19 Şubat 2010 Cuma

BALKABAKLI PİRAMİT PASTA

balkabaklı piramit pasta



Cuma .. Cuma .. Cuma...

Tek tek basaraktan bade süzerekten bu haftayı bitirdik. Bugün içim kıpır kıpırdı, sabah güneşi gördüm diye mi nedir? İnsan güneşle nasıl mutlu oluyor değil mi? Bahar yakın mı, kapıda mı sizce ? Yoksa Mart, tekerlemelerdeki yüzünü gösterecek mi dersiniz?

Gelin günün tadını çıkaralım.. Kışın sultanı kabakla bir tarif daha..


balkabaklı piramit pasta


Malzemeler:

  • 1 kg balkabağı
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 kase iri dövülmüş ceviziçi
  • 1 paket petibör bisküvi

Balkabaklarını ufak ufak doğrayıp bir tencereye koyuyoruz. Üzerine şekerini döküp tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte suyunu salana kadar pişirmeye bırakıyoruz. Şeker eriyip suyunu salınca tencerenin kapağını açıp kabaklar yumuşayıncaya kadar orta ateşte pişiriyoruz. Pişen kabakların kalan suyunu varsa süzüp, bir çatal yardımı ile eziyoruz. Soğumaya bırakıyoruz.

Bisküvileri elimizle ufalayıp, ezdiğimiz kabaklar soğuyunca cevizle beraber karıştırıyoruz.

Bir streçfilme tüm karışımı döküp elimizle piramit şekli vererek sarıyoruz ve buzluğa kaldırıyoruz.

Servis etmeden 2-3 saat önce buzdolabının alt kısmına indirip, dilimleyerek ikram ediyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

23 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

Evet evet bugün güneşli bir hava idi ama izninizle ben mutlu olamadım:(
:)
evet çok güzeldi hava hemde tam adaya gitmelikti gidemedim birde kış aylarını daha çok sevdiğimden yaz geliyor yaklaşıyor diye mutsuz oldum
neyse artık daha mart var:))))

aklıma düşürdünüz veda etmeden kabak yiyelim tez elden,ellerinize sağlık olsun.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim İzmirde iki gündür bahar havası yaşıyoruz.Mantoları çikardık ceketle geziyoruz.Biz de yaz geldi galiba. Balkabaklı piramit pastan nefis eline sağlık.İyi hafta sonları .İzmirden kucak dolusu sevgiler.Mine

Federica Simoni dedi ki...

complimenti per questa bella ricetta! ciao!!

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ben de dün yaptım kabak tatlımı ama seninki pek bir güzel görünüyor. ellerine sağlık

Hayattan Azıcık dedi ki...

Bodruma da bahar geldi. Sabah pencereleri bir açtım ki envayi çeşit kuş şakıması nasıl bir mutluluk doldu içim anlatamam... Ellerine sağlık eşim piramit pastayı çok sever yapayım ona...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Kabakla piramit pasta yapmak süper bir fikir. Ellerinize sağlık, harika görünüyor. Bir daha kabak tatlısı yaptığımda bu fikri değerlendireceğim. Afiyetler olsun. Sevgiler.

Kurabiye Diyarı dedi ki...

cok guzel gozukuyor :)

TuruncuTatlar dedi ki...

harika olmuş canım ellerine sağlık sağlıkla kal..

Unknown dedi ki...

Merhabalar.... Süper bir fikir,,,, eminim harika bir lezzet olmustur... Bir daha kabak bulabilirsem deneyecegim... Sevgilerimle,

LEZZETİKRAM dedi ki...

harika olmuş ,ilk fırsatta ben de denemek isterim,bal kabağını çok severim
sevgiler

GÜLSÜM dedi ki...

tarifini hemen yaptım sanada link verdim...çünkü gece canım istedi:)) ellerine sağlık.......

Yemekbahane dedi ki...

Arkadaşlar mesajlarınız için çok teşekkür ediyorum.Tarifi beğendiğinize çok sevindim.
Gülsümcüğüm, bu ne hız :)
Ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

piramit pastası severdim ama kabaklısını ilk kez görüyorum eee kabağıda çok sevdiğime göre buda harika demektir.ellerine sağlık csnım

zerrin dedi ki...

Balkabaklı bir tarif denemek hep aklımda ama bir türlü olmadı.Fotoğraftan çok güzel görünüyor denemeye değeceğini düşünüyorum.Ellerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık müge hanım nefis görünüyor pastanız..

Özlem dedi ki...

üfff süper görünüyor valla...ellerine sağlık.
sevgilerimle

Bengü dedi ki...

Mügeciğim, o nasıl bir pastadır öyle. Balkabağı alıp deneyeceğim. Yiyenlere afiyet olsun, biz görüntüyle yetiniriz artık :(

Saglıklımutfak dedi ki...

Mügecim. yorumu için teşekkür ederim canım . ben genelde tüm keklerimi 2yk becelle yapıyorum . düşük kalori bol lezzet . ;) sevgiler canım

durutarifler dedi ki...

Gerçekten ama gerçekten çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.
İyi haftalar

hdidem95 dedi ki...

ne güzel olmuş ben denememiştim ellerine sağlık canım sevgiler

HaNdE... dedi ki...

VAY VAY VAY!! :))

Müge Hüner dedi ki...

Adaş;
Tarif süper, elinin lezzetini de bildiğim için ağzımın suları akarak okudum, bu kısmı geçiyorum :)

Sözüm fotoğrafa...
Bayıldım!
Şahane ışıl ışıl, çook beğendim.
Yazı formatında inanılmaz kibar ve asil olmuş.
Ben bunu söylemeye geldim, öper kaçarım :)

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Evde ne yapılsa diye duran balkabaklarım var. Nedense klasik tatlısını sevmiyorum. Değişik lezzetler arıyorum. Seninkini deneyeceğim. Ellerine sağlık. Sağlıcakla kal.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails