29 Mart 2018 Perşembe

PATLICANLI SELANİK POĞAÇASI


Selanik benim için çok başka bir anlamda.. Kalbimin çok derinlerinde, kelimelere sığmayacak bir sıcaklıkta .. Bu konuya girersem biliyorum gözyaşlarım durmaz o yüzden konuyu direk tarife bağlacağım.

Bu tarifi Selin Kutucular'ın Büyükada Yemekleri kitabında okudum ve yaptım. Eğer yağlı hamur seviyorsanız, bu tarifi de seveceksiniz. Aromalı, poğaça diye adı geçse de formu nedeniyle biraz daha çöreğe benzeyen bir yapısı var. Ben bu tarifime benzettim ama tabii biraz daha yağlısı diye uyarmamda fayda var.

Malzemeler:

Hamuru;

  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben zeytinyağ kullandım)
  • 1 su bardağı eritilmiş tereyağ
  • 1 çay bardağı kavrulmuş kıyma suyu (ya da 1 su bardağı süt, ben kıyma suyunu kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • Aldığı kadar un (benimki 4 su bardağı aldı)
İç harcı ;
  • 4 adet közlenmiş patlıcan
  • 300 gr kıyma
  • 1 su bardağı su
  • tuz, karabiber
Üzerine ;
  • yumurta sarısı
  • çörek otu, susam
Yapılışı:

  1. Bir tavaya kıymayı alıyoruz. Üzerine suyu döküp su ile beraber pişiriyoruz. 
  2. Kıymanın pembeliği gidip su kaynamaya başladığında bu sudan 1 çay bardağı hamur için alıyoruz.
  3. Kalan kıymayı ocakta kavurmaya devam ediyoruz. Suyunu çekince ince doğranmış közlenmiş patlıcanı da ekliyoruz.
  4. Tuz ve karabiber ile tatlandırarak bir süre beraber kavurmaya devam ediyoruz. 
  5. İç harcı ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.
  6. Pişireceğimiz tepsi ya da kalıbı margarinle iyice yağlıyoruz. (Ben dikdörtgen bir borcam kullandım, margarin ile yağlanınca çok çabuk ve rahat şekilde dilimleri çıkartabildim.)
  7. Un hariç tüm hamur malzemelerini derin bir kapta karıştırıyoruz. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyerek hamurumuzu yoğuruyoruz.
  8. Hamuru kıvamına gelince ikiye ayırıp, alt kısmı merdane ile ya da elimizle tepsinin büyüklüğünde açıyoruz. (Ben merdane kullandım)
  9. Açtığımız ilk katı tepsiye döşeyip üstüne iç harcımızı eşit şekilde yayıyoruz.
  10. İkinci katı da açarak harcın üzerini kapatacak şekilde yerleştiriyoruz.
  11. Kare kare kesiyoruz ve üzerine yumurta sarısı sürüp susam, çörek otu serpiyoruz.
  12. 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Tek tek poğaça gibi yapmayı düşünürseniz kıyma suyu değil süt kullanmanızı tavsiye etmiş kitapta.

Afiyetle, sağlıkla

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails