25 Aralık 2010 Cumartesi

İGLO İLE PRATİK LEZZETLER

İGLO İle Pratik Lezzetler


Yılbaşı arifesinde tam bir yılbaşı hediyesi niteliğinde bir mail aldım Sevgili Tijen'den. Ne zamandır şöyle atölye çalışmalı herhangi bir aktiviteye katılamamış olmanın verdiği heyecanla hemencecik kabul ettim davetini ve günleri saymaya başladım. O gün, yani geçtiğimiz hafta cuma gecesi gelip çattığında Hobimle Mutluyum Lezzet Okulu'nun kapısından içeri girdiğimde başıma gelecekleri aslında az çok tahmin ediyordum. Bilmediğim tek bir şey vardı ya da farkında olmadığım, bir markanın neyi, neden temsil ettiğiydi. O gün İglo'nun davetlisiydim ve o gün İglo ile resmen tanışmış oldum.

İGLO İle Pratik Lezzetler


O mutfakta 4 saate yakın, İglo ile neler yapabileceğimize dair son derece pratik, lezzetli, şık, gözü dolduran, damakta şölen yaratan ve en önemlisi de sağlıklı reçeteler uyguladık. Evet burada altını çizmemiz gereken önemli bir sıfat var ki, altını kalın kalın çizmeden olmaz.. Sağlıklı ...
Önce bir dondurulmuş gıda firmasının nasıl sağlık imajını koruyabildiğini düşündüm ama sonrasında edindiğim tüm bilgiler, bu imajı ne kadar hak ettiklerini düşündürdü bana.
Tijen'den o gün dinlediğimiz, İglo'nun internet sitesinde de yer alan bilgi şöyle :

PAZARDAN TAZE DİYE ALDIĞINIZ BİRÇOK SEBZE EN AZ 4 GÜNLÜKTÜR

Pazardan taze diye aldığınız birçok sebze en az 4 günlüktür. Bu 72 saat evvel toplanmış demektir. Toplanıp yükleme, yola çıkma: 1 gün, yol:1 gün, halde satış:1 gün, manava veya pazara gelip rafa, tezgaha çıkma: 1 gün. Yani en az 4 günden bahsediyoruz.

Bu zaman içinde nakliye ve depolama sırasında besin, değerini kaybetmeye hızla devam eder ve bozulmaya başlar. Siz belki gözle fark etmezsiniz ancak ürün ezilmiş ve çoktan çürümeye, bozulmaya başlamıştır.

Gıda güvenliğinde zaman en önemli unsurdur. İglo’nun dondurma işlemi sonrasında gıdalar için adeta zaman duruyor. Gıda güvenliğinde zaman öyle önemli ki, örneğin bezelyenin içerdiği şeker, toplandığı andan itibaren 2.5 saat sonra nişastaya dönüşerek özelliğini yitirmeye başlıyor. Gıdaların tazelik ve besin değerini korumak için zamanla yarışan İglo bu nedenle tesislerini tarım alanlarının ortasına kuruyor. Deniz ürünleri ise yüksek teknoloji içeren yüzer fabrika gemilerde, soğuk denizlerde avlandıktan hemen sonra hızla fileto yapılıp en fazla 2 saat içinde donduruluyor. Böylece İglo, tarım ve deniz ürünlerini toplandığı ilk dakikalardaki tazeliği ve doğallığıyla dondurarak size ulaştırıyor.

İglo’nun dondurma işlemi ürünün içindeki suyun donması ile gerçekleşir. Bu nedenle katkı maddesi gerekmez. Dondurmak doğanın en doğal koruyucusudur. Dondurulmuş gıdanın tazeliği gıdanın ilk dondurulduğu andaki tazeliğiyle ilgilidir.

İGLO İle Pratik Lezzetler


Bu son derece faydalı bilgileri edinirken tabii ki boş da oturmadık, şeflerimizin önderliğinde birbirinden güzel yiyecekler hazırladık ve afiyetle de yedik :) Bizim pıtırın bir haftalık omega ihtiyacı da bir güzel karşılanmış oldu :)
Neler yaptık nelerrr... Sizlerle bunların tariflerini paylaşmaya çalışacağım bir sonraki yazılarımda..

  • Balık çorbası
  • Karidesli enfes bir salata (narenciye soslu)
  • Sebzeli Somon & Fesleğenli Noodle
  • Limonlu helva

Bunların yanında karidesler, levrekler, mezgitler de uçuştu durdu.. Yani İglo sağolsun biz o gün balığa doyduk...

İGLO İle Pratik Lezzetler


Sonunda sertifikalarımızı da keyifle alarak o enfes geceyi sonlandırdık.. Haaa gece bitti ama sürprizler bitmedi, bu hafta içerisinde bir de bunun üzerine İglo'dan iki kutu da hediye geldi.. Şimdi o tarifleri evde uygulamak ve pıtırcığa sağlıklı yiyecekler yedirmek de bana düşüyor elbette..


Teşekkürler İglo !


Fotoğraflar : Tijen Aktay

4 yorum:

Eya dedi ki...

Mügecigim...pek güzel bir aktivite olmus. Biz burada yillardir dondurulmus ürünleri kullaniyoruz. Burada da dondurulmus sebzenin, tarladan alinip temizlenip hemen donduruldugundan daha taze oldugu kanitlandi.Iglolu yeni tariflerde bulusmak üzere...sevgiler

zehra

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili müge ne leziz bir aktivite böyle.
pek eğlenilmiş bakıyorum.
iglo yu ben de beğenerek tüketiyorum bu arada.
güzel bir haftasonu diliyorum arkadaşıma

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

çok keyifli oluyor haklısınız ben de katılmıştım ve ekip çok keyifli! yüzünüzden belli sizin de öyle geçmiş... ben de yeni yeni başladım dondurulmuş gıdaya bizzat dondurduklarımız hariç:) hiç de fena gitmiyor şimdilik tecrübe ettiklerim...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Mügeciğim değerli katılımdan dolayı bizde sana teşekkür ederiz:)
Seni ve Sevgili Seda`yı ağırlamak benim için büyük bir mutluluktu...
İGLO ürünleri ile sevgili bebişi tanıştırmanın mutluluğu ise paha biçilemez. Aldığın besinlerin bebeğine en çok yarayacağı bir dönem içerisindesin. Bu döneme denk gelmesi ile ayrı bir keyif...
Çok güzel bir akşam oldu. Umarım tekrar bir araya geliriz.
İGLo ürünlerini afiyetle ve sağlıkla tüketmen dileğimle
Sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails