22 Kasım 2007 Perşembe

SABLE HAMURU VE FOTOĞRAFLI KURABİYELER

Merhaba,
Öncelikle bir önceki yazımda yayınladığım pastalarıma yazmış olduğunuz övgü dolu sözler için buradan tüm ziyaretçilerime teşekkür etmek istiyorum...
Bugün sizlere geçen hafta çok şeker bir çiftin ilk yıldönümlerinde Süpriz görevini üstlenen Fotoğraflı Kurabiyeler'in yapım aşamalarını göstereceğim... (Burcu da ayrıntılı bir şekilde daha önce buna yer vermişti) Hem de fotoğrafçılık camiasında ismini yakın zamanda duyuracağına emin olduğum birinin karelerinden... Didem Soyutürk'ün karelerinden yapım aşamalarına geçmeden önce bu kurabiyeleri hazırlarken kullandığım farklı bir hamuru sizlere aktarmak istiyorum.Şeker hamuru kaplamaya çok uygun, kalıpla kesildiği şekilde pişince modeli bozulmayan bu kurabiyenin tadını biz çok beğendik.. Badem tadını sevenlere tavsiye ediyorum...

Tarif : Beyaz Mutfak kitabından ...

Kurabiye, Sable olarak geçiyor kitapta.. Nedir bu sable, özelliği , farkı nedir diye biraz gezindim Google'da ... İşte Sable'ye dair bulduklarım..

Sable, Normandiya'ya (Fransa)özgü bir Fransız kurabiyesi.French Butter Cookie ya da Breton Buscuit isimleri ile de anılıyor."Sable" Fransızca "Kum" anlamına geliyor ve bu, kurabiyenin kıyır kıyır yapısını sanırım en iyi ifade eden kelime...

Gelelim tarifine ...


Sable Hamuru:

Keseceğiniz kalıba göre değişir ancak, ufak bir kalıpla 35-40 adet kurabiye çıkıyor.
Hazırlama süresi : 15 dk
Pişme süresi : 20 dk
İhtiyaç duyulan diğer malzemeler : kurabiye kalıbı (çay bardağı da kullanılabilir), pişirme kağıdı
Malzemeler:
  • 500 gr un

  • 300 gr margarin (oda ısısında)

  • 150 gr pudra şekeri

  • 1 yumurta akı

  • 50 gr toz badem

  • 1/2 çay kaşığı vanilya


  • Tüm malzemeler yoğurulur ve hamur 30 dk kadar buzdolabında bekletilir. Sonrasında yaklaşık 1 cm kalınlığında açılarak istenilen kalıpla kesilir ve önceden 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirilir. Fırından çıkınca soğumaya bırakılır... (Laf aramızda ben sıcak sıcak da yedim , harikaydı... Ama şeker hamuru ile işlem yapılmadan soğuması şart)

    Öncelikle şeker hamurumuza istediğimiz rengi vermemiz gerekiyor.. Ben toz pembeyi seçtim.. Kürdanın ucu ile biraz boya alıp hamura sürdüm ve yoğurdum...


    Hamur hazır olunca nişasta serptiğim tezgahta çok kalın olmayacak şekilde açıyoruz.


    İstediğimiz kalıpla şeker hamurumuzu şekillendiriyoruz.

    Kurabiyemizin üzerine bal sürüp hamuru iyice üzerine yerleştiriyoruz.


    Print ettirdiğimiz resimleri kurabiyenin tam üzerine uygun ya da kurabiyenin üzerinde olmasını istediğimiz şekilde kesiyoruz ve altındaki jelatini sıyırıyoruz.

    Bir suluboya fırçası yardımı ile resmin altını hafifçe ıslatıyoruz ve şeker hamurunun üzerine yapıştırıyoruz.



    Ben kırmızı hamur ile resimlerin kenarlarına kalplerle dekor da yaptım..


    Ve bunları resimlerin üzerine yine altlarını hafifçe ıslatarak yapıştırdım..



    Tüm kurabiyeleri tamamladıktan sonra jelatinleyip rafya ve Paşabahçe'den aldığım bu minik kalpli mandallarla süsledim...


    Kutunun içerisinde cıvıl cıvıl bir görüntü oldu... Ben bile heyecanlandım , keşke hediye verilirken görebilseydim :)


    Kutunun son rütuşunu da yaptıktan sonra artık kurabiyelerim hediye edilmeye hazırlardı...


    Kurabiyeleri eşi için isteyen Mine daha sonra eşinin ne kadar şaşırdığını bir mail ile bildirdi... Ayrıca tadını da çok beğenmişler.. Buradan yine kendilerine nice mutlu huzurlu yıldönümleri diliyorum...Ağzınızın tadı hep bu kurabiyeler kadar tatlı olsun!


    Afiyetle kalın,
    Yorum Gönder

    LinkWithin

    Related Posts with Thumbnails