26 Ağustos 2010 Perşembe

TAVUKLU SEMİZOTU SALATASI

Tavuklu Semizotu Salatası

Bu salata ile Kotanyi Baharat'ın düzenlediği yarışmaya katılıyorum. Mevsiminde çıtır çıtır semizotu, tavuk ve salatanın lezzetini çeşnisi ve aroması ile katmerlendiren Kotanyi Baharat'ın uyumu son derece lezzetli bir sonuç ortaya çıkarttı. Firmanın toz baharatlarının yanısıra özellikle farklı aromaları yakalayacağınız değirmenli ürün grubunu kullanmanızı tavsiye ediyorum. Sarımsaklı tuzlu çeşni ve İtalyan Otlu karışımlar benim favorilerim arasına yerleşti bile. Daha henüz kullanmadığım bol çeşitli ürün grubunda damak zevkinize uygun çok farklı lezzetler yakalayacağınıza eminim.

Yarışmadaki tariflere buradan ulaşabilirsiniz.

Tavuklu Semizotu Salatası

Malzemeler:

  • 1 demet semizotu
  • 2 adet göğüs tavuk
  • 1 su bardağı konserve mısır
  • 1/2 su bardağı ufak doğranmış kornişon turşu
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı mayonez
  • 1 limon suyu
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Kotanyi karabiber (1 çay kaşığının ucu ile)
  • Kotanyi sarımsaklı çeşni değirmen
  • Kontanyi sofra tuzu değirmen
  • süslemek için kiraz domates

Tavukları haşlıyoruz. Haşlandıktan sonra soğuyunce didikleyerek ufak parçalar haline getiriyoruz. Semizotlarımızın yapraklarını saplarından temizleyip bol suyda yıkadıktan sonra kurutuyoruz. Bir kasede semizotu, tavuk, turşu ve mısırları iyice harmanlıyoruz.


Başka bir kasede yoğurt, mayonez, limon suyu ve zeytinyağını karıştırıp baharatlarımızı ekliyoruz. Bu sosu salatamıza iyice yedirdikten sonra servis edeceğimiz tabağa alıp, kiraz domateslerle süsleyerek servis ediyoruz.


Afiyetle & sağlıkla,


10 yorum:

NiLaY dedi ki...

semizotunu çok severim özellikle sıcaklarda süper ama hiç tavuk katmamıştım, deniyim bari :) ellerine sağlık canım..

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerinize sağlık.Tavuklusunu denememiştim.

aleyna dedi ki...

harika bir salata.tek başına iftarda bana yeter.ellerine sağlık

Devastator Usta dedi ki...

güzel fikir. elinize sağlık. başarılar diliyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ben de benzer bir tarif yaptım:) Gerçekten çok severim. Semizotunun da tam zamanı. Pazarlarda çok gğzel bulabiliyorsun. Ellerine sağlık. Sunum harika lezzet öyle. Fotoğraflara diycek laf yok zaten:) Sevgiler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ohh süper hersey var içinde:)ellerine sağlık canım sevgiler

Zeynep'in Evi dedi ki...

aaa ben bu salatayı hiç tavuklu yapmamıştım:) ama nefis yazın çok iyi oluyor:)

Betül KAVAL dedi ki...

mmmm nefis gözüküyor yarınki soframı süsleyecek bu salata. ellerine sağlık canım.

sevgiler

Cafe Pepela dedi ki...

Tavuğa da bayılırım semiz otuna..
Mükemmel bir birliktelik olmuş.
Afiyet,bereket,muhabbet olsun :)
Cici günler dilerim

canikom dedi ki...

tek başına benim için bir öğün...deneyeceğim tşk ederim...........

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails