10 Ocak 2010 Pazar

PORTAKALLI İRMİK PASTASI

portakallı irmik pastası



Sıcağı sıcağına tarif ...

Henüz az önce servis ettiğim bu tatlıyı aldığım yorumların neticesinde koştur koştur yayınlıyorum:) Sabahı bekleyemedim, nedense..

Kış mevsiminin özel tatlarından portakalın tüm ferhalığını irmiğin lezzeti ile birleştiren bu tatlıyı evde hasta yattığım günlerden birinde Oktay Usta'da seyretmiş ancak tarifini almamıştım.

Kendi ölçülerim ve ilavelerimle yaptığım tatlının sonucundan biz memnun kaldık.. Eğer hafif bir tatlı arıyorsanız denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:

Tabanı için :

Aslında cheesecake tabanı gibi bir şey yapmak istedim ancak evdeki iki paket bisküviden biri Ülker Hanımeller olduğu için onu ufalayıp 2 yemek kaşığı tereyağ ile karıştırdım. Yani tekrarlamam gerekirse, 2 yemek kaşığı tereyağı ocakta eritip, ufalanmış bisküvi ile karıştırdım.
Bu aşamada sizler Eti Burçak ya da finger bisküvi ile de yapabilirsiniz.

İrmikli kat:

  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı margarin (Sana tereyağ tadında kullandım)

Portakal sosu:

  • 1 portakal
  • 2 tatlı kaşığı buğday nişastası
  • 1 su bardağı toz şeker
  • İri dövülmüş ceviz içi (bir avuç kadar)
  • 1/2 su bardağı sıcak su

Kenarları için, portakal kremalı bisküvi.

20 cm'lik kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt koyarak kelepçesini kilitliyoruz. Hazırladığımız bisküvili tabanı, kalıbın için en alt baz olarak iyice bastırarak koyuyoruz. Portakal kremalı bisküvileri ile kalıbın iç kenar çeperlerine dik bir şekilde diziyoruz.

İrmikli kısmı hazırlıyoruz.

Tencereye süt, irmik ve şekeri koyarak, karıştıra karıştıra koyu bir kıvam alana kadar pişiriyoruz.Koyulaşınca, ocağın altını kapatıp, 2 yemek kaşığı katı yağı koyarak karıştırıyoruz. Hazır olan muhallebimizi kalıbımıza döküyoruz. Bisküviler muhallebinin kenarlarında kalıyor olmalı.

Sonrasında portakallı sosu hazırlıyoruz.

Portakalı iyice yıkayıp, tencerenin içine kabuklarını rendeliyoruz.Kabuklarını rendelediğimiz portakalı ufak ufak doğrayıp, kabuklara ilave ediyoruz. Üzerlerine toz şekeri de koyup suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Suyunu çekince sıcak su ilave ediyoruz ve ocağın altını kısıyoruz. Nişastayı bir kasede bir miktar su ile çözüyoruz. Sulandırdığımız nişastayı pişen portakallı karışıma yavaş yavaş karıştırarak katıyoruz. Koyulaşınca ocaktan alıyoruz.

Hazır olan sosumuzun içine ceviz içlerini katıp tatlımızın son katı olarak kalıbımızın içine döküyoruz ve kaşıkla düzeltiyoruz.

Bu şekilde minimum 5-6 saat buzdolabında bekletiyoruz.

Servis edeceğimiz zaman kelepçeli kalıbın kelepçesini açıp, yağlı kağıtı yanlarından tutarak servis tabağına alıyoruz.

Ekstradan : Farkettiyseniz sol tarafa mini bir anket yerleştirdim. Yemekbahane'ye dair fikirlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Sonuçlara göre elimden geldiğince burayı yenilemeye çalışacağım. Katılımınız için şimdiden teşekkür ederim.

Afiyetle,




9 yorum:

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Bende sıcağı sıcağına yorum yapayım o zaman. Bu tarifi evet bende görmüştüm ve gözüme kestirmiştim çok fresh ve hafif olduğuna hiç şüphem yok ellerinize sağlık çok leziz gözüküyor.En kısa zamanda bende deneyip bloguma koyucağım inş...

kardelen dedi ki...

İrmikle yapılmış herşeyi çok seviyorum . Portakalıda çok severim onun verdiği o değişik aroma sanki pastayı daha bir lezzetli yapıyor bu pasta tam benlik ..Bakalım ben yapıncada böyle güzel olacak mı. Eline sağlık size afiyet olsun :)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mügecim eline sağlık.İrmik ve portakal her ikiside çok uyumlu.İzmir den sevgiler.Mine

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah severim ben bu güzelliği ,
*
masalarında haaaarika mügeciğim
hiç atlamayı haketmiyor :)

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık :)) nefis bir tat olmalıı

Yemekbahane dedi ki...

Beğendiğinize çok sevindim..Keşke şu sanal ortamda tat alma duyusu olsaydı :) O zaman daha mı şişko olurdum acaba :) hehehehhe

Sevgiler,
Müge

TuruncuTatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım bu arada bloğuma bakarsan hediyen var:))

Adsız dedi ki...

tarifinizi çok beğendim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails