8 Nisan 2010 Perşembe

KESTANELİ CHEESECAKE

kestaneli cheesecake



Uzun zaman sonra tek başıma yaptığım ilk şey bu cheesecake oldu.Artık ayağımın üzerinde uzun süre durabildiğimi farkettiğim ilk fırsatta kendimi mutfağıma atıverdim.Ama beni görmenizi isterdim, sanki bir kanatlarım eksikti :) İlk etapta neredeyim durumuna düşmedim değil."Bıçağım vardı o neredeydi?" "Şu tabak burada mı duruyordu?" "Ben mi bunu buraya koymuşum?" gibi mutfağıma karşı doğal bir yabancılık hissettim.Sonra mikserimle, fırınımla birbirimize göz kırpıp :) bu yabancılığı ani bir devinimle fırlatıp attık.

Kış mevsimini pek seven biri değilim aslında ama beni kışa bağlayan bazı temel şeyler var, onları yitirdiğim için zaman zaman kışı dahi özleyebiliyorum. Örneğin, boza, sahlep, pembe polar pijamalarım :) ve tabii ki "Kestane". Bana göre kestane, hangi tarifin içine girse, o yemek birden saraylanır, kademe atlar,sıradanlıktan çıkar sanki.1 kg kestaneyi 20 adet kesmeşeker ve bir çay kaşığının yarısı kadar tuzla yaklaşık 25 dk düdüklüde haşlayıp yediniz mi hiç? Deneyin derim :) Ama tabii kalori miktarına değinmiyorum, zira bu konuda sicili pek temiz değil!

Kestaneli Cheesecake uygulamama gelirsek, aslında pek yeni bir tarif yaptım denilemez. Benim cheesecake tarifim artık standartlaştı, tadını ve kıvamını bu şekilde çok beğeniyorum ve gerçek bir cheesecake yediğimi hissediyorum. Yine bu tariften yola çıkarak bu sefer kestane ile bir deneme yaptım.Buzdolabında kalan yaklaşık 200-250 gr kadar kestaneyi kullanarak da kışın son kestanesi ile vedalaşmış oldum diyebiliriz. Ufak tefek değişiklikleri ile buyrun tarifi:

kestaneli cheesecake



Malzemeler:

  • 1 paket Eti Burçak bisküvi
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 paket krem peynir (Pınar Beyaz kullandım)
  • 2/3 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 2 yumurta
  • 1 küçük kutu krema (200 ml)
  • 3 çorba kaşığı un
  • 250 gr şeker ile haşlanmış ve robottan çekilmiş kestane püresi

Süslemek için ;

  • 50 gr bitter çikolata
  • 1/2 tatlı kaşığı tereyağ
  • Çikolatalı kestane şekeri - ince kıyılmış
  • 2-3 adet kestane şekeri

    kestaneli cheesecake

Cheesecake yapılışına geçmeden evvel 200-250 gr kadar kestaneyi yaklaşık 10 adet kesme şeker ile haşlıyoruz. Soğuyunca soyuyor ve rondodan geçirerek kestane püremizi hazırlıyoruz.(Bu hazırlığı önceden yapabiliriz)

20-23 cm çapındaki kelepçeli kalıbımızın tabanına yağlı kağıt koyup kelepçeliyoruz.Dışarıda kalan fazla kağıdı makasla kesiyoruz.Kalıbın dışında alüminyum folyo sarıp kalıp hazırlığımızı tamamlıyoruz.

Fırınımızı 170 derecede ısıtıyoruz. Fırınımızın içine kekin çatlamasını engellemek için 1 kase su yerleştiriyoruz.

Tereyağını ocakta eritip, bisküvileri rondodan çekiyoruz. Un haline gelen bisküvileri erittiğimiz tereyağ ile karıştırıp, kalıbın tabanına iyice bastırarak yerleştiriyoruz. Bu aşamadan sonra kalıbımızı bir müddet buzdolabında bekletiyoruz.

Mikserde yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Vanilya, un ve kremayı ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Peynirlerimizi de katıp iyice birbirine karışana kadar çırpma işlemine devam ediyoruz. Çırpma hızını sona yaklaştıkça düşürüyoruz, bu kabarcık oluşumunu engelleyecektir. Mikseri kapattıktan sonra karışımın içine kestane püresini de katıp bir kaşık yardımı ile iyice karıştırıyoruz. Hazırladığımız bu harcı buzdolabında beklettiğimiz kalıbımıza döküyoruz. Isınan fırına koyup üzeri kızarana kadar pişiriyoruz. Üzeri kızarsada ortası hala yumuşaksa ısıyı düşürüp kekin iyice pişmesini sağlıyoruz. Piştikten sonra ocağın üzerinde (tezgahta soğutmayın) soğumaya bırakıyoruz. Soğuyan kekimizi mümkünse 1 gece buzdolabında bekletiyoruz. (üzerini örterek)

Ertesi gün, çikolatayı benmari usulü eritip içine tereyağı katıp karıştırıyoruz. Bunu spatula yardımı ile kekin üzerine sürüyoruz, bu birazdan süsleme için koyacağımız kestane şekerlerinin sabitlenmesini sağlayacak ve keke biraz da çikolata tadı katacaktır.

Çikolatalı kestane şekerlerini bir bıçakla ufak ufak kıyıp, sürdüğümüz çikolatanın üzerine serpiştiriyoruz. Son olarak 3-4 tane kestane şekeri ile süslemeyi tamamlıyoruz.

kestaneli cheesecake


Umarım beğenirsiniz.

Afiyetle, sağlıkla

27 yorum:

Unknown dedi ki...

Tek kelime ile, Muhteşem bir görüntü. lezzetide kesin öyle..Sevgiler,

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyyy süper bişi olmuş bu hem kestane hem cheesecake harikasın canım ellerine sağlık

Burcu Çalışkan dedi ki...

cheesecake'nin güzellğini bilirim, nefistir :)) bu da harika gözüküyor ellerine sağlık canım

Saglıklımutfak dedi ki...

Mügecim çok nefis gözüküyor. Eline sağlık. Kestaneye zaten bayılırım. sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. İyileşip, mutfağınıza kavuşmanıza çok sevindim. Kestaneli cheesecake muhteşem görünüyor, ellerinize sağlık. Umarım herşey en kısa zamanda daha da iyi olur. Sevgiler.

Betül KAVAL dedi ki...

Harika olmuşş. Ellerine salık canm. Buzluğumda kestanem var bu tarif onları değerlendirmek için harika ...

sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

müge hanımm hem çok şık hemde lezzeti şahane bir cheesecake olmuş ellerinize sağlık..

çeşnici Handan dedi ki...

Görüntü harika. Kestane de girdiği her tarifi güzelleştirir daha ne olsun. Ellerine sağlık. Sevgiler.

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Harika görünüyor!! eminim tadı da enfestir, ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Cheesecake süper görünüyor ellerinize sağlık,ben haşlanan kestanelere ne kadar su konulacak diye sorcaktım?Bayılırım kestaneye de:)
Ayşe

Yemekbahane dedi ki...

Ayşe Hanım merhaba,

Önce sizin yorumunuza cevap vereyim. Koyacağınız su miktarı aslında düdüklünüze göre değişebilir ancak kestanelerin 1-2 parmak üzerine geçecek kadar su yeterlidir diye düşünüyorum ancak genellikle çabuk buharlaştıran bir yapıda ise düdüklünüz, bu miktarı arttırabilirsiniz. Ne de olsa suyunu süzerek kullanıyor olacaksınız.
Şimdiden kolay gelsin.

Sevgiler
Müge

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Zencefil,

Beğendiğinize sevindim. Ziyaretiniz için teşekkür ederim.

Handecim, evet bu ikili birbirine bayağı yakıştı diyebilirim.

Burcucum, Evet aslında sen biliyorsun tadını :)Bunu da bir gün denetmek isterim size :)

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Sağlıklımutfak,
Ziyaretin için teşekkür ederim. Kestane sevilmez mi değil mi :)

Birselciğim, iyi dileklerin ve ziyaretin için teşekkür ediyorum.

Betülcüğüm, umarım sen de beğenirsin yapınca ama pek tereddütüm yok bilesin :)

Yemekbahane dedi ki...

Sevgili Kalpkurabiye, Çeşnici ve Evcilik Lezzetler,

Sizlere de ziyaretleriniz ve yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.

Her zaman beklerim ;)

şule dedi ki...

Müge hanım, bir sanat eserine bakar gibi kalakaldım fotoğrafların karşısında.. Kestanenin yakışmadığı bir şey bilmiyorum ben zaten, ellerinize emeğinize sağlık..

ayseyaman dedi ki...

Mügecim ben bişeyler kaçırdım sanırım, mutfaktan uzak kalışın kısmı bende kopuk. :( ama uzak kalma hiç...sana en çok orası yakışıyorsun..bide tahminen şeker hamurunun merdanenin modelleme ekipmanlarının da yerini unuttun...;) Biran önce ona da bir çare bulunsun...zira pastalarını da özledik..
neyse fazla uzatmayım sık yorum yazmayınca böyle oluyor..
ellerine saglık bu kestaneli lezzet nefis görünüyor...

MUTFAKISTAN dedi ki...

AH DEDIM BIR DILIM ALABILSEM
SAHANE GORUNUYOR CANIM ELLERINE SAGLIK...SEVGILER

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Çok güzel olmuş Müge. Ellerine sağlık. Çok çok geçmiş olsun. Uzun süre yürüyememanin ne olduğunu çok iyi biliyorum. İnsan kaybetmeden elindekilerin kıymetini bilmiyor. Kendine iyi bak. İyi haftasonları. Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok çok hoş olmuş!
Kestane ile bağıntım aynen anlattığınız gibi bende çok ama çok seviyorum.Birgün nişantaşında gezinirken arkadaşımla ben aldım bya bir kestane sormadım da arkadaşıma yer misin diye nede olsa yer herhalde babından.Amma velakin yemiyormuş!Bende dedim ki hiç üzülmedim yemediğine:)bana kaldı hepsi ve birkaç dakikada her biri boşaltılıp afiyetle yendi.Şekerinide seviyorumda aynen o kalori muhabbeti işte kasıyor biraz.ellerinize sağlık çok hoşuma gitti bu haliyle bende deneyeceğim.

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Süper mükemmel bir görüntü ellerine sağlık...

Damla T. dedi ki...

Fotoğraflar çok güzel ve çok iştah açıcı! Tebrikler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Cheesecakee hemde kestaneliye kim hayır diyebilir? ben diyemem kalorisinide düşünemem :)

ellerine sağlık canım.Harika bir görüntü !!

Saliha dedi ki...

bana bende kestaneyle cheesecake yaptım dıye yorum yazdıgın gunden berı beklemedeyım muge:)cheesecake sevdalısı olarak:) ellerıne saglık canım ne denırkı resımden anlasılıyor miss miss

GÜL dedi ki...

aman efendim bana marifetli diyenede bakın hele bu nasıl bişey böyle nasıl bi güzellik bayıldım denicem en kısa zamanda görüşmek dileğiyle sevgiler.....

Özlem dedi ki...

Tarif güzel,uygulama basit,malzemeler de iyi.Denenmeli bence.Elinize sağlık

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Mügecim, bu nedir şekerciğim :)) Süper lezzetli görünüyor. Sıfat dağarcığımı zorluyorum. Bu aralar yemeklerden uzak durmaya çalışıyorum amaaa :(

Henna Zehra dedi ki...

Bravo Ellerine sağlık.Harika görünüyor.İlk fırsatta çizkeklerinden birini denemeliyim:)...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails