31 Ağustos 2010 Salı

KURU SOĞANLI PATATES SALATASI

patates salatası



Başlığa bilerek öyle yazdım çünkü ben her iki türlü soğanla da çok severim. Daha önce hardallısını yazmışım, yoğurtlusunu yazmışım ama nedense düzüne sıra gelmemiş :) Ya da çoğumuzun hep başına gelen olmuş.. "Nasılsa bilindik bir tarif koymayayım, boşver modu" :)


Ramazanda iftar soframıza hem hafif, hem doyurucu hem de pratik bir garnitür oldu.. Yanına da bir çorba, bir et çeşidi , mesela köfte, ohhh tamamdır..


Malzemeler:

  • 5 adet orta boy patates (çok büyük olmaması şekillerinin eşit olması ve sunum açısından güzel olacaktır)
  • İnce kıyılmış kıvırcık salata
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 adet limon
  • İnce kıyılmış maydanoz
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağ
  • tuz-karabiber-kırmızı pul biber - kuru nane (Tüm baharatları Kotanyi kullandım)

Patatesleri haşlayıp soğuduktan sonra soyup eşit boyutlarda büyükçe küpler halinde doğruyoruz. Kuru soğanımızı piyazlık (ay şeklinde) doğrayıp acısını çıkartmak ve yumuşatmak amacıyla tuzla ovuyoruz ve sonrasında yıkayıp suyunu süzüyoruz. Soğanlara nane, karabiber, kırmızı biber ve maydanozu ilave edip iyice karıştırıyoruz. Limonun suyunu sıkıp, zeytinyağ ve tuz ile karıştırıp sosunu hazırlıyoruz. Servis edeceğimiz tabağa önce ince kıyılmış kıvırcık salatayı, üzerine doğranmış patatesleri koyup son olarak soğanları yerleştiriyoruz. Üzerine sosunu gezdirip servis ediyoruz.
Afiyetle & sağlıkla,

19 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

Benimde sik sik yaptigim ve cok sevdigim bi salata. Ozellikle cay saatleri icin ideal. Istah acici gorunuyor. Ellerinize saglik.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Blog yazınca kolay tarifler olmasın diyoruz ama hiç yemek yapmayı bilmeyenlerede fikir olabiliyor ayrıca içine konan farklı bir lezzet hepimiz içinde değişik br fikir olabiliyor güzel olan her şeyi kolay zor diye ayırmadan koymak lazım ellerine sağlık Mügeciğim tarifte fotoda harika sevgiler...Adaşın kızımda seni öpüyormuş:)))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Benimde en sevdigim salatadir,afiyet olsun sizlerede...

Sevgiler.Serpil...

NzlGl dedi ki...

Patates olsunda hangi tarif olursa olsun. Elinize sağlık canım çok güzel bir salata olmuş
sevgiler

anneanneninemekleri dedi ki...

Benim en sevdiğim şeylerden biri her seferinde fazla yiyip acısını çekiyorum.Ellerinize sağlık.

Sevil Şahin dedi ki...

Mügecim benimde en sevdiğim salatalardandır .Patates salatası hele evde kendim için hazırlıyorsam işte o zaman bol kurusoğanlı hazırlarım.Neden misafirlere yapmıyorsun der hep eşim
bilmem belkide benim kadar soğan seven biri yoktur diye düşündüğümden :))
müge bu yorumu okuyanda der ığğ bu kız hep soğan kokuyor diye yok valla evden çıkmıcamda ve eve hiç kimse gelmeyeceği zaman yerim :))
canım afiyet bal olsun şöyle kocan bir kaşık aldım tabagından ..

Adsız dedi ki...

hımmm... ben de çok severim, en çok da yanında köfte ile :) ellerine sağlık.

ebru dedi ki...

Patates salatasını kim sevmezki dimi ama. Ben bayılırım çayla beraber. Ellerine sağlık Mügecim. Kuru soğan ayrı bir lezzet veriyor zaten salataya.

Cafe Pepela dedi ki...

Patatesin bulunduğu her reçete benim için enfestir.Salata ise ekstra güzel :)
Süper görünüyor..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

elelrine sağlık canım değişik ve pratık olmus sevgiler:)

VeRaY dedi ki...

Yarın kesin yapacağım.
Kuru soğanla hiç denemedim,hep yeşil soğanlı yaparım...ama bakıyorum bu şekilde de iştah açıcı görünüyor!!!
Yeni fikir için sağolun!

Yeşim dedi ki...

eminim çok güzeldir salatanız ellerinize sağlık...

gibi dedi ki...

Ah babam bayılır. Gerçekten de kalsiklerden biridir bu salata değil mi?Gözünü sevdiğim patates:)Çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık.

narcicegirengi dedi ki...

Cok guzel gorunuyor. Tarif de cok guzel, fotograf da... Ellerinize saglik.
sevgiler:)

kalpkurabiye dedi ki...

Müge Hanım,
ben doksanlı yılların ortalarında çocukluğumu yaşadığım için annemin ve arkadaşlarının günlerinde tanıştım bu salata ile ve her türlüsü ile:)) ne zaman patates yapsam veya arkadaşlarımda görsem aklıma geliyor hayatımın bu parçası..
hanımlardan ayrı çocuk sofralarında oturuşlarımız:))
ellerinize sağlık Müge Hanım, tatlı anlar yaşadım sayenizde..

Tümay Öztürk dedi ki...

Ben bu salataya bayılırım ve sırf bu salata için evde limon tuzu bulundururum. Limon yerine limon tuzunu kullanırım. Ellerine sağlık canım:) Nefis olmuş...

Adsız dedi ki...

Salata nefis olmuş,ellerine sağlık.

özlem dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor.

Naile dedi ki...

patates salatasında her nekadar taze soğnı sevsem de bu o kadar çekici görünüyorki iftara dakikalar kala ağzımın suyu aktı :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails