2 Mayıs 2020 Cumartesi

BOSTAN PATLICANINDA BEĞENDİLİ ET



Patlıcan açık ara en sevdiğim sebze. Nikotinmiş falanmış bilmem bence herşeyi harika oluyor.
Beğendi ise en sevdiğim patlıcan versiyonlarından. Bu sefer işe sunum farkı katarak evdeki bostan patlıcanlarını böyle kullandım. Ramazan sofralarında iyi gider diye düşündüm ne dersiniz?

Malzemeler: (3 kişilik)
  • 3 adet bostan patlıcanı
  • 300 gr dana kuşbaşı
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 su bardağı domates rendesi ( ben yaz domateslerimden kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz, karabiber
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
Beğendi için;
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt 
  • 2 yemek kaşığı tereyağ 
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullanıyorum)
  • 1 su bardağı taze kaşar rendesi
  • tuz
Yapılışı:
  1. Bostan patlıcanlarını yıkayıp birkaç yerinden delerek ızgara modunda fırına veriyoruz. Sürekli çevirerek iyice közlüyoruz. 
  2. Patlıcanlarımız közlenirken kuşbaşı etlerimizi bir tencereye alıp renkleri dönünceye kadar soteliyoruz. 
  3. Rengi döndüğünde zeytinyağ ve soğanı ekliyoruz.
  4. Soğanlar yumuşayınca ince kıyılmış yeşil biberleri de ekliyoruz.
  5. Sonrasında domates ve salçayı katıyoruz.
  6. Tuz ve karabiber ile tatlandırıyoruz. 
  7. Kısık ateşte bir taşım pişiriyoruz.
  8. Patlıcanlarımız közlendiğinde fırından çıkartıp kabuklarını bozmadan içini bir tabağa alıyoruz.
  9. Bir tencereye tereyağ ve sıvıyağı koyup  unu ekliyoruz.
  10. Unun kokusu çıkınca sütü katarak karıştırıyoruz.
  11. Koyulaşmaya başladığında patlıcanları katıp karıştırıyoruz.
  12. Ocağın altını kapatıp blendarla patlıcanları iyice eziyoruz.
  13. Son olarak kaşar peyniri katarak beğendiyi bitiriyoruz.
  14. Şimdi bu aşamada bir fırın kabına direk beğendiyi döküp üzerine eti koyup fırına verebilirsiniz. Ya da benim yaptığım gibi içi boşalan bostan patlıcanlarının içlerini beğendi ile doldurup üzerine etleri koyup o şekilde sunum hazırlayabiliriz.
  15. 220 derece fırında 20-25 dk pişiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla




Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails