1 Mart 2007 Perşembe

ANNEMİN PEYNİRLİ POĞAÇASI

annemin peynirli poğaçası


Mutfakların demirbaşlarından bahsediyorum ara ara.Kafamızda her zaman bulunan tariflerden.Kitapsız, deftersiz uygulanan, hiç bir zaman unutulmayan tariflerden.Acil durumlarda kurtarıcı, pratik ama lezzetinden vazgeçemediğimiz demirbaşlarımız.
Annemin de her hanımın olduğu gibi demirbaşları vardır.Artık onlar annemle özleşmiştir..Misafir geleceği zaman saydığı ikramların başında yer alır..
Paşa Böreği, Etimek Tatlısı, Cevizli Kabak vb... Bir de az sonra tarifini yazacağım poğaça..
Geçenlerde teyzeme gelen misafirler için pişirmişti, hemen fotoğrafladım tabii ki :)
Şimdi de sizlerle paylaşıyorum...Bu kolay tarifi beğeneceğinize eminim..

Malzemeler :

  • 2 yumurta (bir tanesinin sarısı üzeri için)
  • 2 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı (silme) tuz
  • aldığı kadar un
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • iç malzeme : peynir ve kıyılmış maydanoz

Tüm malzemeyi (iç malzemesi hariç) homojen, ele yapışmayan bir kıvam alıncaya kadar yoğurun.

Fırınınızı 180 derecede ısıtın. Fırın tepsinizi yağlayın. Hamurdan ufak yuvarlak parçalar koparın ve avucunuzun içerisinde açın.Ortasına iç malzemeden koyup, ağzı yukarı bakacak şekilde kapatıp, tepsinize dizin. Ayırdığınız yumurta sarısını poğaçaların üzerine sürün ve arzuya göre susam ya da çörekotu ile süsleyin.Üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar, valla görüntü çok güzel. Tadının da öyle olduğuna eminim. Annenin ve senin ellerine sağlık :)

Sevgiler,

selin (www.selincaglayan.com)

Adsız dedi ki...

Poğaça süper görünüyor,ellerinize sağlık.
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

Müge'cim poğaçalar nefis görünüyor, anneciğinin ellerine sağlık, kolaylıklar..

hayat dedi ki...

Merhaba Mügecim,poğaçalar nefis görünüyor.Anneciğinin ellerine sağlık.Canım paşa böreği Aydından başka yerde pek yapılmaz yoksa hemşerimiyiz.

Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Mügecim, poğaçalardan bir tane aldım canım, yanında da çayım var.:)) Annenin ellerine sağlık... Sevgiler...

Nur dedi ki...

goruntusu gibi tadi da cok guzel oldu,ben yaptim hepsini de yedim :) cok tesekkurler tarif icin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails