4 Ocak 2007 Perşembe

YENİ BİR YIL...YENİ UMUTLAR...

Image Hosted by ImageShack.us



Yeni bir yıla girdik..Yepyeni bir sayfa oldu belki de bu bazılarımıza.Yapmak istediklerimizi yapmak için, düzeltmek istediğimiz hataları düzeltmek için, başaramadıklarımızı tekrar denemek için..Her ne için olursa olsun yeni bir yıl yeni bir umut demek...Yeni yıldan ne umarsanız umun, önce inanmak gerek..İnanın ki umudunuzun peşinden koşabilesiniz..
Tekrar herkese umutlarının peşinden koşabilecekleri, sevdiği şeylere ve kimselere vakit ayırabilecekleri güzel bir yıl diliyorum.Umarım 2007 hep güzellikleri ile hatırlayacağımız bir yıl olur hepimiz için..

Bu tatili evde geçirdik..Yeniyıl, bayramlaşmalar, kısa geziler...Dolu dolu geçti diyebilirim...Bayramın ilk günü yani yılbaşı günü evde bizim için küçük bir pasta yaptım, yeniyıl sofrasını şenlendirsin diye.Pandispanyayı Pastacı'nın daha önce de denemiş olduğum tarifinden yaptım.

Malzemeler:

Pandispanya için;


  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağından biraz fazla un
  • 1 kahve fincanı buğday nişastası
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya

Arası ve üzeri için;

  • 1 paket kakaolu Cremole
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket kremşanti
  • süt

Yumurtaları ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpın. Daha sonra bir kaba unu, nişastayı ve vanilyayı eleyin ve yağ ile birlikte yumurta-şeker karışımına ilave ederek, çırpmaya devam edin.Kelepçeli kalıbınızı yağlayın ve önceden 175 derecede ısıtmış olduğunuz fırınınızda pandispanyanızı yaklaşık 40-45 dk pişirin.

Not:Ben aynı gün hazırladığım için pandispanyayı streçe sarıp bekletemedim. Bir gece evvelden pişirip, bekletirseniz çok daha rahat kesiliyor.

Cremole'yi 2 su bardağı süt ile katı bir kıvama gelinceye kadar çırpın ve pandispanyanız soğurken dolapta bekletin.

Kremşantiyi de üzerindeki tarife göre kıvama gelinceye kadar soğuk sütle çırpın ve onu da dolapta bekletin.

Pandispanyayı soğuduktan sonra kesme teliyle ya da büyük bir bıçakla ortadan ikiye ayırın.

Keklerin arasına cremolenin yarısını bir spatula yardımıyla sürün.Kekin diğer yarısını üzerine kapatın ve kalan cremole ile üzerini iyice sıvayın.

Kremşantiyi bir sıka torbası veya kendi yapacağınız bir huniye doldurun ve pastanın üzerini, kenarlarını arzu ettiğiniz şekilde süsleyin.Ben en son olarak Filiz'in bana Amerika'dan getirdiği , yılbaşı konseptindeki pasta süsleme şekerleri ile süsledim.Pratik ama eğlenceli bir pasta oldu...

Afiyetle...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

eline saglik canim.
Umarim pastan gibi tatli ve guzel bir yıl gecirirsin.
nermin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails