2 Şubat 2008 Cumartesi

SON KONUKLAR ve ARPA ŞEHRİYE SALATASI



Bu cumartesi günü üniversite grubunu ağırlama sırası bendeydi. Kızlar için ne hazırlayacağımı günler önce düşünmeye başladım ...

Biliyorsunuz... Muhakkak yeni bir şeyler denemem lazım birileri gelince. Hem bana bir fırsat oluyor hem de siteye konacak yeni şeyler çıkıyor :)

Bu seferki menüyü şu şekilde oluşturdum :




Sosisli volovan





Ispanaklı - peynirli kiş












    Arpa şehriye salatası


















    • Zeytin ezmeli küçük kurabiyeler
















    Lor peynirli pasta (Portakal Ağacı)













    Misafirlerimden tam not almayı başardım... Umarım sizler de beğenirsiniz... Daha önce tarifini vermediklerimi teker teker yazıyor olacağım...

    Bugün Arpa Şehriye Salatasından başlayalım :





    Yapımı çok basit ve ekonomik bir salata yı Şuşu yaptığında Engin de ben de çok severek yemiştik... Ne zamandır sizlere de tarifini vermek istiyordum bu da bana vesile oldu böylece..


    Malzemeler:



    • 1/2 paket arpa şehriye

    • 1 kutu konserve mısır

    • ince kıyılmış 4-5 sap taze soğan

    • ince kıyılmış dereotu

    • ince kıyılmış maydanoz

    • limon (sıkılacak)

    • zeytinyağ

    • tuz

    Bir tencerede su kaynatıyoruz. Arpa şehriyeyi kaynamış suda yaklaşık 3-4 dakika pişirdikten sonra ocağı söndürüyoruz ve tencerenin kapağını kapatıp , arpa şehriyenin formu bozulmadan suyun sıcaklığında şişmesini bekliyoruz.


    Pişen arpa şehriyeyi süzüp, soğuk sudan geçiriyoruz. Tüm malzemeyi derin bir kasede karıştıyoruz ve servise hazır hale getiriyoruz.


    Misafirlerin dışında cumartesi günü iki de pasta teslim ettim ...

    Ece ve Eda'nın sevimli pastası ...




    Bu da gitmeye hazır , paketli hali ...



    Carol Deacon'un bir kitabını almıştım geçtiğimiz hafta ... Bu pastanın modeli o kitaptan... Bu aralar ne çok fener pastası yaptım... Herkes mi fenerli acaba dedikleri gibi :)






    İşte benim uzun haftasonum böyle geçti... Hep mutfakta :)


    Hepinize güzel bir hafta diliyorum !

    Afiyetle kalın...








    12 yorum:

    Adsız dedi ki...

    Canım ya, aylardir en sıkı takipcilerinden biriyim biliyosun... Ama ilk yorumumu simdi yaziyorum. Gercekten cok cok tebrik ediyorum seni, hepsi süper gözüküyor... - ISIK

    Müge Hüner dedi ki...

    Adaş şekerim;
    söylediğin kadar yoğunmuşsun hafta sonu, ben okurken yoruldum valla. Bravo sana. Sofradaki çeşitlerin hepsi ayrı ayrı çok güzel, çok beğendim. Pastalarında her zamanki gibi sanat eseri.
    Ama en çok peçete halkalarını beğendim desem, kaç haftadır bakmadığım yer kalmadı, şöyle gönlüme göre bulamadım, çok hoşuma gitti seninkiler. Görüştüğümüzde öğreneyim nerden aldığını,
    Öperim canım.

    Hülya dedi ki...

    Ellerinize sağlık, tariflerin devamını da bekliyorum.
    Sevgiler..

    Pastanı Seç dedi ki...

    ellerine sağlık Mügüş hazırlığın masa pek şık görünüyor.Menü hakkında konuşmustuk hepsi çok güzel görünüyor.Kirpiler çok şirin:)

    sevgiler

    Esra Kars dedi ki...

    Müge'cim gerçekten ne hoş bir tesadüf değil mi :)
    Pastalarına bayıldım canım,gerçekten çok başarılısın.
    Ellerine sağlık.

    Gönül dedi ki...

    hepside birbirinden güzel olmuş ellerine sağlık bayıldım valla hele pastalarrr muhteşem...sevgilerimle

    Yemekbahane dedi ki...

    Işık'cım, harikasın ... artık yorum da yazmaya başladın.. senin en sıkı takipçilerimden biri olduğunu biliyorum canım benim :)

    Adaş şekerim, peçete halkalarım ilk evlendiğimde bana sanırım hediye gelmişti...Ben de severek kullanıyorum ...Galiba bir kermesten alınmış..

    Hülya merhaba,
    Ziyaretin için çok teşekkürler.. Tariflerin devamı hemen gelecek, endişen olmasın :)

    Aylin'cim, kirpileri yaparken konuşuyorduk seninle zaten değil mi :) Çok yoruldum ama değdi galiba :)

    Sevgili Esra, tesadüf hakikaten :)Pastaları beğenmene çok memnun oldum.

    merhaba,eyvahyemekyandiocakbatti ! ziyaretin için çok teşekkür ediyorum.

    Sevgiler
    Müge

    made in funda dedi ki...

    ryrimgPORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 14


    http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
    Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
    ___________________________________________________
    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
    11.02.2008 - 17.02.2008 Tarihleri arasında
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ
    http://defneylebirlikte.blogspot.com/ BEN YAPACAĞIM.
    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''14" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.
    ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. SELAM VE SEVGİLERİMLE...

    Adsız dedi ki...

    Şehriye salatasına bayıldım doğrusu çok şık durmuş ellerine sağlık

    DİDEM ÖZCAN dedi ki...

    Müge'ciğim,
    Masa, hazırlıklar, pastalar habgisini desem:)

    Ellerine sağlık canım, bayıldım tümüne de,

    Sevgiler kocaman kocaman.......

    Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

    Merhaba Müge:) Hepsi birbirinden güzel olmuş! Sofran çok güzel gözüküyor! Fikir açısından bu tür paylaşımlar çok yararlı oluyor. Ben özellikle volavanlara bayıldım:) Ellerine sağlık!

    Sebla.

    Damak Tadı dedi ki...

    Müge'ciğim,
    Yaptığın tüm çeşitler birbirinden nefis ve şık görünümlü,ellerine sağlık canım..

    Bende senin sayfanı büyük bir keyifle izliyorum tatlım..

    Güzel bir hafta sonu diliyorum..

    Sevgilerle

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails