12 Mart 2018 Pazartesi

FELLAH KÖFTELİ ISPANAK BORANİ


Yıllardır birarada olduğum, her ay düzenli toplandığımız grubum Mart ayında bana misafirdi. Her sene olduğu gibi onlar için aylar öncesinde araştırmaya, özenli ve değişik bir mönü hazırlamaya çalıştım. Bu salatayı da bu araştırmalarım sırasında Yeşilkivi'nin sayfasında gördüm ve yapmaya karar verdim, iyi ki de yapmışım..

Yapım aşaması ıspanağın iyi yıkanması ve köftelerin yuvarlanmasını saymazsak :) benim kriterlerime uygun yani yine pratik. Ben bunu iyice pratik yapmak için köfteleri çok bulduğum için yuvarladıklarımın yarısını buzluğa kaldırarak değerlendirdim yani bir sonraki borani için tek mesafem ıspanak yıkamak olacak :) 

Malzemeler:

Borani için;
  • 1 kg ıspanak (ben sap da koyuyorum ama sevmiyorsanız sadece yaprak da kullanabilirsiniz)
  • 1 orta büyüklükte kuru soğan
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Tuz
  • 3-4 su bardağı süzülmüş yoğurt (ben süzme yoğurt yerine yoğurdu tel süzgece koyup bekleterek kullanıyorum)
Köfteleri için;
  • 1 su bardağı köftelik bulgur
  • 1 su bardağı sıcak su (kaynar durumda)
  • 2 tepeleme yemek kaşığı un 
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yumurta akı
  • tuz, karabiber, toz kırmızı biber, kimyon

Üzeri için;
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 paket dolma fıstığı (yaklaşık 1 çay bardağı)
  • 1 yemek kaşığı toz kırmızı biber
Yapılışı:
  1. Ispanakları iyice yıkayıp doğruyoruz. 
  2. Bir tencereye zeytinyağını koyup yemeklik doğranmış soğanı ilave ediyoruz. Soğan hafif renk değiştirince ıspanakları kademeli şekilde ekliyoruz. (Ispanak hacimli olduğu için hepsini koyarsanız karıştırmakta zorlanırsınız, yatıştıkça eklemekte fayda olacaktır.)
  3. Ispanakları çevire çevire kavurmaya başlıyoruz. (Kesinlikle kapak kapatmıyoruz. Burada ıspanağın saldığı suyu çekmesi sağlanmalı)
  4. Ispanak iyice erimeli, suyunu çekmeli, bu yaklaşık 20-25 dk da oluyor, tüm lezzeti bu pişme aşamasına bağlı. 
  5. Ispanağın rengi parlak ve koyu olmaya başlıyor. Hiç suyu kalmayıncaya kadar bu şekilde kontrollü olarak pişirilmeli.
  6. Pişen ıspanağı bir başka kaba alarak soğutuyoruz. (1 kilo ıspanaktan 1 tepeleme yemek tabağı kadar kalıyor pişince, ölçü azaltmayı düşünürseniz dikkat)
  7. Köfteyi hazırlayalım.. Bulgurun üzerine sıcak suyu döküp üzerine bir kapak katarak suyunu çekmesini ve şişmesini bekliyoruz. 
  8. Şişen ve soğuyan bulguru, yumurta akı, un, salça ve baharatlarla yoğuruyoruz. Bir hamur kıvamına gelip rahatça yuvarlanmalı, eğer un eklemeniz gerekiyorsa ekleyebilirsiniz.
  9. Hamurdan parçalar kopartıp yuvarlıyoruz. Söylediğim gibi ben bu köftelerin yarısını bu seferde kullandım, yarısını dondurucuya kaldırdım.
  10. Bir tencerede su kaynatıyoruz. Kaynayan suya tuz ekleyip köfteleri içine atıyoruz. Yaklaşık 10 dk kadar pişiriyoruz. Pişen köftelerin bulgurları dökülmeye başlayabilir, dikkatlice sudan alıyoruz ve soğutuyoruz.
  11. Bir tavada zeytinyağını kızdırıp içine dolmalık fıstıkları ekliyoruz. Hafifçe kızardıklarında toz biberi de katıp ocaktan alıyoruz. Bu tavaya haşladığımız köfteleri ekleyip karıştırıyoruz.ü
  12. Tel süzgeçte süzdüğümüz yoğurdu, ıspanaklarla karıştırıp salatayı servis edeceğimiz tabağa alıyoruz. Üzerine fıstıklı biberli köfteleri de dökerek servise hazır hale getiriyoruz.

Afiyetle & sağlıkla, 


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails