24 Mart 2007 Cumartesi

MUHABBETİN VE AŞURENİN TADI & ÇİKOLATA RÜYASI

Image Hosted by ImageShack.us



Bu aralar çok sık konuklarım oluyor. Bu da beni çok mutlu ediyor gerçekten. Anak bugün yazmaya fırsat bulabildim geçen cumartesi günü gelen konuklarımı ve tabii ki bir de ikramlarımızı.
Çok şeker bir bayanlar günü toplantısı yaptık bu sefer de .... Annemin kuzenleri, onların kuzenleri ve onların kuzenleri ile :))) Çok enteresandı.. Herkes birbiri ile biryerlerden kuzendi :))
Çok sık görüşemesek de onlarla vakit geçirmek çok hoş gerçekten de. Muhabbet çok güzel oluyor.Hele bir de teyzem (meşhur Hiko) kahve falı bakarken bayılıyorum muhabbetlerine..Kısmetler, balıklar, yollar biri bin para :)
Yani anlayacağınız biz çok eğlendik , güldük geçen hafta !! Ama tabii midemiz de boş kalmadı !
Annemle bugünün menüsünü hazırlarken, trakyaya ve trakyalılara (annem tekirdağlı) layık şöyle kallavi bir şey yapmak istedik.. En sonunda aklımıza etli nohutlu pilav ve aşure ikilisi geldi...Ne o mevlüt mü var demeyin... Her zaman yeme fırsatımız olmayan bir şey yapmak istedik bu da vesile oldu :)
Biz de böyle ağır yemek olaylarında usta annemdir..Pilavda da üzerine tanımıyorum zaten..
O nedenle annem pilav ve aşureyi yaptı, ben çay ikramı olarak zeytinli çöreklerden ve bir de pasta yaptım.

Image Hosted by ImageShack.us



Zeytinli çöreğin tarifini daha önce vermiştim.Buradan bakabilirsiniz.

Image Hosted by ImageShack.us



ÇİKOLATA RÜYASI

Malzemeler:

Keki için;

  • 6 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket toz kakao
  • 1,5 su bardağı un (az gelirse 2 bardağa tamamlanabilir)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çaykaşığı vanilya esansı
  • 1 su bardapı süt

Arası için;

  • 1 paket vanilyalı cremole
  • 2 su bardağı süt
  • 2 muz
  • 2 çorba kaşığı file fındık

Üzeri için;

Süslemek için;

  • Yaklaşık 18-20 adet savuyer (kedidili) bisküvisi
  • 160 gr bitter çikolata

Öncelikle 20 cm'lik çemberinizin iç çepherine yağlı kağıt döşeyin. Fırınınızı 180 derecede ısıtın.

Kekini hazırlamak için;

Şekeri ve yumurtaları (oda ısısında olmaları gerekir) krema kıvamına gelinceye kadar yüksek hızda çırpın. Daha sonra sıvıyağ ve sütü ekleyip çırpmaya devam edin. Un ve diğer kuru malzemeleri başka bir kapta elekten geçirin ve karıştırmakta olduğunuz kek karışımına ilave edin. Vanilya esansını da ekleyip çırpma işlemini tamamlayın. Altına ve iç cephesine yağlı kağıt döşenmiş olan çemberin içine karışımınızı dökün ve kekinizi yaklaşık 50-60 dk kadar fırında pişirin. Kürdan ile içinin pişip pişmediğini kontrol edip, fırından çıkartın ve ızgara telinin üzerinde soğumaya bırakın.

Arası için cremoleyi, 2 su bardağı soğuk süt ile hazırlayın. Muzları soyup , ufak ufak kremanın içerisine doğrayın ve mikserle hafifçe çırpın.Son olarak file fındığı ilave edip buzdolabında bir müddet bekletin.

Soğuyan kekinizi levye ile tam ortadan ikiye ayırın. Vanilya şurubu ile kekin her yanını eşit olarak ıslatın. Vanilya şurubunu;

2 çay bardağı su ile 1 çay bardağı toz şekeri eriyinceye kadar kaynatıp soğutarak , soğuyunca da içerisine 1 yemek kaşığı vanilya esansı katarak hazırlayabilirsiniz.

Eğer vanilya şurubunuz yoksa kekinizi şekerli süt, meyve suyu yada hafifçe sulandırdığınız reçelle ıslatabilirsiniz.

Alt katın üzerine hazırladığınız cremoleli karışımdan iyice yayın ve ikinci katı kapatın.

Chocolate fudge frosting hazırlayıp , kekin üzerine dökün.

Kedidili bisküvilerini kekinizin çevresine dizin. Bitter çikolataları bir bıçak yardımı ile ufak parçalara ayırın ve kekin üzerine serpin.

Keki bir kurdele ile süsleyin, oda sıcaklığında servis yapın.



9 yorum:

Nukhet dedi ki...

Mugecim

Ellerine saglik, su posttaki her seye bayilirim. Bir kere zeytinli pogacalari her zaman sevmisimdir, cikolatali pasta zaten super. Ve asureye bayilirim ve de kendim de yaparim.Ama evde benden baska yiyen olmayinca yapmak cok tehlikeli oluyor hepsini yemek adina. Bu arada sayfama ugrarsan sobbelendigini goreceksin. Sevgiler

Hülya dedi ki...

Hepsi hepsi çok güzelde ben şimdi bir Çikolata Rüyasına daldım ki sorma gitsin.Çok beğendimmm çooookk...

Adsız dedi ki...

Merhaba Müge,
Eline sağlık. Hepsi çok görünüyor. Tatlıcı olarak en çok çikolata rüyasına bayıldım tabi ki. Sevgiler,

Adsız dedi ki...

çok görünüyor değil tabi çok güzel görünüyor olacaktı :)))))
Sevgiler,

http://bakinnepisirdim.blogcu.com/

Betül dedi ki...

Mügecim çikolata rüyan gerçekten rüya gibi:)Bu akşamda rüyama çıkacak sanırım:)

umran dedi ki...

tariflerin cok guzel.misafirlere ne guzel ikramlarda bulunmussunuz annenizle.selamlar arizonadan

Yemekbahane dedi ki...

Herkese merhaba,

Şu anda izmirdeyim, yoğun bir iş seyahat programım var.Ama bloğumu arada sırada takip etmeden de duramıyorum açıkçası.:)
Nükhet hemen döner dönmez sobemi yapacağım söz !! Hülyacım bu rüya çok lezzetli bir rüyaydı vallahi, ben içinde çıkamadım bitene kadar :)Burçin, tatlıcıyız hepimiz ona ne şüphe, ziyaretin için çok teşekkür ediyorum.
Betülcüm teşekkürler,rüyaların hep böyle tatlı olsun.
Ümran ziyaretin için çok teşekkür ederim.Her zaman beklerim.
Sevgilerimle,
Müge

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık Mügecim. Ama beni an çok cezbeden çikolatalı pasta oldu. Nasıl da canım istedi şimdi. Aç karnına blogları gezmek gerçekten çok zor oluyormuş :) Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Aaa şimdi gördüm İzmirdeymişsin. Hala burdamısın. Cumartesi bloglar arası bir toplanalım diyorduk. Burda olursan seninle tanışmayıda çok isterim. Sevgiler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails