8 Eylül 2008 Pazartesi

UN KURABİYESİ

BİR CAN ÇEKİŞME DURUMU



Resmen dün gözümün önünde uçuştu kurabiyeler.Tıpkı çizgi filmlerde olur ya öyle.Hani bir karakter kafasını çarpar, gözünde böyle yıldız yıldız şeyler uçuşur :) Haaaahhh aynen öyle oldum :)

Kalk Müge Kalk ! Bir kurabiye yoğur, yoksa bir yerlerin şişecek :)
Hayalimde, kocaman bir bardak demini almış mis gibi kokan çay..Bir kurabiye atıp ağzıma üzerine sıcacık çaydan bir yudum alıyorum.Kurabiye kendini kaybediyor, ben kendimi kaybediyorum:) Allahım sen kimseyi açlıkla terbiye etme..Bu Ramazan beni ne hale sokuyor böyle ;)

Annemin çok eski bir defteri vardır.(Laf aramızda yürütmüşüm evlenirken):) Onun içinde dedim kendi kendime aradığım.Çocukken pek yapardı.
Hahh burada...
UN KURABİYESİ
Malzemeler: (25 adet ceviz büyüklüğünde kurabiye çıkıyor)

  • 125 gr oda ısısında beklemiş margarin
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 2 - 2,5 su bardağı un (önce 2 bardak koyun, kaldırırsa ekleyin)
  • damla çikolata (arzuya göre, fındık, fıstık vs de konabilir)
  • üzeri için pudra şekeri

Fırınımızı 140 derecede ısıtıyoruz.

Margarin, pudra şekeri, vanilya ve unu bir kapta ele yapışmayan bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz. Eğer hamurumuz halen yapışırsa un ekleyebiliriz.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serip hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz ve tepsiye diziyoruz.

Fırının orta kademesinde yaklaşık 10-15 dk kadar (pembeleşmeden almalıyız) pişiriyoruz.

Sıcakken ortalarına damla çikolataları sabitliyoruz.

Hafif soğuduktan sonra bir tel süzgeç yardımı ile üzerlerine pudra şekeri serpiyoruz.

Dün akşam iftara davetliydik. Kurabiyeleri şık bir şekilde götürmek istedim. O nedenle evdeki kutularımdan birine yerleştirdim.

Güya hediye götürdüm ama çoğunu sanırım ben yedim :) Tabii çay ile onları buluşturmak çok daha keyifliydi.

Afiyetle ,

8 yorum:

Eya dedi ki...

Sevgili Mügecigim...bende bir kurabiye delisiyimdir. Aynen anlattigin gibi cayla birlikte keyif yapmaya bayilirim hele un kurabiyesine offfff...Hele ramazanda benimde canim cok cekiyor, ellerine saglik...hemen denemeliyim...sevgiler, zehra

Adsız dedi ki...

Hahahah Müge'cim ellerine sağlık ve afiyet olsun:) e yiycen tabi sen yapmışsın o kadar hakkın dimi :) çok şıkta paketlemişsin un kurabiyesini bende severim:) paylaşımın için teşekkürler...

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Merhabalar,

Ellerine saglik canim,ohhh goruntu mukkemel,kurbislere bayildim mutlak denicem harika.

Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim,sevgiyle kal.

SOFRAMDA BERABER dedi ki...

MERHABALAR,
KURBİŞ SÜPER AMA BEN PAKETE BAYILDIM.GERÇEKTEN ÇOK ŞIK OLMUŞ. AMA KURABİYELERDE ÇOK LEZİZ.ELLERİNE SAĞLIK...
SEVGİLER...

Çilli Begonyalar dedi ki...

kurabiyeler şahane görünüyor sahiden, şimdi bize de mutfak yolları göründü... ellerinize sağlık, paketi de çok zevkli olmuş, tebrikler...

Yasemin dedi ki...

kurabiyeler harika duruyor ellerin dert gormesin! vallahi cok guzel etmissin duayi Allah kimseyi aclikla imtihan etmesin. ben bu senede oruc tutmuyorum ama bu su demek borcum 2 ay oldu :)) amaniiinnnn!!!
bu arada saat 00:38 bu durumda ayin 10'u yaniiiii
IYI KI DOGGGDDDUUUNNNN MUGEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!! :)))

Yemekbahane dedi ki...

Ziyaretleriniz için çok teşekkür ediyorum..

Yaseminciğim,

ne tatlısın.. valla sanırım ilk kutlayan sen oldun bu sayede :)
Çok teşekkür ediyorum.

Sevgiler
Müge

Adsız dedi ki...

Kurabiye mi hani nerde.))Kurabiye delisi biri olarak bayıldım bunlara kesin yapılacak görünüm iştah açıcı,aranızda yeniyim bana da beklerim.))))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails