30 Nisan 2008 Çarşamba

TEPSİ BÖREĞİ



Allahtan eskiden yapıp yazmadığım bir sürü şey var... Yoksa bu aralar yeni bir şeyler deneyecek vesile bulmakta zorlanıyorum...

Bu böreği de mart ayında lise arkadaşlarımla bizde toplandığımızda yapmıştım. Pratik ve kolay malzemeli bu böreği sanırım herkes biliyordur. Ama yine de arşivde bulunması adına ben de yazıyorum.

Malzemeler:

  • 5 adet yufka
  • 2 yumurta
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • içi için peynir, maydanoz karışımı

Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz.

Yumurta,süt,yağ,yoğurt ve tuzu bir kasede karıştırıyoruz. Koyu bir kıvamı varsa hafifçe su ekleyip sulandırıyoruz.

Fırın tepsimizi sıvıyağ ile iyice yağlayıp ilk yufkamızı kenarları tepsiden dışarı taşacak şekilde tepsiye seriyoruz. İlk kata hazırladığımız karışımdan döküp iyice yayıyoruz. İkinci yufkayı elimizle parçalayıp ilkinin üzerine döşüyoruz ve yine karışımdan döküyoruz. Üçüncü için de aynı işlemi tekrarlıyoruz. Üçüncü katın üzerine iç malzememizi (peynir-maydanoz) koyuyoruz. Dördüncü yufkayı da parçalayıp seriyor ve yine sıvı karışımdan heryere gelecek şekilde döküyoruz.Son olarak beşinci yufkayı parçalamadan böreğin tamamını kapatacak şekilde koyuyoruz ve ilk yufkanın tepsinin dışında kalan kenarlarını da böreğin üzerine topluyoruz. Böreği enine ve boyuna kare dilimler olacak şekilde dilimliyoruz. Kalan sıvı harcı böreğin heryerine gelecek şekilde paylaştırıp dilimlerin arasına da girmesini sağlamak için tepsiyi aşağı yukarı oynatıyoruz.

Sıcak fırında böreğin üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyetle,

8 yorum:

Adsız dedi ki...

günaydın canım.böreğin çok güzel olmuş.ellerine sağlık.herkes bilebilir yapabilir ama eminim sen yapınca dahada lezzetli olur.sevgilerimle nilgün

Hülya dedi ki...

Hayır diyemeyeceğim bir tattır börek..
Nefis görünüyor..
Sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Mügecim enfes bir börek olmuş,ellerine sağlık.. valla dediğin gibi stoklarda 3-5 yayınlanmamış tarif olması acayip güzel oluyor..
Çok öpüyorum seni..
Sevgiler...

Gönül dedi ki...

canikom harika olmuş ellerine asğlık...evet bende öyle bu aralar yeni tarif denemiyorum ve eskilerle idare ediyorum...o yüzdende her yediğimin yapıtğımın resmini hemen çekiyorum:)))) sevgilerimle öpüyorum

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canimcim

banu kırmızıgül dedi ki...

nefis görunuyor ellerine sağlık iyi pazarlar.

Disalce dedi ki...

canım börek nefis görünüyor...

bence arşivde bulunması için her tarifimizi eklememiz gerekiyor...

ellerine sağlık...

buzlubadem dedi ki...

Yaptım, çok güzel oldu, ufak 1-2 değişiklik yaptım, yoğğurt kullasnmadım, onun yerine sütü 2 bardak koydum, aralarına harç sürmedim, hepsini üstünden döktüm dilimledikten sonra, biraz bekleyince çekiyor, borcam olduğu için görülüyor zaten çektiği ve 200 derecede pişirdim, çok çabuk pişiyormuş, su böreği gibi oldu. HEp sodayla yapıyordum, bu daha besleyici, eşim de bayıldı. Teşekkürler.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails