4 Şubat 2010 Perşembe

ÇEŞNİLİ TEREYAĞ

çeşnili tereyağ




Şöyle güzel bir pazar günü kahvaltısı yapmayı nasıl özledim.Dizimdeki problem nedeniyle sandalyede oturmakta sıkıntı çektiğim için kucakta tepsi modeli yemek yer durumdayım. Uzmanların söylediğine göre TV karşısında tepside yemek yiyen insanlar daha çok kilo alırmış, haklılar sanırım :) Sizin köşe yastığı eski usül çift kişilik bir yastık olma yolunda hızla ilerliyor :) Hani şu bir yastıkta kocayın dedikleri cinsten.
Neyse her şeyin başı sağlık diyip, homini gırtlak tumba yatak modeli yaşayıp gidiyoruz işte. Dedim ya kahvaltıyı özledim diye, şu kahvaltı masasından kalma ufacık tefecik bir uygulamadan bahsedeyim bari sizlere...

Belki bir çoğunuz daha önce denemişsinizdir, aroması farklı tereyağ çeşitlemesi yapmayı. Ben ilk kez denedim ve konuklarım çok memnun kaldılar.

Uygulama şöyle,

Bir gece önce evdeki tereyağınızdan ne kadar isterseniz oda ısısına getirip, içerisine ince kıyılmış dereotu ve/veya maydanoz, kırmızı biber, dövülmüş sarımsak, nane, kekik gibi baharatlardan istediklerinizi koyup bir kaşık yardımı ile iyice karıştırıyorsunuz. Streç filmin üzerine döküp, streçe sara sara rulo yaparak buzlukta bir gece bekletiyorsunuz. Ertesi sabah kahvaltıdan 20-30 dk önce oda ısısına alarak dilimleyerek buz dolu bir kasede servis ediyorsunuz. Kızarmış ekmekle beraber tabii ...

Çeşnili tereyağ kahvaltı dışında kanepe, sandviç gibi hazırlıklarınızda da enfes aroması ile fark yaratmanızı sağlayacaktır.

Afiyetle, sağlıkla..

18 yorum:

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

harika bir öneri..ilk fırsatta deneyeceğim inşallah..

Zehra Gürgen dedi ki...

Ah bende çok severim ama bu kadar çeşnilendirmemiştim, tamamen tembellik benimki..
sarımsaklı tereyağı yaparım..hımm enfeste oluyor..tabii sarımsak severler için :)

bu şekilde hemen yapıp dolaba atacağım, dahada zengin bir tadı olacak..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok güzel bir öneri,değişik olur.Eline sağlık Mügeciğim.İzmirden sevgiler.Mine

elif dedi ki...

ne kadar hoş ve leziz bir tarif.ellerinize sağlık.sevgiler..

Yemekbahane dedi ki...

Beğendiğinize sevindim arkadaşlar. Hakikaten çok lezzetli oluyor ancak biraz tehlikeli fazla ekmek yiyorsunuz :)

Unknown dedi ki...

Eminim tereyagi cok lezzetli olmustur ama fotograf tek kelimeyle harika... Lezzet ve görüntü biraraya gelince.... Eeee daha ne ister insan... Ellerinize saglik...

sevimlimutfak dedi ki...

Tulum peyniri ve tereyağ ikilisini yapmıştım daha önce, birde bu şekildede deneyeyim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

ben bayılırım böyle çeşnili tere yağına . ara ara yaparım da. eline sağlık mügeciğim sevgiler

HaNdE... dedi ki...

sen bana nasıl da ilham veriyorsunnnn?? :)) peri gibisin :))

Betül KAVAL dedi ki...

sarımsaklısına bayılıyorum bende. dereotlusuda güzel oluyo evet.

ellerine sağlık canım.. sevgler.

Unknown dedi ki...

Mügecim harika bir fikir aslında el
lerine sağlık öpüyorum...

Sevil Şahin dedi ki...

MÜGECİM ;

ellerine sağlık tatlım nefis olmuş belli misafirlerin beğenmesi çok doğal
önerin kulağımıza küpe olsun diyip not ediyorum izninle

kendine dikkat et
sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Cesnili tereyagini hic yapmadim ama cok yedim.Tabiki insan kendi yapinca dah lezzetli olur.Gecenlerde aldigim bir tereyagini arkasinda güllü tereyagi yapimi yaziyordu.Ilginc geldi.Ama sonra tarifi herhalde attigimdan bulamadim..

Berlinden sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun,Allah acil şifa versin.Umarım en en kısa zamanda kahvaltı keyfi yaparsınız sizi çok iyi anlıyorum benim içnide kahvaltı çok çok önemlidir:)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun,Allah acil şifa versin.Umarım en en kısa zamanda kahvaltı keyfi yaparsınız sizi çok iyi anlıyorum benim içnide kahvaltı çok çok önemlidir:)

hdidem95 dedi ki...

denemek lazım ellerine sağlık canım sevgiler

keskinli dedi ki...

o güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık ben de bi ara üşenmeyip denerim inşallah:))Bu arada buz içinde sunulunca kötü olmuyor mu ıslak ıslak yani:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails