16 Şubat 2010 Salı

PORTAKALLI CEVİZLİ KEK & KÖŞE YASTIĞI BİLDİRİYOR

portakallı kek



Köşe yastığı bildiriyor...

Artık köşemde değilim. Saatte 500 m hızla, bu kağnıdan bile ağır bir hıza denk geliyor sanırım, mini mini adımlarla başladım yürümeye. İnsanın 32'sinde tekrar yürümeye başlaması nasıl da güzelmiş..Gören bana tay tay deyiveriyor:) Dün akşamki gaddar ağrıyı saymazsak iyiyim çok şükür.Fizik tedaviye başlıyorum ve çalışkan bir öğrenci olursam 1 ay sonra inşallah ceylan misali sekebilirmişim.

Ben bu ağır ivme ile hareket ederken, bir sevgililer günü geçti gitti. Enginciğimin canına minnet, program yapma derdi olmadan atlattı çok şükür. Bir yanımda yarim bir yanımda anacığım tatlı tatlı pazar kahvaltısı ettik üçümüz.Tüm sevgililerim yanımdaydı yani.Kocacığımın gazete alıp döndüğündeki elindeki güller de hem annemin hem de benim yüzümüzü güldürdü.

İşe başladım bu arada dün.Köşe yastığı günlerimden sonra haliyle yoğun bir gündem beni bekliyordu.Ama sultanlığım bitmedi, burada da sürüyor..Ayağımın itinayla koltuğa uzatılıyor, çayım ayağıma geliyor, benim minik adımlarımı görenler kapıyı 10 dk tutarak kibarlıklarından ödün vermiyorlar, yemeğimi bile bana taşıyan arkadaşlarım bana gayet iyi bakıyorlar anlayacağınız.

İşte köşe yastığının son durumu böyle...

Buraya kadar gelmişken bir de tarif yazalım bari değil mi?

Bu da tek bacağımla yaptığım bir kek..Beni ziyarete gelen sevgili dostlara ikram edildi. Kış mevsiminin güzellerinden portakalla da lezzetlendirildi.

Malzemeler:

  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2/3 su bardağı sıvıyağ
  • 1 adet portakalın suyu ve kabuğunun rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz
  • 2,5 su bardağı un
  • kalıbı yağlamak için margarin

Fırını 180 derecede ısıtıyoruz. Kek kalıbımızı margarin ile iyice yağlayıp hazırlıyoruz.

Yumurtaları şeker ile krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Sonrasında yoğurt, sıvıyağ, portakal suyunu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Un ve kabartma tozunu eleyerek karışıma katıyoruz. (Önce 2 su bardağı unu katıp, sonra kıvamına göre eklemekte fayda var) Boza kıvamına gelen kek karışımımıza son olarak ceviz ve portakal kabuğu rendesini katıp kaşık yardımı ile karıştırıyoruz.

Bu karışımı kek kalıbına döküp fırına veriyoruz. Yaklaşık 40 dk, üzeri kızarıp içi pişene kadar fırında tutuyoruz. Kürdan ile içini kontrol edip fırından alıyoruz.

Afiyetle & sağlıkla,

18 yorum:

HaNdE... dedi ki...

bu halde bile böylesine harikalar yaratıyorsun ya!! bravoooooo!! :))

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

kek nefiss görünüyor ,
ellerine sağlık canım.
çoook geçmişler olsun çoook
öpüyorum

kalpkurabiye dedi ki...

tekrar geçmiş olsunn kekinizde bir harika tebrik ederimm..

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

geçmiş olsun.kekde harika yani ha.sevgiler...

Tuğba Agaci dedi ki...

Çok geçmiş olsun.Kek Harika olmuş.Puf puf,yumuşacık..kimbilir ne lezzetlidir..

Federica Simoni dedi ki...

delizioso a colazione! complimenti!

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügeciğim ilk adımı atıp işe başlamışsın ya bundan sonrası gelir artık.Yine de kendini fazla yorma .Kekine yine diyecek bir şey yok .Ellerine sağlık.Sevgiyle kal.Mine

LEZZETİKRAM dedi ki...

umarım pek yakın zamanda koşarşın canım ,eline sağlık bu halde bile mükemmel bir tat yapmışsın
eline sağlık
sevgiler

boncuk mutfakta dedi ki...

Tekrar geçmiş olsun Müge.Bu halinle bile ne güzel kek yapmışsın.Eline sağlık.

Adsız dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR SUNUMDA ÇOK ŞIK
SEVGİLER

Betül KAVAL dedi ki...

işe başlamış olmana sevindim canım. En kısa zamanda eski yaşamına Dönmen dileği ile.

Bak işe başladın diye tarifleri aksatma sakın heee :P

sevgiler

Betül KAVAL dedi ki...

Ya kek'e bi yorum yapmadan olmaz tabi ki :)) Oğlumun ve Benim en sevdiğimiz kekler arasında bulunurlar kendileri. nefis gözüküyor. Ellerine sağlık ..

sevgiler

VeRaY dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.

Yemekbahane dedi ki...

Oleyyyy ne güzel beni hiç yalnız bırakmıyorsunuz :)

Bu halimle işe yarıyorsam ne ala :)

Betülün dediği kadar varım değil mi işe başlayınca aksıyor yazılar:(
ama napalım, hayat işte :)

Hepinizi çok öpüyorum.

Müge

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Caım,çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık.rejımdeyken de böyle lezzetlere baktıkça ayy ayy fena oluyorum
SEVGİLER..

Sevil Şahin dedi ki...

mügecim merhaba ;
tatlım artık daha iyi olmana inan çok sevindim rabbim daha beterinden korusun ..
en kısa zamanda eskisinden bile harika olacağına eminim ..
allaha emanet ol..

kek için yine supersin arkadaşlarında dediği gibi bu halade bile harikalar yapıyorsun ellerine sağlık
sevgiyle kal..
İstediğin bir şey olursa burdayım haberin olsun .. bir telefonun yeter ..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bu halle bile böyel güzel tatlar üretiliyorsa bile ne ala!
:)
ellerinize sağlık.

Bengü dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım :( Sen tek ayak üzerinde bu keki yapıyorsan. İkisinin üzerine basmaya başlayınca keyifli tarifler gelecek demektir. Çabuk iyileş olur mu? Takipteyiz :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails