4 Mayıs 2013 Cumartesi

PATATES PASTASI SALATASI

Patates Pastası

Ben de kendi tariflerimi google'dan bulurum hep :) Tarif defteri tutmuyorum blog yazmaya başladığım günden beri. Ne zaman bir şey yapacak olsam hemen google YEMEKBAHANE ..... yazarım, hoop kolayca bulurum :) Bu yazıyı yazmadan evvel patates ile neler yapmışım merak ettim .. Google'da YEMEKBAHANE PATATES yazdım, maşallah patates sever biriymişim yine anladım :)

Bu salatayı bir çay davetim için hazırlamıştım, yapımı pratik, sunumu bu şık salatayı hazırlarken kelepçeli kalıp kullandım, sizin kalıbınız yoksa bir kaseye streç film döşeyip ters yüz ederek de sunum yapabilirsiniz.

Malzemeler:
  • 4 adet iri boy patates
  • 3-4 sap ince kıyılmış taze soğan
  • 1/4 bağ ince kıyılmış dereotu
  • 1/4 bağ ince kıyılmış maydanoz
  • 1/2 su bardağı ufak doğranmış kornişon turşu
  • 1 limonun suyu
  • zeytinyağ (arzu ettiğiniz miktar)
  • tuz
  • tabanı için ince kıyılmış göbek salata
  • Süsleme için mısır, dereotu ve havuç dilimleri
Yapılışı:
  1. Patatesleri soyup haşlıyoruz.
  2. Haşlandıktan sonra suyunu süzüp derin bir kaseye alıp, eziyoruz.
  3. Patateslere taze soğan, dereotu, maydanoz ve turşuyu ilave ediyoruz.
  4. Limon, zeytinyağ ve tuz ile tatlandırıp iyice karıştırıyoruz.
  5. Kelepçeli kalıbın tabanını çıkartıp servis yapacağımız tabağa kalıbımızı oturtuyoruz.
  6. Tabana ince kıyılmış göbek salatadan yerleştirip üzerine patatesli harcımızı iyice bastırarak koyuyoruz.
  7. Üzerini mısır, dereotu ve havuç dilimleri ile süslüyoruz.
  8. Bu şekilde buzdolabında minimum 2 saat bekleterek servis ederken kalıbımızı açıyoruz.
Afiyetle & sağlıkla, 


3 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Ben ne zaman yemek tarifi arasam ilk YEMEKBAHANE'ye bakıyorum. Denenmiş ve lezzetli tarifler.
Eline, koluna, arşivine sağlık Yemekbahane!

Unknown dedi ki...

aynen bizde öyle Müge hanım:)
ellerinize sağlık harika bir görüntü
sevgiler

Yemek Tarifleri dedi ki...

Çok güzel görünüyor :) Ellerinize sağlık. Sevgiler.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails