21 Aralık 2006 Perşembe

ÇİKOLATALI MUFFIN

Dünden beri bilgisayarımdaki problem ile uğraşıyorum.Eğer siteye girip resimleri görmüyorsanız ve sitenin tam olarak açılmadığından şikayetiniz varsa lütfen bana yazın çünkü durum bildiğiniz gibi değil çok karışık :( Sanırım laptopum çökmek üzere. Internet Explorer ayarlarım karmakarışık oldu. Çünkü bloğa bir giriyorum düzgün bir giriyorum renkler değişmiş, resimler çıkmıyor. Başkalarının bilgisayarlarından kontrol ediyorum , normal. En sonunda teknik destek birimine sordum, Internet Explorer'ın tekrar yüklenmesi gerektiğini söylediler, galiba virüs sözkonusuymuş :(

Teknik problemler bitmez, bunlara alışmak lazım !!!

Yılbaşı iyice yaklaştı, bir şey kalmadı gerçekten. Daha hediye faslına bile dahil olamadım. Departmanda kura çektik her sene yaptığımız gibi.. Acaba beni kim çekti, sen kimi çektin geyikleri de haliyle başladı :))

Bu arada sıkı bir de rejime girdim.Malum ve meşhur pazartesi başlanan rejimlerden :)Acaba bir sonraki pazartesiyi görebilirmiyim , bilemiyorum ama şu anda gayet iyi gidiyor.Yani dördüncü günde bile azmim hala tavan yapmakta!!!Hedef yılbaşına en azından 3 kg eksik girmek..Tabii daha verilmesi gereken çok var ama kendime ulaşılabilir hedefler koyma metodunu uygulamak istiyorum bu sefer..Bu sefer zaten benim metodlardaki enflasyonu gayet iyi tanımlıyordur:)Ben de kaç sefer oldu bugüne kadar sayamadım ama ben galiba böyle de mutluyum, mühim olan o :)

Geçenlerde pişirip, tarifini yazmaya fırsat bulamadığım muffinlerin tarifini vermek istiyorum bugün size..
Esasen bu tarif benim yıllardır uyguladığım ancak büyük kek kalıbında pişirdiğim bir tarif ama muffin kaplarında yapınca daha da bir şeker oldular sanki.

Çikolatalı Muffin



Malzemeler


  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket kakao
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 bardak un
  • süslemek için damla çikolata ve fındık içi

Şeker, kakao, sıvıyağ ve sütü şeker iyice eriyinceye kadar yüksek hızda çırpın.Karışımdan 1 su bardağından biraz az olacak şekilde ayırın ve ayırdığınız kakaolu karışımı biraz sütle sulandırıp bir kenarda bekletin.

Geriye kalan şeker,süt,yağ ve kakao karışımına un,vanilya,kabartma tozu ve yumurtaları ekleyip çırpın. (Un az gelirse biraz ekleyebilirsiniz)

Muffin kaplarınızı iyice yağlayın ve yağlanmış kaplara hazırladığınız kek karışımından dökün.Üzerlerine birkaç parça damla çikolata ve biraz fındık serperek süsleyin.Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında kekler pişene kadar yaklaşık 40 dakika kadar pişirin.

Çikolatalı Muffin2



Pişen kekleri kalıplarından çıkartmadan önce kenarlarını kalıptan kurtarmak için bıçakla kanırtın.Hazırlayıp bir kenara ayırdığınız sosu eşit miktarda olacak şekilde keklerin yanlarına ve üzerlerine doğru gezdirin.(Bu işlemi kek sıcakken yapmanız gerekir)Sos fazla gelebilir, sıcak kek sosu emecektir.

Kekler sosu emdikten ve hafif ılındıktan sonra zedelemeden kalıplardan çıkartın ve servis edin.

Afiyetle ...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ziyaretiniz için teşekkürler..sitenizle tanıştığıma bende memnun oldum..kesinlikle muffınler çok şeker gözüküyorlar..ellerinize sağlık..sevgiler....

NiNo dedi ki...

ellerinize saglik cok guzel muffinler bende deneyecegim tabii 5 hafta sonra :( cunku saglikli yasam programina girdim ve henuz 6 gun oldu ama sonra denicem :) sevgiler

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails