22 Kasım 2012 Perşembe

KÖFTELİ BÖREK

Köfteli Börek

Börek gibi de tüketilir, yemek gibi de ... Üzerine sarımsaklı yoğurt ve salça sos koyarsanız birden mantıya bile dönüşür.. Denemesi bedava :)

Bu ara yazılarımı sıklaştırdım mı ne? Tebrik edin beni hadi :) biraz motivasyona ihtiyacım var :) Ama itiraf ediyorum bu yoklukta bir şeyler çıkartmakta hayli zorlanıyorum. Allahtan bir şeyler pişirmek için vesilelerim oluyor da malzeme çıkıyor, yoksa yine aynı yazı ile ayları geçirirdi zavallı blogum.

Cumartesi günkü davet için menü oluşturduğumuzda aklımda Oktay Usta'da seyrettiğim bu böreği demek vardı. Malzemelerde kendimce çok ufak tefek bazı değişiklikler yaptım.  Biz çayla tükettik ama yukarıda da söylediğim gibi bence bir akşam yemeği konseptinde de hoş bir ikram olabilir.

Malzemeler:
İç harcı için :

  • 200 gr kıyma
  • 3-4  yemek kaşığı bayat ekmek kırıntısı
  • 1/2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 orta boy kuru soğan (rendelenmiş - suyu sıkılmış)
  • 1 su bardağı mısır konservesi
  • 1 adet büyük boy haşlanmış havuç
  • tuz - karabiber
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ

  • 8 adet milföy hamuru
  • üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı
  • süslemek için çörek otu ya da susam

Yapılışı :
  1. Öncelikle köfte harcını hazırlıyoruz. Bir kasede kıyma, soğan, bayat ekmek, salçayı tuz, karabiber ve zeytinyağ ilave ederek yoğuruyoruz.
  2. Köfte harcına mısırı da ilave ediyoruz.
  3. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.
  4. Tepsimizi yağlayarak hazırlıyoruz. (Yağlı kağıda milföy yapışabilir diye denemedim)
  5. Tezgahımızın üzerinde 4 milföy hamurunu üste, 4 hamuru alta kesişme yerlerini bir miktar üst üste getirecek şekilde yanyana dizerek bir dikdörtgen şekil elde ediyoruz. Kat yerlerini iyice yapıştırarak merdane ile hafifçe bastırarak hamurumuzu genişletiyoruz. (milföyleriniz oda ısısında biraz beklerse daha rahat çalışırsınız)
  6. Hamurun orta kısmına köfte harcımızı uzunlamasına koyuyoruz. (Dikdörtgenin ortasında uzun bir köfte gibi düşünün) 
  7. Harcın üzerine haşlanmış havucumuzu da uzun şeritler halinde keserek yerleştiriyoruz. 
  8. Şimdi hamuru köfteye sararak rulo yapıyoruz. 
  9. Son olarak da ruloyu simit şeklinde yuvarlak yaparak uçlarından birleştiriyoruz.
  10. Bu simidi yağladığımız fırın tepsisine yerleştiriyoruz.
  11. Yaklaşık 40 dk kadar pişiriyoruz. İçinin pişip pişmediğini bir bıçakla kontrol etmenizi öneririm.
Afiyetle & sağlıkla,



13 yorum:

Zeynep'in Evi dedi ki...

Ben bu böreği hiç kimseyle paylaşmadan yiyebilirimm:)

olsada yesek suzan dedi ki...

offf süper görünüyor ellerinize sağlık sevgiler...

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı akşamlar, uzun zamandır devam eden meşguliyetim dolayısı ile siz değerli blog arkadaşlarımı ziyaret edemedim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla..

Sinem Ergun dedi ki...

o ne fotoğraf öyle! ekrandan fırlıyor:) süpper bir tarif daha kazandırdın bize, pırasalaı tavuklu milföyden sonra, öptüm seni kocaman:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

harika bir börek olmuş nefis görünüyor ellerinize sağlık sevgiler:)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Mügecim ellerine sağlık,nefis görünüyor..Hepsini yiyebilirim...

LeylaK dedi ki...

Çokkkk güzel olmuş, çok lezzetli....

Adsız dedi ki...

Tebrikleeerr! :)) ve lütfen böyle devam edin, cok mutlu oluyorum! Sevgiler, Feyza

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun harika gozukuyor.

Yemekbahane dedi ki...

ahahahhaa :) çok teşekkür ediyorum beni mutlu ettiniz hepiniz, ne güzel yazmışssınız yorumlarınızı. Böreği beğenmenize çok ama çok sevindim. evet görüntüsü hayli iştah kabartıcı bu böreği sıkça pişireceğe benziyorum ben de.

Tekrar hepinize teşekkürler

NzlGl dedi ki...

Ben sarmısaklı yoğurtlu üzerine soslu alayım:)))
harika elinize sağlık , sevgiler

Unknown dedi ki...

Mis gibi kizarmis ellerinize emklerinize saglik afiyetzler olsun hayirli aksamlöar .

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok güzel birşey olmuş
bir ara birkaç yerde daha gördüm sizinkini görünce de dedim bir köftesever olarak hala denemedim:-:
Ellerinize sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails