29 Ocak 2019 Salı

BALKABAKLI KARABUĞDAY SALATASI



Sömetr tatilinde Aras'ın sınıf arkadaşlarının annelerini ağırladık evde bir şarap gecesi yaparak. Menüyü yaparken ne salatası yapsam diye debelendim durdum. Sonra evdeki çeşitli malzemeyi biraraya getirerek bu salatayı yapıverdim. Adını "antunkuntin" koyacaktım ama sonra tekrar yapmak istersem bulamam diye koymadım.. Ancak biliyorum ki bu salatayı hep böyle anacağım :)

Tatlı-ekşi tatları birarada seviyorsanız bu salatayı da seveceğinize eminim..

Malzemeler:
  • 3 dilim balkabağı (Büyükçe dilimler)
  • 1 su bardağı karabuğday
  • 1 su bardağı kinoa
  • 3 dal ince kıyılmış taze soğan
  • 1 su bardağı tuzlu yer fıstığı
  • 1 su bardağı yaban mersini (cranberry) yoksa kuru erik de ya da üzüm de olur
  • 1 adet yeşil elma
  • 5-6 kaşık bal
  • zeytinyağ
  • Tuz
  • Limon

Yapılışı:
  1. 1 su bardağı karabuğday ve 1 su bardağı kinoayı tencereye koyp üzerine 2 su bardağı su ekleyip suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Piştiklerinde bir yerde soğumaya bırakıyoruz. (Ben bu safhayı bir gece önceden yaptım)
  2. Balkabaklarını iri küpler halinde doğrayıp 3 yemek kaşığı bal ve biraz zeytinyağ ile harmanlayarak yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine döküyoruz. 200-220 derece fırında hafif kızarana kadar arada karıştırarak pişiriyoruz. (Bu safhayı da bir gece önceden yaptım) Pişince soğumaya bırakıyoruz.
  3. Elmayı yıkayıp soyup ince ay şeklinde dilimliyoruz.
  4. Bir kavanozda 2 kaşık bal, 1/2 çay bardağı zeytinyağ, 1 limon suyu ve tuzu iyice çalkalayarak salata sosu yapıyoruz.
  5. Tüm malzemeleri bir kaba alarak sosla harmanlayıp servise hazır hale getiriyoruz.
Afiyetle, sağlıkla


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails