Tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Tatlılar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

29 Kasım 2021 Pazartesi

DAMLA ÇİKOLATALI YUMUŞAK KEK


Ah nerede o mutfaktan çıkmadığım günler. Mutfağına yabancılaşmış hisseder mi insan kendini, aynen o duygudayım maalesef. Yoğun iş hayatı, çocukların okul konuları ve takip etmem gereken onlarca başlık olunca yeme içme faaliyetine dair hiç bir aktivitem kalmadı resmen. Tabii her haftasonu yapılan Pancake leri saymazsak 😎
Dün kahvaltı sofrasını toplar toplamaz resmen mikserime saldırdım, hemen kek pişirmeye girişiverdim. Çünkü neydi mottomuz #MutluMutfakKekKokar değil mi❤️
Kek sıcakken yarısı bitti bile, evdeki en basit malzemeyle ve evet yoğurtla. Çünkü bence en yumuşak dokulu kek yoğurtla oluyor, bu bence böyle. 

Malzemeler :
* 3 adet yumurta
* 1 su bardağı toz şeker
* 1 su bardağı yoğurt
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* yaklaşık 2,5 bardak un (birden koymamalısınız)
* 1 su bardağı damla çikolata

Yapılışı :
1. Kek kalıbını katı yağ ile iyice yağlıyoruz.
2. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. 
3. Yoğurt ve sıvıyağ ekleyip karıştırıyoruz. 
4. 2 bardak un ve diğer toz malzemeleri eleyerek karışıma ekliyoruz, çırpıyoruz. 
5. Eğer sıvı kıvamdaysa (yoğurda göre değişir) kalan unu ekleyip kek harcı kıvamında olmasını sağlıyoruz.
6. Damla çikolataları bir kaşık unla karıştırıp (dibe çökmemesi için) kek harcına ekliyoruz.
7. Yağladığımız kalıba harcı döküp 180 derece sıcak fırında yaklaşık 35 dk kadar pişiriyoruz. (içinin pişip pişmediğini kontrol ederek) fırından alıp ilk sıcağı çıkınca kalıptan çıkartıyoruz.


Afiyetle, sağlıkla 

4 Ekim 2021 Pazartesi

KEKTEN TIRAMISU

Çok farklı farklı tiramisu tarifleri verdim yıllar içinde sizlere. Elbette orjinal tarifi ile kıyaslandığında bizim bu yaptığımız tiramisuya benzetme çabası. Kahve ve peynir kullanarak o lezzeti kendi damak zevkimize uydurmaya çalışıyoruz sadece.
Bu sefer evde bir anda tatlı yapmak aklıma gelince kekini de kendim yaparak bir tarif uyguladım.

MALZEMELER 
Kek için;
*4 yumurta
*1 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı un
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
*3 yemek kaşığı kakao

Kreması için ;
*1 litre süt
*1 su bardağı toz şeker
*3 yemek kaşığı un
*3 yemek kaşığı buğday nişastası
*1 yumurta sarısı
*1 paket vanilya 
*200 gr labne peyniri

Islatmak için;
*2 tatlı kaşığı granül kahve
*3 kesme şeker
*1 fincan sıcak su 

Üzerine, 
Kakao


Yapılışı :
1.Önce kek ile başlayalım. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpalım.
2.Tüm toz malzemeleri elekten geçirip buna ekleyelim ve yumurtalı karışıma ekleyelim.
3.Kelepçeli kalıbın içine yağlı kağıt yerleştirip kek harcını dökelim. 
4.180 derece önden ısınmış fırında pişirelim.
5.Pişen keki oda ısısına gelene kadar soğutalım.
6.Kreması için tencereye vanilya ve peynir hariç tüm malzemeleri koyalım. 
7.Sürekli karıştırarak pişirelim. 
8.Koyulaşıp göz göz olunca ocaktan alalım vanilya ekleyip karıştırıp soğumaya bırakalım. 
9.Soğuyan kremayı labne ile çırpalım. 
10.Sıcak suya kahve ve şekeri katıp karıştıralım. 
11.Keki ikiye kesip 2 kat elde edelim. 
12.Kekin ilk katını kahve ile iyice ıslatalım. 
13.Krema döküp yayalım, aynı şekilde ikinci katı koyup yine kahve ile ıslatalım. 
13.Krema koyup en üstüne kakao serpelim. 
14. Birkaç saat buzdolabında dinlenirip servis edelim. 

Afiyetle, sağlıkla 

5 Ekim 2020 Pazartesi

İNCİRLİ TART



Haftasonu Tekirdağ'da sandıkla adığımız incirlerle ne yapalım sorusuna iki tatlı ile yanıt verdik, biri bu tart biri de magnolia oldu. Magnolia tarifi artık standartlaştı, buradan kolayca ulaşabilirsiniz. 

Gelelim tartımıza, bu tarifin içinden hem klasik bir tart hamuru hem de yapımı kolay bir Crem Patisserie yani pastacı kreması elde etmiş olacaksınız. Üstünü istediğiniz şekilde  çeşitlendirebilirsiniz.
İncirli yapacaksanız mutlaka bıçakla kesilebilen, henüz tam olgunlaşmamış incir kullanmalısınız. 

Malzemeler:

TART HAMURU  (22/24 cm tart kalıbı için)

  • 125 gr soğuk tuzsuz tereyağ (Çok fazla oda ısısında yumuşamamış olmalı)
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1,25 su bardağı un 
PASTACI KREMASI 
  • 500 ml süt
  • 1/2 su bardağı buğday nişastası
  • 5 yumurta sarısı
  • 1/2 su bardağı toz şeker (daha tatlı seviyor olabilirsiniz, tadına bakara arttırabilirsiniz)
  • 50 gr tereyağ
  • 60 gr beyaz çikolata 
Üzerine, 10 adet incir

Yapılışı:
  1. Öncelikle tart hamurumuzu yaparak başlıyoruz.
  2. Un hariç tüm tart malzemelerini bir kaba koyup azar azar un vererek ele yapışmayan bir hamur elde ediyoruz. Hamuru bir streç filme sarıp buzdolabında bekletiyoruz.
  3. Krema için yumurta sarılarını şekerin yarısı ile iyice çırpıyoruz.
  4. Sütü ocağa alıp şekerin diğer yarısı ile kaynatmadan ısıtıyoruz.
  5. Çırptığımız yumurta sarılarına nişastayı da ekleyip bir kez de onunla çırpıyoruz.
  6. Ilınan sütten bir kepçe alarak yumurta sarılı karışıma ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. 
  7. Isısı dengelenen yumurtalı karışıma bir kepçe daha süt ekleyerek tekrar karıştırıyoruz.
  8. Bu karışımı ocaktaki süt tenceresine boşaltıp kısık ateşte hiç bırakmadan karıştırarak pişiriyoruz.
  9. Koyulaşan ve kıvam alan kremayı ocaktan alıp tereyağ ve doğranmış beyaz çikolata ile 3-4 dk kadar kremsi bir kıvam alıncaya dek mikserle çırıpıyoruz.
  10. Bir cam kaseye boşaltıp üzerine streç film kapatıyoruz. (Kabuklanmaması için)
  11. Soğuyunca kaseyi buzdolabına kaldırıp bekletiyoruz. (Minimum 45 dk)
  12. Tart hamurunu buzdolabından alıp iki yağlı kağıt arasında yuvarlak şekilde açıyoruz. 
  13. Tart kalıbının içine yağlı kağıt kesip yerleştiriyoruz. 
  14. Açtığımız hamuru kalıba yerleştirip arzu edersek kenarlarını hafif yükseltiyoruz. (Kenarlarını iyice yağlamış olmamız lazım bunu yapacaksak)
  15. Kabarmaması için hamurda bir çatal yardımı ile delikler açıyoruz.
  16. 180 derece fırına vererek pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. İnce olduğu için hızlı pişecektir, kontrollü olmalısınız.
  17. Pişen tart hamurunu fırından alıp soğumaya bırakıyoruz.
  18. İncirleri ay şeklinde doğrayıp hazırlıyoruz.
  19. Buzdolabındaki kremayı çıkartıp mikserle 2-3 dk tekrar çırparak kıvamını dengeliyoruz.
  20. Soğuyan tartın üzerine kremayı sürüp üzerine arzu ettiğimiz şekilde incirleri dizerek servise hazırlıyoruz. 
Afiyetle, sağlıkla




 

3 Eylül 2020 Perşembe

PARÇA ÇİKOLATALI KURABİYE

 


Yazın en sevdiğim şey, kesinlikle akşam üzeri serin serin yıkanmış balkonda çay keyfi yapmak. Elbette bu çayın yanı boş kalmamalı.

Böyle bir günde, Tekirdağ'da kuzenlerimle çay keyfi yapacağımız bir akşam üzeri için girdik mutfağa ve bu tarifi denedik. Sonuç oldukça keyifli oldu. 

Tarif Damy's Kitchen'dan alınmıştır.

Malzemeler:
  • 120 gr tereyağ (oda ısısında)
  • 1/4 su bardağı esmer şeker 
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 adet yumurta
  • 1 ve 2/3 su bardağı un
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı damla çikolata ya da parça çikolata
Yapılışı :
  1. Fırını 180 dereceye getirip ısıtıyoruz. (fanlı ayar)
  2. Tereyağ ve şekerleri mikserle krem kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz.
  3. Yumurtayı ekleyip sadece karışana kadar tekrar mikserle karıştırıyoruz.
  4. Bir kapta un, karbonat, tuz ve vanilyayı karıştırıyoruz.
  5. Bu karışımı yağlı, yumurtalı karışıma ilave edip mikserle toparlayıp sonra elimizle çok yoğurmadan karıştırıyoruz.
  6. Çikolataların yarısını da ilave ederek hamuru karıştırıyoruz.
  7. Bir yemek kaşığı büyüklüğünde alıp yuvarlayıp yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz.
  8. Kalan çikolataları üzerlerine yerleştirip 10-12 dk kadar (bu süreyi aşmayın) pişiriyoruz.
  9. Fırından alıp 10 dk kadar soğutup servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

8 Haziran 2020 Pazartesi

ÇİLEKLİ CRUMBLE



Taze meyve ile yapılan şahane bir lezzet crumble, oldukça da pratik üstelik. Evde bozulmaya, yumuşamaya yüz tutan meyvelerle çeşitlendirilebilir. Ben elma ve çilekle denedim, enfes oluyor.
Tek yapmanız gereken üzerindeki hamuru hazırlamak, sonra hoopp fırına..

Malzemeler:


  • 250 gr çilek
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • İri dövülmüş ceviziçi (fındık, badem vb olabilir, yoksa konulmayabilir)
Hamuru için;
  • 100 gr soğuk tereyağ
  • 1,5 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı toz şeker
Yapılışı :

  1. Çilekleri yıkayıp kurutuyoruz.
  2. Büyükse ikiye üçe keserek toz şekerle karıştırarak tereyağ ile yağladığımız fırın kabına aktarıyoruz. 
  3. Üzerine ceviz serpiyoruz.
  4. Mutfak robotuna tereyağ, un ve toz şekeri koyarak hamuru karıştırıyoruz.
  5. Hamurdan parçalar kopartıp çileklerin üzerlerini kapatıyoruz.
  6. 200 derece fırına vererek sıcakken servis ediyoruz.
Not: Eğer tatlınız bitmez ve tekrar yemek isterseniz mikrodalgada 1 dk yüksek ısıda ısıtırsanız yeni pişmiş gibi olacaktır.

Afiyetle, sağlıkla



2 Haziran 2020 Salı

NUTELLALI RULO ÇÖREK


Mart ayının ilk haftasından beri süren karantina günlerinde malumunuz bol bol pişirip bol bol yeni tarifler denedim.
Instagramın algoritmaları, kafasına göre bloklamaları her ne kadar motivasyonumu düşürse de ben mutfaktan uzaklaşmadan yapmaya, denemeye devam ediyorum.

Geçenlerde yine daha önce sizinle tarifini paylaştığım haşhaşlı cevizli çörekten yaparken aynı hamuru bir kez de nutellalı olarak denemeyi düşündüm. Sonuç enfes oldu. Çocuklar çok sevdi. 

Malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık süt (parmağınızı yakmayacak kadar sıcak)
  • 1/4 su bardağı ılık su
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yumurta (akı hamuruna-sarısı üzerine)
  • 1/2 paket yaş maya ya da 1 paket kuru maya (ben yaş maya ile yaptım)
  • 4-4,5 su bardağı un (kontrollü konmalı)
  • Arasına sürmek için nutella (fındık kreması)
Yapılışı:
  1. Öncelikle ılık sütün içine mayamızı koyup tahta bir kaşıkla mayayı 4-5 dk kadar aktive ediyoruz.
  2. Yoğurma kabımıza yumurta akı, toz şeker, tuz, sıvıyağ ve ılık suyu hazırlıyoruz.
  3. Bunlara mayalı sütü ekleyip karıştırıyoruz.
  4. Sonrasında bardak bardak unu ekleyerek karıştırıyoruz.
  5. Toparlanmaya başladığında elimize yapışanları da sıyırıp azar azar un ekleyerek yumuşak kıvamlı ama cıvık olmayan, yapışmayan bir hamur elde ediyoruz.
  6. Hamurun üzerini örtüp ılık bir yerde 30-40 dk kadar mayalanmaya bırakıyoruz.
  7. Mayalanan hamurdan portakal kadar parçalar kopartıp unladığımız tezgahta elimizi sıvıyağla yağlayarak açtırıyoruz. Bu şekilde 2 tane daha hazırlıyoruz.
  8. Yağlayarak genişlettiğimiz bu 3 hamuru üst üste koyup elimizle ya da merdane ile (ben elimle yaptım) büyütüyoruz.
  9. Hamurun üzerine eşit miktarda nutella sürdükten sonra  hamuru rulo yapıp iki parmak kalınlığında kesiyoruz.
  10. Kestiğimiz parçaları altına yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dik şekilde diziyoruz.
  11. Fırını 200 derecede ısıtıyoruz.
  12. Fırın ısınırken tepsideki çöreklerimiz bir müddet daha mayalanıyor.
  13. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp fırına veriyoruz.
  14. Üzerleri kızarınca fırından alıyoruz.
Afiyetle, sağlıkla,



9 Mayıs 2020 Cumartesi

ŞEKERPARE



Şekerpare en sevdiğim tatlı mı? Sanırım bu sorunun cevab "evet" olabilir.
Annemin çocukken şekerpare tarifini yaptığı bir ansiklopedi seti vardı, yeşil bir set, Altın Yemekler mi neydi .. Ondaki şekerpare tarifini arıyorum hep.. Bir sürü denemem oldu, pek yaklaşamadım o tada. 
Bu tarifi de sevgili Aylin'in sayfasında gördüm. Benim damak zevkime uydu. Hala o tarif değil ama bunu sevdim, size de yapmanızı öneririm.

Malzemeler:
  • 250 gr tereyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 4 yemek kaşığı irmik
  • 2 adet yumurta
  • 3,5 / 4 su bardağı un (azar azar kıvama göre eklenecek)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbet:
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3,5 su bardağı su
  • Bir kaç damla limon
Üzerine badem ya da fındık

Yapılışı:
  1. Öncelikle şerbeti kaynatıp soğumaya bırakmamız gerekiyor.
  2. Bunun için şeker ve suyu bir tencereye alıp 15 dk kadar şerbet kalınlaşıncaya dek kaynatıyoruz. Koyulaştığı zaman limon suyu ekleyip soğumaya bırakıyoruz.
  3. Bir kaba hamuru için gerekli tüm malzemeleri (un hariç) koyup ele yapışmayan rahatça yuvarlayabildiğimiz bir kıvam alana kadar un ekliyoruz.
  4. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayıp tepsiye diziyoruz.
  5. Üzerlerine fındık ya da badem koyup 180 derecede iyice kızarana kadar pişiriyoruz.
  6. Fırından çıkarttığımızda ilk sıcağı çıkınca soğuyan şerbeti döküp çekmesini bekliyoruz.
Afiyetle, sağlıkla








3 Mayıs 2020 Pazar

KALBURABASTI


Yoğun istek alan kalburabastı tarifi geldi.

Malzemeler:

  • 1 adet yumurta 
  • 150 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 3-3,5 su bardağı un
Şerbeti için;
  • 3,5 su bardağı su
  • 3 su bardağı toz şeker 
  • 3-4 damla limon
İçine ceviziçi

Yapılışı:
  • Şerbet için su ve şekeri bir tencereye alıp şeker eriyip şerbet koyulaşana kadar kaynatalım.
  • Şerbet koyulaşınca limon suyu ekleyip soğumaya bırakalım.
  • Un hariç hamurun tüm malzemelerini bir kaba koyalım.
  • Ele yapışmayan rahatça şekil verilebilen bir hamur oluncaya kadar un ekleyelim.
  • Cevizleri robotta iri taneli olacak şekilde çekelim.
  • Hamurdan mandalina büyüklüğünde parça alıp avucumuzda açalım.
  • Kalbur ya da farklı bir iz veren malzemeye hamuru bastırıp diğer tarafına ceviz koyup kapatalım.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirelim.
  • Tüm hamur bitene kadar bu şekilde yapalım. Yaklaşık 25 adet çıkıyor.
  • 180 derece fırında iyice kızarana kadar pişirelim.
  • Tatlımız pişince fırından alıp soğuyan şerbeti üzerine dökelim.
Afiyetle, sağlıka


30 Nisan 2020 Perşembe

PEYNİRPARE


MuratBey taze peynir ile harika bir tatlı yaptım. Şerbetli tatlı seviyorsanız mutlaka deneyin.

Malzemeler:
  • 200 gr Muratbey Taze Peynir
  • 2 adet yumurta
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı irmik
  • 8 yemek kaşığı un
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti:
  • 3 su bardağı su
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 çay kaşığı limonsuyu

Yapılışı:
  1. Peynir, yumurta, zeytinyağ, toz şeker, kabartma tozu ve irmiği bir yoğurma kabına alıyoruz.
  2. Azar azar un ekleyerek rahatça yuvarlanabilen bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.
  3. Bir tepsiye yağlı kağıt serip fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  4. Hazırladığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayarak aralıklı şekilde tepsiye diziyoruz.
  5. Fırında iyice pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.
  6. Tatlımızı fırına verdiğimizde bir tencereye su ve toz şekeri koyarak koyulaşana kadar kadar kaynatmak suretiyle şerbetini hazırlıyoruz.
  7. Koyulaşan şerbete limon suyunu ekleyerek şerbeti soğumaya bırakıyoruz.
  8. Fırından çıkarttığımız sıcak tatlının üzerine iyice soğumuş şerbeti er yerine gelecek şekilde döküyoruz.
  9. Soğuyup tüm şerbeti çektiğinde üzerini arzu ettiğimiz şekilde süsleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

7 Nisan 2020 Salı

MUZLU BİSKÜVİLİ TATLI




Vereceğim tarif aşamalı diye korkmayın.. Muhallebi ve sos temel tarif. İstediğiniz bisküvi, kek ve meyve ile çeşitlendirin. Ama tarifi adım adım uygulayın, eksiltmeyin, malzeme değiştirmeyin :) 
Sonra karışmam :) 

Tatlının adını kuzenimin adını koydum Duygu Tatlısı..

Malzemeler:

Muhallebisi için;

Kaşıklar tahta kaşık ölçüsüdür. Yani 1 tahta kaşık 2 yemek kaşığına denktir diyebiliriz.

  • 3 su bardağı süt
  • İlaveten 2 su bardağı süt 
  • 4 tahta kaşık toz şeker
  • 5 tahta kaşık dolusu un
  • 50 gr tereyağ
  • 1 paket vanilya
Çikolata sos:
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
Arasına muz ve petibör bisküvi kullandım.

Yapılışı:
  1. Bir kapta 3 bardak süt, un, toz şeker ve vanilyayı karıştırıyoruz.
  2. Tel süzgeçten geçirerek tencereye aktarıp ocağa alıyoruz.
  3. Sürekli karıştırarak pişiriyoruz.
  4. Koyulaşınca 1/2 su bardağı süt ekliyoruz, İyice koyu olunca ocaktan alıyoruz.
  5. Tereyağ ve 1 bardak süt ekleyip yavaştan hızlıya mikserle 5 dk çırpıyoruz.
  6. Son kalan 1/2 bardak sütü de ekleyip 2-3 dk daha çırpıyoruz.
  7. Bir tencereye sos malzemelerinin hepsini koyup iyice karıştırdıktan sonra ocağı yakıyoruz.
  8. Sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz.
  9. Koyulaştığında ocaktan alıp kabuklanmaması için karıştırarak ilk sıcağını çıkartıyoruz. serin bir yerde bekletiyoruz.
  10. Servis tabağına ya da küçük kavanozlara önce muhallebi sonra bisküvi olacak şekilde kat kat döşüyoruz. 
  11. Son olarak muz diziyoruz ve çikolata sosu döküyoruz.
  12. 3-4 saat buzdolabında bekletip servis ediyoruz.

Afiyetle, sağlıkla





3 Şubat 2020 Pazartesi

AĞLAYAN KEK




Pasta yapmak isteyen ama çekinenlere tam uygun bir tarif..
Gözünüz hiç korkmasın, su gibi akıcı bu tarifle tam istediğiniz sonucu alacaksınız.. Adımları dikkatle takip edin yeter...

Malzemeler:

KEK:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ (ben ayçiçek kullandım)
  • 2 yemek kaşığı süt
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1,5 su bardağı un
MUHALLEBİ:
  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket toz krem şanti
  • Süt
ÇİKOLATA SOS:

  • 1,5 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 60 gr bitter çikolata (ben damla çikolata kullandım - 1 su bardağı)
Keki ıslatmak için 2 su bardağı süt
Fırın kabını yağlamak için margarin
Üzerini süslemek için hindistan cevizi

Yapılışı:

  1. Kek için yumurta ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  2. Diğer malzemeleri de ekleyerek iyice karıştırıyoruz.
  3. Fırın kabını margarinle yağlıyoruz (Fırın kabınız kalınlığını belirleyecek, o yüzden çok küçük bir kap belirlemeyin, mümkünse kare ya da dikdörtgen olsun, 28 cm lik dikdörtgen borcam kullandım)
  4. Yağladığınız kaba kek harcımızı döküyoruz. 
  5. Yaklaşık 25 dk kadar (kek ne kadar inceyse o kadar çabuk pişer, dikkat!) pişirip kürdanla kontrol ediyoruz. Pişen keki fırından alıp 2-3 dk ilk sıcağının çıkmasını sağlıyoruz.
  6. 2 bardak sütle sıcak keki ıslatıyoruz ve muhallebiye geçiyoruz.
  7. Süt,şeker ve unu bir kapta karıştırıyoruz.
  8. Tel süzgeçten süzerek tencereye alıyoruz.
  9. Koyulaşınca ocaktan alıp tereyağ ve krem şantiyi ekleyerek çırpıyoruz. Çok koyu ise süt ekleyip kıvamını açmamız gerekebilir. İstediğimiz kıvam krem kıvamıdır.
  10. Muhallebiyi hazır olunca kekin üzerine eşit miktarda döküyoruz.
  11. Bir tencereye sos malzemelerinden süt, su, şeker, un ve kakaoyu koyup kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. Kaynayınca ocağın altını en kısığa alıp tereyağ ve çikolatayı ekliyoruz. Çikolata eriyince ocaktan alıp bir süre karıştırarak kabuk tutmadan soğutuyoruz.
  12. Son olarak muhallebinin üzerine çikolata sosumuzu da döküp iyice soğuduktan sonra keki buzdolabında 1 gece bekletiyoruz.
  13. Ertesi sabah üzerini hindistan cevizi ile süsleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

6 Aralık 2019 Cuma

FİT CUPCAKE



Her pazartesi sağlıklı yaşamıma geri dönüyorum artık. Haftasonu ne yaparsam yapayım en azından 4 günü dengeli ve düzenli beslenme ile geçirmeye maksimumda gayret gösteriyorum.
İşte bu kek de yine böyle bir günün akşamında evdeki malzemelerle yapıldı. Sonuç tek kelime "süper"

FİT CUPCAKE

Malzemeler:

  • 2 adet yumurta
  • 7-8 adet etli iri hurma
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • 1/2 çay bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı chia tohumu
  • 1 avuç karışık kuruyemiş (badem-kaju-fındık)
  • 1 paket kabartma tozu 
  • yulaf kepeği (yaklaşık 1,5 su bardağı)
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • 1 adet soyulmuş küp doğranmış elma
Yapılışı:

  1. Malzemeleri öğütebilmek için mutfak robotunda hazırladım.
  2. Yumurta ve çekirdeği çıkartılmış hurmaları robota koyup çalıştıralım.
  3. Hurmalar parçalandığında süt,yağ ve chia tohumu, kabartma tozu, tarçını ekleyip bir tık daha çalıştırıyoruz.
  4. Kuruyemişleri ekleyip tekrar çalıştırıyoruz.(Çok basmayın fazla parçalanmasınlar)
  5. Son olarak malzemeye koyu ama asla kuru olmayacak şekilde yulaf kepeği ve elmaları ekliyoruz. Yulafın hepsini birden koymayın.Sulu olmayacak ama kupkuru da olmamalı.
  6. Malzeme hazır olunca kek kağıtlarını yerleştirdiğimiz muffin kalıplarına harcımızı bölüştürüyoruz.
  7. 200 derece fırında yaklaşık 15 dk-20 dk içinde pişmiş oluyor. Kızarıklığından anlayacaksınız.
Afiyetle, sağlıkla

25 Kasım 2019 Pazartesi

ÇİKOLATA DOLGULU LİMONLU CUPCAKE ve BİR BABYSHOWER PARTİSİ


Bu blog nice babyshower partilerine tanıklık etmiştir. İşte bu da en son hazırladığım parti. Kuzenim için evde organize ettiğim bu partide ne yapacağımı düşündüğümde aklımdaki tek şey minimal ancak sevimli bir dekorasyondu. Balon zinciri mi yapsam, arkaya poster mi assam diye gittim geldim. Ancak sonunda kurulumunun çok kolay olduğunu okuduğum bu stantları almakta karar kıldım.


 Bir çerçevede Deniz bebeğe hoşgeldin temalı bir tasarımda da karar kıldıktan sonra işim oldukça kolaylaştı. Sonrası bir  iki aksesuar ve menüyü seçmek oldu.

Minik ayıcığı ikea'dan , çorapları da English Home'dan topladım..
Yenmediği için pasta yapmak istemiyordum, cupcake  yapmaya karar verdim.

ÇİKOLATA DOLGULU LİMONLU CUPCAKE
(20 adet)
  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı toz şeker 
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Un (2 su bardağı aldı benimki)
  • 1 limonun kabuğu
İç Dolgusu:
  • 1 paket Cremole (Dr Oetker)
  • Süt 
Dış Kreması:
  • İki paket Cupcake kreması (Kenton)
  • Su


Yapılışı:

  1. Yumurta ve şekeri krema kıvamında oluncaya kadar çırpıyoruz.
  2. Un ve limon hariç diğer malzemeleri ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
  3. Ununu da katarak kıvamı geldiğinde çırpmayı bırakıyoruz.
  4. Limon kabuğu rendelerini ekleyerek harcı spatula ile karıştırıyoruz.
  5. Cupcake kaplarını yarısına kadar hazırladığımız harçla doldurup 180 derece fırında pişiriyoruz.
  6. Kekler piştiğinde çıkartıp soğutuyoruz.
  7. Cremoleyi paketin üzerinde yazan ölçüyü yarım bardak süt azaltarak çırpıyoruz.
  8. Bir sıkma torbasına koyup keklerin içine cremole sıkıyoruz.
  9. Cupcake kremasını üzerindeki ölçü kadar hazırlıyoruz. (Ben iki paket kullandım)
  10. Sıkma torbasına koyup kekleri istediğimiz şekilde süslüyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


13 Mayıs 2019 Pazartesi

REVANİ



Ramazan ayının bereketli sofralarına yakışır geleneksel bir tatlı. 

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben ayçiçek kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
Şerbeti için;
  • 2 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • Bir kaç damla limon suyu 

Yapılışı:
  1. Öncelikle şerbetimizi kaynatalım. Su ve şekeri ocağı alıp önce bir müddet şekeri eritmek üzere karıştıralım. Kaynamaya başladığında ocağın altını kısıp 10-15 dk kadar kaynatalım ki özleşsin. Ocağı kapattığımızda bir kaç damla limon sıkıp şerbeti soğumaya bırakalım.
  2. Yumurta ve şekeri iyice krema kıvamına gelene kadar çırpalım.
  3. Krema kıvamına geldiklerinde yoğurt ve sıvıyağ ekleyip bir süre daha çırpalım.
  4. İrmik ekleyerek bir kaçıkla karıştıralım.
  5. Bir kapta un, kabartma tozu ve vanilyayı birleştirelim ve tel süzgeçten eleyerek diğer harcımıza ekleyelim, düşük seviyede bir süre daha çırparak hamurumuzu tamamlayalım.
  6. Bir borcamı katı yağ ile iyice yağlayalım.
  7. Kek harcımızı içine döküp 180 derece fırında kabarıp üzeri kızarana kadar pişirelim. 
  8. Pişen keki fırında çıkarttığımızda 2-3 dk ilk dumanının çıkmasını bekleyelim sonrasında üzerine soğuyan şerbeti her yerine gelecek şekilde dökelim ve çekmesini bekleyelim.
  9. Şerbetini çeken revaniyi dilimleyerek servis edebiliriz.
Afiyetle, sağlıkla



23 Ocak 2019 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU MUHALLEBİLİ BROWNI



Son derece derleme bir tarif .. Ama sonuç çok lezzetli.. Çay sofralarınıza ithafen...

Malzemeler:

Kek için;

  • 3 adet yumurta
  • 1/2 su bardağından 1 parmak az toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı un
  • 1/2 su bardağından 1 parmak az sıvıyağ
  • 1/2 su bardağından 1 parmak az süt
Kek Sosu için;
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
Muhallebi için;
  • 2 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
Çikolata Sos İçin;
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
Yapılışı:
  1. Önce muhallebiyi yaparak başlıyoruz. Sütün hepsini kullanmayacağız. 
  2. 1 bardak süt, un, şeker ve vanilyayı bir kasede karıştırıp tel süzgeçten süzerek tencereye alıyoruz.
  3. Sürekli karıştırarak koyu bir muhallebi olana dek pişiriyoruz.
  4. Koyulaştığında tereyağı ekleyerek mikserle çırpmaya başlıyoruz. Çırparken kalan 1 bardak sütten, muhallebinin kıvamını krema şeklinde ayarlayarak azar azar ekliyoruz. Krema kıvamında pürüzsüz hale gelen muhallebiyi bir kenarda soğumaya bırakıyoruz. 
  5. Çikolata sos için 1 su bardağı su, 1 su bardağı süt ve diğer malzemeleri bir tencereye koyup karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz. Çok koyu olması halinde ayırdığımız yarım bardak su ile bir miktar kıvamını açıp akıcı hale getiriyoruz.
  6. Bir tepsi ya da düz bir kek kalıbını (ben dikdörtgen bir fırın kabı kullandım) iyice margarin ya da tereyağ ile yağlayarak hazırlıyoruz.
  7. Keki için önce yumurta ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  8. Sıvı malzemeleri ekleyerek karıştırıyoruz.
  9. Son olarak un, kakao ve kabartma tozunu eleyerek ilave edip bir spatula ile iyice sıvılara yediriyoruz. 
  10. Yağladığımız kaba döküp 180 derece ısınmış fırında pişiriyoruz.
  11. Kek pişerken kek sosu malzemelerini bir kasede karıştırarak hazırlıyoruz.
  12. Kek pişince çatalla gelişigüzel delerek sosu her yerine dengeli şekilde döküp, keki ıslatıyoruz.
  13. Bir müddet sosu çekmesini bekliyoruz.
  14. Sosu çeken kekin üzerine önce muhallebiyi sonra da üzerine çikolata sosu dökerek servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla

16 Ağustos 2018 Perşembe

ELMALI TURTADA GÜNCELLEME VAR



Tarif defterim :) yani blogum eski olunca zaman zaman eski tariflerimin fotoğraflarını güncelliyorum biliyorsunuz.

Elmalı Turta da son güncellediğim fotoğraf oldu.

Bu çok sevilen tarifimi denemenizi öneririm..

Afiyetle, sağlıkla


14 Ağustos 2018 Salı

ŞEFTALİLİ ALTÜST KEK




Uzun zamandır yapmak istediğim bir kekti. Ancak şeftalinin hamuru ıslatmasından ve keyifsiz bir kalınlıkta bir kek olmasından yana endişelerim vardı. İnternette yerli ve yabancı sitelerde hayli gezindim ve sonunda aradığım keki buldum. Özge'nin Oltası sayfasında tüm ölçüleri birebir yapıldığında harika bir sonuç veren bu tarifi buldum. Kendisine sevgilerimi iletiyorum :)

Kayıtlarımda kalması için ben de burada paylaşıyorum.

Buyrun tarif geliyor :)

Malzemeler:
(26 cm kelepçeli kalıpta pişirdim)

Altı yani Şeftali kısmı için;
  • 1 adet büyük boy (küçük ise 2 tane) olgun şeftali (çok yumuşak olmasın)
  • 1 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • Bunları karıştırmaya yetecek miktarda 1-2 yemek kaşığı limon suyu 
Kek Hamuru;
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı ılık süt (hafif ısıtıyoruz)
  • 1/2 su bardağı eritilip soğutulmuş tereyağ (yaklaşık 100 gr) (eritirken yanmaması için içine 1 yemek kaşığı zeytinyağı ilave ettim)
  • 1 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı:
  1. Sütü ılıtıp içine 1 yemek kaşığı limon suyu ilave ederek 10 dk kadar bekletiyoruz. Bu Buttermilk elde etmemizi sağlıyor, sütü kesiyor ve yoğurdun dibine benzer bir şey elde ediyoruz.
  2. Tereyağını 1 yemek kaşık zeytinyağı ile yakmadan eritip soğutuyoruz.
  3. Kelepçeli kalıbımızın altına yağlı kağıt yerleştirerek hazırlıyoruz.
  4. Şeftaliyi ince ince kabuklarını soymadan ay şeklinde dilimliyoruz.
  5. Bir kasede nişasta, toz şeker ve limon suyunu karıştırıp bir sos hazırlıyoruz. 
  6. Şeftalileri bu sosa bulayarak yağlı kağıt serdiğimiz kalıbın taban kısmına diziyoruz.
  7. Un, kabartma tozu ve vanilyayı bir kasede harmanlıyoruz.
  8. Yumurta, toz şeker ve erimiş yağı mikserle iyice çırpıyoruz.
  9. Hazırladığımız kesik sütten biraz döküp biraz da unlu karışımdan katarak yine çırpıyoruz.
  10. Süt ve un bitene kadar bunu tekrarlıyoruz.
  11. Boza kıvamında kek harcımız hazır olunca şeftalilerin üzerine döküp 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Kürdan testi yaparak içinin pişip pişmediğini kontrol ediyoruz.
  12. Fırından aldığımız kek iyice soğuyunca kenarlarını dikkatlice kurtararak kelepçeyi açıyoruz.
  13. Servis tabağına ters yüz ederek kağıt kısmı üste gelecek şekilde keki yerleştiriyoruz.
  14. Yavaşça kağıdı açarak kekimizi servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


23 Temmuz 2018 Pazartesi

KARAMELİZE ŞEFTALİLİ İRMİK TATLISI



Dün Sevgim'in doğumgünüydü. Son dakikada evde toplanmaya karar verince sevdiği şeylerden pratik bir menü oluşturdum. Bu sıcakta, yaz günü pasta falan uğraşmak istemediğim ve Sevgim irmiği çok sevdiği için de hem şık hem de pratik sunumlu bu kuplardan yapıverdim.

Hazırlaması 15/20 dk süren bu pratik tatlıyı denemenizi tavsiye ederim, biz üzerine dondurma koyup da servis ettik, 10 numara oldu :)

Malzemeler: (10 kup çıktı)

  • 3 büyük boy su bardağı (Şu meşrubat bardağı gibi olanlardan) süt
  • 8 yemek kaşığı irmik
  • 6 yemek kaşığı toz şeker (ben tatlı pek sevmiyorum, isterseniz çoğaltabilirsiniz)
  • 1 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 paket vanilya
  • 2 olgun şeftali
  • 3 yemek kaşığı toz şeker (Bu şeftali için)
  • Muhallebiyi inceltmek için soğuk süt
Yapılışı:

  1. 3 büyük boy su bardağı süt, irmik, vanilya ve hindistan cevizini bir tencereye alıp karıştırarak koyulaşana, göz göz olana kadar pişiriyoruz.
  2. İyice koyulaşınca ocağı kapatıyoruz ve azar azar süt ilave ederek muhallebiyi hafif akışkan bir kıvama getiriyoruz.  (Eğer tatlınızı kupta değil büyük bir tepsi ya da borcama yapmak isterseniz bu inceltme aşamasını yapmayın, direk hafif ıslatılmış borcama tatlınızı dökün)
  3. Kıvamını açtığımız irmikli muhallebiyi servis yapacağımız kuplara paylaştırıp şeftalileri hazırlamaya geçiyoruz.
  4. Şeftalileri soyup orta büyüklükte küpler haline doğruyoruz.
  5. Bir tavaya 3 yemek kaşığı toz şekeri koyup ocakta eritmeye başlıyoruz. 
  6. Şeker eriyince hafif rengi dönmeye başlayınca şeftalileri ekliyoruz. 
  7. Şekeriniz toparlanbilir endişelenmeyin, şeftaliler suyunu salıp tekrar çekene kadar ve hafifçe karamelleşinceye kadar alt üst ederek pişiriyoruz.
  8. Pişen şeftalileri bir kaşıkla muhallebilerin üzerine paylaştırıp soslarından da dökerek tatlımızı tamamlıyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


29 Haziran 2018 Cuma

KOLAY KREM KARAMEL


Yapması pratik, sunumu şık şeyler gönlümün en kıymetli noktasında oturur her daim. Üşendiğimden değil, vakitsizlikten veriyorum bu kıymeti kendilerine. Çalışan, mesaisinin çoğunu mutfağa ayıracak zamanı olmayan herkesin hakkı bu "vakit nakittir" temalı tarifler bence.. 

İşte yine bu konuda madalyayı hakeden bir güzel ile karşınızdayım.

Yapması 10-15 dk kadar sürüyor.. Soğutup ikram ettikten sonra ise alacağınız takdirin, toplayacağınız tebessümün kıymeti paha piçilemez. (Mastercard reklamı gibi mi ne oldu bu) :)

Yani anlayacağınız on numara 5 yıldız kendisi ..

Buyrun tarife geçelim... 

Kasenizin büyüklüğüne göre kaç tane çıkacağı değişecektir. Ben nescafe fincanında ve minik likörlüklerde yaptım, 10-12 adet çıktı.

Malzemeler: 

  • 1 kg süt
  • 1 adet yumurta
  • 2 tepeleme yemek kaşığı un
  • 2 tepeleme yemek kaşığı nişasta (mısır/buğday farketmez)
  • 7 yemek kaşığı toz şeker (ben çok tatlı sevmem)
  • 1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
  • 1 kepçe toz şeker (karameli için)
Yapılışı:

  1. Süt, yumurta, toz şeker, nişasta ve unu bir tencereye alalım. Bir çırpma teli ile iyice çırpıp karışmalarını sağlayalım.
  2. Ocağı yakalıp ve muhallebi koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirelim.
  3. Muhallebi kaynayıp göz göz patlayınca ocağı kapatalım.
  4. Tereyağını ekleyip bir mikser yardımı ile 3-4 dakika muhallebi krem gibi pürüzsüz ve parlak oluncaya kadar çırpalım.
  5. Bir tavaya 1 kepçe toz şekeri koyalım ve ocağa alalım.
  6. Altın sarısı bir renk alana kadar şekeri eritelim. Arada tavayı sallayarak yanmasını engelleyelim.
  7. Servis için kase/bardak ne kullanacaksak dibine önce tavada erittiğimiz karemelden bir kaşık koyup üzerine muhallebiden dökelim. Bitene kadar tekrarlayalım.
  8. Önce bir süre tezgahta soğutalım, sonrasında buzdolabına koyalım.
  9. En az 2-3 saat beklettikten sonra (Ertesi gün daha güzel oluyor) koyduğumuz kase/bardak kenarlarını biraz bıçakla gevşetip servis edeceğimiz tabağa ters çevirerek servise hazır edelim.
Afiyetle, sağlıkla




13 Mart 2018 Salı

OREOLU CHEESECAKE


Cheesecake benim için normal kek yapmak kadar pratik bir durum.. Bu blogda bir çok çeşnilisini bulacağınız cheesecake tariflerimin zemininde yatan malzemeler esasında hiç değişmiyor. Sadece içine giren lezzete uygun olarak aromasına dair ufak tefek değişikliklerim oluyor. Tıpkı bu sefer olduğu gibi.. Oreo, bir çoğumuzun damak tadına uygun olduğu için bu seferki denememi Oreo ile yapmaya karar vermiştim, sonuçtan oldukça memnun kaldım. 
Buyurun ölçüler;

Malzemeler:
  • 35-40 adet oreo bisvüvi 
  • 100 gr tereyağı
  • 3 paket peynir (2 paket krem beyaz, 1 paket labne kullanıyorum)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya 
  • 2 yumurta
  • 200 ml. bir küçük kutu sıvı krema
  • 3 çorba kaşığı un
  • Toz hindistan cevizi (Süslemek için)
 Kalıp : 20 cm'lik kelepçeli kalıp

Yapılışı :
  1. Fırını 200 derecede ısınmaya bırakıyoruz. 
  2. Kalıbımızın tabanına yağlı kağıt döşeyip, kelepçesini o şekilde kilitliyoruz.Kalıbımızın dışını tamamen folyo ile sarıyoruz.
  3. Oreoların 20 tanesini robottan geçirip un haline getiriyoruz. Bu tozdan 2-3 yemek kaşığı ayırıyoruz.
  4. Tereyağını eritip, kalan oreo tozları ile iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız bisküvi kırıntılarını kalıbımızın tabanına boşluk kalmayacak şekilde iyice yayıyoruz. Bir kaşık yardımı ile hafifçe bastırarak bisküvilerin bütünleşmesini sağlamamız gerekiyor. Bu işlemi tamamladıktan sonra kalıbımızı diğer malzemeler hazır olana kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  5. Yumurtaların oda ısısında olması her zamanki gibi önemli. Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Bu karışıma vanilyayı ekliyoruz ve çırpmaya devam ediyoruz. Un ve kremayı da ekleyip çırpma işlemini sürdürüyoruz. 
  6. En son peynirlerimizi katıp homojen bir kıvam alana kadar yüksek hızda çırpıyoruz. Çırpma işlemini bitirmeden düşük hıza alıyoruz, hava kabarcıklarının sönmesi için bir süre de düşük hızda çırpıyoruz. 
  7. Hazırladığımız kek karışımına daha önce ayırdığımız bisküvi tozlarından karıştırıyoruz. Ayrıca bir kaç bisküviyi daha elimizle gelişi güzel iri parçalara kırıp onları da katıp karıştırıyoruz.  
  8. Buzdolabından aldığımız kalıbımıza, bisküvi tabanının üzerine, hazırladığımız peynirli karışımı döküp bir kaşık yardımı ile üstünü düzeltiyoruz. 
  9. Fırının içerisine ısıya dayanıklı bir kase içerisinde bir miktar su koyuyoruz. 
  10. Cheesecake'i önceden ısıttığımız fırına verip yaklaşık 15 dk kadar yüksek ısıda pişiriyoruz. Sonrasında kademeli olarak ısıyı azaltıyoruz. Son olarak 90 derece olacak şekilde, kekin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Bu kademeli ısı ayarlaması kekin ortasının çökmesini engelliyor.
  11. Üzeri kızaran cheesecake'imizi fırından çıkartıp bir fırın telinin (ızgarasının) üzerine koyarak soğumaya bırakıyoruz. (Bu kekin tabanının terlemesini engelliyor.)
  12. Kekimiz soğuduktan sonra kalıbın üzerini streç film ile örterek keki buzdolabında 4-6 saat kadar bekletiyoruz.
  13. Bekleyen kekimizi kalıptan çıkartıp servis tabağına alıyoruz ve üzerini bisküvi ve hindistan cevizi tozu ile süsleyerek, oda ısısında bir süre beklettikten sonra servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails