21 Mart 2018 Çarşamba

İTALYAN EKMEĞİ FOCACCIA


Son dakika gelecek bir misafire dahi yapılabilir, adının ekmek olduğuna bakmayın.. Hamurunu yapması o kadar kolay ki belki de eve seri üretim focaccia yapımına geçebilirsiniz. Tarif için sevgili Nilay'a teşekkür ediyorum. Ben zeytinyağını biraz fazlalaştırdım.

Malzemeler:
Hamuru:

  • 3 su bardağı un (kademeli dökün, eğer daha fazla alırsa ilave edilebilir, ele yapışmayan yumuşak bir hamur olmalı)
  • 1 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı instant maya
  •  2,5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
Üzeri için;

  • Kiraz domates
  • Zeytin 
  • Biberiye
  • Zeytinyağı
Yapılışı ;

  1. Hamur malzemelerini derin bir kapta kıvamı gelinceye kadar yoğurup sonrasında üzerini bir bezle örterek ılık bir yerde yaklaşık yarım saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz.
  2. Pişireceğimiz tepsiyi yağlıyoruz. (ben genellikle Becel ile yağlarım)
  3. Mayalanan hamurumuzu zeytinyağı yardımı ile yağladığımız tepsiye yayıyoruz.
  4. Üzerine parmağımızla çukurlar yaparak çukurlara domates ve zeytinlerden yerleştiriyoruz.
  5. Son olarak üzerine biberiye serpip 200 derecede ısınmış fırında yaklaşık 20 dk kadar pişiriyoruz.
  6. Pişen focacciaları dilimleyerek servis ediyoruz.

Afiyetle , sağlıkla

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails