12 Şubat 2019 Salı

NACHOS ve GUACAMOLE DİPSOS



Meksika mutfağını hep çok sevmişimdir. O tatlı mısırlı sos, krema kıvamındaki yoğurt, avokadolar falan.. Off ağzımın yine suyu aktı resmen ..

Geçenlerde gelen misafirlerim için ben de evde bu en sevdiğim mutfağın belki de en pratik ikramlarından birini yaptım. Herkes çok beğendi ve ilgi gösterdi.. Siz de böyle klasik menülerden uzak bir davet hazırlığında olduğunuzda deneyebilirsiniz. Davete gerek yok gerçi kendiniz için deneyin bence önce :)




NACHOS Malzemeleri:

  • 1 paket Doritos (ben peynirli seviyorum, istediğiniz hangisi ise ondan kullanabilirsiniz)
  • 1 su bardağı konserve mısır
  • 1 su bardağı meksika fasulyesi
  • 1 su bardağı Jalapeno biber
  • 1 kase rendelenmiş peynir (ben dil peyniri kullandım, taze kaşar, parmesan, izmir tulumu hepsi bence olur)
Yapılışı:
  1. Bir fırın kabına doritosları döküp üzerine tüm malzemeyi koyarak fırına veriyoruz.
  2. 10 dk kadar 200 derece fırında kızartıyoruz.
  3. Sıcak servis ediyoruz.
GUACAMOLE Sos Malzemeler:
  • 2 adet orgun avokado
  • 10 adet kiraz domates
  • 1 adet küçük kırmızı soğan
  • 1 avuç Jalapeno biber
  • 1 avuç ince kıyılmış maydanoz
  • 1/2 limon suyu 
  • Tuz
Yapılışı:
  1. Avokadoları kabuklarından ayırıp eziyoruz.
  2. İçine çok minik doğranmış soğan, çekirdekleri çıkartılarak minik doğradığımız domates, ince kıyılmış maydanoz, ufak doğranmış jalapeno biberleri katarak karıştırıyoruz.
  3. Limon suyu ve tuz ekleyerek tatlandırıp servis ediyoruz.
Afiyetle, sağlıkla



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails