5 Kasım 2007 Pazartesi

SEVGİM'in ŞAHANE ETİMEKLİ SALATASI ve KURSTAN KARELER




Yine bir pazartesi karşınızdayım. Hava tam evde oturup ne kadar yemek programı varsa seyretmeye uygun bir hava gerçekten. Bu gibi durumlarda işte olmak çok zor geliyor... Ama ne yapalım , çalışmaya devam başka çare yok :)

Çalışan bir bayan olarak haftasonlarını maksimumda faydalı geçirmeye gayret gösterdiğim için pek dinlenmeye vakit bulamıyorum açıkçası. Hele bugün, bitirdiğimiz haftasonuna dönüp baktığımda kendimi pek bir .... oradan oraya .... hareket halinde gördüm :)





Bildiğiniz üzere bir kaç hafta önce Sefa Usta'nın Temel Pastacılık kursuna başladım.Cumartesi sabahları saat 09:00'dan 13:00'e kadar kursa gidiyorum ve inanılmaz güzel şeyler ortaya çıkıyor kursun sonunda .... Çayımızı demleyip tek tek yaptıklarımızın tadına da bakmazsak olmuyor tabii.. Allah yardımcım olsun, nereye kadar bu şekilde gider bilemiyorum :)




Bu haftaki konumuzda gördüğünüz üzere meyveli tart ve meyveli pasta vardı... Resmini çekmediğim minik kurabiyeler ve incirli cookie'yi de yaptık ve afiyetle yedik :)

Bu pasta Aylin ile ikimizin pastası... Ders bittiğinde yapılan herşeyi tezgaha dizip tüm grup bir de fotoğraf çektiriyoruz , bu harika oluyor :) İşte tüm bunları cumartesi günü kursta yaptık...


Kurstan sonra arkadaş gezmesindeydi sıra... Üniversite grubu olarak tekrar toplandık.
Bu seferki ev sahibimiz Sevgim'di... Bir sofra hazırlamış ki bize sormayın gitsin...Yani kurstan sonra bir de orada yedim anlayacağınız :)


Sevgimin menüsünde :


  • Boşnak Böreği

  • Mercimek Köftesi

  • Zeytinyağlı Yaprak Dolması

  • Patates Salatası

  • Mantar Kurabiye

  • Muhallebili Kurabiye

  • Meyveli Kek

  • Tavuk Göğsü

  • veee bir de tadına doyamadığım tarifini birazdan yazacağım bir salata vardı...

  • Eee ben de meyveli tartı ekleyince kalem sayısı arttı ve biz çoookkk yedik :)

Hepsi birbirinden güzel ve lezzetli bu ikramları bize hazırlayan Sevgim'ciğimizin ellerine sağlık...


Şimdi gelelim şu salata mevzusuna .. Kendisi "UYDURMA SALATA" diye belirtse de ben hemen bir isim bulma çabasına girdim ve bu salataya "ETİMEK SALATASI" ismini koymaya karar verdim.


Sevgim'in tarifi ile ETİMEK SALATASI tarifi :

  • 2 kase yoğurt

  • 1,5 kase mayonez

  • 1 paket Etimek

  • 3-4 adet tavuk göğüs (haşlanmış, didiklenmiş)

  • haşlanmış bezelye & havuç (konserve de olabilir)

  • tuz-kırmızı biber

  • 3-4 diş sarımsak

Sarımsakları dövüp, mayonez ve yoğurt ile karıştırıyoruz. Hazırladığımız karışıma etimekleri bulayıp servis tabağına diziyoruz. Kalan yoğurt-mayonez karışımına didiklenmiş tavuk ve haşlanmış bezelye & havucu katıp , istediğimiz kadar tuz ilavesi yapıyoruz. Etimeklerin üzerine bu karışımı eşit miktarda oalcak şekilde yayıyoruz. Kırmızı biber ile süslüyoruz.

Ben bu salatayı gerçekten çok beğendim ve muhakkak deneyeceğim... Sizlere de tavsiye ediyorum...

Afiyetle ,





6 yorum:

Adsız dedi ki...

eee bana arkadasını soyle sana kım olduğunu soylıyeyım dıye bosuna dememsıler dımı;) marıfetlıarkadasının elıne sağlık.. bu arada kursa baslamıssın, hayırlısı olsun.. ama bende ıstıyom yaa:((

sevgıler
fıdan

gülriz dedi ki...

Mügeciğim o pastalar ne kadar şahane görünüyorar öyle, tam yemelik olmuşlar; ellerinize sağlık... Kursun da hayırlı, uğurlu olsun; zaten muhteşem şeyler görüyorduk, şimdi gözümüzü alamayacağız herhalde yaptıklarından. Kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

slm
pastalar harika olmuş.elinize sağlık.sofrada çok güzeldi.bu kadar yiyipte kilonuzu nasıl koruyacaksınız:):) allah yardım etsin.sevgiler

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Sevgili Müge, herşey harika görünüyor, emeği geçenlerin ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

selamlar.ben bu tarifi günümde yapmak istiyorum.sabahtan değilde geceden yapsam tadı bozulurmu yani içinde yoğurt varya ne biliyim sorun olurmu

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Mesajınızı henüz görüdm kusura bakmayın lütfen, ummarım yanıt vermekte gecikmemişimdir.

Akşamdan yapılınca bence güzel sonuç vermeyebilir. Ne de olsa yoğurt ekmeğin fazla yumuşamasına neden olacaktır.

Sevgiler
Müge

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails