17 Nisan 2008 Perşembe

YOĞURTLU PATATES SALATASI


Salı akşamı İtalya'da yaşadığı için uzun zamandır görmediğimiz ve kısa bir tatil için Türkiye'ye gelen Aynur Ablacığımın şerefine bizde toplandık.

Pazartesi günü kararlaştırdığımız bu organizasyon için, pazartesi akşamı pratik bir kaç şey belirledim ve hazırladım.

Annemden peynirli poğaça yapmasını rica ettim.

Women's Weekly serisinin "Muffins" dergisinden bir muffin seçip onu pişirdim... (Tarifini yayınlıyor olacağım)

Buzluğumda ne olur ne olmaz diye tuttuğum Sable Hamuru ile küçük bademli kurabiyeler pişirdim...

Lezzetli bir sonuç elde ettiğim "Mercimekli Börek" denemesini yaptım... (Bu böreği sanırım sık sık yapacağım!Tarifi çok yakında...)






Salata olarak ne yapsam diye düşünürken uzun zamandır yapmadığımı farkettiğim yoğurtlu patates salatasında karar kıldım...

Bu salata hem malzemelerinin pratikliği hem de lezzeti ile yiyenlerden hem tam not alıyor. Denemenizi tavsiye ediyorum.. Acemi Mutfak Şeflerinin de severek yapacağı bir tarif olduğunu belirtmek isterim ....

Malzemeler:
  • 5 adet orta boy patates
  • 2 adet salatalık
  • ince kıyılmış dereotu
  • 1 büyük kase yoğurt
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı mayonez (arzuya göre)
  • tuz

Patatesleri haşlıyoruz. Soğuduktan sonra çatalla iyice eziyoruz. Salatalıkları rendeleyip suyunu sıkıyoruz. (Sulu kalmaması önemli) Sarımsakları dövüp yoğurtla karıştıyoruz. Tüm malzemeyi derin bir kasede karıştırıp servis ediyoruz.

Afiyetle,


6 yorum:

Betül KÖROĞLU dedi ki...

merhaba

hepsi çok güzel gözüküyor ellerine sağlık ama benim gözüm salatada kaldı. bana yaklaşan yaz mevsimini anımsattı. sıcakta insanın içine soğuk soğuk ferahlık veriyo. ben çok severim.

sevgiler BETÜL

Adsız dedi ki...

selam müge,
masa çok güzel görünüyo.ellerine sağlık,bi gün yine mutfağı darmadağan yapalım...:D:D





sevgilerimle demet

www.benimyemeklerim.com dedi ki...

Bir kucak sevgi,bir avuç dua,içten bir selam kapatir mesafeleri,birlestirir gönülleri.Eviniz huzur kalbiniz nur dolsun.CUMANIZ MÜBAREK OLSUN.

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

oh oh oh neler neler hazırlanmış böyle elciklerine sağlık harika olmuşlar....sevgilerimle öpüyorum...şu salatayı alsam öğle yemeğim için hiç fena olmaz:))))

Acemi Şef dedi ki...

Ne güzel bir sofra bu böyle, bayıldım doğrusu. Patates düşük kalorili bir sebze olduğu için de bolca yiyebilirim ben bunu. Bu ara rejim yapmaya taktığım için gözüm hafif şeylerde, bu da öyle görünüyor.Diğer tarifleri de bekliyorum merakla özellikle mercimekli olanı. Mercimekli böreğin her çeşidine bayılırım ben.Eline sağlık.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

selamlar eee benim gibi açıkanlar varsa nasıl yorum yazayım ben şimdi nefisssss harikaaa hani olsada yesem ellerinize sağlık yemek bahane sohbet şahane diyenlerdeniz mi:) sevgilerle kalın iyi hafta sonları

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails