17 Ağustos 2010 Salı

SOĞUK ÇORBADA GÜNCELLEME VAR !

soğuk çorba


Ne zamandır aklımda.. Ramazan ayı hatta yaz mevsiminin başından beri de istatistiklerde en çok okunan ve google'da en çok arananlarda çıkmaya başladığından beri de niyetleniyorum aslında ama bir türlü denk gelmiyor. Dün akşam gelen konuklarıma hazırladığım iftar menümde yer alınca hemen bir iki kare pozladım soğuk çorbayı ve böylelikle bir beğenmediğim tarif fotoğrafını daha yenilemiş oldum :)


Dünkü anektodumu anlatayım bari :) Çorba kaselerini mutfakta iftara bir iki dakika kala doldurup masaya koydum. Gelen arkadaşlarımızdan biri yemeğe başlarken çorbadan bir kaşık aldı ve üflemeye başladı. Enginciğim misafire sordu: "Neden üflüyorsun?" Arkadaşın cevabı :"Sıcaktır.." :) ve diyalog şöyle devam eder... "Oğlum o soğuk çorba, dumanı yok üzerinde görmüyor musun?" Arkadaşın cevabı: "Erken mi koydunuz neden soğudu?"


Özellikle yaz iftarlar sofralarına güzel bir başlangıç soğuk çorba, hem pratik hem de ferahlatıcı bir alternatif. Ben nohut ve buğdayı bolca haşladım, buzluğuma porsiyon stoklar yaptım. Kullanacağım zaman sadece sıcak su ile yıkayıp süzüyorum.. Siz de denemelisiniz..


Afiyetle, sağlıkla

13 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım anektoda bayıldım.yüzümdeki tatlı tebessümün nedeni oldun :))allah razı olsun.çorba enfes duruyor doğrusu.sevgiler ve selamlar canım ve ayrıca ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Mügem ellerine sağlık sıcaklardan ne iftarda,ne sahurda doğru birşey
yiyemiyorum.Ama bu harika çorbaya
bayılırım serin serin öpüyorum...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

En sevdiğim çorbalardan biri. Soğuk soğuk ne güzelde yenir şimdi:)

paşakızı mutfakta dedi ki...

Görüntü harika..Bayıldım.Ellerine sağlıkcanım.Hayırlı ramazanlar.

anneanneninemekleri dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.ELLERİNİZE SAĞLIK.

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş Müge Hanımcım ellerinize sağlık
sevgiler..

Zehra Gürgen dedi ki...

Müge'cim geçen gün bende ekledim bloguma soğuk çorbayı..çok severiz ailece, ben içine meyv koyup üstüne bir iki kaşık yoğurt öyle de yiyorum..

elelrine sağlık canım

Cafe Pepela dedi ki...

Süperdi:)
Ellerine,gönlüne sağlık gülüm..
Soğuk çorbayı çok seviyorum,her gün içsem bıkmam herhalde.
Sevgi ile

New York'tan dedi ki...

Bugun bloglarda gezerken corbanin ismi cezbetti ziyaret etmistim blogunuzu :) karsilikli olmus demek ki bu ziyaret
Ellerinize saglik :)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Anektod süpermiş bayıldımm!!!Ama emin ol ki bizim evde olsa anektod şöyle olurdu :
Evin erkeği: Aşkım çorbayı ısıtmadın mı?
Ben: Hayatım bu soğuk çorba
Evin erkeği: Ben soğuk bir şey yemem bilmiyor musun bari biraz ısıtsaydın :))))

Ellerine sağlık canım.

Sevgiler,

Evren

LeylaK dedi ki...

Harika görünüyor,tam da bu sıcaklara uygun bir tarif.Ellerinize ve özellikle de fotoğrf makinenize sağlık :)) Sevgiler...

Benhurum dedi ki...

Bu çorba gerçekten bu sıcaklarda can kurtaran görevi üstleniyor, hararetle yanak içimize serin serin ferahlık veriyor. Ellerine sağlık Mügecim;)

sarımutfak-hande dedi ki...

bende severim bu çorbayı bendede sıcak çorba var şu an:))) ellerine sağlık
hayırlı ramazanlar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails