15 Mart 2007 Perşembe

MİSAFİRLİĞİN TADI

Misafirlerim olsun bayılırım.Evime gelenin gidenin eksik olmaması sevildiğimi hissettirir, ne güzel derim kendi kendime ..Gelip giden arkadaşlarımız , eşimiz , dostumuz var !!!

Bir de misafirliğe gitmek var .. Sevdiklerimi ziyaret etmek ise ayrı bir keyif tabii..Geçtiğimiz cumartesi günü çok eski arkadaşım Demet'i ziyarete gittim.Onun huyudur , sana ne yapayım diye sorar hep :) Biz iki çay müptelası, bir otururuz sofraya, bir başlarız çay içmeye..Bizi tutabilene aşkolsun :) Ne istersin çayın yanına diye yine sordu tabii...Ben de her zamanki gibi KISIR dedim, çünkü çok güzel olur onun yağtığı kısır..

Gittiğimde kahvaltılıklar çıkmış, kısırlar yapılmış, biberler közlenmiş, turşular konmuş en önemlisi de çayımız bizi bekliyordu ...Bir de bir limon kokusu mutfakta..Meğer bizim ki bir de LİMONLU KEK pişirmiş..Eee kamerası ile gezen bendeniz hemen çekiverdim resmini tabii..

İşte Demet Usta'dan Kısır ve Limonlu Kek tarifi :))



Image Hosted by ImageShack.us

KISIR

  • 1 kase ince bulgur
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • taze soğan & sarımsak
  • domates
  • kıvırcık marul
  • maydanoz
  • limon
  • tuz - kırmızı biber
  • 1 su bardağı sıcak su

Teflon bir tencerede sıvıyağ ve salça kavurulur. Bulgur ilave edilir.1 su bardağı sıcak su eklenir ve ocağın altı kısılarak demlenmesi sağlanır.

Diğer tüm salata malzemeleri ince ince doğranır. Demlenen ve ılınan bulgur salata malzemelerine eklenir.Limon suyu ve diğer baharatlar eklenerek iyice karıştırılır.




Image Hosted by ImageShack.us



LİMONLU KEK


  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet limon
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı süt
  • Alabildiği kadar un (boza kıvamı)
  • Fındık içi (iri çekilmiş)
Fırın 170 derecede ısıtılır.
Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır. Limonun kabukları rendelenir ve suyu sıkılır. Yumurta ve şeker karışımına limon suyu ve kabukları,süt,sıvıyağ ilave edilir ve tahta kaşıkla karıştırılır.Un ve kabartma tozunu elekten geçirilip diğer karışıma eklenip tahta kaşıkla karıştırmaya devam edilir.Kalıp yağlanır, karışım dökülür ve üzerine fındık içi serpilir.
Yaklaşık 40-50 dk kadar pişirilir.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Selamlar,
Ne kadar güzel bir sayfanız var ve ben şimdi görüyorum..Geç kalmışlığım için özür dilerim..

Tek kelime ile herşeycikler super..
Ellerine gönlüne sağlık..Sevgilerimle..Gül/d.tadı

Tuba dedi ki...

Madem ki misafiri bu kadar cok seviyorsun, evinin adresini rica edecektim. Biz de misafirlige gitmeyi cok severiz cunku:)) Canim, ellerine saglik hepsi birbirinden guzel gozukuyor. sevgilerle,

Adsız dedi ki...

Müge'cim arkadaşının ellerine sağlık,sizlerede afiyetler olsun çok güzel görünüyorlar, sevgiler iyi haftasonları..

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Muge,
Ziyaretinize tesekkur ederim, sizinde ne guzel tarifleriniz var, ellerinize saglik. Bundan sonra surekli ugramaya calisacagim. Sevgiler

hayat dedi ki...

Mügeciğim arkadaşının da seninde ellerinize sağlık.tarifler çok güzel yanına da sıcacık bir bardak çayla ne güzel sohbetler olmuştur.Afiyetler olsun canım.

Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhaba Mügecim,
Canım kısır istedi şimdi. Hatta o masada olup hepsinden yemek istedi :)))
Sevgiler,

http://bakinnepisirdim.blogcu.com/

Unknown dedi ki...

Bende misafire bayılırım tabii gitmeyede. Arkadaşının ellerine sağlık. Limonlu kekin kokusunada bayılırım. Bu arada mutfağımı yeni bir bloga taşıdım her zaman beklerim. Ayrıca daha önce sana sorduğum kitabı kardeşim Remzi Kitabevinde buldu ve aldı. Çok sağol. Sevgiler
Selda

hatice dedi ki...

Sevgili Müge,
harika gözüküyorlar, arkadaşının eline sağlık, limon kokusu falan deyince valla buraya kadar geldi, en iyisi gidip yapmak:))...
sevgiler....

aslı dedi ki...

merhaba bende yeni bir blog açtım şöyle bir gezmek istedim ve sitenizde takılıp kaldım. Bana sanki beni anlattınız çay benimde vazgeçilmezimdir yanındada kısır ve limonlu kek muhteşem.Ellerinize sağlık.. Bende beklerim...

umran dedi ki...

iade-i ziyerete geldim,muthis lezzetlerle karislastim.Tekrar gelmek uzere ayriliyorum.selamlar arizonadan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails