22 Ocak 2007 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI ATAĞI

İkinci haftayı da geride bıraktım, rejim günlüğümde...Toplam 3 kg vermeyi başardım.Motivasyonum son derece yüksek.Sosyal hayatımı etkilemeden, kendimi rejim bunalımına sokmadan yapıyorum bu sefer ve galiba daha kolay oluyor.Doktorum da aynı şeyi söyledi bu hafta; eğer bir organizasyon dahilinde bir yere gidiliyorsa, orada çıkarıp 2 dilim kepek ekmeği, 2 kaşık yoğurt peşine düşme, bir olur iki olur üçüncü de bayar, bu sefer rejimi toptan bırakırsın dedi..Haklı..Zaten ben hep rejimlerimi bu nedenle bırakıyordum..Artık günümü dengelemem gerektiğini kavradım ve beni en çok zorlayan haftasonları o kadar da korkutucu geçmiyor..
Haftaiçi zaten bir problemim yok, kendim pişirip kendim yiyorum .. Evde sebze durumu söz konusu tabii bol olarak.. Çeşit çeşit zeytinyağlı yemekler pişiriyorum..Engin'i de makarnasız bırakmıyorum tabii bu arada :)

Yaz sonunda alıp, ayıklayıp, şoklayarak buzdolabına attığım sebzeleri pişirdim bu ara...


Image Hosted by ImageShack.us

Zeytinyağlı Taze Fasulye

Çiğden ufak küpler halinde doğranmış soğan, küp küp doğranmış domates (pek renkleri yok ama kış nedeniyle),fasulye, 4-5 adet kesme şeker,tuz,yarım çay bardağı zeytinyağını düdüklü tencereye koyup üzerine 1 su bardağı su ekleyin ve düdüklünüz öttükten sonra 15 dk (eğer teçhizatlı bir düdüklü değilse 20 dk da olabilir) pişirin... Ben bir de verdiği tadı çok sevdiğim için 1 adet maggy tavuk bulyon ekliyorum...




Image Hosted by ImageShack.us

Zeytinyağlı Enginar

Ufak küpler halinde doğradığınız soğanları, yarım çay bardağı zeytinyağında kısık ateşte kavurun.Daha sonra limonlu suda beklettiğiniz enginarları ekleyerek üzerlerini geçmeyecek kadar su ilave edin.Bu şekilde, kısık ateşte enginarlar yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 40-50 dk pişirin.Pişen enginarları servis yapacağınız tabağınıza alın.Üzerlerine tencerenin dibinde kalan soğanlardan koyun.Hazır konserve garnitürden birkaç kaşık herbirinin üzerine pay edin.Maydanoz ya da dereotu ile süsleyin. Yazın taze bezelye varken garnitür kullanmıyorum genellikle..O zaman bezelye,havuç ve patatesi enginarlar pişerken üzerlerine koyuyorum ve beraber pişiriyorum.

Image Hosted by ImageShack.us

Akdeniz Makarnası

Eee... Bu kadar zeytinyağlının arasında Engin'i unutmak olmaz tabii..Ona da hafifinden bir makarna yaptım, yine zeytinyağı konseptini bozmadan..Sonuç çok lezzetliydi...
Bu sefer bukle makarna kullandım, ilk kez aldım bu makarna şeklini çok şeker...Makarnayı tuzlu ve zeytinyağlı suda haşlayın ve süzün.Üç adet domatesi rendeleyin.4-5 diş sarımsağı havanda dövün.Domates,1 tatlı kaşığı domates salçası,tuz ve sarımsağı 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı ile kısık ateşte pişirin.Pişmesine yakın 1 çay bardağı siyah salata zeytinini (çekirdeği çıkartılmış ve dilimlenmiş zeytin) sosa ekleyin.Sosu, makarnanızın üzerine koyarak servis edin.
Sağlıklı günler !!!

4 yorum:

hayat dedi ki...

Merhaba MÜge zeytin yağlılar enfes görünüyor ellerine sağlık.Rejimdede başarılar keşke bende yapabilsem denedikçe daha fazla alıyorum.Selam ve sevgiler..

Adsız dedi ki...

Oleeyy!! tam rejimde olan ben için süper görünüyolar.. ama az önce kek yedim ben:( ya bunların da rejim için olanı yok mu:)) ellerine sağlık Müge çok güzeller..

Adsız dedi ki...

Makarnayı sevmeyen yoktur sanırım enfes görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Zeytinyağlı yemeklerinde çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık.
Bu arada seni linklerime ekledim sende eklersen sevinirim. Görüşmek üzere.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails