27 Kasım 2012 Salı

GALETA UNLU PATATESLİ POĞAÇA

Galeta Unlu Patatesli Poğaça

Uzun zaman olmuş pazar sabahını fırından gelen kokularla doldurmayalı.. Eskiden kalkar bir açma falan yapardım, hiç olmadı ekmek makinasını geceden kurar en azından ekmek kokusu ile uyanırdım. O günlerimi özlediğimi söyleyip duruyorum biliyorum. Mızmızlanan ama bir şey yapmayan çocuklara döndüm, sıkıldınız değil mi ? Olsun ben size mızlanmayacağım da kime mızlanacağım, söyleyin bana.. :) Bu arada link verince farkettim, açmanın fotoğrafı içler acısıymış, acilen fotoğrafı yenilemek lazım, not ediyorum.
İşte pazar sabahı uyandığımda şöyle güzel bir koku sarsa niyetiyle girdim mutfağa. Aras'ın önüne ne kadar plastik mutfak malzemesi varsa yığdım, böylece onu da gözümün önünde tutarak bir nebze oyalanmasını sağladım. :) Evde ne malzeme var diye göz gezdirirken gözüme galeta unu paketi takıldı. Hmmm... Dur bu benim baz malzemem olsun diyerek yeni bir tarif çıkarttım. Güzel de oldu.. Engin patatesli yediği için hemen düdüklüye iki tane patates atıp haşladım, iç malzemem de hazır oldu böylece. Siz isterseniz peynirli ya da başka neli isterseniz yapabilirsiniz. Tarifte en çok da şekillerinin bozulmayışına memnun oldum. İtiraf edeyim, galeta ununun kendini bırakmasından korkmuştum ama nasıl yuvarladıysam o boy kaldılar.

Malzemeler:

  • 500 gr galeta unu (Benim elimde 500 grlık paket vardı, direk onu kullandım)
  • 1 su bardağı un
  • 200 gr tereyağ (oda ısısında beklemiş)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 çay bardağı yoğurt
İç malzemesi : 2 adet haşlanıp ezilmiş patates, tuz ve karabiber ile tatlandırılacak

Yapılışı :

  1. Fırını 180 derece ısıtıyoruz. Tepsimizi sıvıyağ ile hafifçe yağlıyoruz.
  2. Derin bir kasede hamur malzemelerini yoğuruyoruz. (Normal unu direk koymadım, hamuru toparlamak amacıyla azar azar ekledim, hamurun ele yapışmayan rahat şekil alan bir kıvama gelmesi gerekiyor. Eğer 1 bardak un az gelirse ilave edebilirsiniz.)
  3. Hamurdan cevizden biraz büyükçe parçalar kopartıp  yuvarlayıp avucumuzun içinde açıyoruz. Ortasına iç malzemeden koyup kenarlarını toparlayarak tekrar yuvarlak bir form kazandırıyoruz. Bu işlemleri yaparken biraz narin hareket edilmesi gerek çünkü bu poğaça hamuru normal poğaça hamurlarından biraz farklı olacak galeta unu kullanıldığı için, dağılmaya müsait bir yapısı olacak. 
  4. Yaklaşık 18-20 adet poğaça elde ediyoruz bu tariften.
  5. Tepsiye dizdiğimiz poğaçaların üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürüp ısıttığımız fırına veriyoruz.
  6. Üzerleri kızarınca fırından alıyoruz. (Galeta ununun rengi karamel rengi alıyor, korkmayın poğaçalarınız yanmadı) :) 
Biraz soğutup tepsiden almanızı tavsiye ederim çünkü ağızda dağılan bir hamur elde ettiniz, elinizde de dağılabilir :) Şimdi yiyenler şunu diyecek, "hmmm... ne var bunda? değişik olmuş!" 

Benden size not : Ertesi güne kalmasın, yumuşuyor !

Afiyetle & sağlıkla,

6 yorum:

YELDA dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar...

NzlGl dedi ki...

Elinize sağlık

günlük burç dedi ki...

Elinize Sağlık.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık..Çayın yanına çok yakışır..

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

offf, simartiyorsunuz bizi. ne güzel beklenmedik bi anda acip "oleey yine yeni bir yazi" diye sevinmek. Cok degisik bir tarif, hic duymamistim galeta unuyla pogaca yapilabilecegini. Elinize saglik! Kesin denemek lazim. Sevgiler, Feyza

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails