Sütlü Tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Sütlü Tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

4 Ekim 2021 Pazartesi

KEKTEN TIRAMISU

Çok farklı farklı tiramisu tarifleri verdim yıllar içinde sizlere. Elbette orjinal tarifi ile kıyaslandığında bizim bu yaptığımız tiramisuya benzetme çabası. Kahve ve peynir kullanarak o lezzeti kendi damak zevkimize uydurmaya çalışıyoruz sadece.
Bu sefer evde bir anda tatlı yapmak aklıma gelince kekini de kendim yaparak bir tarif uyguladım.

MALZEMELER 
Kek için;
*4 yumurta
*1 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı un
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
*3 yemek kaşığı kakao

Kreması için ;
*1 litre süt
*1 su bardağı toz şeker
*3 yemek kaşığı un
*3 yemek kaşığı buğday nişastası
*1 yumurta sarısı
*1 paket vanilya 
*200 gr labne peyniri

Islatmak için;
*2 tatlı kaşığı granül kahve
*3 kesme şeker
*1 fincan sıcak su 

Üzerine, 
Kakao


Yapılışı :
1.Önce kek ile başlayalım. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpalım.
2.Tüm toz malzemeleri elekten geçirip buna ekleyelim ve yumurtalı karışıma ekleyelim.
3.Kelepçeli kalıbın içine yağlı kağıt yerleştirip kek harcını dökelim. 
4.180 derece önden ısınmış fırında pişirelim.
5.Pişen keki oda ısısına gelene kadar soğutalım.
6.Kreması için tencereye vanilya ve peynir hariç tüm malzemeleri koyalım. 
7.Sürekli karıştırarak pişirelim. 
8.Koyulaşıp göz göz olunca ocaktan alalım vanilya ekleyip karıştırıp soğumaya bırakalım. 
9.Soğuyan kremayı labne ile çırpalım. 
10.Sıcak suya kahve ve şekeri katıp karıştıralım. 
11.Keki ikiye kesip 2 kat elde edelim. 
12.Kekin ilk katını kahve ile iyice ıslatalım. 
13.Krema döküp yayalım, aynı şekilde ikinci katı koyup yine kahve ile ıslatalım. 
13.Krema koyup en üstüne kakao serpelim. 
14. Birkaç saat buzdolabında dinlenirip servis edelim. 

Afiyetle, sağlıkla 

29 Nisan 2021 Perşembe

SUPANGLE & TAVUK GÖĞSÜ DUBLE LEZZET

 



Tatlıyı biraz daha az baskın bir tatla yemeyi çok severim. Bu tatlı da supanglenin yoğun çikolata tadını, tavuk göğsünün yumuşacık ama ferah tadı ile dubleliyor.
Tarifi Lezzeti_aşk sayfasından denedim.

Malzemeler:

Tavuk Göğsü için;

  • 125 gr tereyağ ya da margarin (Ben Teremyağ kullandım)
  • 1 su bardağı un
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
Supangle için;
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1/2 paket (100 ml) krema
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı nişasta (Buğday kullandım)
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr bitter çikolata 
Yapılışı:

  1. Tavuk göğsü için tencereye yağı koyup eritiyoruz.
  2. Eriyen yağa unu ekleyerek kokusu çıkana kadar (rengi değişmemeli) kavuruyoruz.
  3. Sütü ekleyerek karıştırarak topaklanmayı engelliyoruz.
  4. Yoğunlaşmaya başlayınca şekeri ekleyerek karıştırmaya devam edelim.
  5. Fokurdayınca kapatıp vanilya ekleyerek mikserle 5 dk kadar çırpalım.
  6. Kaselere doldurup soğumaya bırakalım.
  7. Supangle için tereyağ, vanilya ve çikolata haricinde tüm malzemeleri bir tencereye alarak karıştırarak pişirelim.
  8. Koyulaşınca ocaktan alıp tereyağ, vanilya ve çikolatayı ekleyip çırpma teli ile karıştıralım.
  9. Ara ara çırparak supangleyi soğutalım.
  10. Sonrasında tavuk göğsü koyduğumuz kaplara supangleyi de paylaştıralım.
  11. Buzdolabında bekletip servis edelim.
Afiyetle, sağlıkla


11 Şubat 2021 Perşembe

FİT TİRAMİSU



Sağlıklı bir tatlı yapmak istediğinizde hiç düşünmeden yapmanız gereken bir tarif..Un yok, şeker yok.. Hafif, bulut gibi bir tat var..

Malzemeler:
Tabanı için;
  • 1 su bardağı yulaf ezmesi
  • 5 adet etli yaş hurma
  • 1 avuç fıstık/badem/ceviz/kaju (herhangi biri)
  • 3 tatlı kaşığı granül kahve (neskafe)
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
Kreması için;
  • 3 su bardağı süt
  • 6 yemek kaşığı irmik
  • 3 yemek kaşığı bal
  • 1/2 paket labne (200 grlık paketin yarısı)
Üzeri için;
  • Kakao




Yapılışı:

  1. Mutfak robotuna taban için gerekli tüm malzemeleri koyup iyice ezilinceye kadar çekiyoruz.
  2. Kelepçeli kalıbın (20 cm'lik kullandım) tabanına yağlı kağıt yerleştiriyoruz.
  3. Taban malzemesini her yeri eşit olacak şekilde elimizle bastıra bastıra tabana yayıyoruz.
  4. Tencereye süt ve irmiği koyup sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz.
  5. Koyulaşınca kapatıp ılınmasını bekliyoruz.
  6. Ilınan irmikli muhallebiye balı ve labneyi katıp karıştırıyoruz.
  7. Hazırladığımız tabanın üstüne irmikli muhallebiyi döküp 1 gece buzdolabında bekletiyoruz. 
  8. Sabah bir bıçak ile kenarlarını hafifçe kalıptan ayırmadan önce geçiyoruz.
  9. Süzgeçle kakao serpip kalıbı açıp servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla
 

2 Mayıs 2020 Cumartesi

GÜLLAÇ


Ramazan güllaçsız, güllaç ramazansız olmaz.. Ayrılmaz bir ikilidir onlar.
Benim tarifim az tatlı bol sütlü sevenler için. Gülsuyu sevmem, tercihim incecik ve cevizli diyenlere ithafen buyrun benim güllaç tarifim.

Malzemeler:
  • 6 büyük boy güllaç yaprağı
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 paket vanilya
  • 1 büyük kase ceviz içi 
Yapılışı:

  1. Sütü kaynatmadan sadece şekeri eritecek şekilde şekerle karıştırarak ısıtıyoruz.
  2. Şeker eridiğinde içine vanilyaları koyup karıştırıp ocaktan alıyoruz. 
  3. Büyük boy bir borcam (Benimki 40*20 cm) hazırlıyoruz.
  4. Tabana bir kepçe sütten döküyoruz.
  5. Güllaç yapraklarını kırarak borcama bir kat yapıyoruz.
  6. Tekrar süt döküyoruz. Bu şekilde üç kat yapıyoruz.
  7. Cevizlerden süslemek için ayırıp geri kalanını robotta sadece iri iri olacak şekilde ufaltıyoruz. (asla toz değil)
  8. Orta kata bolca iri iri robotta çektiğimiz cevizleri koyuyoruz.
  9. Tekrar süt ve güllaç sıralamasına devam ediyoruz.
  10. Son kata geldiğimizde elimizdeki sütün tamamını dökmüş olmalıyız, kaldıysa yavaş yavaş yedirerek dökmelisiniz.
  11. Sütünü çeken güllacımızı ayırdığımız cevizlerle süsleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla




7 Nisan 2020 Salı

MUZLU BİSKÜVİLİ TATLI




Vereceğim tarif aşamalı diye korkmayın.. Muhallebi ve sos temel tarif. İstediğiniz bisküvi, kek ve meyve ile çeşitlendirin. Ama tarifi adım adım uygulayın, eksiltmeyin, malzeme değiştirmeyin :) 
Sonra karışmam :) 

Tatlının adını kuzenimin adını koydum Duygu Tatlısı..

Malzemeler:

Muhallebisi için;

Kaşıklar tahta kaşık ölçüsüdür. Yani 1 tahta kaşık 2 yemek kaşığına denktir diyebiliriz.

  • 3 su bardağı süt
  • İlaveten 2 su bardağı süt 
  • 4 tahta kaşık toz şeker
  • 5 tahta kaşık dolusu un
  • 50 gr tereyağ
  • 1 paket vanilya
Çikolata sos:
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
Arasına muz ve petibör bisküvi kullandım.

Yapılışı:
  1. Bir kapta 3 bardak süt, un, toz şeker ve vanilyayı karıştırıyoruz.
  2. Tel süzgeçten geçirerek tencereye aktarıp ocağa alıyoruz.
  3. Sürekli karıştırarak pişiriyoruz.
  4. Koyulaşınca 1/2 su bardağı süt ekliyoruz, İyice koyu olunca ocaktan alıyoruz.
  5. Tereyağ ve 1 bardak süt ekleyip yavaştan hızlıya mikserle 5 dk çırpıyoruz.
  6. Son kalan 1/2 bardak sütü de ekleyip 2-3 dk daha çırpıyoruz.
  7. Bir tencereye sos malzemelerinin hepsini koyup iyice karıştırdıktan sonra ocağı yakıyoruz.
  8. Sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz.
  9. Koyulaştığında ocaktan alıp kabuklanmaması için karıştırarak ilk sıcağını çıkartıyoruz. serin bir yerde bekletiyoruz.
  10. Servis tabağına ya da küçük kavanozlara önce muhallebi sonra bisküvi olacak şekilde kat kat döşüyoruz. 
  11. Son olarak muz diziyoruz ve çikolata sosu döküyoruz.
  12. 3-4 saat buzdolabında bekletip servis ediyoruz.

Afiyetle, sağlıkla





23 Temmuz 2018 Pazartesi

KARAMELİZE ŞEFTALİLİ İRMİK TATLISI



Dün Sevgim'in doğumgünüydü. Son dakikada evde toplanmaya karar verince sevdiği şeylerden pratik bir menü oluşturdum. Bu sıcakta, yaz günü pasta falan uğraşmak istemediğim ve Sevgim irmiği çok sevdiği için de hem şık hem de pratik sunumlu bu kuplardan yapıverdim.

Hazırlaması 15/20 dk süren bu pratik tatlıyı denemenizi tavsiye ederim, biz üzerine dondurma koyup da servis ettik, 10 numara oldu :)

Malzemeler: (10 kup çıktı)

  • 3 büyük boy su bardağı (Şu meşrubat bardağı gibi olanlardan) süt
  • 8 yemek kaşığı irmik
  • 6 yemek kaşığı toz şeker (ben tatlı pek sevmiyorum, isterseniz çoğaltabilirsiniz)
  • 1 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 paket vanilya
  • 2 olgun şeftali
  • 3 yemek kaşığı toz şeker (Bu şeftali için)
  • Muhallebiyi inceltmek için soğuk süt
Yapılışı:

  1. 3 büyük boy su bardağı süt, irmik, vanilya ve hindistan cevizini bir tencereye alıp karıştırarak koyulaşana, göz göz olana kadar pişiriyoruz.
  2. İyice koyulaşınca ocağı kapatıyoruz ve azar azar süt ilave ederek muhallebiyi hafif akışkan bir kıvama getiriyoruz.  (Eğer tatlınızı kupta değil büyük bir tepsi ya da borcama yapmak isterseniz bu inceltme aşamasını yapmayın, direk hafif ıslatılmış borcama tatlınızı dökün)
  3. Kıvamını açtığımız irmikli muhallebiyi servis yapacağımız kuplara paylaştırıp şeftalileri hazırlamaya geçiyoruz.
  4. Şeftalileri soyup orta büyüklükte küpler haline doğruyoruz.
  5. Bir tavaya 3 yemek kaşığı toz şekeri koyup ocakta eritmeye başlıyoruz. 
  6. Şeker eriyince hafif rengi dönmeye başlayınca şeftalileri ekliyoruz. 
  7. Şekeriniz toparlanbilir endişelenmeyin, şeftaliler suyunu salıp tekrar çekene kadar ve hafifçe karamelleşinceye kadar alt üst ederek pişiriyoruz.
  8. Pişen şeftalileri bir kaşıkla muhallebilerin üzerine paylaştırıp soslarından da dökerek tatlımızı tamamlıyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


29 Haziran 2018 Cuma

KOLAY KREM KARAMEL


Yapması pratik, sunumu şık şeyler gönlümün en kıymetli noktasında oturur her daim. Üşendiğimden değil, vakitsizlikten veriyorum bu kıymeti kendilerine. Çalışan, mesaisinin çoğunu mutfağa ayıracak zamanı olmayan herkesin hakkı bu "vakit nakittir" temalı tarifler bence.. 

İşte yine bu konuda madalyayı hakeden bir güzel ile karşınızdayım.

Yapması 10-15 dk kadar sürüyor.. Soğutup ikram ettikten sonra ise alacağınız takdirin, toplayacağınız tebessümün kıymeti paha piçilemez. (Mastercard reklamı gibi mi ne oldu bu) :)

Yani anlayacağınız on numara 5 yıldız kendisi ..

Buyrun tarife geçelim... 

Kasenizin büyüklüğüne göre kaç tane çıkacağı değişecektir. Ben nescafe fincanında ve minik likörlüklerde yaptım, 10-12 adet çıktı.

Malzemeler: 

  • 1 kg süt
  • 1 adet yumurta
  • 2 tepeleme yemek kaşığı un
  • 2 tepeleme yemek kaşığı nişasta (mısır/buğday farketmez)
  • 7 yemek kaşığı toz şeker (ben çok tatlı sevmem)
  • 1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
  • 1 kepçe toz şeker (karameli için)
Yapılışı:

  1. Süt, yumurta, toz şeker, nişasta ve unu bir tencereye alalım. Bir çırpma teli ile iyice çırpıp karışmalarını sağlayalım.
  2. Ocağı yakalıp ve muhallebi koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirelim.
  3. Muhallebi kaynayıp göz göz patlayınca ocağı kapatalım.
  4. Tereyağını ekleyip bir mikser yardımı ile 3-4 dakika muhallebi krem gibi pürüzsüz ve parlak oluncaya kadar çırpalım.
  5. Bir tavaya 1 kepçe toz şekeri koyalım ve ocağa alalım.
  6. Altın sarısı bir renk alana kadar şekeri eritelim. Arada tavayı sallayarak yanmasını engelleyelim.
  7. Servis için kase/bardak ne kullanacaksak dibine önce tavada erittiğimiz karemelden bir kaşık koyup üzerine muhallebiden dökelim. Bitene kadar tekrarlayalım.
  8. Önce bir süre tezgahta soğutalım, sonrasında buzdolabına koyalım.
  9. En az 2-3 saat beklettikten sonra (Ertesi gün daha güzel oluyor) koyduğumuz kase/bardak kenarlarını biraz bıçakla gevşetip servis edeceğimiz tabağa ters çevirerek servise hazır edelim.
Afiyetle, sağlıkla




14 Mayıs 2018 Pazartesi

ÇİLEKLİ MAGNOLIA PUDİNG




Daha önce oreolu ve muzlu magnolia tarifi paylaşmıştım sizlerle.. Çilek mevsimi gelince bir başka tarifle bu sefer farklı bir denemem oldu. Bu tarifi kuzenim Nilay'dan aldım, denemiş beğenmiş .. Biz de oldukça beğendik ve sanırım bundan sonra temel magnolia tarifimiz bu olacak..

Malzemeler:

  • 2 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 adet yumurta
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 kg süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket sıvı krema
  • 1 paket labne peyniri
  • 1 ufak paket bebe bisküvisi
  • 1/2 kg çilek

Yapılışı:
  1. Derin bir kapta un, şeker, nişasta, süt, vanilya ve yumurtayı bir tel çırpıcı yardımıyla çırpıyoruz.
  2. Çırptığımız bu karışımı bir tel süzgeçten süzerek tencereye aktarıyoruz.
  3. Orta hararetteki ateşte koyu muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişiriyoruz.
  4. Pişen muhallebiyi mikserle 3-4 dakika kadar düşük hızda çırparak hem soğutup hem de kabuklanmamasını sağlıyoruz.
  5. Daha sonra muhallebiye, labne ve kremayı da ekleyerek 2-3 dk kadar daha çırpıyoruz.
  6. Çilekleri yıkayıp doğruyoruz.
  7. Servis edeceğimiz tabağın kenarlarına çilekleri bir sıra diziyoruz. Kabın ortasından başlayarak muhallebiden döküyoruz. 2-3 kepçe döktükten sonra elimizle ufaladığımız bebe bisküvilerini gezdiriyoruz. Yine muhallebi döküyoruz. Bu sefer biraz çilek gezdiyoruz. Bu şekilde muhallebi tamamlanana kadar yapıyoruz. En üste bebe bisküvisi ya da çilek arzuya göre nasıl isterseniz dizebilirsiniz.
  8. Soğutup servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


20 Şubat 2018 Salı

CEVİZ KROKANLI MUZLU KUP



Bardakta sunulan tatlıları her zaman severim. Hem sunumu şıklaşıyor hem de ikramı oldukça kolay oluyor. 

"Merhaba misafir, buyurun tatlınız :)" "Buyurun, bu da kaşık" bitti... :) 

Klasik etimek tatlısından esinlenerek yaptığım bu kup bulut gibi hafif muhallebisinin içinden gelen kıtır krokanlar ve karamel tadı ile çok eğlenceli bir hal aldı desem acaba çok mu magazin yapmış olurum, ne dersiniz..

Buyurun tarife geçelim ..

Malzemeler: (8 adet kup - tabii bardağın ölçüsüne göre değişebilir)

Krokan için;
  • 2 su bardağı bütün ceviz içi
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
Etimeklerinin şerbeti;
  • 8 yemek kaşığı toz şeker 
  • 1 su bardağı su
Muhallebi için;
  • 1 kg süt 
  • 5 tepeleme yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı toz şeker (ben tatlıları çok tatlı sevmem, arzu ederseniz arttırabilirsiniz ama içindeki diğer malzemelerdeki şekeri göz ardı etmemenizi tavsiye ederim)
  • 1 paket toz vanilya
  • 1 paket krema
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket etimek (tuzsuz)
  • 2-3 adet muz

Yapılışı:
  1. Öncelikle krokan ile başlayalım. Bir tepsi ya da tabağa yağlı kağıt seriyoruz.
  2. Bir tavaya toz şekeri koyup orta ısıda eritiyoruz, şeker eriyince ısıyı yükseltip renginin fındık kabuğu rengi almasını sağlıyoruz.
  3. Rengi değişen şekerin içine cevizleri atıp heryerine şeker gelmesini sağlayacak şekilde karıştırıyoruz. Sonra hazırladığımız yağlı kağıda döküp yayarak soğumaya bırakıyoruz.
  4. Etimeklerin şerbeti için yine bir tavaya toz şekeri koyup tıpkı karameli yaparken olduğu gibi şekeri hafifçe yakıyoruz. Şeker renk değiştirdiğinde dikkatlice suyu ekliyoruz ve bir taşım karıştırarak ocağın altını kapatıyoruz.
  5. Sütün 3/4'ünü bir derin kaseye alıyoruz. Un, şeker ve vanilyayı ekleyerek iyice çırpıyoruz. Bir tel süzgeçten geçirip muhallebiyi pişireceğimiz tencereye aktarıyoruz.
  6. Muhallebiyi karıştırarak göz göz oluncaya kadar pişiriyoruz.
  7. Sıcakken içine krema ve tereyağı katarak mikserle 7-8 dk kadar çırpıyoruz. Bu aşamada ayırdığımız sütten kıvamına göre ilave etmemiz gerekebilir. Muhallebimizin kıvamı kaşıktan su gibi akmasa da orta akışkanlıkta, çok yoğun olmayan bir kıvamda olmalı.
  8. Kuplarımıza porsiyonlamaya başlayabiliriz.
  9. Bir dilim etimekten alıp bir kaç parçaya kırarak kubun dibine koyuyoruz. Üzerine etimeği ıslatacak şekilde şerbetten gezdiriyoruz. Tüm kuplara önce etimekleri yerleştirip kalan şerbeti çektirmek ve karamel sos elde etmek için ocağın altını açıyoruz. Ocakta kaynayan karamel bir süre sonra suyu buharlaşarak daha kıvamlı bir hale geliyor, bunu muhallebinin aralarına kullanacağız.
  10. Tepsiye yaydığımız krokanları bir mutfak robotu yardımı ile orta irilikte parçalıyoruz.
  11. Kuplara yerleştirdiğimiz etimeklerin üzerine muhallebiden döküyoruz. Muz dilimliyoruz. Karamel sostan gezdiriyoruz, krokan serpiştiriyoruz ve tekrar muhallebi döküyoruz. En üstüne krokan serperek ve biraz da krokan sosundan gezdirerek kuplarımızı tamamlıyoruz. 

Afiyetle, sağlıkla








18 Aralık 2017 Pazartesi

OREOLU & MUZLU MAGNOLIA PUDING


Magnolia Puding, son dönemlerin favori tatlılarından.. 

Herkesin kendine ait bir magnolia tarifi oluştu. Bu da benim uygulamam..

Yılbaşı sofrasında hafif ama gösterişli bir sunumla misafirlerinize güzel bir tatlı alternatifi oluşturmak isterseniz buyurun;

Malzemeler:

  • 20 adet Oreo
  • 2 adet muz
  • 1 kg süt 
  • 6 tepeleme yemek kaşığı toz şeker (Şeker miktarı zevke göre ayarlanabilir)
  • 7 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket (200 ml) krema
  • 1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
Yapılışı :

  1. 15 adet oreoyu robotta çekip toz haline getiriyoruz. (İri taneli toz iyice ufalmadan)
  2. Muzları ince ince doğruyoruz.
  3. Bir kaseye sütün 3/4'ünü döküyoruz, tamamını dökmeyelim. Süte un, şeker ve vanilyayı ekliyoruz ve bir çırpma teli ile karıştırıyoruz.
  4. Bir tel süzgeçten süzerek bu karışımı bir tencereye alıyoruz. (Bu aşama topaklanmasın diye yapılıyor)
  5. Orta ısıda ateşte karıştırarak iyice koyulaşıncaya kadar pişiriyoruz.
  6. Pişen muhallebiye kremayı ve tereyağını ekliyoruz. Koyuluğuna göre azar azar süt de katarak yaklaşık 5 dk kadar yüksek hızda krem kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.
  7. Ben hem böyle minik kuplarda yaptım hem de bir borcama yaptım. İkisi de servis için güzel oldu.
  8. En alta oreo kırıntısı döküp üzerine muhallebi, sonra muz ve yine kırıntı döktüm. En üste yine muhallebi koydum. Ayırdığım 5 oreoyu gelişigüzel şekilde elimle parçalayarak üzerini süsledim.
Afiyetle, sağlıkla


9 Ekim 2017 Pazartesi

MEYVELİ PARFE



Pişirmesi olmayan bir tatlı yine.. Tıpkı bu çilekli cheesecake tarifi gibi.. O yüzden yine pratiklik sınıfında tam not almayı başardı. Tarifi umut sepetim blogunda görmüştüm. Fotoğraf çekmeye fırsatım olmadan kesen misafirlerime de buradan selam olsun :) Neyseki bu pozu instagram için çekmişler :)

Bu arada instagram hesabımı takip ediyor musunuz? https://www.instagram.com/yemekbahane

Hadi tarifi şuraya not edelim..

Malzemeler:

  • 2 paket Dankek çikolatalı rulo pasta 
  • 1 paket toz kremşanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 500 gr dondurma (ben vanilyalı kullandım)
  • meysim meyveleri (ben şeftali, kırmızı erik ve üzüm kullandım)

Yapılışı :

  1. Toz kremşantiyi bir bardak soğuk süt ile çırpıp koyu kıvam alınca buzdolabında bir süre bekletiyoruz.
  2. O sırada biz tercih ettiğimiz meyvelerden minik minik küpler doğrayarak hazırlık yapıyoruz.
  3. Bir kasede çırpılmış krem şanti, dondurma ve doğradığımız meyveleri karıştırıyoruz.
  4. Bir kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt yerleştiriyoruz.
  5. Rulo pastayı bir parmak kalınlığında olacak şekilde dilimleyip kelepçeli kalıbın içine dik şekilde çerçeve yaparak diziyoruz. 
  6. Ruloların çerçevesi bitince hazırladığımız dondurmalı karışımı ortaya dköüp kaşıkla eşit şekilde dağıtıp üzerini düzeltiyoruz.
  7. Bu şekilde minimum 2 saat buzlukta beklettiğimiz tatlımızı ikramdan hemen önce kelepçeden çıkartarak yine meyvelerle süsleyerek servis ediyoruz. 

Afiyetle & sağlıkla,




24 Kasım 2016 Perşembe

YENİDEN BİR ÇAY DAVETİ VE GÜNCELLEMELER

Çay daveti


Merhaba Ben Müge :) Tanışıyor muyuz :)


Nisan'dan beri blogumu update etmediğimi bugün bir ajanstan aradıklarında hatırladım :( Sağolsunlar bana bu hatırlatmayı yaptılar..


"Müge Hanım sanırım artık blog yazmıyorsunuz"


"Şey ...evet ..aslında... kem..küm"


Tam olarak yaptığım buydu doğru.


Bakın şimdi hiç mazeret üretmeyeceğim, boş vaatlerde de bulunmayacağım. Direk konuya giriyorum.
Çocuklarım vardı hatırlarsanız :) Onlar büyüyorlar. Aras 5,5 oldu bile. Okula gitmeye devam ediyor. Poyraz deseniz taammm 20 aylık artık. Anne-baba-mama-hacı (teyzeme taktığımız isim) gibi kelimeler sarfediyor. Tırmanıyor, koşuyor, gülüyor, ağlıyor, hala emzik emiyor, biberondan süt içiyor :) Ama pek cabbar, abisine sürekli kafa tutuyor ama onu öpmeden de edemiyor.


Ben, ben mi? İş değiştirdim. Ağustos ayında yine bir lojistik firmasına geçtim. Bildiğiniz çalışan anne durumunda devam yani..


Evde durumlar, iki çocuklu her ailede olduğu gibi, karışık, dağınık, olağan ve sıradan :)


Oğlum oyuncaklarını topla, yavrum hadi yemeğe, bebeğim in o koltuktan düşeceksin şeklinde devam eden muhabbetler.. bildiğiniz anne klasikleri işte :)


Geçenlerde uzuuunnn bir aradan sonra (takribi 6 ay) evimize misafir geldi. Düşünün gidip heyecanla halı falan aldım mutfağa, o derece motive etti beni bu misafir durumu :)


Önce annemle aşure yapmayı düşündük ama o hasta olunca ben yine klasik menülerimden biriyle mutfakta buldum kendimi. Ahhh bir iyi geldi görmeniz lazımdı beni..


Bu çay daveti yaklaşık 10 kişilikti. Katılımcıların yaş ortalaması 45 civarındaydı. Klasik bir çizgi ile seçtim menüyü. Damak zevklerine, sağlık dengelerine özenerek :)


Paşa Böreği bildiğiniz üzere özellikle annemin demirbaş listesinde en tepede. Menünün bel kemiği yani doyurucu görevi ona verildi.
İkinci tuzlu olarak da yeni bir tarif denedim, onu size yazacağım. Tuzlu minik kurabiyelerden yaptım.
Üç tane salata ile menümü destekledim.
Tavuklu Salata
Kısır ve Nohut Salatası
Tatlı olarak ise kakaolu ıslak kek (tarifini yazacağım) ve Muzlu Magnolia (tarifini yazacağım) yaptım.


Menü oldukça dengeli ve doyurucu oldu. Üstelik de yapım aşamaları kolay ve yorucu değildi. Sizler de çay daveti menülerinizde bu alternatifleri değerlendirebilirsiniz.


Islak kek bir sonraki post'da gelecek..


Afiyetle & sağlıkla,





20 Şubat 2014 Perşembe

KAVANOZDA ÇİKOLATALI MOUSSE

Kavanozda Çikolatalı Mousse

Herkes sizden tarif isteyecek hazır olun :)

Evet bu kadar iddialıyım. Çünkü bu tatlıyı ben ilk yediğimde hemen tarifini istedim :) Tatlıyı yapan, uzun yıllar ABD'de yaşayan ve cafe işleten bir tanıdığım. O direk kasede yapmıştı ve benim o gün bu tatlıyı yemem tamamen tesadüften ibaretti. Meğer bu tesadüf değil kadermiş :) 
Bendeki buluşma için menüyü oluşturduğumuzda denemeye karar verdim yapmaya ama böyle kavanozda servis ederek.. Aras hala kavanozdaki meyvelerden yediği için bir hafta kavanoz biriktirmek yetti :) Alt yapı hazırdı sıra malzemelerdeydi. Onları da alınca yapım aşaması.. Hiç zor değil, korkulacak bir şey yok :) Hadi hemen deneyin..

Orjinal adı MOUSE - O - CHOCOLA ymış !

Malzemeler: (15 kavanoz - 4 adet de kase çıktı )

Beyaz Muhallebisi :
  • 1 litre süt
  • 7 tepeleme yemek kaşığı un
  • 4 yemek kaşığı tereyağ 
  • 10 yemek kaşığı toz şeker 
  • 2 paket vanilya
Çikolatalı Mousse:
  • 7 yumurta
  • 4 paket bitter kakaolu çikolata (80 grlık paketler , ETİ KARAM kullandım)
  • 4 yemek kaşığı nescafe
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
Diğer Malzemeler:
  • 5 adet muz
  • 200 gr savuyer bisküvisi
  • Bisküvileri ıslatmak için süt

Yapılışı:

  1. Yumurtaların sarıları ve beyazları itina ile ayrılır. 
  2. Yumurtanın akları kar haline gelene kadar çırpılır.
  3. Çikolata ufak doğranır ve bir kaseye alınır. Çikolata, nesacafe ve tereyağ benmari usulü ile eritilir.
  4. Homojen kıvama gelen bu karışıma teker teker yumurta sarıları ilave edilerek karıştırılır (hala sıcak suyun üzerindeyken)
  5. Tüm yumurta sarılarını karıştırdıktan sonra ateşten alınır ve yumurta akından azar azar ilave edilerek köpükleri söndürmeden karıştırılır. (bir tahta kaşıkla alttan üste doğru karıştırma hareketiyle)
  6. Muhallebisi için un, süt, şeker ve vanilya bir tencereye alınarak, devamlı karıştırılarak pişirilir.
  7. Koyulaşıp göz göz olunca ocaktan alınır.
  8. Tereyağ eklenir ve 10 dk kadar mikserle iyice çırpılır. 
  9. Muzlar dilimlenir.
  10. Bisküviler süte batırılarak ıslatılır. Servis edilecek kasenin dibine yerleştirilir.
  11. Üzerine muhallebi dökülür.
  12. Dilimlenen muzlardan dizilir.
  13. Son olarak çikolatalı mousse dökülerek, soğutularak servis edilir.
Afiyetle & sağlıkla,

14 Şubat 2014 Cuma

KONSEPTİ KIŞ OLAN BİR ÇAY PARTİSİYDİ BİZİMKİSİ

Kış Temalı Davet Sofrası BLOG KIZLARI BULUŞTUK ...
Bu değişik bir durum değil artık biliyorsunuz, bir her ay hatta bazen ayda 2 sefer görüşür duruma geldik..Heyecanla bekliyoruz buluşacağımız zamanı. Ancak fark ediyorum ki bunu sadece biz beklemiyoruz, bazen sizler de bekliyorsunuz bizim buluşmaların yansımalarını :) Geçenlerde bir yorum aldım, ne zaman yazacaksın kış temalı buluşmanın detaylarını diyen.. İşte tembelliğimden ancak oluyor, affedin :)
Bizim bu grupta senede bir sıra geliyor ev sahipliği konusunda genelde, elbette özel bir durum olmadığı sürece.Geçen sene benim sıram geldiğinde  yılbaşını bizim evde kutlamıştık.
Bu sene de ocak ayı denk gelince oturdum düşündüm. Temayı ne olarak kurgulasam, masamızı nasıl hazırlasam diye.. Kış Temalı Davet Sofrası

Kafamda deli sorular :) misali .. günlerce düşündüm.. ne olsa diye.. Sonunda, o aralar havalar çok soğuk gidiyordu :) aklıma "KIŞ" geldi.. Madem ocak ayındaydık, madem çok soğuktu.. Kış teması olsun dedim.. Dedim dedim de .. farklı ne yapabilirim meselesi vardı bu sefer düşünecek konu olarak...
İşte orada her zaman bu parti meselelerime deva olan yetenek zengini Zeynepciğim devreye girdi.Bir mail attım, hayalimi anlattım :) O kadarı yetti ona.. İşte sonuç.. Bembeyaz, kar gibi bir masa...

Centerpiece

Kendi tasarladığı ve elleriyle hazırladığı masa süsü (centerpiece) .. yaptığı ponponlar (ponpon yapımını Zeynep'in blogundan öğrenebilirsiniz)
Sicimden hazırladığı peçete halkaları.. Hepsi el emeği Zeynep'in..

Peçete & Misafir Ben de temaya uygun olsun diye aktardam kış çayları aldım, paketledim.. Tabaklarına koyup, hem onlara minik bir hediye hazırlamış oldum hem de masa görsel olarak renklenmiş oldu. English Home'dan aldığımız kartları tırtıklı makasla kesip üzerlerine isimleri yazarak tabak sunumunu böylece tamamlamış olduk :) 

Büfemize gelirsek, yine imece herkesin bir şey yapıp getirdiği bir ikram sistemi ile devam ediyoruz diyebilirim.
 Açık Büfe

Menümüzde şunlar vardı:

  • Tavuklu Börek (ben yaptım, tarifini vereceğim)
  • Börülce Salatası (Fadime'den) 
  • Zeytinyağlı Lahana Dolması (annem yaptı)
  • Zeytinyağlı Kuru Patlıcan & Biber dolması (annem yaptı)
  • Pırasalı Kiş (Esra'dan) (Benzer bir tarife buradan ulaşabilirsiniz)
  • Kardan Adam Salata (Nesli'den)
  • Otlu Poğaça (Selen'den) (Benzer bir tarife buradan ulaşabilirsiniz)
  • Minik Kavanozlarda Çikolatalı Mousse   (ben yaptım, tarifini vereceğim)
  • Kestaneli Makaron (elbette Münevver Ablamızdan)
  • Havuçlu Kek (Yasemin'den)

Açık Büfe

Ayrıca kış temasına uygun olması açısından;
*Boza
*Fırınlanmış Kestane
*Kuruyemiş

de ikramlarım arasındaydı..
Herşeyin ayrı ayrı fotoğrrafını çekmeye pek fırsatım olmadı bu sefer ev sahibi olduğum için ...İşte bir kaç kare ayrıntı...
Kestaneli Makaron

Kestaneli Makaronlar..
Otlu Poğaça

Otlu Poğaça..Kardanadam Salatası Kardan Adam Salatası.. Kavanozda Çikolatalı Mousse Çikolatalı Mousse Zeytinyağlı Dolma İşte böyle savdım sıramı :) seneye bakalım nasıl olacak, neler yapacağım :) Şimdi sıra Esra'da cumartesi ondayız ... Bizi izlemeye devam edin :)
Afiyetle & sağlıkla,

6 Şubat 2014 Perşembe

VİŞNELİ FIRIN SÜTLAÇ

Vişneli Sütlaç

Fırın sütlaçta ferahlık ... vişne.. 

Alıştınız artık benim yazlık tariflerime. Bu da yazdan kalma aslında ama dondurulmuş vişne bulmanın kolaylığına sığınarak "mevsimsiz" olarak nitelendirebiliriz diye düşünüyorum :) 
Sütlü tatlı sevenlere, meyve ile ferahlatacak bir keyif vaad ediyorum dermişim :)
Evet ediyorum, hem de ne keyif.. Hem soğuk hem tatlı, hem de meyvenin buruk tadı.. daha ne olsun ???

Daha önce yaptığım fırın sütlaç tarifini değil, bu sefer Oktay Usta'nın tarifini denemiştim.

Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 3 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 1 kase vişne (çekirdekleri çıkmış)
  • 1 yumurta sarısı 
Yapılışı :

  1. Pirinci suda lapa lapa olana kadar haşlıyoruz. Haşlanınca fazla suyunu süzüp, pirinci bekletiyoruz.
  2. Süt , şeker ve yumurta sarısını bir tencereye alıp çırpma teliyle karıştırıyoruz. Ocakta, kısık ateşte kaynamaya bırakıyoruz. 
  3. Süt kaynayınca haşlanmış pirinçleri tencereye ilave ediyoruz. Beraber pişirmeye devam ediyoruz.
  4. Bir kasede nişastanın soğuk su ile kıvamını açıyoruz.
  5. Sütlaç kaynamaya başladığında açtığımız nişastanın yarısını sütlaca ekleyip karıştırıyoruz. Kıvamının koyuluğuna göre geri kalan kısmı da dengeleyerek ilave ediyoruz.
  6. Fırın kaplarına pişen sütlacı döküp, üzerlerine vişne serpiştiriyoruz.
  7. Fırın kaplarını içine su konmuş fırın tepsisine yerleştirip önceden 200 derecede ısıttığımız fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
  8. Soğuk servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,




27 Kasım 2013 Çarşamba

UZMAN TV'DEKİ HALLEY PASTA TARİFİ


Uzman TV çekimleri için yaptığım Halley Pastayı daha önce aslında hiç denememiştim. Yemekbahane'nin yeni evli ve mutfak korkusu yaşayan bayanlarına, öğrenci evlerinde az bütçe ile tatlı yapmak isteyen okurlarıma hitap eden bir tatlı oldu. Yapımı çok ama çok pratik. Öyle ki çekimlerde bir süre standardı olduğundan pek konuşmuşum :) doldurabilmek için.. Yapılan kremşantili karışımın içine kuru meyveler ve yemişler de ilave edilerek tadı daha da zenginleştirebilirsiniz.

Malzemeler:
  • 10 adet Halley bisküvisi
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket krema
  • 250 gr sütlü ve bitter karışık çikolata
  • yağlı kağıt - pasta kalıbı
  • süslemek için hindistan cevizi ve toz Antep fıstığı
Yapılışı:
  1. 1 paket krem şanti ve 1 su bardağı sütü kullanarak krem şantiyi yapıyoruz.
  2. Halleyleri elimizle küçük parçalar halinde krem şantinin içine kırıyoruz ve şanti ile özdeşleşinceye kadar karıştırıyoruz.
  3. Karışımı altına yağlı kağıt koyduğumuz kelepçeli pasta kalıbına boşaltıyoruz ve bu şekilde buzlukta en az 3-4 saat sertleşmesini bekliyoruz.
  4. Çikolataları benmari usulü ile tamamen eritiyoruz.
  5. Kremayı bir karıştırma kabına alıyoruz ve üzerine erittiğimiz çikolatayı ekledikten sonra mikserle iyice çırpıyoruz. Elde ettiğimiz ganajı da soğutuyoruz.
  6. Buzluktaki pastayı kalıptan çıkarıp düz bir tabağa alıyoruz. Üzerine çikolatalı sosu sıvıyoruz.
  7. Pastayı hindistan cevizi ve fıstıkla süsleyip servis ediyoruz.

Videolu olarak izlemek için tık tık...


4 Ağustos 2013 Pazar

ELMALI PRENSES TATLISI

Elmalı Prenses Tatlısı

Sofra Dergisi tariflerimden biri daha..

Ben bu tatlıyı konsept elma olduğu için elma ile uyguladım ama vişnelisini de muhakkak denemelisiniz. Şimdi tam da zamanıyken nefis bir yaz tatlısı elde edeceğinize eminim.. Şeftali de çok yakışacaktır.. Meyveleri çeşitlendirmek elbette mümkün..

Malzemeler:

Tabanı için;


  • 15 adet petibör bisküvi
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviziçi
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
Muhallebisi için;

  • 1/2 kg süt
  • 1/2 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 60 gr tereyağ

Üzeri için;

  • 2 adet elma
  • 5 çay bardağı elma suyu
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı buğday nişastası

Yapılışı:


  1. Tatlımızın tabanı için öncelikle tereyağını eritiyoruz. 
  2. Mutfak robotu ile un haline getirdiğimiz bisküvilere tereyağını karıştırıyoruz. Fındıkları da ilave ederek bu harcı servis edeceğimiz kaselerin tabanına koyarak bir kaşıkla bastırarak iyice sıkıştırıyoruz.
  3. Bir tencerede muhallebi malzemelerinden tereyağ hariç hepsini karıştırarak pişiriyoruz. Kıvam koyulaşınca ocaktan alıyoruz. Sıcakken tereyağını ilave ederek karıştırıyoruz.
  4. Daha önce hazırladığımız tabanın üzerine muhallebiyi döküyoruz.
  5. Üzerlerine soyup ufak küpler halinde doğradığımız elmalardan koyuyoruz.
  6. Elmalı jöle için, elma suyu, nişasta ve şekeri ocakta koyulaşana kadar pişiriyoruz. Jöle hazır olunca muhallebi ve elmaların üzerine dökerek soğuk servis ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

10 Mayıs 2013 Cuma

PİŞİRMEDEN PRATİK ÇİLEKLİ CHEESECAKE

Pratik Cheesecake

Cheesecake yapmak aslında benim için en pratik tatlı.. Kek çırpar gibi .. malzemelerim evde varsa hemencecik yaparım genelde..Ama bu sefer daha da pratikleşti, üstelik yazlık moduna daha da uygun oldu sanki.
Buzdolabında sadece dondurularak hazır hale gelen bu tatlıyı yaparken kelepçeli kalıp yine ideal bir görüntü sağlamak adına önemli. Ama yoksa ya da alternatif bir sunum tercih ederseniz tek kişilik porsiyonlar ya da bir borcam da kullanılabilir.
Pratik Çilekli Cheesecake

Malzemelerin içerisinde de görebileceğiniz üzere, oturduğum semtte jelatin ya da toz jöle bulamadığım için  Dr. Oetker'in Cheesecake yap paketinin yarısından faydalandım. Tatlının kesildiğinde düzgün olmasını istediğim için bu karışımın içindeki jelatinini kullanmış oldum diyebiliriz. Arzu ederseniz kullanmayabilirsiniz ancak serviste dilimleme sorunu çekebilirsiniz.
Şimdi çilek mevsimi diye çilek kullandım ama alternatif olarak böğürtlen, şeftali, kayısı gibi meyveler de kullanılabilir.

Pratik Çilekli Cheesecake

Malzemeler:
  • 1,5 paket Burçak bisküvisi
  • 50 gr tereyağ ya da margarin (Ben Teremyağ kullandım)
  • 2 paket Labne peyniri
  • 5 tepeleme yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket krema
  • 1/2 paket Dr. Oetker Cheesecake Yap
  • 1 kg çilek

Pratik Cheesecake

Yapılışı:
  1. Bisküvileri robottan çekip un haline getiriyoruz. 
  2. Tereyağını bir tavada eritip un haline gelen bisküvilerle karıştırıyoruz.
  3. Kelepçeli kalıbın kenarlarını ıslatıp tabanına yağlı kağıt yerleştiriyoruz.
  4. Yağlanan bisküvileri bastırarak yağlı kağıt serilmiş tabana yerleştiriyoruz.
  5. Labne ve pudra şekerini bir kasede mikserle çırpıyoruz.
  6. Bir başka kasede krema ve cheesecake karışımını çırpıyoruz.
  7. Bu kremalı karışımı peynirli labneye katarak bir dakika kadar da o şekilde çırpıyoruz.
  8. Tüm bu karışımın içine ufak ufak çilek doğruyoruz (yaklaşık 300 gr kadar) Hazırladığımız krema ile karıştırıyoruz.
  9. Büyük çileklerden seçip ortadan ikiye bölüp bisküvilerin üzerine çemberin çevresine diziyoruz.
  10. Peynirli çilekli harcı döküp üzerini düzelterek kabı streç film ile sararak buzluğa kaldırıyoruz.
  11. Bu şekilde minimum 3-4 saat tutuyoruz.
  12. Servis etmeden önce üstüne de çilek dizerek buzdolabının alt kısmına alıyoruz.
  13. Dilimleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

21 Mart 2013 Perşembe

TEL KADAYIFLI PASTA

Tel Kadayıflı Pasta
Geçenlerde yine çaya misafirim geldiğinde denediğim bir tarifi paylasacağım sizinle... Son dönemlerin yeni trendi rejimde olmak bu çay davetlerinde de etkisini gösteriyor, biliyorsunuz. "bak rejimdeyiz, pasta, börek yapma! Bir salata, simit, peynir yeter!" sözleri uçuşuyor hep ..
Malum beklenti o yönde olunca ben de çok abartamıyorum :)Örneğin bu davetimin menüsünü tam da öğle saatinde toplanılacağı için salata ağırlıklı hazırladım
*Kısır
*Yoğurtlu Kereviz Salatası
* Çiftlik Böreği
*Kuru Domatesli Ruşeymli Ekmek **tarifi yakında gelecek
Tatlı olarak da muhallebili bir tatlı yapmak istedim, aklıma da uzun zamandır denemek istediğim tel kadayif geldi. Yapımı gayet kolay oldu.. görüntüsü de beğeni topladı. Kalıbı olmayanlar bir tepsi ya da borcam da uygulayabilirler, ben 20 cmlik kelepçeli kalıpta yaptım.

Malzemeler:
*250 gr tel kadayıf (kalıp ya da tepsiniz büyükse malzemelerinizi arttırmanız gerekecektir)
*2/3 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
*1/3 çay bardağı sıvı yağ
*1 yemek kaşığı tereyağ
Muhallebisi için:
*5 tepeleme yemek kaşığı un
*1 su bardağı toz şeker
*1/2 lt süt (çok koyu olursa ilave edilebilir)
*3 yemek kaşığı tereyağ
*1 paket vanilya
Süslemek için:
*Dövülmüş fındık
*Toz fıstık
*Hindistan cevizi
Not: Arzu edilirse arasına ve üzerine meyve de konabilir.
Yapılışı:
1-Kadayıfları bir kesme tahtasında keserek ufaltıyoruz.
2-Bir tencereye sıvı yağ ve tereyağı koyup kestiğimiz kadayıfları kavuruyiruz.
3-Rengi dönen kadayıflara toz şekeri de ilave ederek bir müddet daha kavuruyoruz(şekeri çok tutmamamız gerekir aksi taktirde kadayıf sertleşecektir)
4-Ocağı kapatıp cevizleri de ekleyip karıştırarak kadayıfları soğutuyoruz.
5-Un, şeker ve sütü topaklanma olmaması için sürekli karıştırarak muhallebiyi pişiriyiruz.
6-Kıvamı koyulaşınca ocaktan alıp tereyağ ve vanilyayı ekleyerek 5dk mikserle çırpıyoruz.(Mümkün olduğu kadar uzun çırpmak önemli)
7-Kelepçeli kalıbımızı(ben 20 cmlik kalıp kullandım) pastayı servis edeceğimiz tabağa, tabanını koymadan yerleştiriyoruz.
8-Kadayıfların yarısını tabana yerleştirip, üzerine kremayı döküyoruz.
9-Üzerine tekrar kadayıf yerleştiriyoruz.
10-Buzdolabında 3-4 saat beklettikten sonra üzerini süsleyip, kalıbı açarak servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

6 Şubat 2013 Çarşamba

PASTACI KREMASI DOLGULU MİLFÖY KAŞIK TATLISI

kaşık tatlısı

Milföyü çok severim.. Tatlıda da tuzluda da hep iyi sonuç veriyor bence. Pratikliğine rağmen şık dokunuşlar ortaya çıkartmak da mümkün olunca kalbimi derinden çalması işten değil..

İglo çalışmamızda yaptığımız tatlı sunumu ile gözümüzü doldurdu, lezzeti ile de damağımızı :)

Yapımı ise çok ama çok basit ..

Malzemeler:

Pastacı Kreması için;
  • 250 ml süt
  • 60 gr toz şeker
  • 35 gr un
  • 25 gr tereyağ
  • 5 gr vanilya
  • 2 adet yumurta sarısı
  • tarçın ve pudra şekeri (süslemek için)
Yapılışı :
  1. Bir yemek kaşığını kalıp olarak kullanarak çevresinden bıçakla kesip milföylerden kaşık modeli çıkartıyoruz.
  2. Bir yağlı kağıda yerleştirip bıçakla delip 180 derece ısınmış fırında pişiriyoruz.
  3. Sütün 2/3'sini vanilya ve şekerle bir tencereye koyup kaynatıyoruz.
  4. Başka bir kasede yumurta sarısı, un ve sütü çırpıyoruz ve kaynayan süte yavaşça ilave ediyoruz.
  5. Kaynamakta olan karışımımızı bu aşamada karıştırmamız önemli.
  6. Koyulaştıktan sonra ocaktan alıp, tereyağını ilave edip yediriyoruz.
  7. Pişen kaşıkların orta kısımlarını parmağımızla bastırıp kremadan koyuyoruz.
  8. Tarçın ve pudra şekeri serperek ikram ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails