10 Ocak 2007 Çarşamba

PATLICANLI KÖFTE ŞİŞ

Image Hosted by ImageShack.us

Nerdeyse son üç aydır her pazartesi başlayıp, pazartesi öğleden sonra bıraktığım rejimlerime birisi daha eklendi geçen pazartesi günü.Ama bu sefer biraz farklı...Doktora gittim :)
Cumartesi günü randevuya giderken artık kafamda bitirdim düşüncesi hakimdi...Yani tamam bütün fazla kilolarımı vermem biraz zaman alabilir ama şu kısa süreçte vermem gereken maksimum kiloyu verip yoluma devam etmeliyim diye kendimi motive ettim veee....tataammm BEN ARTIK REJİMDEYİM :)
Tabii geçen gün yazdığım Cıllık'ı da afiyetle yedikten sonra :)
Kolay bir listem var, şu anda 3. gündeyim ve açlık hissetmiyorum.Bu güzel !!! Ama korkunç HAFTASONU kabusum bakalım nasıl geçecek..Yani beni mahveden haftasonları , çünkü hafta içi şirkette ve evde gayet uysal tavırlar içinde yemek yiyorum..Hele de bu haftasonu Ankara'da olacağımızı göz önünde bulundurursak biraz işim zor olacak galiba..Ama YILMAK YOK , DEVAM !!
Evde de rejim havaları estiriyorum haliyle..Eee kardeşim mutfak benim değil mi, ister sebze pişiririm ister pasta börek :)
Haftaya ıspanakla başladım ve dün bari zavallı kocacığıma eli yüzü düzgün bir şeyler ikram etmek için farklı alternatifler yarattım ... Ama onu pilavsız bırakmaya yine gönlüm el vermedi, Çömlek Pilavı yaptım..Onun tarifini pirinç etkinliğinde vereceğim.
Gelelim Patlıcanlı Köfte Şiş'e...Son derece pratik, zararsız ve lezzetli bu hafif yemeği biz sevdik...Bakalım siz beğenecek misiniz?

Malzemeler: (2 kişilik, 4 tane şiş çıkıyor)

  • 250 gr yağsız dana kıyma
  • 1 adet orta boy soğan
  • 3 dilim bayat ekmeğin içi
  • 2 adet büyük patlıcan
  • 2 adet sivri biber
  • tuz, karabiber
  • çöp şiş

Soğanı rendeleyip, acı suyunu iyice sıkın.Ufalanmış bayat ekmek içleri, kıyma, soğan, tuz ve karabiber ile köfte harcını yoğurun.

Patlıcanları alacalı olarak soyun ve geniş şekilde dilimleyin.Biberleri de geniş halkalar halinde kesin.

Şişlere patlıcan, top şekli verilmiş köfte ve biberleri dizin.Hafif yağlanmış tepsiye yaptığınız şişleri yerleştirin.Sıcak fırında yaklaşık 200 derecede köfteler kızarıncaya kadar pişirin. Izgaranız varsa, orada da pişirebilirsiniz.

Afiyetle,

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Mügecim nefis bir lezzet olmuş bende çok seviyorum ızgarada yada fırında tavuk,köfte et şişi patlıcanlı denememiştim bir dahaki sefere deniycem teşekkürler görüşmek dileğiyle sevgiler.
www.pastacikiz.com
www.blogcu.com/susam

Adsız dedi ki...

Muge'cim tarifin cok guzel. Fakat ben senin su rejimini de cok merak ettim. Kalori rejimi mi? Ben de biraz rejim yapsam fena olmayacak da:)) Sevgilerle

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Ziyaretin için teşekkür ediyorum pastaci kiz ...

Tubacım,
Doktora gittim, her ne kadar ankara seyahatimde tam olarak uygulayamamis olsam da evet kalori rejimi.Haftalık bir liste uzerinden dogru beslenme teknigi anlayacagın.Yasam tarzıma göre yazdı dr hanım ve hic zorlanmıyorum.AMa seyahatte malesef biraz bozdum :(

Sevgiler,
Müge

sena dedi ki...

yemeginizin bi benzerini dün denemiştim ama patlıcanlar biraz kuru tatsız kaldı ne yapmalıyımdım.sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails