2 Nisan 2018 Pazartesi

KARNABAHAR PİZZASI


Haftasonu yenilenler içilenler sonrası sizin de pazartesi pişmanlıklarınız başladıysa eğer bu pizzayı paylaşmak doğru olacaktır. Ya gerçeği varken böyle şeyler yemem demeyin..Ben derdim..Ne alaka pizza yemeyiver canım derdim, kazın ayağı öyle değilmiş hocam :) İnsanın canı sağlıklı yerken de pizza istiyorsa gidip rejimi bozmasına gerek yokmuş. Ben çok sevdim, deneyin derim.. Ama şunu yapmayın yani aaa bu pizza gibi değil.. :) demeyin.. Tabii ki altında hamur yok, bir pizza olamaz ama pizzayı özlediğinde nefsine iyi geliyor :) Önyargılı olmayın sakın !

Malzemeler:
  • 1 küçük boy karnabahar
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 50 gr rendelenmiş taze kaşar peyniri
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Tuz
Domates sosu;
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı ketçap
  • 1 tatlı kaşığı acı sos (sevmeyen koymayabilir)
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağ
  • Tuz, karabiber, kekik
  • Su
Üzerine, ne istersen .. (ben ziyah zeytin, hellim peyniri, sucuk, mısır ve cherry domates koydum)

Yapılışı:
  1. Karnabaharı saplarından ayırıp sadece üst şapka kısımlarını bırakıyoruz.
  2. Yıkayıp kuruladıktan sonra kum tanesi olana kadar mutfak robotundan geçiriyoruz.
  3. Bir tavaya alıp yaklaşık 7-8 dk karıştıra karıştıra kavuruyoruz. (Hiç yağ falan koymadan)
  4. Derin bir kaba kavurduğumuz karnabaharları, yumurta, zeytinyağ, rendelenmiş kaşar, kabartma tozu ve dilediğimiz kada tuzu koyup iyice karıştırıyoruz.
  5. Bir fırın tepsisinin dibine (yuvarlak bir borcam da olur) yağlı kağıt serip hazırladığımız taban harcını elimizle bastıra bastıra eşit miktarda yayıyoruz.
  6. 180 derecede ısınan fırına verip 15 dk kadar pişiriyoruz.
  7. Bir tencereye zeytinyağ ve domates salçasını koyuyoruz. Yakmadan bir süre salçayı bu şekilde pişiriyoruz. Sonra ketçap ve acı sosu ilave ederek hafif hafif su ekleyip koyu akışkan bir kıvamda bir sos elde ediyoruz. Baharatlarını ekleyip ocaktan alıyoruz.
  8. Pişen tabanın üzerine sosu bir kaşık yardımı ile sürüyoruz.
  9. Üzerine pizzamızı neli istersen dizip tekrar fırına veriyoruz. Üzerindeki malzemeler kızardığında fırından alıyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails