31 Aralık 2007 Pazartesi

GÜLE GÜLE 2007

Bu yıl nasıl geçti hiç anlamadım.. Aslında son 2-3 yıldır bunu anlamadığımı yeni yeni farkediyorum.Yıllar bir bir geliyor ve geçiyor.Ardına bakmayı seven, hatıralarına düşkün biri olarak herşeyin bu kadar hızlı gelip geçmesi açıkçası benim pek hoşuma giden bir durum değil. Çok şey tükeniyor, yitip gidiyor ve biz tüm bunlara anlık mı bakıyoruz? Mevsimler bitmeden öbürü planlanıyor.. Yıl sonu gelmeden diğer yıl masaya yatırılıyor... Hayat hep gelecek zamandan mı ibaret. Ya bugün ? Ya şimdi ne yaptığımızın hiç mi değeri kalmadı? Neden ben belki de siz günün tadını doya doya çıkartamıyoruz? Neden kurulmuş ve programlanmış robotlar gibi sürekli aynı şeyleri yapıp yarın için hareket ediyoruz?

Ben 2008'de kendime çok güzel bir hedef verdim (Yine gelecek planı yaptım yani) :)

İşte yeni sloganım :)

"Vita est summa brevis...Carpe Diem ! " (Latince = Hayat çok kısa, günü yaşa)

2008'de, günlerimi, tıpkı kendi yaptığım pastalar ve kurabiyeler gibi kendi elimde şekillendirmeye, zamanın akışına kendimi kaptırmamaya, gönlümce , dilediğimce yaşamayı diliyorum...

Gelelim tariflerimize ...

KÜTÜK PASTA

Kütük pasta için öncelikle rulo pandispanya hazırlamamız gerekiyor...

Malzemeler:

  • 5 yumurta (oda ısısında)
  • 90 gr un
  • 1/2 cup toz şeker
  • 20 gr ovalet
  • 5 gr vanilya
  • 1/2 çay kaşığı kabartma tozu

Önce yumurta ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. Daha sonra diğer malzemeleri de katıp karışım beyaza yakın bir renk alıncaya kadar çırpmaya devam ediyoruz.

Dikdörtgen fırın tepsimize yağlı kağıt seriyoruz ve karışımı tepsiye eşit miktarda yayıyoruz.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dk kadar pişiriyoruz. Fırından çıkartıp soğumaya bırakıyoruz.

Soğuyan pandispanyamızın arasına çikolatalı Cremole hazırlayıp sürüyoruz. (1 paket Cremole + 2 bardak süt) Pandispanya boyunca muz diziyoruz ve altındaki yağlı kağıttan destek alarak pastamızı rulo halinde sarıyoruz.

Pastaya kütük şekli verebilmek için 1/3 ünü kesiyoruz.

Servis yapacağımız tabağa veya tabana istediğimiz şekilde kütük görüntüsü vererek pandispanyalarımızı oturtuyoruz.

Daha sonra krema ve eritilmiş çikolata ile (240 gr bitter kuvertur + krema ) ganaj hazırlayıp tüm pastayı sıvıyoruz. Bir çatal yardımı ile kütük görünümü veriyoruz.

Elenmiş pudra şekeri ile kar görünümü verebilir, objeler ile süsleyebiliriz...

Kütük pasta yapmak için hiç de geç kalmadınız... Hadi mutfağa :)

Yeni yıl hazırlıklarına gelince ...

Ben yılbaşı hazırlıklarını hep anlattığım gibi çok seviyorum... Bu sene dekorasyon olarak evimde neler yaptığımı sizlere daha önce anlatmıştım...

Bu hafta daha çok kurabiye-pasta-truff üzerine yoğunlaştım... İşte yılbaşında hazırlayabileceğiniz farklı şeyler....

Noel Baba şeklinde kurabiyeler... Bu modeli , Pastatasarim'da görmüş ve çok beğenmiştim... Hemen yapmaya karar verdim.. İlk denememi daha sonra ayrıntıları ile bahsedeceğim geçen hafta şirkette verdiğim Kurabiye Kursu'nda yaptım.. Sonra da evde... Kurabiye için bu tarifi uyguladım her zamanki gibi....

Aynı tariften bir de baston kurabiyeler yaptım, onları icing ve yenilebilir pırıltılar ile süsledim... Şu bir gerçek ki, kurabiyeler poşetlenince ve rafyalanınca herkes tarafından çok daha beğeniliyor.. Şirkette bugün kurabiyelerim yine popülerler :)

Truffsuz olur mu ? Glazür ile dekore edilmiş trufflar, şampanyanın yanına çok yakışacaklar diye düşünüyorum !

Ve işte günün süprizi... Kara Orman Pastası ! Bu pastanın tarifini size bir sonraki yazımda veriyor olacağım.. Keki bir harika... Eminim çok beğeneceksiniz...


Pastamı süsleyen figürleri bembeyaz şantinin üzerine oturtunca sanki karın içinde gibi oldular ... Bu görüntü bana ayrı bir keyif verdi doğrusu...

Hepinize tadını çıkartabileceğiniz, ardınıza baktığınızda güzelliklerle dolu, hafızanızdan verdiği güzelliklerle silinmeyecek, sevgi dolu, huzur dolu, sağlık dolu, neşe dolu ve sizin olan bir yıl diliyorum !

Afiyetle Kalın ....

10 yorum:

gülriz dedi ki...

Canım Mügeciğim, 2008 yılının sana çok güzel günler getirmesini diliyorum; yüzüne daimi bir gülümseme kondurmasını diliyorum ve yanaklarından kocaman öpüyorum. Bu arada hani ders çalışan bünyemin tatlu krizlerine yetme sözü vermiştin ya, ben o noel baba şeklindeki kurabiyelerden istiyorum, şampanya yamağı trufflardan da istiyorum, karaorman pastasından havada karada istiyorum. Hehe, yüzsüz müyüm neyim??? Ya ben sizin şirkete gelsem daha iyi olur aslında, her gün birşey isterim senden :))) İK'da boş kadro var mıydı :))))))) Canım ellerine sağlık, hepsi çok güzel görünüyorlar.

Selen dedi ki...

Mügecimmmm,
2008’in sana mutluluk, sağlık, başarı, bol kazanç ve mis kokulu yemekler getirmesi dileğiyle. İyi yıllar diliyorum sana... 2008'de daha bol görüşmek dileğiyle ;)

MİNELİ dedi ki...

Yeni yılda herşey gönlünce olsun canım arkadaşım.Senin ve sevdiklerin için iyi bir yıl diliyorum.sevgilerimle.

Esra Kars dedi ki...

Müge hepsi birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık.keşke bende sizin şirkette çalışsaydım :)
Mutlu seneler..

banu kırmızıgül dedi ki...

canım harıka seyler hazırlamıssın ellerıne saglık. mutlu saglklı yıllar sevgıler öptum..

Özlem dedi ki...

Sevgili Müge, yılbaşı hazırlıkların ev dekorasyonundan kurabiyelerine kadar cıvıl cıvıl olmuş. Ellerine sağlık.

Yeni yılla beraber herşeyin gönlünce olmasını dilerim.

Görüşmek üzere, sevgiler.

Pastanı Seç dedi ki...

mügüş ellerine sağlık aradım seni ama ulaşamadım,mesajda attım.Buradan tekrar yeni yılını kutluyorum.

öpüldün

Adsız dedi ki...

Yeni yiliniz kutlu olsun.

hayat dedi ki...

Müge'ciğim, harika pastalar hazırlamışsın.Ellerine sağlık.
Yeni yılınızı kutlar sağlık sıhhatle ve mutlulukla geçecek güzel bir yıl dlerim.
Sevgiler...

PASTA TASARIM By Nesrin Tong dedi ki...

SEVGİLİ MÜGE, SAYFANI TESADÜFEN BULDUM. NELER YAPTIĞINI İNCELERKEN NOEL BABA KURABİYELERİNİ GÖRDÜM. AAAA BENİM YAPTIKLARIMA ÇOK BENZİYOR DİYE DÜŞÜNÜRKEN BİRAZ AŞAĞIDA BENİM SAYFAMDAN GÖRÜP BEĞENEREK UYGULADIĞINI SÖYLEDİĞİNİ OKUDUM. VE ÇOK MUTLU OLDUM.EMEĞE SAYGINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİM. SEVGİLERİMLE,....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails