15 Ocak 2007 Pazartesi

PİRİNÇ YE # 18 ETKİNLİĞİ

Valla bu etkinliklere bayılıyorum..Etkinlik tarihi belli olduktan sonra ne yapsam diye düşünürken ve araştırırken bir çok yeni şey öğreniyorum..Pirinç etkinliğinde yabancı sitelerden araştırma yaparken çok enteresan tarifler buldum ancak konsept olarak bulduklarımı pek damak tadıma ya da tadımıza diyeyim uyduramadım açıkçası..Ne bileyim pirinç deyince aklımda şöyyyleee bol tereyağlı pilav ya da mis gibi bir dolma ya da hakkını vermiş bir sütlaç daha güzel oturuyor :)
Eeee ben de bu nedenle tariflerimi topraklardan fazla uzaklaşmadan yapmaya karar verdim...
Etkinliğin evsahibi sevgili Sonia'ya buradan kucak dolusu teşekkür...Yine aynı ortak zevke gönül koymuş bir çok insanı birarada topladı bu sayede...

Gelelim tariflere...





Image Hosted by ImageShack.us




EKŞİLİ CEVİZLİ KURU PATLICAN VE BİBER DOLMASI

Malzemeler

  • 250 gr yağsız dana kıyma
  • 1 orta boy soğan
  • 4 yemek kaşığı nar ekişisi
  • 1 çay bardağı çekilmiş ceviz içi
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • tuz, karabiber
  • kuru patlıcan ve kuru kırmızı biber

Öncelikle bir tencereye su doldurun ve suyu kaynatın.Kaynayan suya kuru patlıcan ve biberlerinizi atın ve beş dakika kadar sıcak suda bekletin.Daha sonra ayrı bir kaba alın ve ılınmasını sağlayın.

Bir kasede kıyma, rendelenmiş ve suyu sıkılmış soğan,pirinç,salça çeşitleri, nar ekişisi, ceviz içi, zeytinyağ ve baharatları iyice birbirine yedirip dolam harcınızı hazırlayın.

Patlıcan ve bibelerinizin içlerini fazla çok olmamak şartıyla, kolayca yırtılabilirler, doldurun; ağızlarını elinizle iki kenarını bir araya getirerek kapatın ve tencerenize dizin.

Üzerlerine bir su bardağına yakın sıcak su ilave ederek, kısık ateşte yaklaşık 35-40 dk pişirin.

Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

ÇÖMLEK PİLAVI

Malzemeler

  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • 1 adet tavuksuyu bulyon
  • 1 su bardağı hazır garnitür (Bezelye, havuş, patates)
  • 4 adet milföy hamuru
  • üzerine sürmek için yoğurt
  • tuz
  • 1 adet kesme şeker

Pirinci yıkayıp, yaklaşık 20 dk kadar sıcak suda bekletin.Tereyağını tencerenizde eritin ve yıkanmış, süzülmüş pirinci ekleyip iyice kavurun.1,5 su bardağı sıcak suyu, bulyonu, 1 adet kesme şekeri ve tuzunu ilave edip, karıştırın ve orta hararetteki ateşte pilavınızı pişirin.Pişen pilavınızı 5 dk kadar dinlendirin, daha sonra hazır aldığınız ya da evde hazırladığınız küp şeklindeki patates, havuç ve bezelyeyi pişen pilavınıza ekleyip, karıştırın.

4 adet toprak çömleğin içerisine pilavı pay edin.Her birinin üzerine bir adet milföy hamurunu üzeri iyice kapanacak şekilde koyun.Hamurların üzerine kızarmaları için yoğurt sürün. (Arzu eden yumurta sarısı da sürebilir, koku olmasın diye yoğurt tercih ettim) 200 derecelik sıcak fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Umarım tariflerimi beğenir ve denersiniz, bir sonraki etkinlikte tekrar görüşmek üzere....

Afiyetle...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabaa..
Öncelikle etkinliğin hayırlı olsun.. çok güzel lezzetler çıkmış ortaya.. özellikle o dolmalara bayılıırıımmm!! yeni yemekten geldim ama o ekşi tadı buraya kadar geliyor o dolmaların...Ellerine sağlık..
Görüşmek üzere..

Adsız dedi ki...

merhaba,pilava bayıldım,buna benzer bir pilav bir yerde yemiştim sanki ama hatırlamıyrum,özel bir yöreye ait bir yemek mi..ellerine sağlık,selamlar..

Yemekbahane dedi ki...

Günaydın..
Ziyaretleriniz için çok teşekkür ediyorum.
Süheyla, esasen tabii bu tarz hamurla kaplı bir pilavı Göreme'de ve Eskişehir'de yemiştim.Bir de Gelik yapıyor buna benzer bir şey İstanbul'da..Mantarlı falan.Milföy hamuru olayını ben denemek istedim, son derece başarılı oldu..Tavsiye ederim.

Selamlar
Müge

hayat dedi ki...

Merhaba Müge ekşili kuru dolmalar ve çömlek pilavı harika görünüyor ellerinize sağlık.Sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails