20 Mart 2007 Salı

# 20 YURDUMUZUN YENİLEBİLİR OTLARI

Image Hosted by ImageShack.us

Bu ayki etkinliğimizin sahibi sevgili Asya bizlere bu ay yurdumuzun yenilebilir otları ile ilgili bir etkinlik hazırladı. Enteresan bir konu gerçekten, etkinlik sonrası diğer blogları gezerken çok ilginç tariflerle kaşılaştım. Evet Türkiye'nin bu kdar bereketli bir iklim ve toprak yapısının nimetleri olan çeşitli sebzeler, otlar ve meyveler bizim mutfağımızın zenginliğinin ana sebebidir diye düşünüyorum.
Ben bu ayki etkinliğe malesef çok enteresan bir tarifle katılamadım..Ama yine pratik bir mutfak çeşnisi ile karşınızdayım.
Bu poğaçayı kilo alma durumlarına biraz daha özen göstermesi gereken 5 aylık hamiş :)arkadaşım Şuşucum için yapmıştım..Şöyle kepek unlu, light ve besleyici.. O çok beğendi, umarım sizler de beğenirsiniz..



Image Hosted by ImageShack.us



OTLU POĞAÇA

Malzemeler:

  • 2 yumurta (birisinin sadece beyazı ...sarısı üzeri için)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 kase zeytin (çekirdekleri çıkmış, ben FORA'nın salata zeytinini kullandım)
  • bolca dereotu ve maydanoz (ince kıyılmıs)
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı toz nane
  • aldığı kadar kepekli un

Fırını 170 derecede ısıtın.

Tüm malzemeyi ele yapışmayacak kıvama gelene kadar un ekleyerek yoğurun.Sonra yuvarlayıp, yağlanmış tepsiye dizin. Ayırdığınız yumurta sarısını üzerlerine sürün.

Üzerleri kızarana kadar fırında pişirin.

Afiyetle,

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails