30 Kasım 2006 Perşembe

KROKANLI ÇİLEKLİ PASTA

Photo-0335


*****NİCE SENELERE MELEĞİM*****
Bugün günlerin en güzeli... Bugün annelerin en güzelinin doğumgünü...
Onu anlatmaya benim ne bildiğim dil yeter ne de yazmaya gücüm.
Onu tanımanız gerek..
O Sevda'ların en güzeli..

IMG_3276

Canım annem gülen yüzün , kimselere benzemeyen o pamuk kalbin hiç solmasın !!!!
Seni Çok Seviyorum !!!
KROKANLI CILEKLI PASTA
Annemin doğum günü sebebiyle akşam onun için güzel bir pasta yapmaya karar verdim. Ama karar verdiğim saat nispeten geç bir vakit olduğu için yine evdeki malzemelerimi değerlendirmem gerekti. Pandispanya için imrenerek takip ettiğim ve çok başarılı bulduğum Pastacı Burcu Hnm'ın bloğundan destek aldım. Dedim ya evdeki malzemeler ile idare etmem gerekti diye; o nedenle Pastacı'nın tarifini bir kaç ufak değişikliğe uğratmak durumunda kaldım.
Malzemeler:
Pandispanya için;
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağından biraz fazla un
  • 1 kahve fincanı buğday nişastası (ben mısır kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya

Arası için;

  • 250 gr dondurulmuş ya da taze çilek
  • 2 yemek kaşığı portakal suyu
  • 2 yemek kaşığı vanilyalı puding
  • 1 bardak süt
  • 1 yemek kaşığı damla çikolata

Süsleme ve üzeri için;

  • 2 yemek kaşığı vanilyalı puding
  • 1 bardak süt
  • 1 tatlı kaşığı margarin
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı su
  • 1 fincan ceviz içi
  • 1 tatlı kaşığı margarin (karamel için)
  • kakao

  1. Yumurtaları ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar mikserle çırpın. Daha sonra bir kaba unu, nişastayı ve vanilyayı eleyin ve yağ ile birlikte yumurta-şeker karışımına ilave ederek, çırpmaya devam edin.Kelepçeli kalıbınızı yağlayın ve önceden 175 derecede ısıtmış olduğunuz fırınınızda pandispanyanızı yaklaşık 40-45 dk pişirin.
    Photo-0333
    Pastacı, her zaman bir gün önceden yapmayı öneriyor pandispanyaları.Ancak dedim ya, son anda vermiş olduğum bir karardı diye; ben malesef herşeyi aynı günde tamamlamak durumunda kaldım.Eminim onun tavsiyesine uyulursa daha iyi bir sonuç alınacaktır.
  2. Pandispanya piştikten sonra hafif ılınınca , büyük bir bıçak yardımıyla ortadan ikiye kesin.
  3. Çilekleri, portakal suyu ile rondodan geçirip, püre haline getirin. İkiye ayırdığınız her iki pandispanyanın da üzerine bu püreden yayın.
    Photo-0334
  4. 2 yemek kaşığı vanilyalı puding ve 1 bardak süt ile koyu kıvamda bir krema pişirin.Pişen kremanın içerisine damla çikolataları ekleyin ve karıştırın.Altta kalacak olan pandispanyanın üzerine hazırladığınız bu kremayı yayın ve üzerine 2.kat pandispanyayı kapatın.
  5. Artık pastanızı servis edeceğiniz tabağa almanız gerekmekte.
  6. 2 yemek kaşığı vanilyalı puding ve 1 bardak süt ile koyu kıvamda bir krema pişirin.Koyulaşınca, ocağı kapatın ve 1 tatlı kaşığı margarin ekleyip, çırpın.Pastanızın üzerine bu kremayı sıvayın.Yanlarına da sıvamanız önemli çünkü krokanlarımızı yanlarda bu krema sayesinde tutacağız.
  7. Cevizleri irice dövün ve yağlı kağıda serin.
  8. 1 tavaya karamel için ayırdığız margarini ve toz şekeri koyun ve şekerin eriyip, karamelize olmasını bekleyin.Karamel rengi aldığında su ekleyip, hızla karıştırın ve yağlı kağıt üzerine döktüğünüz cevizlerin üzerine iyice yayın,soğumaya bırakın.
  9. Soğuyan şekerli cevizleri elinizle kırın ve pastanın kenarlarına yapıştırın.Birkaç parça üzeri için ayırın.
  10. Bir elek yardımıyla yavaşça pastanın üzerine kakao eleyin ve ayırdığınız krokanlar ile üzerini süsleyin.

Photo-0337

Evdeki malzemelerle yapılabilecek basit bir pasta ve sadece pişirme işlemleri de dahil olmak üzere 1,5 saatimi aldı.

Umarım beğenirsiniz!!!

Afiyet olsun...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Muge,
Pastaci Burcu'nun sitesine yaptigin yorum uzerine girdim sitene cok hos oncelikle tebrik ederim..
Benim bir sorum olucak size, anladigim kadariyla Amazon'dan siparis veriyorsunuz.Ben su ana kadar Amazon'dan hic siparis vermedim ama vermek istiyorum. Sorunsuz alabiliyormusuz siparislerinizi bu konuda bilgi verebilirmisiniz.Dikkat etmemiz gereken seyler varmi acaba ?
Simdiden tesekkurler...
Sevgiler...

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba Nilgün,

Öncelikle teşekkür ediyorum.Amazondan ben de ilk kez sipariş verdim ancak çevremde çok fazla sipariş veren arkadaşım var ve hiçbir problem yaşamıyorlar.Ayrıca ben de Amazon olmasa da bu tip ismi bilindik sitelerden sık sık sipariş veriyorum ve bir sorun yaşamadım.Bloğumu ziyaret ettiğin için tekrar teşekkür ediyorum.
Sevgiler,
Müge

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Cok tesekkurler cevabin icin. Bende Turkiye icinde internet yoluyla alisverisi cok kullaniyorum. Fakat yurtdisindan hic alisveris yapmadim. Mesela herseyi siparis edebilirmiyiz? Belli sınırlamalar varmı? Gumrukte sorun yasanma olabilir mi veya adrese kadar teslim ediliyormu falan gibi soru isaretleri oldugu icin sormustum canim.
Ben internet yoluyla pasta yapim malzemeleri ve kitaplari almak istiyorum aslinda.
Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails