üç renkli börek
  • Kısır
  • Tavuk Salatası
  • Kumpir Salatası (paylaşacağım)
  • Peynirli Poğaça (Yeni bir tarifi, yakında paylaşacağım)
  • Kabak Tatlılı Cheesecake (paylaşacağım)
  • Kakaolu Cupcakeler

Kakaolu cupcakeler bu ölçü ile 20 adet çıktı.

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket (50 gr) kakao
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1/2 su bardağı parça çikolata
  • 2-3 bardak un (ayarlanması gerekir)
Yapılışı:
  1. Cupcake kağıtlarını muffin kalıplarına yerleştirip hazırlıyoruz.
  2. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  3. Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.
  4. Krema kıvamına gelen yumurta, şeker karışımına süt, kakao ve sıvıyağı da ekleyerek tekrar çırpıyoruz.
  5. Kabartma tozu ve un ilave ederek kekin kıvamını koyu boza kıvamına getiriyoruz. 
  6. Son olarak çikolata ve cevizleri ilave ederek bir kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.
  7. Cupcake kağıtlarının yarısına denk gelecek şekilde paylaştırarak, dolduruyoruz.
  8. Isıttığımız fırında yaklaşık 20-25 dk kadar pişiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,



26 Şubat 2013 Salı

KARDAN ADAM MAKARONLU YOĞUN ÇİKOLATALI YILBAŞI PASTASI - DEVIL'S FOOD CAKE

Kardan Adam Makaronlu Yoğun Çikolatalı Yılbaşı Pastası

Valla sevgili okurum Derya hatırlatmasa yazmayı unutacaktım bu pastayı ... Allahtan sıkı sıkı takip ediyorsunuz da bu unutkan kadının aklını başına getiriyorsunuz :)

Aylardan neredeyse Mart olmuş ben yılbaşı pastasını yeni yazacağım :) İlahi ben ..

Yılbaşı partimi hatırlarsınız. Bu parti için ben pasta yapmıştım ama bu pastanın şeker hamurlu olmamasını tercih etmiştim. Süslemesini nasıl yapsam diye düşünürken Münevver Ablacığımın harika makaronları geldi aklıma. Evet ya zaten her toplandığımızda kutu kutu makaron taşıyan Münevver Ablamdan bu sefer kardan adamlı makaron yapmasını isteyebilirdim.
Öyle de yaptım.. Pastası benden kardan adamları Münevver Ablamdan harika bir pastamız oldu.
Pasta tarifi de severek takip ettiğim Cenk'in..

Yoğun Çikolatalı Kek için Malzemeler:

  • 150 gr oda ısısında yumuşamış tereyağ
  • 2/3 su bardağı kakao
  • 2/3 su bardağı kaynar su
  • 1/3 su bardağı sıcak süt
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • vanilya özütü bulamadığım için tarifteki gibi kullanmadım.
Biscoff Ganaj için Malzemeler:


  • 150 gr ufak doğranmış bitter çikolata
  • 150 gr ufak doğranmış sütlü çikolata
  • 1 kavanoz Sarelle fındık kreması
  • 1 + 2/3 su bardağı krema (çiğ yemeklik krema)
Çikolata Çitleri için Malzemeler:


  • 200 gr bitter çikolata
Yapılışı :

  1. Önce çikolata çitleri için bitter çikolataları ufak ufak doğrayıp benmari usulü eritiyoruz.
  2. 40 cm boyunda iki adet yağlı kağıt keserek erittiğimiz çikolatayı her iki kağıda da  bir spatula yardımı ile yağlı kağıdın üzerine ince bir tabaka şeklinde her yerini kapatacak biçimde sürüyoruz.
  3. 2-3 cm eninde olacak şekilde yağlı kağıdı uzun kenarından katlamaya başlıyoruz. Üst üste kağıt sonlanana kadar bu katlama işlemine devam ediyoruz.
  4. Sonuçta elimizde 2 adet uzun çubuk gibi katlanmış kağıt olacaktır.
  5. Bunları buzdolabına kaldırıp 3-4 saat bekletiyoruz. (Ben bunu geceden yaptım)
  6. Kek için iki adet 20 cmlik çember ya da kelepçeli kalıp kullanıyoruz. Kalıp ise kenarlarını ve tabanlarını tereyağ ile yağlayıp bir miktar kakao serpiyoruz. İçine yağlı kağıt yerleştiriyoruz.Çember ise altına yağlı kağıt ya da folyo sabitleyip kenarlarını yağlamamız gerekir.
  7. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  8. Kakaoyu bir kaba eleyerek alıyoruz. Üzerine kaynar su döküp kakaoyu eritiyoruz. Üzerine sütü de ekleyerek karıştırıp bir kenarda soğumak üzere bırakıyoruz.
  9. Un-karbonat ve tuzu bir kaba eliyoruz.
  10. Mikserde 150 gr tereyağını iyice krema kıvamına gelene dek çırpıyoruz.
  11. Buna şekeri de ilave ederek çırpma işlemine devam ediyoruz.
  12. Yumurtaları teker teker ilave ederek çırpma işlemini sürdürüyoruz.
  13. Mikserle en düşük hızda çırparken unlu karışım ve kakaolu karışımı yavaş yavaş bir ondan bir ondan olacak şekilde ilave ediyoruz.
  14. Hazır olan kek harcını hazırladığımız iki kalıba eşit olarak bölüp fırına veriyoruz.
  15. İçine kürdan batırdığımızda temiz çıkana dek pişiriyoruz.
  16. Pişen kekleri soğuması için bir ızgaranın üzerinde bekletiyoruz.
  17. Biscoff ganaj için çikolataları yine benmari usulü eritiyoruz.
  18. Eriyen çikolatalara sarella fındık kremasını ilave ederek çırpıyoruz. Son olarak süt kremasını ekleyerek çırpıp hazırlığı tamamlıyoruz.
  19. Kekler soğuduğunda kalıplarından çıkartıp alt tabanı servis yapacağımız tabağa alıyoruz. Bu aşamada ben tabanın altına sağ ve sol kısımdan çekince kurtulabilecek şekilde iki parça yağlı kağıt seriyorum. Böylelikle krema tabağıma asla bulaşmıyor. Tüm pasta işlemim bitince o kağıtları kenarlardan çekebiliyorum.
  20. Tabanın üzerine biscoff ganaj sürüp ikinci katı kapatıyoruz.
  21. Tüm pastayı biscoff ganaj ile iyice sıvayarak pastanın oluşumunu tamamlıyoruz.
  22. Son olarak hazırladığımız çitleri yerleştireceğiz. Bunun için soğuk bir mekanda olmanızı tavsiye ederim ben balkonda yaptım :) Tabii kış olduğu için.. Yazın klimanın olduğu odanız varsa orada olmanız rahat çalışmanızı sağlayacaktır.
  23. Buzdolabında bekleyen çubukları hızlı hızlı açıyoruz. Bu hızlı açım sürecinde çikolatalar gelişi güzel kırılıyor ve güzel bir sonuç elde ediyoruz.
  24. Bir cımbız yardımı ile çitleri kenarlara, kırıkları da pastanın üzerine yerleştiriyoruz.
  25. Veee Makaronlar.. Onların yapımını anlat anlat olmaz. Münevver ablacığım 7 yılda edinmiş doğru ve kusursuz makaron deneyimini.. O yüzden süsleme kısmında malesef tarif veremiyorum. 
Olsun şeker hamurundan da yapılabilir süsleme.. Ya da zaten kendi süslü bu pastayı bu çitli hali ile de servis edebilirsiniz.

Afiyetle & sağlıkla,

7 Şubat 2012 Salı

CARTE D'OR TATLI SERİSİ "ÇİKOLATALI FONDANT"

Carte D'or Çikolatalı Fondant


Yumurta kırmaktan basit !

Evet bu kadar iddialı...
Biliyorsunuz son dönemde Aras'a vakit ayırmak, mutfağa girmekten daha cazip geldiği için o eski şaşalı günlerin geride kaldı. O yüzden çoğu misafirimi yemeğe alarak, hazır piliç ve pilav, salata konseptinde ağırlıyorum :)
2 ay önce ben yokken eve gelen kutuda ise meğer sihirli tatlar gizliymiş, onu da cici arkadaşlarım Sinem ve Seda'yı ağırladığım gün keşfettim.
Kızlara en pratiğinden bir şey hazırlarken meğer her şeyden hatta yumurta kırmaktan bile pratik bir tatlı yapabilmek de varmış kaderde.
Kutudan çıkan tatlıların (Macaron-Limonlu Kek-Krem Karamel vb..) içinden Çikolatalı Fondantı seçtim ve kutunun arkasını okuduğumda "bu kadarcık mı?" dedim kendi kendime .. Sonra "önyargı" ile bari "sıcak" olsun, gelmelerine yakın yaparım dedim.. Kızlar geldi. Ben kutuyu açtım, hazırladım, fırına attım. Çay demlendi, fırından o nefis koku yükseldi ve çıkarıp masaya getirdiğimde "ooooo yine döktürmüşsün Müge!" iltifatı hooppp bende :)
Yok bu sefer ben değil canım dedim ve dilimledim.. Yarısı bitti :) Nefis nefis nefis...
Bu kadar söylüyorum...
Carte Dor tatlı serisini denemeye devam ...
Not : Limonlu Kek de pişirdim... Dokusu güzel ama ben çok limonsever biri değilim.. Eğer limonlu tatlar size göreyse alın deneyin.. Sonuç gayet iyi...
Afiyetle,

13 Nisan 2011 Çarşamba

ARAS'IN BABY SHOWER PASTA, ÇİKOLATA VE KURABİYELERİ

IMG_6249


Baby Shower partimin en önemli ayrıntılarından bahsetmek istiyorum bugün sizlere. Pasta ile başlayalım ilk olarak. Aslında çoğunuzun bildiği üzere geçen sene geçirdiğim talihsiz kaza sonrasında neredeyse hiç pasta yapamıyorum, ayakta uzun süre durmakta zorlandığım için. Üzerine hamileliğin de yükü binince beni iyice taşımayan ayaklarım nedeniyle pasta konusunda kafamda son derece sade süslenmiş ufak bir maket ve cupcakeler vardı. Ama ne yalan söyleyeyim o kadar sayıda cupcake nasıl pişecek, maketi nasıl kaplarım diye gözümde iş büyüdükçe büyüyor, caymayla caymama arasında gidip geliyordum.

Baby Shower Pastası


Evdeki partimiz
esnasında bu partinin hazırlıklarından bahsederken, kızlardan tabiri caizse sıkı bir fırça yedim. Madem tüm hazırlığı kendim yapacaktım, onlardan neden destek istemediğime dair bir fırça :) Canlarım benim.. Herbiri ayrı ayrı talip oldular bir işin ucundan tutmaya..Ayşem o korkulu soruyu bana sordu, "kızım 50 küsür tane cupcake nasıl pişecek bu göbekle?" Ben yaparım dediğinde ne yalan söyleyeyim hafiflemiş hissettim :) Yasom da ben de üst kata koyacağın pastayı ve figürü yapar getiririm diyince, çocuklar gibi şen oldu gönlüm :)

IMG_6247


Nitekim sonuç işte gördüğünüz gibi.. Mavilere bezenmiş şık bir sunumla pastamız tamamdı... Tekrar tekrar teşekkür ediyorum cancağızlarıma :)

IMG_6256


Bari ben de kuzuma oturduğum yerden kurabiye yapayım dedim. Tabii kurabiyeyi yoğurmak ve pişirmek anneciğimden :) Sonra da oturduk süsledik beraber tam 55 tane kurabiyeyi :)

IMG_6255


Tüm bu partilerin hazırlıkları için Eminönü'ye gittiğimde aldığım kutuları bu parti için de böyle süslemiştim, diğerinden farklı olarak. Ahşap pusetler ve minik kurdeleler ile süslediğim kutulara tüle sarılmış mavi - beyaz bonbonlar yerleştirdim.

Baby Shower Çikolataları



Bir sonraki yazımda oynadığımız oyunlardan ve diğer süslemelerden bahsediyor olacağım.


Afiyetle & sağlıkla,

23 Aralık 2009 Çarşamba

HASTANE ODASI SÜSLEMELERİ & BEBEK ŞEKERLERİ

Demir'in doğumu ve partisinin hazırlıklarını daha önce de bahsettiğim gibi Eminönü'nden aldığımız malzemelerle yaptık. Odasını ve şekerlerini ben hazırladım. Açıkçası bu son derece keyif aldığım bir hazırlık süreci oldu. Daha önce de Naz'ın doğum odasını süslemiş ve yine hastane hazırlıklarını yapmıştım ancak buna ilave olarak Demir'in hazırlıklarında bu sefer bebek şekerlerini de ben hazırlamış oldum. Sevgimle bir gece saat 3'e kadar oturup kes, bağla, tak kaldır komutlarıyla tam 200 adet bu şekerlerden (aslında içlerinde draje çikolata var) hazırladık. Gerçi kaç tane kurdele yaptığımı hatırlamıyorum bile, ellerim artık otomatikman kurdele yapar durumda diyebilirim :)

Demir'in hastane kapısında leylek figürünü kullandık ve hazır olarak satın aldığımız harflerle ismini kocaman duyurduk dünyaya :) Bu kapı süsleme işini yapmak elinizde malzeme varsa son derece kolay aslında, neden o kadar yüksek maliyetler çıkartılıyor anlamış değilim.

hastane süsleme


Hastaneyi ziyarete gelenlere verilmek üzere beğendiğimiz iki modeli uyguladık. Bir tanesi mavi minik kovaların içine yerleştirdiğimiz mavi-beyaz bonbonlar oldu. Alışverişinden ortaya çıkma aşamasına kadar o kadar eğlendim ki bir 200 tane daha olsa yaparım.. Şu minik şeyler insana nasıl da mutluluk veriyor :)

bebek şekeri

Bu minik kovaları temin ettiğimiz ve bence odaya harika bir şıklık katan beyaz simli süs ağacının dallarına astık.

bebek şekeri

İkinci model ise üzerlerinde minik zıbınların olduğu bu minik mavi kutular oldu.Bunlar hem maliyet hem de yapım olarak diğerlerinden daha pratikler.

bebek şekeri

Bu kutuları da ağacımızın dibine yerleştirdim.

bebek şekeri


Hastane odasında bir şeker ağacı oluştu böylelikle. Konuklarımız da dalından topladılar :)

bebek şekeri


Bu bardakları da loğusa şerbeti için hazırladım.Hastanede şerbet ve meşrubat ikramı yaparken çok şık bir görüntü sağladı.



İnsana keyif veren ritüeller olduklarını düşünüyorum tüm bu hazırlıkların. Az önce Sevgimle konuşurken, "eee mevlüdü ne zaman yapıyoruz?" diye sordum, bayılıyorum parti hazırlıklarına :)


Şimdi gündemimde evimdeki yılbaşı hazırlıkları var...

Kendime bir şekilde meşguliyet yaratıyorum Engin'in de dediği gibi sanırım :) Eee boşuna mı adımız Yemekbahane... Maksat bahane yaratıp mutlu olmak, mutlu etmek değil mi?

Afiyetle,



10 Ocak 2008 Perşembe

EN SONUNDA ÇİKOLATA DA YAPTIM...

Dün akşam çok keyifli bir akşamdı benim için. Yine bir şeyler öğrenmiş, yeni bir tecrübe daha edinmiş olmanın keyfi ile eve döndüm... Zamana bakışın görecesi yine beni şaşırttı.. O kadar güzel vakit geçirdikten sonra eve kaçta geldiğimin, kaçta yattığımın önemi bile olmadı...Bunu daha bir çok sefer yapma arzusundayım bunu biliyorum sadece...

Şirketten arkadaşlarımla beraber yaptığımız Kurabiye Atölyesi'nden sonra Chefs'den aldığım bir maili hemen aynı gruba forward etmiş, kendimize ait bir sınıf yapalım, çikolata kursuna gidelim diye önermiştim. Bu önerim hemen kabul gördü ve dün akşam için altı kişilik özel bir grup dersi organize ettik.



Çok eğlendik, çok güldük, çok dinlendik, çikolata yemeye doyduk ve çok güzel çikolatalarımız oldu !



Bundan sonra bayram, seyran ... çikolatalar bizzat benden :)

Afiyetle,

31 Aralık 2007 Pazartesi

GÜLE GÜLE 2007

Bu yıl nasıl geçti hiç anlamadım.. Aslında son 2-3 yıldır bunu anlamadığımı yeni yeni farkediyorum.Yıllar bir bir geliyor ve geçiyor.Ardına bakmayı seven, hatıralarına düşkün biri olarak herşeyin bu kadar hızlı gelip geçmesi açıkçası benim pek hoşuma giden bir durum değil. Çok şey tükeniyor, yitip gidiyor ve biz tüm bunlara anlık mı bakıyoruz? Mevsimler bitmeden öbürü planlanıyor.. Yıl sonu gelmeden diğer yıl masaya yatırılıyor... Hayat hep gelecek zamandan mı ibaret. Ya bugün ? Ya şimdi ne yaptığımızın hiç mi değeri kalmadı? Neden ben belki de siz günün tadını doya doya çıkartamıyoruz? Neden kurulmuş ve programlanmış robotlar gibi sürekli aynı şeyleri yapıp yarın için hareket ediyoruz?

Ben 2008'de kendime çok güzel bir hedef verdim (Yine gelecek planı yaptım yani) :)

İşte yeni sloganım :)

"Vita est summa brevis...Carpe Diem ! " (Latince = Hayat çok kısa, günü yaşa)

2008'de, günlerimi, tıpkı kendi yaptığım pastalar ve kurabiyeler gibi kendi elimde şekillendirmeye, zamanın akışına kendimi kaptırmamaya, gönlümce , dilediğimce yaşamayı diliyorum...

Gelelim tariflerimize ...

KÜTÜK PASTA

Kütük pasta için öncelikle rulo pandispanya hazırlamamız gerekiyor...

Malzemeler:

  • 5 yumurta (oda ısısında)
  • 90 gr un
  • 1/2 cup toz şeker
  • 20 gr ovalet
  • 5 gr vanilya
  • 1/2 çay kaşığı kabartma tozu

Önce yumurta ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri de katıp karışım beyaza yakın bir renk alıncaya kadar çırpmaya devam ediyoruz.

Dikdörtgen fırın tepsimize yağlı kağıt seriyoruz ve karışımı tepsiye eşit miktarda yayıyoruz.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dk kadar pişiriyoruz. Fırından çıkartıp soğumaya bırakıyoruz.

Soğuyan pandispanyamızın arasına çikolatalı Cremole hazırlayıp sürüyoruz. (1 paket Cremole + 2 bardak süt) Pandispanya boyunca muz diziyoruz ve altındaki yağlı kağıttan destek alarak pastamızı rulo halinde sarıyoruz.

Pastaya kütük şekli verebilmek için 1/3 ünü kesiyoruz.

Servis yapacağımız tabağa veya tabana istediğimiz şekilde kütük görüntüsü vererek pandispanyalarımızı oturtuyoruz.

Daha sonra krema ve eritilmiş çikolata ile (240 gr bitter kuvertur + krema ) ganaj hazırlayıp tüm pastayı sıvıyoruz. Bir çatal yardımı ile kütük görünümü veriyoruz.

Elenmiş pudra şekeri ile kar görünümü verebilir, objeler ile süsleyebiliriz...

Kütük pasta yapmak için hiç de geç kalmadınız... Hadi mutfağa :)

Yeni yıl hazırlıklarına gelince ...

Ben yılbaşı hazırlıklarını hep anlattığım gibi çok seviyorum... Bu sene dekorasyon olarak evimde neler yaptığımı sizlere daha önce anlatmıştım...

Bu hafta daha çok kurabiye-pasta-truff üzerine yoğunlaştım... İşte yılbaşında hazırlayabileceğiniz farklı şeyler....

Noel Baba şeklinde kurabiyeler... Bu modeli , Pastatasarim'da görmüş ve çok beğenmiştim... Hemen yapmaya karar verdim.. İlk denememi daha sonra ayrıntıları ile bahsedeceğim geçen hafta şirkette verdiğim Kurabiye Kursu'nda yaptım.. Sonra da evde... Kurabiye için bu tarifi uyguladım her zamanki gibi....

Aynı tariften bir de baston kurabiyeler yaptım, onları icing ve yenilebilir pırıltılar ile süsledim... Şu bir gerçek ki, kurabiyeler poşetlenince ve rafyalanınca herkes tarafından çok daha beğeniliyor.. Şirkette bugün kurabiyelerim yine popülerler :)

Truffsuz olur mu ? Glazür ile dekore edilmiş trufflar, şampanyanın yanına çok yakışacaklar diye düşünüyorum !

Ve işte günün süprizi... Kara Orman Pastası ! Bu pastanın tarifini size bir sonraki yazımda veriyor olacağım.. Keki bir harika... Eminim çok beğeneceksiniz...


Pastamı süsleyen figürleri bembeyaz şantinin üzerine oturtunca sanki karın içinde gibi oldular ... Bu görüntü bana ayrı bir keyif verdi doğrusu...

Hepinize tadını çıkartabileceğiniz, ardınıza baktığınızda güzelliklerle dolu, hafızanızdan verdiği güzelliklerle silinmeyecek, sevgi dolu, huzur dolu, sağlık dolu, neşe dolu ve sizin olan bir yıl diliyorum !

Afiyetle Kalın ....

29 Haziran 2007 Cuma

FRANBUAZLI ÇİKOLATA TOPLARI

Image Hosted by ImageShack.us


Afrika sıcakları herkesi vurduğu gibi blog camiasını da vurdu..Herkes tek tek tatillere çıkmaya, yazılara ara vermeye başladı... Aynı tarifler sayfalarda takılmaya başladı...Ben henüz İstanbul sınırlarında olduğum için elimden geldiğince sık updateler yapmaya çalışıyorum.. (Sanki üç ay iznim varmış gibi yazdım :) Alt tarafı iki kere bir hafta tatil yapıyoruz şurada :) ... )
Ben takiplere devam ediyorum kendi çapımda... Geçenlerde Burcu'nun sitesinde görüp beğendiğim bir lezzeti denedim geçtiğimiz haftasonu..Lise arkadaşımın evlilik sonrası evini ilk ziyaretimde hediyemin yanına bir de bu harika ikramları ekledim..Çok şık bir hediye alternatifi oldu gerçekten, hele de el emeği bir hediye olunca daha da göz doldurdu.

Çikolata toplarını yapma aşamasında ilk olarak çikolatalı truffları yaparken kullandığım tarifi kullandım...
Truff harcını hazırlamayı tamamladıktan ve soğuttuktan sonra avucumun içine bir miktar harç alıp ortasına franbuaz koyup yuvarladım.
Son olarak bitter çikolatayı benmari usulü eritip hazırladığım yuvarlakları iki kaşık yardımı ile çikolataya buladım ve yağlı kağıt üzerine dizip buzdolabına kaldırdım.

Harika tadı olan küçük ikramlarımız oldu...

19 Ocak 2007 Cuma

ÇİKOLATALI TRUFF

Image Hosted by ImageShack.us

Şirkette bugün yine kermesimiz var..Ancak bugünkü kermes bu sefer ücretsiz, biz gönüllüler olarak 2006 senesinde etkinliklerimize katkıda bulunan şirket çalışanlarına bir nevi teşekkür mahiyetinde hazırladık kermesi...

Kermese herkes birşey yapıp,katkıda bulundu..Tabii ki ben de eksik kalmadım haliyle..

Ben kermese sevgili Pastacı Burcu'nun bloğunda görüp, uzun zamandır denemek istediğim trufflar ile katılıyorum.

Tam üç akşamdır bu truffları hazırlamakla uğraşıyorum..Eee saat 19:00 da işten eve dönüp, aynı zamanda da hazırlanması gereken akşam yemeği prosesi olunca bu kadar uzun sürüyor tabii yoksa bu kadar sürmez diye düşünüyorum.

Birinci gün en basit bilgiyle hazırlanmış bir kakaolu kek pişirdim.Burcu'da ve diğer bloglarda rastladığım kadarıyla pasta hazırlarken yapılan traşlamalar sonrasında kalanlar da kullanılabiliyormuş.Ancak benim o şekilde buzlukta sakladığım bir kekim olmadığı için ben sıfırdan bir kek pişirdim.

Kek için;

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı vanilya şurubu
  • 2-2,5 su bardağı un

Yumurta ve şekeri, şeker iyice eriyinceye ve yumurtalar köpük köpük oluncaya kadar çırpalım.Daha sonra süt, sıvıyağ ve vanilya şurubunu ekleyip çırpmaya devam edelim.Ayrı bir kaba un ve kabartma tozunu eleyelim, daha sonra karışımımıza ekleyelim.Un miktarını 2 yada 2,5 olarak özellikle verdim çünkü markadan markaya değişkenlik gösterebiliyor.

Bu keki önceden 180 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 40-45 dk kadar pişiriyoruz.Pişip pişmediğini kürdan batırarak kontrol edebilirsiniz.

Ben dediğim gibi 1. gece ancak keki pişirebildim .. o gece kek soğuduktan sonra buzdolabına koydum ve diğer işlemi ertesi gece yaptım.

Image Hosted by ImageShack.us


Truff için;

Malzemeler:

  • 200 gr sütlü çikolata (Ben Burcu'nun belirttiği kadar çikolata koymadım, orjinalinde 400 gr var.)
  • 2 paket krema
  • çikolatalı kek
  • 100 gr margarin (Margarini kullandığı tarif başkaydı, kullanılmasa da olur, ben kullanmayı tercih ettim)
  • 2 çorba kaşığı pudra şekeri
  • Üzeri için kakao ve hindistan cevizi

Kremayı orta hararetteki ateşte kaynatıp içerisine çikolatalarımızı kırıp, eritiyoruz.Pudra şekerini de ekleyip, karışım sıcakken küçük küçük ufalanmış keklerimizle iyice karıştırıyoruz.Daha sonra margarini ekleyip iyice karıştırıyoruz.Ben mikser kullanmadım, arzu edenler kullanabilirler.Hazırladığımız bu karışımı ılındıktan sonra buzdolabına kaldırıp 3-4 saat bekletiyoruz.Bu da benim ikinci geceki işlemimdi.

Son olarak dün gece buzdolabında beklettiğim karışımı çıkarttım.İki tatlı kaşığı yardımı ile yuvarlaklar alıp ister hindistan cevizi ister de kakao olan tabağıma koydum ve orada elimle yuvarlayıp, şekillendirdim ve kağıtlarına yerleştirdim.

Üzerine fındık, fıstık, şekerleme vb.. şeyler de koyabilirsiniz.

Bakalım bugün kermeste ne tepkiler alacağım?


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails