20 Aralık 2008 Cumartesi

ELMALI TURTA





Mutfağımın ciddi bir tadilata ihtiyacı var. "Dökülüyor" ifadesi artık mecazi bir durumdan çok ötede. Kira olunca yaratılan geçici çözümler bir yere kadar, ancak bu dökülme meselesi beni ruhen çok etkilemeye başladı. Mutfağım bana artık keyif vermez oldu. Öyleki yılbaşı yaklaşmasına rağmen içimden hiç girip kurabiye yapmak bile gelmiyor, bırakın kurabiyeyi pastayı makarna dahi yaparken sıtkım sıyrılıyor, neye dokunsam elimde kalıyor.Demin mutfaktaydım, yarın sabah yine kahvaltıda konuklarım olacak ve bir şeyler hazırlamaya çalışıyorum.Şimdi sinirlendim ve bir mola vermeye karar verdim. Bari mola vermişken bloğa bakayım dedim, sonra şu uzun süre beklettiğim Elmalı Turta'nın tarifine yazmaya niyetlendim ve buradayım.

Dinginleşmeye geldim anlayacağınız :)
Elmalı Turta tarifi tarif defteri edindiğim yılların eski sayfalarından sıkça kullandığım bir tarif. Sanırım lisede okuyordum daha, Sinem'ciğimin şeker annesi Handuş yapmıştı ama kayısı reçelli yapmıştı diye hatırlıyorum. Hamurunun kıvamını çok sevmiş hemen yazmıştım ve o gün bugündür sıkça uygularım bu tarifi. Ben elma+ceviz+tarçın üçlüsünün muhteşem bir sonuç yarattığını savunan kitledenim sanırım ve bu tarife de bu üçlüyü çok yakıştırıyorum. Daha önce yine bu hamuru kullanarak sizlere Balkabaklı Turta tarifimi vermiştim.

Aynı hamurla, elinizde varolan reçel ve marmelatları kullanarak da çeşitlemeler yaratabilirsiniz.

Malzemeler:

Hamur malzemesi :
  • 2 yumurta
  • 3/4 paket margarin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı toz şeker
  • aldığı kadar un (genellikle 500 gr yeterli oluyor, azar azar ilave etmekte fayda var)
İç Malzeme:
  • 3 adet elma (büyük boy)
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı toz tarçın
  • 1 ufak kase iri çekilmiş ceviziçi
Üzeri için ; 1 yumurta sarısı - süslemek için pudra şekeri


Yapılışı:

  1. Elmaları soyup rendeliyoruz. Bir tencereye rendelenmiş elma ve toz şekeri koyup kısık ateşte pişiriyoruz.
  2. Elmalar suyunu salıp çekince tarçın ilave ediyoruz.Son olarak cevizi de ilave edip ocağı kapatıyoruz. 
  3. Tüm malzemeler bir kaba koyup yavaş yavaş un ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.
  4. Tart kalıbı ya da turtayı pişireceğimiz kalıp/tepsiyi margarin ile yağlayıp hazırlıyoruz.
  5. Hamurdan yumruk kadar bir parça ayrıyoruz ve buzdolabına kaldırıyoruz.
  6. Kalan hamuru bir merdane ile açıp tart kalıbına eşit oranlarda yayarak ve kenarları hafif hafif yükseltiyoruz. Hamurun tabanını bir çatalla çeşitli yerlerinden deliyoruz.
  7. Kalıba serilen hamurun üzerine hazırlanan harçtan döküp eşit şekilde dağıtıyoruz.
  8. Bir kenara ayrılan hamuru ister kalıbın büyüklüğünde açıp çeşitli kalıplar keserek bir kapak hazırlıyor ya da hamurdan şeritler yapılarak üzerine diziyoruz.
  9. Bu kapağın üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40 dk kadar pişiriyoruz. (Kızarana kadar)
  10. Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpilerek servis yapıyoruz.
Afiyetle,

10 yorum:

Adsız dedi ki...

muhteşem görünüyor ellerinize sağlık:))

Adsız dedi ki...

hakikaten nefis olmuşş.görüntüye bayıldım.. Sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus canim eline saglik.Bende elma,ceviz,tarcin uclusune bayilirim cok usenirsem milfoy ile hazirlarim elmali nefis oluyor.Mutfaginiz icin uzulmeyin insallah yeni yilda kendi eviniz olur mutfaginizi siz secersiniz cok haklisiniz

Adsız dedi ki...

Çok leziz görünüyor canım.Ellerine sağlık.Yeni yılda tüm dilediklerine kavuşman dileğiyle...

Yasemin dedi ki...

benimm turrttaaammm canimmm turrtaaaammm!!! allahim ne diye o gun o kadar cok yersin. yani su turtanin tamamini bi oturusta yiyebilirdim aaalllaahhhimmm... mugeeee bana turtaa yaapp hemmeenn geliyorrummmm :D

Yasemin dedi ki...

haaa unutmadan bu sefer yoluda biliyorum :D sen otoparkin kapisini ac yeter :P

Pastanı Seç dedi ki...

şekerim bende yaptım bu hafta benimkininin farkı iç malzeme pişmiyor.
bayıla bayıla yedik valla ellerine sağlık şekerim:)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika olmuşlarrr!!!

Sevgiler,
Evren

Sevde dedi ki...

Merahabalar arkadaşım;

Siteniz çok hoş hele turtanıza bayıldım çok lezzetli görünüyor...

Sevgilerle...

Adsız dedi ki...

Elmalı turta nefis görünüyr,ellerine sağlık,bayram etkinliğime davet ediyrum,katılırsan sevinirim,iyi bayramlar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails