20 Ağustos 2014 Çarşamba

KREMŞANTİLİ KEK

Krem Şantili Kek

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kremşanti
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Yaklaşık 3 su bardağı un (hepsini birden ilave etmemek gerekir)

Yapılışı:
  1. Süt ve kremşanti bir kasede çırparak koyu bir kıvam almasını sağlıyoruz.
  2. Başka bir kasede yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz.
  3. Yumurtalı karışıma sıvıyağ ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
  4. Kremşantiyi yumurtalı karışıma ekleyerek spatula ile yediriyoruz.
  5. Kabartma tozu, vanilya ve 2,5 bardak unu bir kasede karıştırıp eleyerek kremşantili, yumurtalı harca ekliyoruz. Spatula ile karıştırıyoruz.
  6. Kıvamına göre biraz daha un ekleyebiliriz. (Koyu akıcı bir kıvamda olması gerekir)
  7. Karışımın yarısına yakın bir bölümü başka bir kaseye aktarıp kakao karıştırıyoruz.
  8. Kek kalıbını yağlıyoruz.
  9. Fırını 180 derecede ısıtıyoruz.
  10. Kalıba biraz beyaz harç döküp üzerine kakaoludan gezdiriyoruz. Tekrar beyaz döküp yine kakaoludan gezdiriyoruz. Bu şekilde tüm harçları bitirene kadar tekrarlıyoruz.
  11. Keki fırına verip yaklaşık 30 dk pişiriyoruz. (süre fırından fırına değişir) 
  12. Pişip pişmediğini kürdan ile kontrol edip fırından alıyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,


18 Ağustos 2014 Pazartesi

YEŞİL MERCİMEKLİ BUĞDAY SALATASI

Yeşil Mercimekli Buğday Salatası

Besleyici, sağlıklı, pratik ve lezzetli..

Daha ne olsun ama :)

Buzlukta her daim daha önceden haşlanmış bakliyat bulundurmak, bu salatanın hazırlanma süresini sadece 10 dk 'ya çekiyor.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı haşlanmış buğday
  • 2 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 su bardağı mısır konservesi
  • 5-6 sap ince kıyılmış taze soğan
  • Bir kase ince kıyılmış maydanoz
  • 10-15 adet ufak doğranmış kornişon turşu
  • Tuz
  • Zeytinyağ
  • Limon
Yapılışı:
  1. Tüm malzemeleri bir kasede karıştırıp, tuz, yağ, limon ile tatlandırıyoruz.
Görüldüğü üzere yapım aşaması sadece 1 maddeden ibaret bu salatayı çay davetlerinizde ya da yemeklerde garnitür, meze olarak ikram etmek çok pratik..

Afiyetle & sağlıkla,

8 Ağustos 2014 Cuma

ELMALI MİLFÖYLER

Elmalı Milföyler


Milföy hamuru mucizevi bir şey bence. Tatlı - tuzlu ne olursa hep yakışıyor. Gardropta bulunması gereken siyah pantalon - beyaz gömlek misali herkesin buzdolabında olması gerekir diye düşünüyorum, yanılıyor muyum?
Eskiden bu kadar ulaşılabilir değildi, hatırlarsınız, milföy. Ben hatırlıyorum da çocukken milföy hamuru ile talaş böreği yapardı annemin kuzeni. O hamurun ağzımda haşırrr.. diye dağılışı çok hoşuma giderdi. Malum yemek işlerine çocukluğumdan beri düşkün olduğum için o börek benim için özeldi. Sanki yabancı bir mutfağın mahsulü, geleneksel olmayan bir şey gibi.. Evet milföy geleneksel mutfağımızdan bir parça değil.. Ben demek ki çocuk aklımla o zaman anlamışım bunu :)
Milföy varsa evinizde börek de tatlı da yapmak sadece bir fırın mesafesinde aslında. Sofra dergisinde çıkan bu tarifim de buna bir örnek. Elmalı, cevizli ve tarçınlı hazırlanan bir harç ile pratik ama akılda kalan bir tatlı yapmak son derece pratik, yalancı elmalı strudel :) bizim şu yalancı su böreği, yalancı tavuk göğsü ifadelerimiz de beni çok güldürür.. neden yalancı ise artık :) 

Malzemeler:
  • 8 adet kare milföy hamuru
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 adet elma
  • 1 su bardağı ceviziçi
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • süslemek için ceviziçi
  • üzeri için pudra şekeri
Yapılışı:
  1. Elmaları rendeliyoruz. Bir tavaya elma ve şekeri koyup elmalar suyunu çekip renk değiştirene kadar pişiriyoruz. 
  2. Cevizleri dövüyoruz. Pişen elmalara dövülmüş ceviz ve tarçını ekliyoruz.
  3. 4 adet milföy hamurunu yan yana 4 milföy hamurunu da diğer 4ün altına gelecek şekilde dizip bir dikdörtgen elde ediyoruz. Dizerken hafif üst üste koyuyoruz ki  yapışsınlar. Bir merdane yardımı ile hamurları hem birleştirerek hem de genişleterek açıyoruz.
  4. Açtığımız dikdörtgenin ortasına iç harcı döküp geniş bir rulo olarak sarıyoruz. Üzerine ceviz dizerek süslüyoruz.
  5. Yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye ruloyu yerleştiriyoruz.
  6. Önceden 180 derecede ısınmış fırına verip üzeri pembeleşinceye, hamur kabarıncaya kadar pişiriyoruz.
  7. Pişen çöreği çıkartıp bir süre soğuttuktan sonra üzerine pudra şekeri serpiyoruz.
  8. Dilimleyerek servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,



8 Temmuz 2014 Salı

BONİBONLU KURABİYE

Bonibonlu Kurabiye

Aras'ın doğumgünü için ne yapacağımı düşünürken emin olduğum bir şey vardı ki o da bu sene şeker hamurlu kurabiye yapmak istemediğimdi. Gelen çocukların da artık yaş ortalamalarının 3 ve üzeri olduğunu düşünerek, daha rahat ve istedikleri kadar yiyebilecekleri bir kurabiye olsun istediğim için buna karar vermiştim. Ellerini bir kovaya daldırsınlar, doya doya istedikleri kadar yesinler diye :)
O yüzden basit, lezzetli ve elbette çocukların en seveceği şekilde bol kakaolu bir kurabiye yapmaya karar verdim. Üstlerine koyduğum renkli bonibonlar da kurabiyenin albenisi olacaktı.

Tarif olarak bu linkte görebileceğiniz tarifi kullandım.

Hamuru hazırladıktan sonra buzdolabında dinlendirip merdane ile 1,5 cm kalınlığında açtım ve bir çay bardağı ile yuvarlaklar kesip yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim. Üstlerine bonibonları yerleştirip 170 derece ısınmış fırına verdim. Tam 10 dk pişirip fırından aldım. (10 dk benim fırınım için uygundu, bonibonların üzeri yanmamalı, kurabiye kabarmış olmalı) Önce yumuşak olabilir kurabiyeniz, pişmedi diye düşünmeyin, kendini şekince toparlayacak.

Bu arada bugün Sevgili Zeynep, blogunda Aras'ın doğumgününe yer vermiş. Zevkli arkadaşımın partimiz için yazdıklarını okumanızı tavsiye ederim.

Okuyuca not: bu arada daha iyiyim.. kafamı nispeten toparlıyorum, daha sık burada olacağım inşallah.
Bu arada hayırlı Ramazanlar diliyorum!

Afiyetle & sağlıkla,



26 Haziran 2014 Perşembe

BİR MEVCUT DURUM BİLDİRİMİ..


Ne olduğundan önce, ne olmadığını mı anlatmalı ki bilmiyorum.. Söze nasıl girmeli?
Yani şu yukarıdaki benim 6 saydığım kollu ne olduğu belirsiz yeşil garip şey gibi oldum sayılır. O altı kolun altısından birini müsait bulduğumda buraya gelip bir şeyler yazmayı ne çok istiyorum ama son zamanlarda olmuyor.
O hep uzak kalmak istediğim iş-ev döngüsüne geri döndüğümden beri yine hobilerimden, zevk aldığım tüm etkinliklerden uzak kalmanın üzüntüsü içindeyim. Belki bir mazeret olmamalı bu, nice insanlar var aynı teraziye neler yüklüyorlar ama sanırım ben öyle olamıyorum. Bu da beni hayatta sevdiğim şeylerden uzak tutmaya başlar oldu yine.
Halbuki benim mottom değil miydi, Yemekbahane "Hayatta Sevdiği Şeylere Vakit Ayıranlara" ..
Yaşlandım sanırım , çabuk yorulup, çabuk pes ediyorum.
Ya da bitkinim diyelim. Aman ne dersek sonuç değişmeyecek ben mekik dokumaya devam ediyorum işte.
Yaz geldi, insanlar göz alıcı renkte neon kıyafetlerle ayaklarında terliklerle fıtfıt geziyorlar.. İnanın o coşku bile daha içime yerleşemedi. Halbuki yine haftasonları yazlıktayım benim de terlik giymeye fırsatım var :) Ama evden dışarı çıkmadan sürekli uyumanın peşindeyim. Depresyona mı girdim acaba diye düşünmüyor değilim hani ??
Ama hakikaten halim yok, ya beni cidden hava çarptı ya da ruhum artık kaldırmıyor.
Tabii etrafımda hızla akan hayat içinde normal olan eş-dost "hayırdır?" demeden duramıyor.. HAYIRDIR? SANA NE OLDU? HAYIRDIR? HAYIRDIR?
Valla hayırdır inşallah :)
Ne diyim...
Ben böyleyim sevgili okur bu aralar, yazacak çok şey var stokta, tatlısı tuzlusu ama biraz beklemek gerekecek.
Benim bu sallantılı ruh halim dışında ise herşey yolunda çok şükür !
Fazla uzatmam geri gelirim.. :)

Afiyetle & sağlıkla,

27 Mayıs 2014 Salı

KARAMELİZE ELMALI ÇİKOLATALI PASTA

Karamelize Elmalı Çikolatalı Pasta

Bu aralar yetişemediğimi, yetemediğimi hisseder oldum. Özellikle de Aras'a. Sabahları her  "işe gitme anne" deyişi yüreğime hançer gibi saplanır durumda. Ona nasıl anlatsam elbette anlamsız geliyor.. O annesini yanında istiyor. Buna ihtiyacı var çünkü. Onunla geçirdiğim zamanların kalitesi yüksek olsa da o doğal olarak daha da fazlasını istiyor. Onu bıraktığımı düşünüyor. Her sabah ayrılmak, ona güle güle demek benim için hala ızdırap. Akşamları ise heyecanla beni beklediğini bilmek en güzel yanı. Sürpriz bekleyişi, hadi oynayalım diye beni çekiştirişi.. Anne olmak .. Hiç bitmemen, tükenmemen gerekiyor..

Enerji lazımsa, burada alası var..

Bu pasta..Sofra dergisi tariflerimden biri..

Malzemeler:

Keki için:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağından 1 parmak az toz şeker
  • 1 paket krema
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 ufak doğranmış elma
  • 1 su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1/2 su bardağı doğranmış çikolata ya da damla çikolata
  • 2,5 su bardağı kekun
  • 2,5 çay kaşığı tarçın
  • bir miktar margarin (yağlamak için)
Kreması için:
  • 1 paket krema
  • 250 gr bitter çikolata
Karamelize elma dilimleri:
  • 2 adet elma 
  • 1 su bardağı toz şeker 
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
Yapılışı:

  1. Öncelikle karamelize elma dilimlerini yaparak başlıyoruz. Elmaların kabuklarını soyup orta çekirdeğini bir oyma aleti ya da kaşık ile elmayı zedelemeden çıkartıyoruz.
  2. Elmaları halka halka dilimliyoruz. 
  3. Büyükçe bir tavaya şekeri döküyoruz. Yüksek ateşte şekeri ısıtıyoruz. Tereyağını ilave ediyoruz. 
  4. Şeker renk değiştirince içine elmaları koyuyoruz. Ters yüz ederek elmaları karamelize olana kadar pişiriyoruz.
  5. Pişen elmaları bir yağlı kağıdın üzerine alıp soğutuyoruz.
  6. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  7. 20 cm kelepçeli kalıbın alt tabanına yağlı kağıt yerleştirip kenarlarını margarin ile yağlıyoruz.
  8. Yumurta ve toz şekeri krema kıvamı alıncaya kadar çırpıyoruz. Daha sonra krema, sıvıyağ ve kekunu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. 
  9. Son olarak ceviz, elma, çikolata ve tarçını da koyup tahta bir kaşıkla harca yediriyoruz. 
  10. Harcımızı kalıba döküp kekimizi fırına veriyoruz.
  11. 30-35 dk sonra bir kürdan ile kekin pişip pişmediğini kontrol ediyoruz (fırınların ısısı ve hızına göre pişme süreleri değişkenlik gösterebilir, siz kekin kabarma sürecini takip etmelisiniz)
  12. Pişen keki çıkarıp soğumaya bırakıyoruz.
  13. Bitter çikolatayı bir bıçakla ince ince kıyıyoruz.
  14. Benmari usulü eritiyoruz.
  15. Eriyen çikolatayı krema ile iyice çırpıp, bu ganaj kremayı 10 dk kadar buzdolabında bekletiyoruz.
  16. Soğuyan kekimizi kalıbından çıkartıp hazırladığımız ganaj kremayı kekin her yerine sıvıyoruz.
  17. Karamelize elmalarla dekore edip servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,


·      

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails