19 Mart 2018 Pazartesi

BİR ÇAY DAVETİ & BRIOCHE - FRANSIZ ÇÖREĞİ



Geçen hafta blogger arkadaşlarımla rutin yaptığımız toplantının bende olduğundan bahsetmiştim.
Bu toplantılara hazırlanırken genellikle kendime bir sofra konsepti seçerim.Bunun için de sıkça Pinterest'ten faydalanırım. Bu sefer sofrada limon kullanımının ne çık sonuç verdiğini görünce ben de masama limonlu suya konulmuş şebboylu bir vazo koymaya karar verdim.
Hakikaten sonuç hem çok şık hem de görsel olarak çok ilgi çekici oldu..
Misafirlerim yine küçük bir dokunuşla kendilerini özel hissettiler.. Hep söylediğim gibi siz de bu ufak nüanslarla masalarınızı farklılaştırabilirsiniz, maksat tabak çanak değil, mühim olan hep niyet..



Menü seçerken de hep çalıştım.. Aynı malzeme tekrarı yapmamak özel takıntılarımdan biridir. Buna çok dikkat ederim.
Bu sefer davet menümde 3 tuzlu, 3 salata, 2 tatlı ikram tercih ettim..

ve peynir tabağı...

Kahvaltı usulüne benzer bir toplantı biçimimiz olduğu için soframızda peynir, reçel vb ikramlarımız da oluyor. O nedenle bu ikramlarla tüketilmek üzere bir ekmek-çörek benzeri bir şey yapmak istedim. Önce klasik bir sade poğaça yapmayı düşündüm ama sonra Brioche denemeye karar verdim. Tarifi Cenk'in sayfasından denedim. Ama ne yalan söyleyeyim yapana kadar elim hep üstünde oldu, hiç kolay bir tarif değil ... Cenk'in hamurun kıvamı ile söylediği " Hamur artık kabın kenarlarına yapışmamaya başladığında hazır olmuş demektir." sözü ise benim kırılma noktam oldu.. Hamurum yapıştığı için panik oldum :( Münevver Ablacığıma hemen danıştım, o da beni yönlendirdi sağolsun.. O yüzden ben size benim nasıl yaptığımı yazacağım ki benim Brioche yapışımı duyun diye :)

Malzemeler:


  • 1/3 su bardağı ılık su
  • 1/3 su bardağı ılık süt
  • 2,5 çay kaşığı instant kuru maya
  • 4 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 3 yumurta, oda sıcaklığında
  • 1/4 su bardağı şeker
  • 340 gram tereyağı, yumuşamış ve 12 eşit parçaya bölünmüş
  • Üzerine yumurta sarısı ve su
Yapılışı :
  1. Benim ekmek makinam bozuldu, yoğurma aparatlı karıştırıcım da olmadığı için elimle yaptım. Eğer evde hamur karıştırmak için makinanız varsa lütfen kullanın. Ben tahta kaşık ile yoğurdum.
  2. Su-süt ve mayayı hamuru yoğuracağımız kapta karıştırdım.
  3. Buna tuz ve unu ekledim.
  4. Daha sonra yumurtaları teker teker iyice karışınca diğerini koyacak şekilde eklereyerek yine tahta kaşıkla karıştırmaya devam ettim.
  5. Yumurtalardan sonra şekeri ilave ettim. Bu aşamada biraz elimle toparladım.
  6. Bu aşama en zorlayıcısı, tek tek küp şeklinde kesilmiş yağları ekledim. Elle yoğurmamaya çabalayın, tahta kaşık en iyi sonucu veriyor makina yoksa. 
  7. Hamur yağ koydukta cıvıklaşacak, mühim olan yağı yedirebilmek.
  8. Cıvık olduğu için un eklemeyin.
  9. Yağlar bitince kaşıkla kenarlarını düzeltip ve kabımızın üzerini kapatıp mayalanmaya bıraktım.
  10. Benim hamurum bu aşamada biraz kabardı, çok sonuç vermedi. Münevver Ablamın tavsiyesi ile hamuru kabını streç filmle kapatıp buzdolabına kaldırdım ve bütün gece orada beklettim.
  11. Sabah hamurun boyutunda bir değişim yoktu ancak yağı donmuş olduğu için artık elime alabiliyordum.
  12. Tezgaha biraz un serpip hamuru biraz yoğurdum ve ılık bir yerde mayalanmaya bıraktım. Bu sefer maya reaksiyon verdi ve hamur kabarmaya başladı. 1 saat böyle beklettim.
  13. Pişireceğim kabı tereyağ ile yağladım ve biraz un serptim.
  14. 1 saat sonra hamuru 10 eşit parçaya bölerek rulo şeklinde uzattım ve ikili şekilde birbirinin çevresinde çevirerek burgu yaptım. 
  15. Bu şekilde kaba dizerek yine 1 saate yakın kabın içinde mayalandırdım.
  16. Fırını 200 derecede ısıttım.
  17. Yumurta sarısını çok az ılık su ile incelttim ve mayalanan çöreğimin üzerine sürdüm. 
  18. Bu şekilde fırına vererek üzeri kızarana kadar pişirdim.
Sonuç, gayet güzel oldu.. Tereyağ tadının egemen olduğu, lif lif ayrılan bir dokusu olan miz gibi bir çörek.. Reçel ile harika gidiyor, tavsiyemdir..

Yorucu ve meşakkatli gibi gözükse de aslında bekleme süreleri nedeniyle sadece yapım aşaması uzun. Geceden yapıp sabah erken işleme alırsanız 10-11 civarındaki kahvaltılarınız için iyi bir zamanlama ile yapılabilir.

Afiyetle, sağlıkla



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails