12 Kasım 2012 Pazartesi

AYVA REÇELİ

Ayva Reçeli

Evde yapılmış reçel dendiğinde benim için ayva reçelinin yeri apayrıdır. Benim canım Neroşum öyle bir ayva reçeli yapar ki, koca bir kavanozu önünüze alır yer bitirirsiniz. Annem de Neroş'dan öğrendi zaten, birinci ağızdan. Tüm püf noktaları ile. Tabii onun elinin ayarı dile gelmez, aynısı olmaz ama kıpkırmızı bir ayva reçeli yersiniz bu tarifle. İçinizi baymayan, lokum gibi ayvaları pişmiş şekilde.

Malzemeler:

  • 1 kg ayva
  • 1 kg toz şeker
  • su
  • 2-3 damla limon suyu

Yapılışı :
  1. Ayvaların kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz.
  2. Bir tencereye koyup üzerine 1 kg toz şekeri döküyoruz.
  3. Üstünü örtecek kadar su koyup orta hararetteki ateşte kaynatmaya başlıyoruz. 
  4. Buradaki püf nokta şu su bitecek siz ekleyeceksiniz. Su bitecek siz koyacaksınız.
  5. Reçeliniz kızaracak, ayvalar yumuşayacak, suyu ağdalanacak.
  6. İşte o zaman reçeliniz oldu ..
  7. 2-3 damla limon suyunu ekleyin ki şekerlenmesin...

Şimdi ihtiyacınız olan ekmek, isterseniz bir de tereyağ ..

Bol bol sürün, bol bol yiyin :)

Afiyetle & sağlıkla,

5 yorum:

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız reçeli, ağzım sulandı. Ayva reçelinin tam zamanı, ellerinize sağlık

Dışavurum dedi ki...

Tamam anladım, kısıcam ateşin altını, su bitecek ben ekliycem, su bitecek ben ekliycem :) :)

Zeynep'in Evi dedi ki...

Çok ama çok severim yapmaya da hiç cesaret edemem:(

*mehtap dedi ki...

Bende yapıcam annem Ayvalıktan bir dolu ayva getirmiş beni bekliyorlar pişmek için,eline sağlık...

murat dedi ki...

çok leziz gözüküyor elinize sağlık

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails