25 Ocak 2007 Perşembe

KIYMALI PUF BÖREĞİ

Image Hosted by ImageShack.us


Kaynak : Sofra Dergisi
Bu tarifi , çektiğim resmi beğenmediğim için yayınlamak istemiyordum ama tadını çok beğendiğim için kötü bir resimle de olsa paylaşmaya karar verdim.

Malzemeler:

Hamuru için;


  • 1 su bardağı ılık süt
  • 2 çorba kaşığı kuru maya
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 3 su bardağı un
İç malzeme;


  • 250 gr kıyma
  • 1 tane orta boy soğan
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • maydanoz
  • tuz, karabiber

Kızartmak için,

  • sıvıyağ

Ilık sütün içerisinde maya ve şekeri karıştırarak eritin, kabarmasını bekleyin. Diğer yandan bir kabın içerisine unu eleyin ve yoğurt,tuz ve mayalı şekerli süt karışımını ekleyin, ele yapışmaz bir hamur elde edene kadar yoğurun.

İç malzemesi için, yemeklik doğranmış soğanlarınızı sıvıyağda kavurun, kıymayı ilave edip, kavurmaya devam edin.Tuz ve karabiberini ekleyin.Son olarak ince kıyılmış maydanozu da katarak 1-2 dk daha kavurup, ocaktan alın.

Hamurunuzu 2 cm kalınlığında açarak geniş ağızlı bir su bardağı ile yuvarlaklar kesin.Kestiğiniz yuvarlakların içerisine harcınızdan koyup yarım ay şeklinde katlayarak kenarlarını iyice birbirine yapıştırın.

Kızgın yağda her iki tarafı da kızarana kadar pişirin.

Afiyetle,




2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sende bendensin demek ki!!!Benim bloğun ilk vakitleri ve hala da zaman zaman lezzeti süper,resmi içler acısı epey postum var:(Ama takıntım yok.O lezizdi ben biliyorum.Cümle alem de bir de böyle fotojenik görmeyiversin canım,darılmaz ya resimler;)Sana baktım da sen benden iyi durumdasın;)Süper,daha ne olsun...Kendiyle barışık insanları severim ben...

Adsız dedi ki...

Bu böreği çok sevdim ben, ellerine sağlık mügecim:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails