8 Mart 2007 Perşembe

CEVİZLİ KABAK SALATASI


Hazırladığım davet sofrası için yapmış olduğunuz tüm yorumlara teşekkür ediyorum ! Ortak zevklerde buluştuğum siz mutfakseverlerin de taktirini almış olmak son derece motive edici gerçekten.Hele de tarifleri beklediğinizi belirtmeniz ayrı mutluluk verici.Beğenilmenin ötesinde tariflerimin uygulanması herkes gibi beni de çok mutlu ediyor.Tekrar teşekkür ediyorum.
Bugün soframızdan CEVİZLİ KABAK SALATASI'nın tarifini vereceğim sizlere.Esasen belki de birçoğunuzun bilip uyguladığı bir tariftir diye düşünüyorum ancak benim çevremde yer alan Acemi :) mutfak düşkünleri için yine de yazmadan geçemeyeceğim zira harika bir tadı var...

Malzemeler:
  • 1 kg kabak
  • ince kıyılmış dereotu
  • arzu ettiğiniz kadar iri çekilmiş ceviziçi (fazla ince olmaması lezzeti açısından daha iyi)
  • 1,5 kase süzme yoğurt (kıvamını zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)
  • tuz
  • kabakları sotelemek için 1-2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 silme çay kaşığı pudra şekeri
  • 3-4 diş sarımsak
  • Servis için dereotu
Kabakları rendeleyip, sıvıyağda soteleyin.Kısık ateşte suyunu salması ve sonra da çekmesi gerekiyor.Sarımsakları dövün.Sotelenen kabakları soğumaya bırakın, soğuduktan sonra iyice kalan suyunu sıkın.Kabakları, ceviz ve dereotu ile karıştırın.Daha sonra tuz, sarımsak ve şeker ilave edilmiş süzme yoğurt ile tüm malzemeyi birbirine yedirin.
Servis edeceğiniz tabağa alıp dereotu ile süsleyin.
Afiyetle,

6 yorum:

Betül dedi ki...

Mügecim gerçekten sunum çok şık olmuş.
Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Sunumun harika olmuş, ellerine sağlık

Ceylan dedi ki...

Müge'cim, ben de sana yazacaktım, tam zamanında bıraktığın güzel mesajın için teşekkürler ! Dün akşama misafirim vardı, senin leziz kabak salatandan yaptım ve en başta ben olmak üzere bayıldık!!! Süzme yoğrudu bir gece önceden kendimiz buranın "camış (manda)" yoğurdunu tülbentte bekleterek hazırladık ! Bu akşam, o çok sevdiğim "misafir sonrası kalan artıkları yeme" faslı yapıyorum! Hımmm hala nefis bu salata !! Kalanın hepsini ben yedim işte !!!
Ctesi İstanbul'a geliyorum (oleeeeeey!) , senin yine kursa gitmeye niyetin var mı? Belki karşılaşırız?
Sevgiler !

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Sevdiklerinle beraber nice güzel bayramlara..
Kurban bayramın mübarek olsun.
Salata ve sunumun nefis görünüyor ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

merhaba müge hanım.. sitenizi dün tesadüfen keşfettim. gezindiğim siteler arasında beni en çok etkileyen sizin ki oldu inanın. görseller gerçekten çok güzel ve cezbedici. denemek için sabırsızlanıyorum. bilindik tariflere de yer veriyor olmanız yeni tarifler deneme konusunda cesaretsiz olan bana çok iyi geldi:) teşekkürler.

Yemekbahane dedi ki...

Teşekkür ediyorum, yorumunuz ve taktiriniz benim için çok değerli

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails